Het is andersom: Vinyl is GOEDKOPER dan CD
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MadSteven    posted on 07-11-2005 11:28
You read that right

Ik baal als een stekker dat de meeste 12"" niet op CDsingle verschijnen. Waarom? Kijk eens bij een zaak als Rare Records... Ik wil dolgraag Rocker van Alter Ego kunnen draaien in mijn set (sublieme single), maar wat zijn mijn opties als CD-jock?

Het album transphormer of transphormed, voor 19 euro of 22 euro. En wetende dat transphormed een remix-album is, heb je weliswaar wel 2 cd's met alter ego muziek, maar nog steeds niet de juiste remix van Rocker...
De cd-single is wel uitgebracht, maar waar vind ik die nu nog?

En op 12" :

Rocker - Klang Elektronik : 8, 50

Dan kan ik de remixes er nog bij kopen en ben ik 19 euro kwijt...

Maar op cd ben ik haast gedoemd om een heel album te kopen voor een single, tenzij je er snel genoeg bijbent...

En dan wil ik toch even het argument 'gebruik dan beatport, i-tunes en zo' tegenspreken: ik houd toevallig ook van een mooi hoesje en een mooie opdruk. Als ik zie dat je bij i-tunes net zo veel voor een album betaalt, maar dan zonder hoesje en opdruk EN boekje, dan koop ik liever het album!

EDIT:

Oh, kennelijk heeft internet ook oplossingen hiervoor:
http://www.juno.co.uk/products/157509-03.htm

Nou nog eens nazoeken hoeveel het verzenden van een cd-single van 3 pond naar Nederland kost... En wellicht ben ik goedkoper uit dan 8.50, but I doubt it.

Ga wel deze week eens digitaal shoppen - Nederlands, eerst vooral kijken en niet kopen - daar, want ze schijnen veel cd's te hebben... Mooi!

User edit by MadSteven on 07-11-2005 @ 11:36:02 (59%)

What do you think about Het is andersom: Vinyl is GOEDKOPER dan CD ??

Vote :   

Lead    posted on 07-11-2005 14:21
En anders koop je toch het vinyl, met de goede mix, en zet je die om naar CD ?

Dat is iets dat heel veel mensen doen die met Cd draaien.
Let the BASS be louder
Dj_Kevin    posted on 07-11-2005 17:35
Ben het helemaal met Lead eens. Koop de plaat en zet die om naar CD?
En je hebt altijd een backup moest je cd krassen beginnen te vertonen.

Pullstar    posted on 07-11-2005 22:51
Maar dan blijft het feit dat vinyl goedkoper is. De oplossing van Lead is wel de beste, overigens. Zo doe ik het zelf ook, en daarmee spaar ik mn vinyl voor de gigs.
Tekhead    posted on 08-11-2005 00:09
Leer anders mixen met vinyl en koop platenspeler, go for the real thing !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
djjw    posted on 08-11-2005 00:36
ook hier ben ik het weer eens niet mee eens, ik moet wel zeggen als je
een goede cd wilt moet je goed zoeken, maar bv. de hed kandi cd's
kosten ong. 20 euro, dan heb je 24 liedjes, waarvan je er dan mis. maar 10
gebruikt, koop je 10 platen zit je aan 100 euro, bij mij is dat 4/5 deel verschil
wat je met platen duurder uit bent.
en soms is er idd geen orginele mix op cd , tja dan koop je de plaat toch maar..
misschien in enkele gevallen dat platen goedkoper zijn  maar overhet algemeen
is draaien met cd's echt wel goedkoper.

edit, ps ik zeg niet dat het met cd's leuker is.
User edit by djjw on 08-11-2005 @ 00:37:37 (10%)
Laidback    posted on 08-11-2005 12:18
achjah, ik koop gewoon vinyl.  en alles wat niet meer in mijn platentas past rip ik naar cd..  zo heb ik altijd mijn volledige collectie bij me.. Nieuw op Vinyl.  Iets Ouder op CD Winking my eye

greetsz!
MadSteven    posted on 09-11-2005 14:01
Moet eerlijk bekennen dat na een beetje scouten naar singles 12" omzetten af en toe wel handig is, ja.

Aan de andere kant, als je snel genoeg bent, heb je vaak ook een cd-single en anders kan je hem eventueel nog back-catologue bestellen vanuit de platenmaatschappij.
DJ-Emotion    posted on 09-11-2005 15:34
Poster: Lead
En anders koop je toch het vinyl, met de goede mix, en zet je die om naar CD ?

Dat is iets dat heel veel mensen doen die met Cd draaien.

met alle respect, maar wat een vreselijk vreemde redenatie, ik koop een CD speler om vervolgens platen te kopen deze op te nemen op de PC, om daarna weer op CD te branden zodat ik ze in mijn CD speler kan afspelen.

