financiële crisis (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

funk-m    posted on 27-03-2010 16:57
Hey mede DJ?s ?Mijn vraag aan jullie is hebben jullie er last van, Van de financi?le crisis?Gr DJ Funk M

What do you think about financiële crisis ??

Vote :   

funk-m    posted on 31-03-2010 16:56
Poster: DJADMIN

Kleine kinderen in deze topic ?

Ik denk dat het wel een interessante discussie is, die er ook mee te maken heeft...je hebt een brede vraag, verwacht dus ook brede antwoorden

Ja dat weet ik maar een beetje op jullie taalgebruik passen a.u.b Meer vraag ik niet.
DJADMIN    posted on 31-03-2010 17:25
Poster: funk-m

Ja dat weet ik maar een beetje op jullie taalgebruik passen a.u.b Meer vraag ik niet.

Stelt weinig voor in verhouding tot andere topics Winking my eye
Maargoed, je bent nog newbie, dus je kan t nog niet weten...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Tekhead    posted on 31-03-2010 21:31
Poster: DJADMIN

Je moet je eens even gana verdiepen in de materie, voordat je uitspraken doet. Het project Dubai is net zoals de VAE in de jaren 90 gestart. Ze hebben geld gehaald uit de olie, maar met name gericht op de handel. Waarom de handel ? Heel simpel, olie is een uitputbare bron. Tegenwoordig is nog maar 6% van het nationaal inkomen uit de olie. Dus hebben ze er een wereldstat uit gestampt. Waarom VAE ? Met name de centrale ligging, de ligging aan zee, en de Dubai creek zijn hier oorzaken van. Daarnaast is de stijging van de economie in het midden oosten ongeveer parallel met China en Japan, waar ook nieuwe markten zijn. Er is dus zeer bewust voor gekozen. Wat hebben ze gedaan ? Geinvesteerd. Al het geld uit de olie hebben ze geinvesteerd in de steden, met name in Dubai. Vaak nog met eigen vermogen erbij, en ook vreemd vermogen. Dit heeft hun bijna de kop gekost. MAAR, de structuur in de VAE is zo goed, dat andere emiraten en emirs mogen uithelpen bij schulden. Is toch een prima samenwerking ? Het gaat dus tussen sjeiks en emirs, die dit onderling regelen. Absoluut geen probleem.
Daarnaast wil ik even reageren op je ''pipo's uit timboekistan''. In Dubai, en ook in Abu Dhabi, zitten op dit moment de beste ingenieurs uit met name Pakistan en India, maar zeker ook uit Amerika en Europa komen steeds meer mensen over om daar te werken. En weet je wat, ik heb ook plannen. Waarom ? Wat dacht je van de lonen, en van de belastingvoordelen aldaar?

Ik ben het wel met je eens dat het een zeepbel is, maar ik weet dat het goed onderbouwd is, en dat ze echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Dat is helemaal waar. Maar dat is toch het mooie aan die structuur ? Als er problemen zijn, helpen de emiraten elkaar. SUper

Conclusie :

Er word gesproken over crisis in dubai. Ik kan je een ding zeggen. Ga er eens heen, en verdiep je er in. Dan een oordeel geven.

`

M'n beste collega dj,

Met alle respect maar denk dat je een paar belangrijke lessen geschiedenis van de zeven emiraten, die nu de VAE vormen gemist hebt.
De VAE zijn helemaal niet gesticht in de jaren 90, maar op 2 december 1971, nadat de Britten in 1968 aankondigde de regio te verlaten. Bij oprichting van de VAE waren ze met zes, 3 maanden later trad het zevende emiraat de VAE toe, maar de 2 meest gewilde en rijkste emiraten, Bahrein en Qatar haakte af.
De zeven emiraten vormden nu ??n staat, maar de interne verdeeldheid bleef bestaan. Dit verklaart ook de grillige vormen van de grenzen.
De emiraten verzorgen gezamenlijk het wegennet, het telefoon- en postverkeer en een federaal leger. Er zijn geen belastingen, en huisvesting, onderwijs en gezondheidszorg zijn kosteloos. Helaas veroorzaakt de eeuwige rivaliteit tussen de emiraten, (vooral Abu Dhabi en Dubai), een gigantische verspilling. Men wil meer luchthavens, havens, fabrieken, enzovoort dan rendabel en nodig is.

