CDJ-400 + Traktor Scratch Pro Setup Probleem!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DSTim27    posted on 27-03-2010 13:58

En tijdje geleden heb ik Traktor Scratch Pro + Audio 8 aangekocht.
Deze gebruikte ik in combinatie met een Pioneer CDJ-400 & DJM-400 Systeem en een Laptop met Windows Software.
Alles Werkte Perfect.
?
Vorige week heb ik beslist een MacBook Pro te kopen omdat mijn Laptop niet stabiel genoeg draaide.
Thuis heb ik alles correct ge?nstalleerd en aangesloten net zoals bij mij vorige laptop.
Jammer genoeg wil het systeem maar niet werken op mijn MacBook Pro.
?
Bij mij Vorige laptop had ik mijn Audio 8 aangesloten + de 2 CDJ-400 met usb op mijn laptop.
Op deze manier hoefde ik niet met timecode CD?s te spelen maar gebruikte ik mijn CDJ-400 als midi.
Tegelijkertijd kon ik wel opnemen via mijn Audio 8 wat zeer handig was.
?
Bij mijn MacBook Pro schijnt deze opstelling niet te werken.
Ik vind ook nergens een ASIO driver voor Mac.
Kunnen jullie mijn probleem verhelpen of hebben jullie een andere oplossing?

Alvast Bedankt,
Tim

What do you think about CDJ-400 + Traktor Scratch Pro Setup Probleem! ??

Vote :   

Roalin    posted on 27-03-2010 15:18
Op een Mac werkt Asio niet, omdat de Mac zelf kan doen wat die Asio doet. De Asio driver maakt namelijk van meerdere geluidskaarten ??n geluidsapparaat (Traktor kan namelijk maar met ??n geluidsapparaat tegelijk omgaan). Op de Mac heb je de optie 'Samengesteld geluidsapparaat maken' (o.i.d.). Zie dit?filmpje (skip naar ong 2.30) en daar legt die vent uit hoe je een samengesteld geluidsapparaat maakt.
DSTim27    posted on 27-03-2010 15:30
Poster: Roalin
Op een Mac werkt Asio niet, omdat de Mac zelf kan doen wat die Asio doet. De Asio driver maakt namelijk van meerdere geluidskaarten ??n geluidsapparaat (Traktor kan namelijk maar met ??n geluidsapparaat tegelijk omgaan). Op de Mac heb je de optie 'Samengesteld geluidsapparaat maken' (o.i.d.). Zie dit?filmpje (skip naar ong 2.30) en daar legt die vent uit hoe je een samengesteld geluidsapparaat maakt.

had dit filpje al gezien maar de configuratie ziet er copleet anders uit bij mij. kheb het zo goed mogelijk geprobeert maar werkt nog steeds niet dusja. wss doe ik wel iets mis
Roalin    posted on 27-03-2010 15:37
Klopt, jou configuratie is heel anders.

Maar wacht eens, jij gebruikt dan alleen de Audio8 (met dat Traktor Scratch Pro pakket heb je eigenlijk veels teveel geld uitgegeven, had namelijk veel goedkoper gekunt met de CDJ-400) als geluidskaart (4 outs en 2 ins). Dan hoef je helemaal geen Asio of audio-configuratie te gebruiken, want de Audio8 werkt zonder gedoe met Traktor. Heb je bij de installatie van Traktor wel aangegeven dat je de Audio8 gebruikt? Zo nee, even de setup wizzard opstarten en instellen dat je de midi van de CDJ's gebruikt en de Audio8 als geluidskaart.
DSTim27    posted on 27-03-2010 15:50
Klopt, jou configuratie is heel anders.

Maar wacht eens, jij gebruikt dan alleen de Audio8 (met dat Traktor Scratch Pro pakket heb je eigenlijk veels teveel geld uitgegeven, had namelijk veel goedkoper gekunt met de CDJ-400) als geluidskaart (4 outs en 2 ins). Dan hoef je helemaal geen Asio of audio-configuratie te gebruiken, want de Audio8 werkt zonder gedoe met Traktor. Heb je bij de installatie van Traktor wel aangegeven dat je de Audio8 gebruikt? Zo nee, even de setup wizzard opstarten en instellen dat je de midi van de CDJ's gebruikt en de Audio8 als geluidskaart.

Ik dachthet wel maar ik zal het nog een nakijken. de audio 8 was voor mij wel handig omdat ik op die manier kon opnemen. maar als ik nu de audio 8 instel als audio device kan ik bij output routing mijn CDJ-400's niet instellen en dat ging vroeger wel. dat was super handig want dan moets ik niet via timecode spelen maar gwn rechtstreeks via mijn CDJ-400 wat veel percieser is.