Bizar
DJ-Emotion    posted on 09-11-2005 15:35
Nee, dan toch maar gewoon lekker CD's over de grens bestellen. Want ze zijn  er wel hoor, alleen niet in Nederland.... Hoe zou dat toch komen
DJ-Emotion    posted on 09-11-2005 15:37
Poster: djjw
ook hier ben ik het weer eens niet mee eens, ik moet wel zeggen als je
een goede cd wilt moet je goed zoeken, maar bv. de hed kandi cd's
kosten ong. 20 euro, dan heb je 24 liedjes, waarvan je er dan mis. maar 10
gebruikt, koop je 10 platen zit je aan 100 euro, bij mij is dat 4/5 deel verschil
wat je met platen duurder uit bent.
en soms is er idd geen orginele mix op cd , tja dan koop je de plaat toch maar..
misschien in enkele gevallen dat platen goedkoper zijn  maar overhet algemeen
is draaien met cd's echt wel goedkoper.

edit, ps ik zeg niet dat het met cd's leuker is.

Hellemaal mee eens, echter
CD mixen is wel leuker  maar dat is persoonlijk natuurlijk!
User edit by DJ-Emotion on 09-11-2005 @ 15:37:52 (7%)
Lead    posted on 09-11-2005 16:11
Met CDs mixen geeft je meer creatieve mogelijkheden...
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 09-11-2005 17:02
In ieder geval als je niet scratcht, anders ben je goedkoper uit met vinyl en misschien nog wel beter ook.

Mijn enige probleem is dat ik natuurlijk ook geen goede platenspeler heb. En al had ik die, dan stond er weer geen goed opname apparaat bij.

Anyway, ben nu dus ook druk bezig met Juno te gebruiken als virtual recordshop en op mijn wishlist staan nu 12 cd-singles + 1 cd vppr +- 85 euro inclusief verzenden.
Wat wel heel goed kan, is dat de echte bestelling 3 singles minder bevat of zelfs maar 6 singles uberhaupt.

85 euro / 12 singles +1 cd... k, reken eens 10 euro voor de cd eraf =
75 euro / 12 singles = +-   6 1/2 euro per single!

Hee, is CD dan toch goedkoper?

Wel als ik de juiste cd-single van Shot You Down van the audio bulleys vind. Heb de lowlands-editie met twee live singles ipv de remix. Anders moet ik die inderdaad via vinyl verkrijgen... Of genoegen nemen met een single- of albumversie.
Tekhead    posted on 11-11-2005 00:23

mss wel, maar met vinyl ben jij de artist, met cd's is het de cd speler.
MadSteven    posted on 11-11-2005 11:42
Niet zeiken, Tekhead, dat is jouw mening. De meeste clubheads merken geeneens op of er van plaat of cd wordt gedraaidt - als er maar goed wordt gedraaidt.
User edit by MadSteven on 14-11-2005 @ 11:39:07 (1%)
TheSupercrab    posted on 11-11-2005 12:55
Koop gewoon MP3 leegaal van beatport.. das pas goedkoop 1.8 euro voor een track. Quality is goed, + hun assortiment is nog better... Koop bijna geen CDs meer (allen als k een album wil hebben). Allen nog maar vinyl en MP3.

en Tekhead, klopt! Op cd spelers hebben ze de automix functie Doet alles voor je nog beeter als square pusher het zou kunnen! :S.

Tekhead    posted on 11-11-2005 14:19
Poster: MadSteven
Niet zeiken, Tekhead, dat is jou mening. De meeste clubheads merken geeneens op of er van plaat of cd wordt gedraaidt - als er maar goed wordt gedraaidt.

Beetje op je woorden letten he, als we gaan schelden ben je nog niet thuis hoor !

En het gaat niet over mijn mening, maar over feiten. Zelfs mijn seniele buurvrouw kan dat. Maar als iemand cd's verkiest, geen probleem
Bobson    posted on 27-11-2005 13:22
Ik vind het ook wel balen dat er veel te weinig full length verions van platen uitkomen op CD, heb onlangs wel een 4 dubbel CD gevonden in de Fnac store hier in Antwerpen genaamd "Only For DJ's" , wel house en groove , maar zeker niet slecht, dus te hopen dat er nog zo van die cd's uitkomen, maar voor die legaal mp3 downloads, daar kan ik niet goed aan uit, ant bijvoorbeeld als je nou erges gaat draaien en heeeeel toevallig wordt je gecontroleerd door Sabam of een andere firma hoe kunnen zij dan het verschil weten of het legale of illegale mp3's zijn... krijg je dan een bewijs langst e-mail van de website vanwaar je ze download ofzo...