Deze 2 emiraten zijn ook de enige leiders van de VAE, en door de huidige situatie in Dubai, en het financieeel afhankelijk worden van Abu Dhabi, versterkt deze zijn greep op de VAE, ook omdat Abu Dhabi niet alleen van toerisme moet leven, maar ook een algemene industrie heeft, in tegenstelling tot Dubai, dat door het wegblijven van de massa toeristen en de tegenvallende immobilien markt, het water aan de lippen heeft staan, en zonder hulp van buiten hun eigen Emiraat, niet kan overleven, tegenover staat natuurlijk inmenging in binnenlandse zaken door Abu Dhabi. Dubai heeft ook dringende hulp gevraagd aan Bahrein, en Qatar, maar die weigeren momenteel, omdat er geen voldoende tegenprestatie gegeven wordt. Als je dus denkt dat die elkaar zomaar helpen als er problemen zijn, vergeet dat dus maar, de financieele giften zijn? geen verplichting maar een gunst, geen enkel emiraat van de VAE is verplicht om gelijk welke (financieele) hulp aan een ander emiraat te geven.

Ik weet niet welk je beroep is, maar als je daar als gewone arbeider wil gaan werken, ga je spijt van krijgen. De meeste bouwprojecten werden/worden uitgevoerd door Paki's en Indieers, die een hongerloon krijgen voor 6/7 en12u/dag te werken. Mijn broer die bij Besix werkt vertelde mij ook dat men zelfs voor die arbeiders momenteel geen werk en geld meer heeft om hun loon te betalen, en dat deze mensen ook massaal Dubai verlaten bij gebrek aan werk, en dus hun bijhorende werkvergunning. Als je er kan werken voor een groot internationaal bedrijf, die zelf de lonen betalen zit je nog goed, anders heb je een probleem.

Ik denk dat je, mede door je gedacht naar ginder te gaan werken, het allemaal een beetje teveel door een roze bril bekijkt, en de huidige problemen en chaos als een te verwaarlozen probleem aanschouwt.
Geloof me, dat is het niet. Men heeft in Dubai dringend de toeristen hun centjes nodig, en zijn ze bereid daar veel voor te doen, reizen met 75% korting is regel en geen uitzondering meer.

Ik denk dat je toch eens zelf op onderzoek moet gaan, dan kan je niet anders dan het eens zijn met mij.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DJADMIN    posted on 31-03-2010 21:42
Poster: Tekhead
`

M'n beste collega dj,

Met alle respect maar denk dat je een paar belangrijke lessen geschiedenis van de zeven emiraten, die nu de VAE vormen gemist hebt.
De VAE zijn helemaal niet gesticht in de jaren 90, maar op 2 december 1971, nadat de Britten in 1968 aankondigde de regio te verlaten. Bij oprichting van de VAE waren ze met zes, 3 maanden later trad het zevende emiraat de VAE toe, maar de 2 meest gewilde en rijkste emiraten, Bahrein en Qatar haakte af.
De zeven emiraten vormden nu ??n staat, maar de interne verdeeldheid
bleef bestaan. Dit verklaart ook de grillige vormen van de grenzen.
De emiraten verzorgen gezamenlijk het wegennet, het telefoon- en
postverkeer en een federaal leger. Er zijn geen belastingen, en
huisvesting, onderwijs en gezondheidszorg zijn kosteloos. Helaas
veroorzaakt de eeuwige rivaliteit tussen de emiraten, (vooral Abu Dhabi en Dubai), een gigantische verspilling. Men wil meer luchthavens, havens, fabrieken, enzovoort dan rendabel en nodig is.

