financiële crisis (2/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

funk-m    posted on 27-03-2010 16:57
Hey mede DJ?s ?Mijn vraag aan jullie is hebben jullie er last van, Van de financi?le crisis?Gr DJ Funk M

What do you think about financiële crisis ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 29-03-2010 17:40
Poster: DJADMIN
de ''crisis'', want zo noem ik 't liever niet.?

Het internationale dipje noem ik het altijd?Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Dolivieira    posted on 29-03-2010 23:13
Poster: dacuba

Haha, onze econoom zal eens zeggen hoe de vork aan de steel zit. Ga toch spelen man..

Zo zie je maar dat jij geen bale verstand van dingen heb. Maar dat wisten we al.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
greup    posted on 29-03-2010 23:35
een beetje ondernemer kan hier wel doorheen komen. Ik zelf merk wel degelijk iets van de crisis,. maar er doorheen komen moet toch lukken Cool

vooral in het kleine/budget sigment merk je er veel van.
Beste klanten op dit moment blijven toch de overheid en semi-overheid.
Dolivieira    posted on 30-03-2010 00:02
Poster: greup
een beetje ondernemer kan hier wel doorheen komen. Ik zelf merk wel degelijk iets van de crisis,. maar er doorheen komen moet toch lukken Cool

vooral in het kleine/budget sigment merk je er veel van.
Beste klanten op dit moment blijven toch de overheid en semi-overheid.

Dat moet je ook altijd naar steven. We gaan niet met de?pakken?neer blijven zitten. Door stinkend je best te blijven doen moet je er wel; doorheen komen. Kijk ik klink wel negatief in mijn vorige posts. Maar?ik kijk altijd positief vooruit. ?
Tomazos    posted on 30-03-2010 01:19
merk wel verschil in dj wereld..

discotheken steken meer energie in hun residents.. dan elke week dikke line up neer te zetten..
kortom, die bezuinigen ook..

ik doe elke maand me bel rondje, (en nogsteeds druk dus mag niet klagen) maar hoor vaak van discotheken waar ik weleens los ingepland sta (zoals bobs saloon enzo), dat die het meer met de residents gaan doen ivm bezuinigingen.

en de discotheek waar ik op vrijdags draaide is gesloten door gemeente, dusja.. en hier is verder niks te doen op vrijdag.. dus daar nog even wat naar zoeken Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Ilja    posted on 30-03-2010 01:42
Bij mij begint het een beetje van de grond te komen, ag als het goed is op een bruiloft draaien eind april voor een leuk bedrag, en daarna ga ik is clubs lastig vallen ( op een goede manier matuurlijk Cool?).
Tekhead    posted on 30-03-2010 01:57

Haha, onze econoom zal eens zeggen hoe de vork aan de steel zit. Ga toch spelen man..

Wel, zeg jij dan eens hoe de vork in de steel zit ! Wat staan kritiek geven of anderen proberen belachelijk te maken kan zelfs de grootste idioot, maar een juiste omschrijving geven is wat anders !

Onze econoom heeft gelijk als hij zegt dat enkele landen uit zuid Europa het moeilijk hebben en de EU serieuze kopzorgen bezorgt.
Griekenland is de schuldige van die kopzorgen en woede van enkele grote Europese lidstaten zoals Duitsland en Frankrijk, en terecht, zou ik zeggen. In tegenstelling tot een ander eu land in grote problemen, nl Portugal, verdient Griekenland eigenlijk de verwijdering uit de EU (wat allemaal niet zo simpel is uiteraard) niet door hun financieeele problemen, maar vooral door valse cijfers te gebruiken over hun overheidstekort die normaal max. 3% van het BNP mag bedragen, en Griekenland toen al 7% tekort had. Het is nu niet zo dat andere EU landen geld gaan geven, maar eventueel lenen aan Griekenland, en dat het IMF dat ook kan doen. Onrechtstreeks kost het ieder EU land veel geld, omdat landen zoals Griekenland met hun gigantisch tekort de waarde van de Euro deels doet kelderen, wat niemand van de EU ten goede komt.
Ik ben ook een Anti E.U. burger, en vind ook dat ik er nog geen euro beter van ben geworden, integendeel, alles is veel duurder geworden. Het is een geld verslindende zakkenvullers miskleun.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Ilja    posted on 30-03-2010 02:09
Al die PIIGS landen zouden uit EU geschopt moeten worden, en hetzelfde geldt voor bijna alle oost europese staten ( op Slovakije, Slovenie en Tjechie na ). Eventueel kunnen dan onze belastingen omlaag. En hebben wij geen toestroom van Polen en Roemenen meer.