Hoe is u opselling misschien?
Roalin    posted on 27-03-2010 16:33
Ik heb de CDJ-400's met Traktor Pro. Ik gebruik de CDJ's als geluidskaart. Als ik wil opnemen koop ik een goedkoop geluidskaartje. Ik heb 120 euries betaald voor de software, maar jij hebt 400/500 euro betaalt voor het hele pakket, alleen omdat je dan kunt opnemen. Aan het timecode gedeelte heb je niets, want je gebruikt de CDJ's. Beetje weggegooid geld (tenzij je zegt: ik neem het pakket mee naar de discotheek en draai daar met timecode op CDJ-1000's). Maarjah, daar gaat het nu dus niet om Cool.

Je stelt nu bij de output routing niet de CDJ's in maar de Audio8.?Dus?deck A is channel 0 en 1, deck B is 2 en 3 en dan het record?kanaal (weet niet precies hoe dat werkt..).?Dat zou moeten werken. Je gebruikt dus alleen de midi-functie van de CDJ's.
DSTim27    posted on 27-03-2010 16:52
Ik heb de CDJ-400's met Traktor Pro. Ik gebruik de CDJ's als geluidskaart. Als ik wil opnemen koop ik een goedkoop geluidskaartje. Ik heb 120 euries betaald voor de software, maar jij hebt 400/500 euro betaalt voor het hele pakket, alleen omdat je dan kunt opnemen. Aan het timecode gedeelte heb je niets, want je gebruikt de CDJ's. Beetje weggegooid geld (tenzij je zegt: ik neem het pakket mee naar de discotheek en draai daar met timecode op CDJ-1000's). Maarjah, daar gaat het nu dus niet om Cool.

Je stelt nu bij de output routing niet de CDJ's in maar de Audio8.?Dus?deck A is channel 0 en 1, deck B is 2 en 3 en dan het record?kanaal (weet niet precies hoe dat werkt..).?Dat zou moeten werken. Je gebruikt dus alleen de midi-functie van de CDJ's.

Ik steel elk weekend in een club in mechelen waar ze tot over 2 weken met CDJ1000 speelde. vandaar dat ik de timecode nodig had Happy, laughing nu hebben ze daar de CDJ 2000 aangeschaft en kan je op dezelfde manier via midi draaien dan bij de 400tjes. vandaar.
Dolivieira    posted on 27-03-2010 16:58
Lukt het dan in de club wel. Op die manier aansluiten hoe je het thuis wil hebben.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Roalin    posted on 27-03-2010 17:11
Aha, maar veel belangrijker: werkt het?

Dat kan gewoon, djdolivieira, usb erin prikken en?gewoon de geluidskaarten van de CDJ2000's gebruiken. Je kan dan alleen niet opnemen met de Audio8, dan moet je er net iets meer moeite voor gaan doen enzo.
DSTim27    posted on 27-03-2010 17:23
Poster: djdolivieira
Lukt het dan in de club wel. Op die manier aansluiten hoe je het thuis wil hebben.

Nog niet getest maar kga vanavond men vorige laptop moeten gebruiken aangezien het met men macbook gwn niet wil lukken
DSTim27    posted on 27-03-2010 17:26
Aha, maar veel belangrijker: werkt het?

Dat kan gewoon, djdolivieira, usb erin prikken en?gewoon de geluidskaarten van de CDJ2000's gebruiken. Je kan dan alleen niet opnemen met de Audio8, dan moet je er net iets meer moeite voor gaan doen enzo.

Ik heb deze keer men 2 CDJ 400 tjes gwn met usb aangesloten, daarna er 1 midi van gemaakt zoals het filmpje. alles werkt behalve de bediening van men 400tjes. wss zie ik iets belachelijk over het hoofd ofzo :p maar wat ?
Roalin    posted on 27-03-2010 17:38
Okee, vergeet dat filmpje nou even, dat ging over die samengestelde geluidskaart. De CDJ's werken nu via HID, daardoor is dat midi-samenvoegen niet meer nodig.

Dus, setup wizzard starten, selecteer als geluidskaart de Audio8 en selecteer de CDJ's bij de midi-controllers. En dan, dan zou het echt moeten werken.
DSTim27    posted on 27-03-2010 18:11
Okee, vergeet dat filmpje nou even, dat ging over die samengestelde geluidskaart. De CDJ's werken nu via HID, daardoor is dat midi-samenvoegen niet meer nodig.

