Poster: OneSixty
@DJADMIN: vergeet niet dat een grapje ook echt grappig moet zijn...
Poster: Down_Town
Ik vertel het wel eens aan mensen dat Electro vroeger ook al bestond en dat dat een snelle vorm van Hip Hop was voordat er eigenlijk sprake was van de Hip Hop zoals die nu bestaat. Die Electro was gebaseerd op o.a. Kraftwerk. Die oer Electro heeft zich opgesplitst naar de ene kant richting Rap en Hip Hop en naar de andere kant richting de Chicago en Detroit House.
Qua sound heeft de huidige Electro naar mijn mening niets met de oer Electro te maken. Het leuke is wel dat er door steeds meer Amerikaanse Hip Hop artiesten de Europese Electro sound wordt gekopieerd. Neem The Black Eyed Peas en ook het nieuwe geluid van 50 cent.
Zo is de cirkel wel rond maar ik hoor geen overeenkomst in de beide vormen van Electro.
Poster: DJADMIN
Electro is een verkortend woord voor electronica
Elektronica?is de tak van?elektrotechniek?die zich bezighoudt met het gedrag van?elektronen?in?actieve componenten?zoals?elektronenbuizen?en?transistors?of in?niet-lineaire componenten?zoals b.v.diodes?.Deze kennis wordt toegepast in apparaten die elektrische stromen en/of?elektromagnetische?velden manipuleren. Hiermee kan informatie verzonden en/of gemanipuleerd worden, maar ook kan er energie mee verspreid, geregeld en gecontroleerd worden. Deze laatste toepassingen worden bestudeerd in de?vermogenselektronica. Alhoewel?elektriciteit?al langer gebruikt werd om informatie via de?telegraaf?en de?telefoon?te verzenden, nam het gebruik van elektronica pas echt een grote vlucht na de uitvinding van de?radio. Hedendaagse elektronica verricht een grote verscheidenheid aan taken. Indien de elektronica wordt toegepast in vliegtuigen dan wordt gesproken over?avionica.
Poster: TekheadPoster: Down_Town
Ik vertel het wel eens aan mensen dat Electro vroeger ook al bestond en dat dat een snelle vorm van Hip Hop was voordat er eigenlijk sprake was van de Hip Hop zoals die nu bestaat. Die Electro was gebaseerd op o.a. Kraftwerk. Die oer Electro heeft zich opgesplitst naar de ene kant richting Rap en Hip Hop en naar de andere kant richting de Chicago en Detroit House.
Qua sound heeft de huidige Electro naar mijn mening niets met de oer Electro te maken. Het leuke is wel dat er door steeds meer Amerikaanse Hip Hop artiesten de Europese Electro sound wordt gekopieerd. Neem The Black Eyed Peas en ook het nieuwe geluid van 50 cent.
Zo is de cirkel wel rond maar ik hoor geen overeenkomst in de beide vormen van Electro.
Ik heb het niet goed begrepen mss, maar wat heeft europese electro sound met hiphop, the black eyed peas of 50 cent te maken ? Als je een europese electrosound zoekt, kan je mss beter een dr lektroluv' eens beluisteren ! Ben zelf een electro liefhebber, en vind hiphop/RnB/Rap/Gangsta verschrikkelijke muziek, dus aub zeg niet dat ik ook genoemde stylen goed zou moeten vinden.De vraag ging om de overeenkomst tussen de huidige electro en die van b.v. Afrika Bambataa. Dat laatste komt uit de USA. Hip Hop en House hebben daar invloeden uit. Ik geef aan dat het kringetje rond is omdat na de opleving van de Europese electro diverse Amerikaanse Hip Hop artiesten deze sound op pikken.En ik zeg niet dat je dat goed moet vinden! Ik geef de overeenkomsten aan en als je daar geen oor of oog voor hebt dan is dat aan jou. Ik hou ook niet van Hip Hop en R&B maar van een beetje opletten bij geschiedenis les is nog niemand dommer geworden?
Poster: matezo
ze durven tegenwoordig ook wel te verwijzen naar nu-pop waar boys noize SOMS ondervalt. Ook heb je de meer elekTRONiSCE kant zoals vitalic en tegewoordig is fidget (house) ook een zware hype !
Poster: OneSixty
@DJADMIN: vergeet niet dat een grapje ook echt grappig moet zijn...
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.