Poster: Roalin
Op een Mac werkt Asio niet, omdat de Mac zelf kan doen wat die Asio doet. De Asio driver maakt namelijk van meerdere geluidskaarten ??n geluidsapparaat (Traktor kan namelijk maar met ??n geluidsapparaat tegelijk omgaan). Op de Mac heb je de optie 'Samengesteld geluidsapparaat maken' (o.i.d.). Zie dit?filmpje (skip naar ong 2.30) en daar legt die vent uit hoe je een samengesteld geluidsapparaat maakt.
Klopt, jou configuratie is heel anders.
Maar wacht eens, jij gebruikt dan alleen de Audio8 (met dat Traktor Scratch Pro pakket heb je eigenlijk veels teveel geld uitgegeven, had namelijk veel goedkoper gekunt met de CDJ-400) als geluidskaart (4 outs en 2 ins). Dan hoef je helemaal geen Asio of audio-configuratie te gebruiken, want de Audio8 werkt zonder gedoe met Traktor. Heb je bij de installatie van Traktor wel aangegeven dat je de Audio8 gebruikt? Zo nee, even de setup wizzard opstarten en instellen dat je de midi van de CDJ's gebruikt en de Audio8 als geluidskaart.
Ik heb de CDJ-400's met Traktor Pro. Ik gebruik de CDJ's als geluidskaart. Als ik wil opnemen koop ik een goedkoop geluidskaartje. Ik heb 120 euries betaald voor de software, maar jij hebt 400/500 euro betaalt voor het hele pakket, alleen omdat je dan kunt opnemen. Aan het timecode gedeelte heb je niets, want je gebruikt de CDJ's. Beetje weggegooid geld (tenzij je zegt: ik neem het pakket mee naar de discotheek en draai daar met timecode op CDJ-1000's). Maarjah, daar gaat het nu dus niet om.
Je stelt nu bij de output routing niet de CDJ's in maar de Audio8.?Dus?deck A is channel 0 en 1, deck B is 2 en 3 en dan het record?kanaal (weet niet precies hoe dat werkt..).?Dat zou moeten werken. Je gebruikt dus alleen de midi-functie van de CDJ's.
Poster: djdolivieira
Lukt het dan in de club wel. Op die manier aansluiten hoe je het thuis wil hebben.
Aha, maar veel belangrijker: werkt het?
Dat kan gewoon, djdolivieira, usb erin prikken en?gewoon de geluidskaarten van de CDJ2000's gebruiken. Je kan dan alleen niet opnemen met de Audio8, dan moet je er net iets meer moeite voor gaan doen enzo.
Okee, vergeet dat filmpje nou even, dat ging over die samengestelde geluidskaart. De CDJ's werken nu via HID, daardoor is dat midi-samenvoegen niet meer nodig.
Dus, setup wizzard starten, selecteer als geluidskaart de Audio8 en selecteer de CDJ's bij de midi-controllers. En dan, dan zou het echt moeten werken.
Poster: djdolivieira
Vreemd. Maar Traktor ondersteund toch geen 2 geluidskaarten.
Poster: Dav3
Je kunt in traktor je audio input en output apart routen en los daarvan je REC instellen.
Je cdjs moet je alleen bij het midi gedeelte instellen.
Dan zou het moeten lukken lijkt me.
De CDJ's moet je ALLEEN als midicontroller instellen, en niet als geluidskaart.
Start de setup wizard eens (en misschien upgraden). Wat staat er nou allemaal in die setup wizard bij jou?
Poster: DSTim27
Ik ga enkele printscreens nemen. geef me 10 min
Je kan het ook gewoon typen, like I did. En dus even vergelijken met wat ik er neer heb gezet.
Welke versie heb je?