Dus, setup wizzard starten, selecteer als geluidskaart de Audio8 en selecteer de CDJ's bij de midi-controllers. En dan, dan zou het echt moeten werken.

Het vreemde is, als ik setub wizard open krijg ik gwn choose your setup -> pioneer & choose your device -> cdj400. bij mijn vorige laptop kon ik daar idd kiezen voor audio 8 maa rnu gaat dat niet meer. super vreemd. heb jij MacBook of ?
Dolivieira    posted on 27-03-2010 18:51
Vreemd. Maar Traktor ondersteund toch geen 2 geluidskaarten.
DSTim27    posted on 27-03-2010 19:20
Poster: djdolivieira
Vreemd. Maar Traktor ondersteund toch geen 2 geluidskaarten.

nee idd maar op vorige laptop was de Audio 8 de geluidkaart en functioneerde da CDJ-400tjes gwn als midi controler via usb. maar op men MacBook Wil dat niet lukken
Dolivieira    posted on 27-03-2010 19:49
Ha kijk dat heb je er niet bij gezegd dat je de Audio8 als geluidskaart gebruikt. Schijnbaar ondersteunt Windows dat wel en Mac OS niet. Waarom niet gewoon opnemen via je REC out.
User edit by Dolivieira on 27-03-2010 @ 19:50:46 (3%)
Dav3    posted on 27-03-2010 19:56
Je kunt in traktor je audio input en output apart routen en los daarvan je REC instellen.
Je cdjs moet je alleen bij het midi gedeelte instellen.
Dan zou het moeten lukken lijkt me.
www.everybeat.nl
Roalin    posted on 27-03-2010 19:58
Misschien even updaten (of juist downgraden)? Ik (heb 1.2.3 en 1.2.4 getest, laptop en pc) druk op 'Start setup wizard', 'ja' ik gebruik een usb-controller, kies CDJ-400's, en daarna komt een schermpje met de vraag: "Are you using a NI audio interface?", voor jou is dat natuurlijk 'ja', dan kun je de Audio8 kiezen uit een lijstje en de rest wijst zich vanzelf.

Heb 1.2.5 nog niet gedownload, updates waren nou niet echt interessant voor me.

Ik heb geen Macbook, gewoon Win7 64bits, maar het programma is hetzelfde.
DSTim27    posted on 28-03-2010 15:42
stand van zaken.

DJM 400 werkt perfect met traktor.
enkel willen men CDJ 400tje snog steeds niet werken. heb ik daar drivers voor nodig ofzo ?
DSTim27    posted on 28-03-2010 16:08
Poster: Dav3
Je kunt in traktor je audio input en output apart routen en los daarvan je REC instellen.

Je cdjs moet je alleen bij het midi gedeelte instellen.

Dan zou het moeten lukken lijkt me.

wat bedoel je met het midi gedeelte?
het vreemde is dat ik mij men input en output settings niet eens men 400tjes zie staan
Roalin    posted on 28-03-2010 16:37
De CDJ's moet je ALLEEN als midicontroller instellen, en niet als geluidskaart.

Start de setup wizard eens (en misschien upgraden). Wat staat er nou allemaal in die setup wizard bij jou?
DSTim27    posted on 28-03-2010 17:00
De CDJ's moet je ALLEEN als midicontroller instellen, en niet als geluidskaart.

Start de setup wizard eens (en misschien upgraden). Wat staat er nou allemaal in die setup wizard bij jou?

Ik ga enkele printscreens nemen. geef me 10 min Happy, laughing
DSTim27    posted on 28-03-2010 17:16
file:///Users/DSTim27/Desktop/Schermafbeelding%202010-03-28%20om%2017.13.49.png
DSTim27    posted on 28-03-2010 17:25
Poster: DSTim27

Ik ga enkele printscreens nemen. geef me 10 min Happy, laughing

Ik heb er een kort filmje van gemaakt. hoe krijg ik dit het snelste bij u?
Ik kan het u altijd even mailen
Roalin    posted on 28-03-2010 18:20
Je kan het ook gewoon typen, like I did. En dus even vergelijken met wat ik er neer heb gezet.

Welke versie heb je?
DSTim27    posted on 28-03-2010 21:54
Je kan het ook gewoon typen, like I did. En dus even vergelijken met wat ik er neer heb gezet.

Welke versie heb je?

Ik ben het Filmje aant uploaden via youtube. ik stuur straks de link

This is an old Topic

No new postings for 5.572 days.
 Post CommentThat would be 185.7 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 62 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 4.764
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.211.516