financiële crisis (3/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

funk-m    posted on 27-03-2010 16:57
Hey mede DJ?s ?Mijn vraag aan jullie is hebben jullie er last van, Van de financi?le crisis?Gr DJ Funk M

What do you think about financiële crisis ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 30-03-2010 17:03
Poster: Tekhead

Ze hebben het niet zo mooi geregeld, hebben teveel gedacht de Sky is the limit, en we doen maar voort, bouwen, bouwen en nog eens bouwen, ze mikken op de betere toeristen, en die zijn nu net weggebleven door o.a. de crisis. Hun grootheidswaanzin is nu gestopt net als bijna 65% van hun bouwprojecten, die niet opgestart of afgewerkt kunnen worden door gebrek aan cash. Hun opgespoten land in zee, zijn ook op 1 na, allemaal gedoemd om terug in zee te verdwijnen, door weer gebrek aan geld om dat te onderhouden, en regelmatig te stutten en op te spuiten, maar ook door slechte kwaliteit en gebrek aan ervaring. Als je dergelijke projecten laat uitvoeren door pipo's uit Timboekistan, is het wel spotgoedkoopp maar nooit een lang leven beschoren. Het is daar niet al rozegeur en maneschijn hoor.

Ik weet niet veel van Dubai en de financiele crisis, maar een kennis van ons heeft was een projectleider van zo'n zandspuit project, en hij is nou niet bepaald een pipo uit Timboekistan. En de mannen die onder hem werkten waren ook allemaal Nederlanders.
Helioxx    posted on 30-03-2010 17:05
Poster: dacuba

Heb jij ook cijfers / bronnen om dit te onderbouwen?

natuurlijk zijn daar cijfers van! Doe even zelf moeite dan....
We hebben nog steeds geen zinnige reactie van jou gehoord. Misschien volgend jaar?
JollyJunkie    posted on 30-03-2010 17:09
Waarom zou Dacuba daar moeite voor moeten doen, Tekhead is degene die ons wilt overtuigen met bepaalde beweringen, dan kan hij toch ook best zelf de moeite nemen om bronnen te vermelden. Als hij tenminste geloofwaardig over wilt komen (niks persoonlijks hoor Tekhead, ben het gewoon niet helemaal eens met de reactie boven mij Winking my eye)
Tekhead    posted on 30-03-2010 17:15
Poster: dacuba

Heb jij ook cijfers / bronnen om dit te onderbouwen?

Gazet Van Antwerpen, stuur hen een mail en ze sturen jou desbetreffend artikel of artikellink
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Ilja    posted on 30-03-2010 17:19
Ben afgelopen jaar in Dubai geweest, het is zeer goed wat ze daar gedaan hebben, eerst het land compleet opgebouwd met alle voorziningen. ? Juist om die reden kunnen ze zich veroorloven om een begrotings tekort te hebben. ?HIer in Eiropa zijn heel wat landen zeer onstabiel en als daar allemaal bezuinigingen en dergelijke worden ingevoerd dan gaan mensen flippen.
Tekhead    posted on 30-03-2010 18:36
@dacuba:
Omdat je weeral te lui bent om eens te googlen, het weeral beter denkt te weten, en omdat ik geen zin meer heb om mijn tijd in jou negativisme en sarcasme te steken, zal ik hier voor jou de google link plaatsen, met zoveel verhalen, cijfers, foto's, etc... als je maar lezen wil. Lees en aanschouw wat ik hier vermelde.

@JollyJunkie:Is het dan echt teveel, ook voor jou, om dubai failliet in te typen op google ? Was sneller dan mijn reply hier openbaar in't twijfel te trekken, of denk je dat ik hier maar wat uit m'n nek lig te l****n ?

@Ilja: Ook jij even linkje aanklikken Ilja, ga je direct je reply editten ! En zal je waarschijnlijk ook begrijpen dat Dubai een gigantisch probleem heeft om z'n leningen terug te betalen, en dat banken geen geld meer willen lenen. Het is bij gratie van Abu Dabi dat Dubai nog niet volledig failliet is. lees gewoon ga niet alles vertellen wat je zelf kan lezen.