Deze 2 emiraten zijn ook de enige leiders van de VAE, en door de huidige situatie in Dubai, en het financieeel afhankelijk worden van Abu Dhabi, versterkt deze zijn greep op de VAE, ook omdat Abu Dhabi niet alleen van toerisme moet leven, maar ook een algemene industrie heeft, in tegenstelling tot Dubai, dat door het wegblijven van de massa toeristen en de tegenvallende immobilien markt, het water aan de lippen heeft staan, en zonder hulp van buiten hun eigen Emiraat, niet kan overleven, tegenover staat natuurlijk inmenging in binnenlandse zaken door Abu Dhabi. Dubai heeft ook dringende hulp gevraagd aan Bahrein, en Qatar, maar die weigeren momenteel, omdat er geen voldoende tegenprestatie gegeven wordt. Als je dus denkt dat die elkaar zomaar helpen als er problemen zijn, vergeet dat dus maar, de financieele giften zijn? geen verplichting maar een gunst, geen enkel emiraat van de VAE is verplicht om gelijk welke (financieele) hulp aan een ander emiraat te geven.

Ik weet niet welk je beroep is, maar als je daar als gewone arbeider wil gaan werken, ga je spijt van krijgen. De meeste bouwprojecten werden/worden uitgevoerd door Paki's en Indieers, die een hongerloon krijgen voor 6/7 en12u/dag te werken. Mijn broer die bij Besix werkt vertelde mij ook dat men zelfs voor die arbeiders momenteel geen werk en geld meer heeft om hun loon te betalen, en dat deze mensen ook massaal Dubai verlaten bij gebrek aan werk, en dus hun bijhorende werkvergunning. Als je er kan werken voor een groot internationaal bedrijf, die zelf de lonen betalen zit je nog goed, anders heb je een probleem.

Ik denk dat je, mede door je gedacht naar ginder te gaan werken, het allemaal een beetje teveel door een roze bril bekijkt, en de huidige problemen en chaos als een te verwaarlozen probleem aanschouwt.
Geloof me, dat is het niet. Men heeft in Dubai dringend de toeristen hun centjes nodig, en zijn ze bereid daar veel voor te doen, reizen met 75% korting is regel en geen uitzondering meer.

Ik denk dat je toch eens zelf op onderzoek moet gaan, dan kan je niet anders dan het eens zijn met mij.

Ik ben het met je op sommige punten eens. Maargoed, luister.
Dat de VAE in de jaren 70 op zijn gegroeid, akkoord. Maar de bouw van de wereldstand Dubai is in de jaren 90 gestart. Waarom ? Puur omdat er bekend was dat het een neutrale regio was, waar olie te halen viel. Door de gunstige ligging, was het ideaal voor de handel en voor bedrijvigheid. Niet voor toeristen !?
Heel veel mensen denken dat bijvoorbeeld HET 7 sterren hotel voor toeristen gebouwd is. Enerzijds natuurlijk waar, van de andere kant is dat niet waar het zich op richt. Ze willen daar de beste zakenmensen uit de hele wereld kunnen ontvangen, om daar een handelscentrum van de wereld te maken.?
Wat betreft het hulp geven, je hebt gelijk. Verplichtingen zijn er niet. Maar de andere emiraten, en met name Dubai, zien het wel als een ''verplichting''. Waarom ? Ze hebben samen er een geweldig land van gemaakt, dat wellicht te snel en te groot is geworden (het zeepbel effect). Zo zijn ze er altijd geweest in goede tijden, maar ook nu in slechte tijden. Dat gunnen ze elkaar. En juist DAT vind ik mooi.
Over mijn ''reis'' naar Dubai : Over 2 jaar heb ik een mastertitel in de economie. Dat vind ik geweldig, omdat ik dat ga halen ook. Ik heb daarnaast ook een lesbevoegdheid, en Dubai investeert erg veel in onderwijs van de lokale bevolking, wat natuurlijk goed is. Waarom ook hier weer ? Om te investeren in het land. Het emiraat moet ??n van de epicentra van de wereld op het gebied van handel en industrie (en dus ook technologie) worden. Als je deze mensen zelf opleid, dan hou je ze in eigen huis, nu moeten ze uit het buitenland halen.
Je hebt volgens mij ??n ding niet helemaal helder. Dubai is niet gebouwd als toeristische trekpleister, dit is er pas na gekomen. Al in de 17e eeuw was Dubai een handelscentrum in de wereld, waarin met name parels verhandeld werden. Waarom ? Gezien de ligging, en de Dubai Creek, een aorta van Dubai noemen ze het ook. Daarnaast, een gunstig klimaat (door het broeikaseffect in de zomer inmiddels vaak t? warm, maar dat even buiten beschouwing), en een heel goed handelsklimaat. Ze zijn vrijgesteld van onder andere belasting, en de overheid doet er alles aan om de stad te laten profileren als wereld handels stad, door onder andere city marketing.?
Dat er een toren van 828 meter gebouwd word, de Burj Dubai, heeft natuurlijk meer redenen dan toerisme. Juist d?t moet mensen overtuigen van de mogelijkheden van Dubai. En wie willen ze overtuigen ? Juist, de ondernemers, om zich daar te vestigen. In het land waar alles mogelijk is. In het land waar geen grenzen zijn...
Uiteindelijk volgen dan de toeristen van zelf wel.
Ik vind je argumentatie trouwens erg goed, en niet kort door de bocht...dat mag ook gezegd worden, hoewel we het niet met elkaar eens zijn.?
Tekhead    posted on 31-03-2010 22:20
quote>:
Ik vind je argumentatie trouwens erg goed, en niet kort door de bocht...dat mag ook gezegd worden, hoewel we het niet met elkaar eens zijn.