djjw    posted on 27-11-2005 13:47
yep, als je legaal mp3's koopt op internet  krijg je n mailtje waar
je gekochtte tracks in staan,(een faktuur dus) dit print je uit en
stopje in een mapje.even aantekenen op welke cd ze staan en klaar..
heb je die faktuur niet kan dat best vervelend zijn ook al zijn ze legaal..
Lukaz    posted on 27-11-2005 14:24
Poster: Tekhead

hebben wij de zelfde ideeën ofzo?:P
DJ-Emotion    posted on 27-11-2005 16:41

mss wel, maar met vinyl ben jij de artist, met cd's is het de cd speler.

O Ja?.....volgens mij ben je met een CD speler dus het zelfde aan arbeid kwijt als een draaitafel, alleen heb je veel meer mogelijkheden waardoor je creativer met mixen om kunt gaan.  Ik heb nog geen 2 CDJ 1000's een set zien draaien zonder DJ ....
Tekhead    posted on 27-11-2005 17:46
Poster: TheTapDanceR

hebben wij de zelfde ideeën ofzo?:P

dat lijkt erop he, maar er zijn er nog vele die dezelfde ideeen hebben.
victorn    posted on 28-11-2005 11:04
Hmm. Waarom een platenspeler (uitvinding uit de tijd van m'n oma) the real thing zou zijn en een cd-speler niet ontgaat me volledig. Zo af en toe kan het geen kwaad om eens met je tijd mee te gaan. Bovendien geeft een cd-speler (zeker de duurdere van de bekende merken) inderdaad meer creatieve mogelijkheden, zoals Lead al zei.

En ik heb -denk ik- recht van spreken: ik heb al 20 jaar een set SL-1200's en een enorme vinylverzameling, maar daarnaast (op dit moment, ik heb ook andere gehad) 2 Denon DN-S5000's en erg veel muziek op cd.
MadSteven    posted on 28-11-2005 12:40
Ik denk dat ik mijn onderzoek helemaal klaar heb...

Het is toch andersom: Cd is goedkoper dan vinyl.

Nou, dat niet alleen, maar cd-singles hebben meer voordelen dan nadelen ten opzichte van vinyl:

1) ze zijn goedkoper
2) ze bevatten ook de radio-edit
3) er staan soms 6 remixen op en vaak meer tracks dan op plaat
staan er ook 6 remixen op plaat, dan moet je twee platen kopen... en nu dus maar een cd-single

Aan de andere kant:
1) oud vinyl vind je makkelijker - cd-singles zijn snel uitverkocht en niet meer leverbaar (vaak maximaal twee jaar)
2) hi-fi technisch gesproken zou vinyl beter moeten klinken. Vraag rest of het iets uitmaakt als de apparatuur tussen platenspeler en luidsprekers alleen tonen van 30 hz - 18.000 khz weer kunnen geven... Maar een buizen pre amp voor de eindversterker doet wonderen.

Al met al, vind ik cd-singles voor mij de betere oplossing. Een paar voorbeelden: ik kan de Eric Prydz mix van Lola's Theme (Shapeshifters) beter tussen Tiga - You Gonna Want Me en Alter Ego - Rocker in draaien dan de normale mix. Ik kan tussen Kaiser Chiefs - I predict a riot en Franz Ferdinand - Take me Out de normale versie van Hard Fi - Living for the weekend draaien en van dezelfde cd-single tussen Olav Basoski - Waterman en Tom Novy - Your Body de Axwell remix van Hard To Beat.

Sterker nog: op de cd-single van Roc Ya Body (Most Valuable Players) - dat r&b nummer weet je wel - staan ook drum&bass en club versies (wat wil je op positiva Happy, laughing ) - en als je even bedenkt dat ik ook d&b voor de lol draait...

Het enige probleem wat ik dus heb, is waar je in godsnaam je cd-singles soms moet halen.... Als je het niet bij juno kan vinden natuurlijk.

En het laatste: je hoeft geen goede cd-speler te hebben om stabiel te kunnen draaien. Da's wel wat anders met goedkope platenspelers.

User edit by MadSteven on 28-11-2005 @ 12:42:40 (8%)
Dj_T.im    posted on 29-11-2005 14:02
ik wou net, zeeggen cd lijkt mij tohc heel wat goedkoper
MadSteven    posted on 29-11-2005 19:31
Mwoah... Ik ga wellicht 12,50 neertellen voor sommige oude cd-singles... Dan is vinyl soms net goedkoper... Maar okee.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

141 Users online: Lead & 18 Guests (122 Unknown)
Pages generated today : 36.456
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.844.915