http://www.google.be/search?q=dubai+failliet&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
User edit by Tekhead on 30-03-2010 @ 18:45:16 (15%)
Helioxx    posted on 30-03-2010 18:41
staaat geen link Tek
Tekhead    posted on 30-03-2010 18:45
Poster: MichaelH
staaat geen link Tek

sorry, nu wel Michael
Flexii    posted on 30-03-2010 20:47
Poster: JollyJunkie
Waarom zou Dacuba daar moeite voor moeten doen, Tekhead is degene die ons wilt overtuigen met bepaalde beweringen, dan kan hij toch ook best zelf de moeite nemen om bronnen te vermelden. Als hij tenminste geloofwaardig over wilt komen (niks persoonlijks hoor Tekhead, ben het gewoon niet helemaal eens met de reactie boven mij Winking my eye)

Omdat de minderjarige jongentjes?zoals jij?hier, ook wel eens gewoon iets kunnen aannemen als een volwassen man wat zegt. Als iemand zo'n reply geeft kun je er dus vanuit gaan dat het klopt, als je dan nog te lui bent om het in te typen in google, tsja dan houdt het inderdaad op ja
Tekhead    posted on 30-03-2010 22:24
Poster: Flexii

Omdat de minderjarige jongentjes?zoals jij?hier, ook wel eens gewoon iets kunnen aannemen als een volwassen man wat zegt. Als iemand zo'n reply geeft kun je er dus vanuit gaan dat het klopt, als je dan nog te lui bent om het in te typen in google, tsja dan houdt het inderdaad op ja

Thanks Flexii, roepen langs de kant, zoals jolly en vooral dacuba, maar te lui om zelf te checken, en als je ze dan met de neus op de feiten drukt, dan geven ze plotseling niet meer thuis, triestig om geen antwoord meer te durven geven op het onderwerp en mijn reply. Ik weet dat het niet makkelijk is om dat toe te geven, had ook niet gemoeten als ze even mijn reply gegoogeld hadden.
JollyJunkie    posted on 30-03-2010 22:35
Poster: Flexii

Probeer ik niet negatief over te komen, krijg ik dit soort denigrerende reacties : 'minderjarige jongetjes'

Ik wil best wat aannemen van 'volwassen mannen' maar (aangezien Tekhead zich ook uit door te zeggen dat hij het triest vind, uit ik me ook even) ik neem niet altijd zomaar iets van Tekhead aan aangezien ik vind dat zijn reacties soms nogal impulsief overkomen, en ik het totaal niet eens ben met zijn ideeen over bepaalde dingen. En de ideologie van iemand beinvloedt nou eenmaal wat diegene schrijft/post.
Ik blijf bij mijn standpunt, als een rechter een bewering maakt, en jij vraagt naar zijn bronnen, dan gaat hij er echt niet van uit dat je dan z'n bewering maar even moet googlen.
User edit by JollyJunkie on 30-03-2010 @ 22:36:23 (1%)
Dolivieira    posted on 30-03-2010 22:41
Over dat Dubai verhaal dat klopt wat waar Tekhead over heeft. Dat Dubai nog leeft is dank zei Abu Dhabi.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
FML    posted on 30-03-2010 23:27
zie je wel dat the Crisis GRAP gezijk op leverd CoolIk weet zeker dat een doc. anders economie persoon om ons zou lachen Happy, laughing kom op man tis een dj forum probeer niet slimmer te zijn , als je slim bent houd je mond en houd je oren open. Al ben je zo gespeciaaliseerd sta open voor alles dus wat een ander zegt kan dus ook wel eens waar zijn. En elkaars meningen zouden ook wel een beetje gerespecteerd mogen worden. Wil je tog slimmer zijn kom met argumenten..
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Tekhead    posted on 30-03-2010 23:31
Poster: JollyJunkie

Probeer ik niet negatief over te komen, krijg ik dit soort denigrerende reacties : 'minderjarige jongetjes'

Ik wil best wat aannemen van 'volwassen mannen' maar (aangezien Tekhead zich ook uit door te zeggen dat hij het triest vind, uit ik me ook even) ik neem niet altijd zomaar iets van Tekhead aan aangezien ik vind dat zijn reacties soms nogal impulsief overkomen, en ik het totaal niet eens ben met zijn ideeen over bepaalde dingen. En de ideologie van iemand beinvloedt nou eenmaal wat diegene schrijft/post.
Ik blijf bij mijn standpunt, als een rechter een bewering maakt, en jij vraagt naar zijn bronnen, dan gaat hij er echt niet van uit dat je dan z'n bewering maar even moet googlen.