Vind dat het niet eens zijn met elkaar, meer dan meevalt, op vele punten wel.
Vind trouwens een discussie met jou (op hoog niveau toch wel) aangenaam en volwassen en ook niet kort UIT de bocht,
zonder verwijten en schelden over en weer en respect voor elkaars mening, blij dat eindelijk iemand dat inziet.

Dat er voor het oprichten van het VAE al bedrijvigheid was in de regio is correct. Vissers en parelduikers bevolkten de gehele regio rond de golf, en niet alleen in Dubai, maar door de komst van Japanse kunstparels zakte die markt volledig ineen, maar gelukkig voor Dubai,hadden ze toen al een florerende haven.

Dat Dubai en andere arabische staten of emiraten hulp uit het buitenland moeten gaan halen, heeft niet alleen te maken met een gebrek aan kennis en ervaring bij diverse grote, o.a. bouwprojecten, maar ook de mentaliteit van de plaatselijke bevolking die zich niet geroepen voelt om deze zware handenarbeid zelf mee uit te voeren. Zoals ooit eens een Arabier tijdens mijn werkopdracht in Saoedie Arabie zegde: handenarbeid is voor het voetvolk (gastarbeiders) bevelen voor de Arabieren. Mijn antwoord was toen, zonder voetvolk is er niemand om te bevelen, heb respect voor hen, was niet mijn meest gelukkigste quote toen.? Ja, ik heb ook enkele malen in de regio gewerkt voor Besix, maar nooit in Dubai.
Helioxx    posted on 31-03-2010 22:41
Ook aan het aantal diamant handelaars in Dubai zie je dat?ze enorm last hebben van de crisis.
Sorry voor sommige muggenzifters, maar ik heb de bron niet meer, maar het komt uit een krant.
Vroeger was Antwerpen DE stad voor diamant. Het oosten was ook goed bezig, maar Antwerpen was toch de nummer 1.
Maar, spijtig genoeg voor Antwerpen, is een groot deel naar VAE, toen die in zijn toptijd was, ?gegaan.
Nu, ( dit blijkt uit mijn cijers die ik niet meer heb xD,) blijkt dat MEER DAN DE HELFT het daar al is 'afgetrapt' om het op z'n Antwerps te zeggen. Ze zijn terug naar Antwerpen gegaan, of richting het Oosten ( India , etc.).
Vooral dat laatste.
Om in te pikken op de grote bouwwerken daar;
Die toren heeft in mijn ogen maar met 1 ding echt te maken; STATUS.
Waarom bouwen ze geen kleine toren, voor de handelaars? Om dezelfde reden dat de rijksten onder ons Rolex dragen, en geen goeddkoper segment...