En dan zal ook de druk op de euro afnemen en zal die weer rond de 1,60 usd per euro stijgen.
User edit by Ilja on 30-03-2010 @ 02:11:09 (38%)
Flaged
Tekhead    posted on 30-03-2010 02:41
De toelatingcriteria is de laatste 10/15 jaar voor kandidaat lidstaten zeer snel aangepast geworden om ze zo snel mogelijk lid te kunnen maken, en die criteria is bijna een lachertje geworden, zeker als je (zoals ik) meegemaakt hebt hoe hoog dat lag toen bvb Spanje is mogen toetreden. Al die nieuwe lidstaten, die (bijna) allemaal groter zijn dan de Benelux landen (N.B. mede oprichters van de EEG), en ons er gewoon weg concurreren, met hun lage lonen en soepele normen, aangaande o.a. veiligheid en milieu. Decennia lang hebben bijna alle lidstaten ons als grote vijand behandeld, en nu gaan ze met al ons geld, werk, en zeggeschap lopen. Geef die mannen een vinger, en ze pakken je beide armen.
dacuba    posted on 30-03-2010 03:50
Poster: MaximDJ

Meneer de econoom heeft gelijk. Ga jij maar spelen inderdaad. Wat dacht je van Inflatie, wisselkoersen, export e.d.

Als je die dingen koppelt aan een negatieve invloed door zuiderse landen weet je gewoon niet waar je over praat Winking my eye
Dolivieira    posted on 30-03-2010 08:25
Poster: Tekhead

Wel, zeg jij dan eens hoe de vork in de steel zit ! Wat staan kritiek geven of anderen proberen belachelijk te maken kan zelfs de grootste idioot, maar een juiste omschrijving geven is wat anders !

Onze econoom heeft gelijk als hij zegt dat enkele landen uit zuid Europa het moeilijk hebben en de EU serieuze kopzorgen bezorgt.
Griekenland is de schuldige van die kopzorgen en woede van enkele grote Europese lidstaten zoals Duitsland en Frankrijk, en terecht, zou ik zeggen. In tegenstelling tot een ander eu land in grote problemen, nl Portugal, verdient Griekenland eigenlijk de verwijdering uit de EU (wat allemaal niet zo simpel is uiteraard) niet door hun financieeele problemen, maar vooral door valse cijfers te gebruiken over hun overheidstekort die normaal max. 3% van het BNP mag bedragen, en Griekenland toen al 7% tekort had. Het is nu niet zo dat andere EU landen geld gaan geven, maar eventueel lenen aan Griekenland, en dat het IMF dat ook kan doen. Onrechtstreeks kost het ieder EU land veel geld, omdat landen zoals Griekenland met hun gigantisch tekort de waarde van de Euro deels doet kelderen, wat niemand van de EU ten goede komt.
Ik ben ook een Anti E.U. burger, en vind ook dat ik er nog geen euro beter van ben geworden, integendeel, alles is veel duurder geworden. Het is een geld verslindende zakkenvullers miskleun.

Laat hem maar. Hij denkt dat die veilig in Brazilie zit maar als het hier slecht gaat merken ze het daar ook. Ik heb geen zin in die discussie met hem. Maar tijd zal het leren of deze econoom gelijk gaat krijgen.

En idd wat jij zegd Rodger. I.P.V mensen belagelijk te maken, Kan die ook zijn visie geven over de Financieele Crisis. Maar dat doet(kan) die niet. Want zo slim is die niet.
User edit by Dolivieira on 30-03-2010 @ 08:39:21 (11%)
FML    posted on 30-03-2010 08:53
Om even op tekhead terug te komen, Voor de ondernemers zijn er veel voordelen bij gekomen toen er steeds meer landen bij kwamen. Europeese grondwetten zijn essentieel hierbij. Over de crisis ga ik het niet hebben die heb ik niet kunnen ervaren.

de beurzen gaan de betere kant om echter zullen we nog ff een dip krijgen i.v.m China maar ach iedereen slaat ze slaatje er even goed wel uit. er worden veel chineese aandelen gekocht je kan over 3 jaar wel bedenken dat China net zo rijk vol zal zijn als Amerika of beter.

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Dolivieira    posted on 30-03-2010 09:01
Poster: Ilja
Al die PIIGS landen zouden uit EU geschopt moeten worden, en hetzelfde geldt voor bijna alle oost europese staten ( op Slovakije, Slovenie en Tjechie na ). Eventueel kunnen dan onze belastingen omlaag. En hebben wij geen toestroom van Polen en Roemenen meer.

En dan zal ook de druk op de euro afnemen en zal die weer rond de 1,60 usd per euro stijgen.

Zo zie je dat jij er ook geen verstand van hebt want juist met Polen, Bulgarie en Romenie gaat het juist goed.
User edit by Dolivieira on 30-03-2010 @ 09:02:51 (2%)
FML    posted on 30-03-2010 09:35
Het geld is geen zuivere koffie dus kan er niet veel in het land worden ge inversteerd. Cool
DJADMIN    posted on 30-03-2010 09:37
Ach, we moeten het gewoon gaan aanpakken zoals in de Verenigde Arabische Emiraten, dan hebben we 't pas voor elkaar.