Wat heeft jouw uitleg nu te maken met wat ik denk over bepaalde dingen, zoals politiek, en dat je daarin van mening verschilt met mij, is dan ook geen punt, maar dit gaat NIET over politieke mening of overtuiging, maar over keiharde realiteit, die bewijzen zijn er, en je kan daar niet omheen. Begrijp je de woorden ideologie en impulsief eigenlijk wel ? Denk je mss dat ik het mijn ideaal is, Dubai failliet ? En dat mijn antwoord een impulsieve reactie is op anderen hun post ? En als je mij beschuldigd van impulsief zijn, awel staaf je bewering dan ook maar eens, want dat zal ik op google niet vinden ! Blijf gerust bij je standpunt van je voorbeeld van een rechter zijn bewering, dat mooi aantoont dat je de klok wel ziet, maar de klepel niet weet hangen. Een rechter geeft geen eigen bewering, maar bepaald de strafmaat, en het is je advokaat die je belangen verdedigd, als je beschuldigd wordt van iets, en als je de rechter zijn bronnen gaat vragen, tja het strafwetboek he !

Trouwens, denk je dat wij ouderen, telkenmale wij een reactie geven of topic openen, eerst gaan googlen om verwaande en verwende jongens de link met bron(nen) te geven ? Als je ons niet geloofd, hang de luie niet uit en zoek zelf de bron(nen)
Tekhead    posted on 30-03-2010 23:38
Poster: Luni-B
zie je wel dat the Crisis GRAP gezijk op leverd CoolIk weet zeker dat een doc. anders economie persoon om ons zou lachen Happy, laughing kom op man tis een dj forum probeer niet slimmer te zijn , als je slim bent houd je mond en houd je oren open. Al ben je zo gespeciaaliseerd sta open voor alles dus wat een ander zegt kan dus ook wel eens waar zijn. En elkaars meningen zouden ook wel een beetje gerespecteerd mogen worden. Wil je tog slimmer zijn kom met argumenten..

http://www.google.be/search?q=dubai+failliet&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Ik heb in dit topic niet over politieke overtuiging of dergelijke gehad, maar gewoon willen aantonen,als reply dan nog, dat zelfs in de VAE waar Dubai een deel van is, ook de gevolgen van een wereldwijde crisis hard aankomt, en dat je niet oneindig geld kan blijven uitgeven dat niet van jezelf is. The Sky is the limit is ook hier gewoon een UTOPIE.
FML    posted on 30-03-2010 23:45
Ik wil niks met dubai te maken hebben me post geen ook totaal daar niet over en was ook niet specifiek naar jou gericht.

moge duidelijk zijn dat de crisis op iedereen effect heeft ,wie dit niet begrijpt zal vast geen internet hebben en vuur maken met vuur stenen. mischien niet indirect op jou als jij goed boert maar je supermarktje om de hoek niet en die sluit moet je ook verder om je boodschappen!

Wat ander landen doen doet me vrij weining. zo heeft Nederland nog het minst last gehad van de crisis. mede doordat onze vetpot stiekem goed gevuld is.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Tekhead    posted on 30-03-2010 23:51
Ik bedoelde ook niet dat je reply voor mij bedoeld was, wou enkel maar aantonen dat mijn antwoord wel degelijk voorzien was/is van de nodige bronnen. Cool
Tomazos    posted on 31-03-2010 00:36

Wat ander landen doen doet me vrij weining. zo heeft Nederland nog het minst last gehad van de crisis. mede doordat onze vetpot stiekem goed gevuld is.

inderdaad.. dat is wel weer een voordeel waarom wij zoveel btw betalen.. NL heeft laatst ook griekenland geld geleend om uit de schulden te komen.. dus met NL gaat het wel goede kant op denk ik..

ik ga Bijna elk jaar voor maanden lang naar spanje.. DAAR is de crisis hoog!,
mensen dakloos (als je geen geld heb = er geen uitkering enz.) en die supermarkten/winkels daar zijn SPOT goedkoop. puur omdat ze in zo'n crisis zitten en mensen het niet kunnen betalen. hele financieele wereld is daar ingestort.. spanje is zoiezo niet zo heel rijk.. op sommige plaatsen heb je nog hele Slobben wijken en lijkt het net een ontwikkelings land.. maarja die plekken komen touristen vrijwel nooit.

spanjaarden werken daar voor 4 euro per uur de hele dag voor. en dan zijn ze blij dat ze werk hebben..
ik zag stratemakers/dakdekkers die onder een zon van 40 graden aan het werk waren.