Ik hoop dat de uitleg van deze 15 jarige te vertsaan is ^^
DJADMIN    posted on 31-03-2010 22:57
Poster: MichaelH
Ook aan het aantal diamant handelaars in Dubai zie je dat?ze enorm last hebben van de crisis.
Sorry voor sommige muggenzifters, maar ik heb de bron niet meer, maar het komt uit een krant.
Vroeger was Antwerpen DE stad voor diamant. Het oosten was ook goed bezig, maar Antwerpen was toch de nummer 1.
Maar, spijtig genoeg voor Antwerpen, is een groot deel naar VAE, toen die in zijn toptijd was, ?gegaan.
Nu, ( dit blijkt uit mijn cijers die ik niet meer heb xD,) blijkt dat MEER DAN DE HELFT het daar al is 'afgetrapt' om het op z'n Antwerps te zeggen. Ze zijn terug naar Antwerpen gegaan, of richting het Oosten ( India , etc.).
Vooral dat laatste.
Waarom bouwen ze geen kleine toren, voor de handelaars? Om dezelfde reden dat de rijksten onder ons Rolex dragen, en geen goeddkoper segment...

Dat van de diamanten heb je helemaal correct..maar er zit veel goud in het gebied, daar is Dubai bekend om.?
En je hebt gelijk wat betreft status. Als je iets daarop doordenkt, betekend dat het 'volk' trekt, zowel ondernemers, als ook toeristen. Voor hun snijdt het mes aan twee kanten. Ze willen ondernemers laten zien dat voor hun bedrijf alles mogelijk is in Dubai, als er zelfs een toren van bijna een kilometer hoog is Winking my eye
Helioxx    posted on 31-03-2010 23:03
Jup, dat trekt volk,
Al vrees ik dat er weinig zakenlui nog daar gaan verhuizen. Iedereen heeft wel iets gehoord van de problemen daar. En mensen die naar daar willen gaan, verdiepen zich er zeker in.
OF, men zou moeten profiteren van de 'relatief' goedkopere prijzen. Nadruk op relatief.
Dezelfde reden als degene die ervoor zorgt dat in Blgie bijvoorbeeld de Fortis aandelen terug stijgen;
ze staan zo belachelijk laag, dat het nu het moment is ze te kopen. Daarbij komt nog eens de self fulfilling prophecy. Maar dat is dan weer een ander verhaal.

Ik excuseer me alvast tegenover Dacuba, ik ben geen econoom Winking my eye
Tekhead    posted on 31-03-2010 23:12
Vooral dat laatste.

Jouw uitleg is goed te begrijpen voor mij, en zeker als je het over mijn Cool Antwerpen hebt, maar je uitleg klo^pt niet helemaal Mich.
Antwerpen was en is nog steeds de nr 1 in de diamantsector, in het verhandelen, maar meer nog, in het bewerken van ruwe diamant. Het is idd zo dat er voor de handel (buitenlandse) kapers op de kust kwamen en door hun prijzen een redelijk deel van de markt gingen inpalmen, vele vertrokken naar landen zoals Indie en de VAE, met dollartekens op hun ogen als enige drijfveer, na 6 maand was meer dan 65% al terug naar Antwerpen gekeerd, toen bleek dat handel voeren zoals ze gewend waren in Antwerpen, alleen in Antwerpen kon, en dat de grote diamant ontginningsbedrijven zoals de absolute nr 1 "De Beers" Antwerpen wel trouw bleven, en omdat het ontbreken van diamantslijpers, hun financieel voordeel deed smelten van massa euro's naar kruimels. Het ontbreken van vakmensen, en het gebrek aan waterdichte bewijzen van oorsprong van de diamanten, maken handel meteen nog heel wat moeilijker. Omdat men in Antwerpen absoluut er alles aan doet, dat er geen bloeddiamanten verhandeld worden, was voor de vele handelaars een garantie voor eerlijke handel. En de slagzin in deze sector: Antwerp, the capital city of diamonds, blijkt een? enorme verkoopskracht te hebben.
Helioxx    posted on 31-03-2010 23:19
zo zie je maar dat ik er geen pap van heb gegeten h? ( nog niet :p).
De grootsheid van de Diamant in Antwerpen, is goed te zien aan het aandeel dat deze krijgt in het nieuws :p
De laatste tijd komt er elke dag wel iets over de diamant ( vaak wel in negatieve zien; inbraken etc.) op het nieuws.
Van mij mogen die Paki's en Indiers hier gerust blijven, ze werken, en zijn goed voor onze economie, al vrees ik dat er zoizo een groot deel van?dat geld?naar het buitenland vloeit.
Tekhead    posted on 31-03-2010 23:26
Logisch zou ik denken, het deels vloeien naar buitenland, in Belgie zijn geen diamantmijnen he Cool
Helioxx    posted on 31-03-2010 23:34
haha, da zou nog eens iets zijn!
maarja, zover had ik nog niet nagedacht!
Ik leer hier op't forum evenveel economie als DJ'in, altijd handig! ( krijg geen economie op school Unhappy)
Tekhead    posted on 01-04-2010 00:00
Steenkoolmijnen genoeg, maar kun je geen juwelen van maken he Mich ! LOL
User edit by Tekhead on 01-04-2010 @ 00:01:35 (2%)
Helioxx    posted on 01-04-2010 00:04
wel, technisch gezien is zowel steenkool als iamant opgebouwd uit Koolstof ( C ) . Wie weet, dat ze ooit nog een manier vinden om de structuur te veranderen! ( Chemie krijg ik gelukkig wel :p)
Ga nu slapen, ben echt dooood. Discussier morgen wel verder lol ^^
Tekhead    posted on 01-04-2010 00:06
wel, technisch gezien is zowel steenkool als iamant opgebouwd uit Koolstof ( C ) . Wie weet, dat ze ooit nog een manier vinden om de structuur te veranderen! ( Chemie krijg ik gelukkig wel :p)
Ga nu slapen, ben echt dooood. Discussier morgen wel verder lol ^^