En de eerste die aankomt met een schuld van 80 mld, die moet zich toch eens gaan verdiepen in de kwestie.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Dolivieira    posted on 30-03-2010 09:40
Verenigde Arabische Emiraten hebben nog wat in de grond zitten wat wij hier niet hebben. Vergeet dat niet.
DJADMIN    posted on 30-03-2010 10:24
Slechts 6% van het inkomen in Dubai, een emiraat, is uit olie gehaald. Over een paar jaar zal dat nihil zijn. Ze hebben het daar, economisch, gewoon heel mooi afgeschermd en geregeld daar, geloof me.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
durko    posted on 30-03-2010 12:12
Ik heb er zelf niet zo heel veel last van. Maar je ziet het wel om je heen. En je merkt natuurlijk kleine veranderingen in stufi en zorgtoeslag. Daarbij komt de situatie van mijn ouders, maar daar ga ik niet uitgebreid op in. Het komt er in ieder geval op neer dat ik bij hun de crisis wel terugzie.
ArCee    posted on 30-03-2010 12:14
Ik spreek zeer veel mensen via mijn rol bij TotaalFM in heel veel landen, en ik merk dat iedereen er direct of indirect mee te maken heeft. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
De "grote" namen iets minder, maar zij merken wel dat ze wat minder feesten draaien in verre oorden. De tijd ,van alles en mag, is momenteel een beetje over of in ieder geval afgezwakt.
De releatief onbekendere deejays merken het op diverse manieren. Minder bookings, tenten waar ze draaide gaan dicht of failliet, tenten gaan op "safe" spelen dus deejays in andere stijlen als gangbaar worden minder ingehuurt voor thema feesten etc.
Dit is dus internationaal gericht he, wat ik ongeveer te horen krijg. Per land kan het verschillen natuurlijk.
FML    posted on 30-03-2010 13:14
gelukkig is internet radio internet surfen bijna gratis Winking my eye
Ilja    posted on 30-03-2010 13:35
Moppentrommel. ? Roemenie en Bulgarije zijn corrupt tot op de bot en hebben een hele vette begrotings tekort, en
Polen is, ja wat is daar eigenlijk over te zeggen, ?zelfst voor USA moeten ze nog een visum aanvragen ( laat staan wat voor financiele situatie ze hebben )
JollyJunkie    posted on 30-03-2010 14:37
Poster: MaximDJ

Meneer de econoom heeft gelijk. Ga jij maar spelen inderdaad. Wat dacht je van Inflatie, wisselkoersen, export e.d.

Als je die dingen koppelt aan een negatieve invloed door zuiderse landen weet je gewoon niet waar je over praat Winking my eye

Edit: hier stond niks nuttigs, ik moet wat beter lezen voordat ik wat post Winking my eye

User edit by JollyJunkie on 30-03-2010 @ 14:45:06 (23%)
Tekhead    posted on 30-03-2010 14:40
Poster: DJADMIN
Slechts 6% van het inkomen in Dubai, een emiraat, is uit olie gehaald. Over een paar jaar zal dat nihil zijn. Ze hebben het daar, economisch, gewoon heel mooi afgeschermd en geregeld daar, geloof me.

Ze hebben het niet zo mooi geregeld, hebben teveel gedacht de Sky is the limit, en we doen maar voort, bouwen, bouwen en nog eens bouwen, ze mikken op de betere toeristen, en die zijn nu net weggebleven door o.a. de crisis. Hun grootheidswaanzin is nu gestopt net als bijna 65% van hun bouwprojecten, die niet opgestart of afgewerkt kunnen worden door gebrek aan cash. Hun opgespoten land in zee, zijn ook op 1 na, allemaal gedoemd om terug in zee te verdwijnen, door weer gebrek aan geld om dat te onderhouden, en regelmatig te stutten en op te spuiten, maar ook door slechte kwaliteit en gebrek aan ervaring. Als je dergelijke projecten laat uitvoeren door pipo's uit Timboekistan, is het wel spotgoedkoopp maar nooit een lang leven beschoren. Het is daar niet al rozegeur en maneschijn hoor.
Ywe    posted on 30-03-2010 15:37
Olav Mol doet tegenwoordig de commentaren van Formule 1 vanuit Hilversum, DAAR heb ik last van.

verder alleen kansen en mogelijkheden.
dacuba    posted on 30-03-2010 16:58
Poster: Tekhead
Hun grootheidswaanzin is nu gestopt net als bijna 65% van hun bouwprojecten, die niet opgestart of afgewerkt kunnen worden door gebrek aan cash. Hun opgespoten land in zee, zijn ook op 1 na, allemaal gedoemd om terug in zee te verdwijnen, door weer gebrek aan geld om dat te onderhouden, en regelmatig te stutten en op te spuiten, maar ook door slechte kwaliteit en gebrek aan ervaring. Als je dergelijke projecten laat uitvoeren door pipo's uit Timboekistan, is het wel spotgoedkoopp maar nooit een lang leven beschoren. Het is daar niet al rozegeur en maneschijn hoor.

Heb jij ook cijfers / bronnen om dit te onderbouwen?

223 Users online: 114 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 172.903
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.691.818