zou er zelf niet aan moeten denken,

maargoed.. als je daar werk Kan krijgen.. dan pakken ze alles aan..
(vond het wel raar waarom ze sterke dranken verkopen bij de benzine pomp maar geen tabak.. en iedereen daar sochtends even komt om een 'shotje' sterke drank te nemen voor het werk begint)

dus een crisis in NL?? welnee gewoon iets beter op de geld letten door die euro
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 31-03-2010 @ 00:38:42 (28%)
Tekhead    posted on 31-03-2010 00:57
Zowat heel de EU heeft Griekenland geld geleend, niet alleen Nederland.

Dat de prijzen in de supermarkten er zo laag liggen heeft een andere oorzaak dan de crisis Thomas. Ook voor de crisis was de meeste voeding er heel goedkoop, dit komt o.a. omdat Spanje zeer weinig voeding en voedingsstoffen invoer is, de lage btw en taksen op voeding en drank is een andere reden, de lagere uurlonen, en dus ook patronale bijdragen, is ook nog een reden, ontbreken van allerlei normen, niet betalen van extra premies, zoals vakantie geld, eindejaar premie, gewaarborgd loon bij ziekte, enz... zorgen ervoor dat een arbeider er gemiddeld 1/3 verdiend in vergelijking met de rijkere EU staten, en dus ook aangepaste prijzen voor levensmiddelen enz... een absolute must is. Spanje is een groot land, en heeft uiteraard regio's die achtergesteld zijn, en waar de levensstandaard zeer laag is, en men dus veel arme mensen vindt die dakloos zijn, maar ook in Nederland en Belgie heb je die, ongelukkigen die steeds uit de boot vallen.
User edit by Tekhead on 31-03-2010 @ 01:00:02 (8%)
JollyJunkie    posted on 31-03-2010 08:17

Wat heeft jouw uitleg nu te maken met wat ik denk over bepaalde dingen, zoals politiek, en dat je daarin van mening verschilt met mij, is dan ook geen punt, maar dit gaat NIET over politieke mening of overtuiging, maar over keiharde realiteit, die bewijzen zijn er, en je kan daar niet omheen. Begrijp je de woorden ideologie en impulsief eigenlijk wel ? Denk je mss dat ik het mijn ideaal is, Dubai failliet ? En dat mijn antwoord een impulsieve reactie is op anderen hun post ? En als je mij beschuldigd van impulsief zijn, awel staaf je bewering dan ook maar eens, want dat zal ik op google niet vinden ! Blijf gerust bij je standpunt van je voorbeeld van een rechter zijn bewering, dat mooi aantoont dat je de klok wel ziet, maar de klepel niet weet hangen. Een rechter geeft geen eigen bewering, maar bepaald de strafmaat, en het is je advokaat die je belangen verdedigd, als je beschuldigd wordt van iets, en als je de rechter zijn bronnen gaat vragen, tja het strafwetboek he !

Trouwens, denk je dat wij ouderen, telkenmale wij een reactie geven of topic openen, eerst gaan googlen om verwaande en verwende jongens de link met bron(nen) te geven ? Als je ons niet geloofd, hang de luie niet uit en zoek zelf de bron(nen)

Ja ik begrijp de woorden wel, en zoals ik al zei, ookal gaat het niet over politiek, dit beinvloedt wel de manier van schrijven van een bepaald persoon.
Nee ik denk niet dat het je ideaal is.
Als ik vind dat je impulsief bent af en toe, dan zal je dat inderdaad niet op google vinden.
Mijn excuses voor de verwarring van advocaat en rechter, ik snap inderdaad nog niet goed hoe dat werkt, ben pas 14 dus lijkt me ook nergens voor nodig. Ik denk dat je met het voorbeeld van een rechter ook wel begrijpt wat ik bedoel.