met de deeltjesversneller gaat dat mss nog lukken ja haha.

Slaapwel Mich
DJADMIN    posted on 01-04-2010 02:31
quote>:
Ik
vind je argumentatie trouwens erg goed, en niet kort door de
bocht...dat mag ook gezegd worden, hoewel we het niet met elkaar eens
zijn.

Vind dat het niet eens zijn met elkaar, meer dan meevalt, op vele punten wel.
Vind trouwens een discussie met jou (op hoog niveau toch wel) aangenaam en volwassen en ook niet kort UIT de bocht,
zonder verwijten en schelden over en weer en respect voor elkaars mening, blij dat eindelijk iemand dat inziet.

Dat er voor het oprichten van het VAE al bedrijvigheid was in de regio is correct. Vissers en parelduikers bevolkten de gehele regio rond de golf, en niet alleen in Dubai, maar door de komst van Japanse kunstparels zakte die markt volledig ineen, maar gelukkig voor Dubai,hadden ze toen al een florerende haven.

Dat Dubai en andere arabische staten of emiraten hulp uit het buitenland moeten gaan halen, heeft niet alleen te maken met een gebrek aan kennis en ervaring bij diverse grote, o.a. bouwprojecten, maar ook de mentaliteit van de plaatselijke bevolking die zich niet geroepen voelt om deze zware handenarbeid zelf mee uit te voeren. Zoals ooit eens een Arabier tijdens mijn werkopdracht in Saoedie Arabie zegde: handenarbeid is voor het voetvolk (gastarbeiders) bevelen voor de Arabieren. Mijn antwoord was toen, zonder voetvolk is er niemand om te bevelen, heb respect voor hen, was niet mijn meest gelukkigste quote toen.? Ja, ik heb ook enkele malen in de regio gewerkt voor Besix, maar nooit in Dubai.

Kan ik me bij aansluiten Winking my eye Ik was daar, en je ziet alleen pakistaanse taxichauffeurs. Een chauffeur vertelde me : Slechts 20% van de bevolking heeft een paspoort van Dubai. Die mensen bekleden alleen de hoge functies. Het vuile werk word gedaan door migranten.?
Ik ben het er ook mee eens trouwens dat deze projecten vaak zo snel groot worden dat alleen nog gekeken word naar de kwantiteit, en niet naar de kwaliteit. Zo was er enkele weken geleden een scheur in een van de grootste binnenaquaria van de wereld zoals je wellicht al gelezen hebt. Dat is het perfecte voorbeeld : je kan niet meer als 100% geven...
Daarnaast is laatst de Burj Dubai, de hoogste toren, een paar weken gesloten geweest, omdat er iets mis was met de electriciteit...tja, dat kan natuurlijk ook niet missen dan ! Ik ben me bewust van de risico's en dergelijke, maar desalniettemin, vind ik het een geweldig land, en een geweldige stad Winking my eye
En dan hebben we denk ik wel voldoende gediscussieerd Winking my eye degenen die na willen lezen ; pak even een middag vrij !!
Tekhead    posted on 01-04-2010 02:40
discussie gesloten is ok voor mij. hebben nu kwaliteit en kwantiteit geleverd in het topic
DJADMIN    posted on 01-04-2010 11:26
Juist, zoals het hoort hier Rodger Winking my eye
Tekhead    posted on 01-04-2010 19:50
Idd, zo hoort het. Heb vandaag gelezen dat Besix een Megacontract heeft binnengehaald in Abu Dhabi, voor de bouw van O.a. hospitalen complex etc...
FML    posted on 01-04-2010 19:57
hebben nu kwaliteit en kwantiteit geleverd in het topic