Op je laatste paar zinnen ga ik niet meer in, en ik wens ook geen opmerking te krijgen over dat ik me nu weer laf me verschuil, ik heb gewoon helemaal geen zin in dit soort discussies die uiteindelijk weer op een leeftijd discussie uitlopen.
Peace Cool
DJADMIN    posted on 31-03-2010 13:13

Ze hebben het niet zo mooi geregeld, hebben teveel gedacht de Sky is the limit, en we doen maar voort, bouwen, bouwen en nog eens bouwen, ze mikken op de betere toeristen, en die zijn nu net weggebleven door o.a. de crisis. Hun grootheidswaanzin is nu gestopt net als bijna 65% van hun bouwprojecten, die niet opgestart of afgewerkt kunnen worden door gebrek aan cash. Hun opgespoten land in zee, zijn ook op 1 na, allemaal gedoemd om terug in zee te verdwijnen, door weer gebrek aan geld om dat te onderhouden, en regelmatig te stutten en op te spuiten, maar ook door slechte kwaliteit en gebrek aan ervaring. Als je dergelijke projecten laat uitvoeren door pipo's uit Timboekistan, is het wel spotgoedkoopp maar nooit een lang leven beschoren. Het is daar niet al rozegeur en maneschijn hoor.

Je moet je eens even gana verdiepen in de materie, voordat je uitspraken doet. Het project Dubai is net zoals de VAE in de jaren 90 gestart. Ze hebben geld gehaald uit de olie, maar met name gericht op de handel. Waarom de handel ? Heel simpel, olie is een uitputbare bron. Tegenwoordig is nog maar 6% van het nationaal inkomen uit de olie. Dus hebben ze er een wereldstat uit gestampt. Waarom VAE ? Met name de centrale ligging, de ligging aan zee, en de Dubai creek zijn hier oorzaken van. Daarnaast is de stijging van de economie in het midden oosten ongeveer parallel met China en Japan, waar ook nieuwe markten zijn. Er is dus zeer bewust voor gekozen. Wat hebben ze gedaan ? Geinvesteerd. Al het geld uit de olie hebben ze geinvesteerd in de steden, met name in Dubai. Vaak nog met eigen vermogen erbij, en ook vreemd vermogen. Dit heeft hun bijna de kop gekost. MAAR, de structuur in de VAE is zo goed, dat andere emiraten en emirs mogen uithelpen bij schulden. Is toch een prima samenwerking ? Het gaat dus tussen sjeiks en emirs, die dit onderling regelen. Absoluut geen probleem.
Daarnaast wil ik even reageren op je ''pipo's uit timboekistan''. In Dubai, en ook in Abu Dhabi, zitten op dit moment de beste ingenieurs uit met name Pakistan en India, maar zeker ook uit Amerika en Europa komen steeds meer mensen over om daar te werken. En weet je wat, ik heb ook plannen. Waarom ? Wat dacht je van de lonen, en van de belastingvoordelen aldaar?

Ik ben het wel met je eens dat het een zeepbel is, maar ik weet dat het goed onderbouwd is, en dat ze echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Over dat Dubai verhaal dat klopt wat waar Tekhead over heeft. Dat Dubai nog leeft is dank zei Abu Dhabi.

Dat is helemaal waar. Maar dat is toch het mooie aan die structuur ? Als er problemen zijn, helpen de emiraten elkaar. SUper

Conclusie :

Er word gesproken over crisis in dubai. Ik kan je een ding zeggen. Ga er eens heen, en verdiep je er in. Dan een oordeel geven.

CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
funk-m    posted on 31-03-2010 15:17
Ey jongens. Ik vroeg alleen of jullie er last van hebben en nu maken jullie ruzie

Kom op zeg we zijn toch niet van die kleine kinderen hier.. of wel ??

Als je gedragen wilt als een klein kind doe het dan niet in deze Topic. A.u.b

ArCee    posted on 31-03-2010 15:46
gelukkig is internet radio internet surfen bijna gratis Winking my eye

Internet radio gratis? Ja, om te luisteren, maar om te maken Cool
Zal mij benieuwen hoelang het duurt voor ze daar ook kijk en luistergeld voor gaan vragen? Cool
DJADMIN    posted on 31-03-2010 15:46
Poster: funk-m
Ey jongens. Ik vroeg alleen of jullie er last van hebben en nu maken jullie ruzie

Kom op zeg we zijn toch niet van die kleine kinderen hier.. of wel ??

Als je gedragen wilt als een klein kind doe het dan niet in deze Topic. A.u.b

Kleine kinderen in deze topic ?

Ik denk dat het wel een interessante discussie is, die er ook mee te maken heeft...je hebt een brede vraag, verwacht dus ook brede antwoorden
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
ArCee    posted on 31-03-2010 16:54
Alleen ff niet, N I E T op de man spelen Cool

179 Users online: 112 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 6.667
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.700.058