super bedankt voor de informatie wie weet heb ik er ooit nog is wat aan als ik ooit naar toe ga Cool
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Helioxx    posted on 01-04-2010 22:33
Momenteel op telefacts;
Hoe Griekenland ervoor zorgt dat de economie van de EU zakt.
intressant Winking my eye
Tekhead    posted on 01-04-2010 22:38
erg toch, zeker voor de gewone griek
ArCee    posted on 01-04-2010 22:49
Aangezien ik hier?op TotaalFm ook wel mee word geconfronteerd, deejays die problemen hebben, hun verhaal kwijt willen of oplossingen zoeken, voor hen had ik dit neergezet in ons afgeschermde deejay deel op het forum:

My dear deejays.

Over the past months, several deejays have come to me to talk about the financial crises. More and more deejays are effected by it in there personal lives, by loosing jobs and so on. A very sad thing to hear.
Some of them have decided to stop playing at TotaalFM over this, because they can't deal with it or have no internet access anymore.
Of course, I am not in a position to judge this or say what is right and what is wrong.
Also, some others have asked me what do with it? How to handle it?
Again, there is no common and easy answer to this sensitive and difficult matter. Every country is taking his own measures in order to deal with this problems.
Also, the problems it will cause to people is different in every country.

If I look at it myself, personally, I don?t think I would stop mixing. No matter how awful things look, if I start mixing my music, for just 1 hour, but in that hour, I can escape the problems of the day for just a little while.
It almost works as a therapy.
Just for 1 hour, the problems are gone, or at least moved to the back ground, but it also provides me with energy to deal with the problems again after that hour. Just 1 hour of pure pleasure and joy makes a difference in my personal case.
Maybe, also I will loose my job to because of my shoulder problems, I am sick at home for to long now. Things don't look all that good.

Also, think of this: Although you are facing difficult and uncertain times, there are maybe people, somewhere in the world, facing even bigger problems as you have.
Maybe a single mother with 2 small children, husband left because loosing his job created a lot of fights, and now she's is stuck with a pile of bills she can?t pay and the land lord wants to kick her out of her home.
She can only listen and access the internet for just 1 hour per day, and at that very same hour, your show is playing, and for that single hour, your music takes her away from the desperate reality she is in. For just a brief moment.
If your music can do just that, it makes your radio show priceless. You deserve a Emmy of a MTV music award for it.
Whenever you think of stopping your radio show at TotaalFM, or for that matter, at any station, just think what you might give up?
I can?t tell you to play on or not, and I can?t tell you how to deal with this financial or economic difficulties, but I can tell you, music can always make a difference, for you, and for the people around you.

I sincerely hope everyone will overcome this hard times real soon and we have the worse behind us although for some it is just beginning. I don?t have all the answers and solutions, but I am willing to listen en talk to you whenever needed.
All I can say, and lots of times this easyer said than done, keep your head up.
No matter how desperate things look, there will always come a time that things will chance for the better. It is a matter ,for all of us, of hangin in there and hope, pray and wait for better days...................
Wishing those that are facing this problems right now all the best in trying to overcome this.

ArCee
Tekhead    posted on 01-04-2010 22:56
Hoe ontroerend Arcee, maar gelijk heb je.
dacuba    posted on 02-04-2010 00:25
''..or have no internet access anymore..''

Dus je hebt dan w?l geld voor een DJ-booth maar geen geld voor internet? Dan ben je niet goed wijs imho.

184 Users online: 89 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 6.002
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.699.393