Wat is Electro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheMole    posted on 25-03-2010 19:46
Hallo,
Ik zit al een tijd met de volgende vraag. Vroeger had men de electro van bv afrika bambaataa. Nu hebt ge artiesten als Boys Noize, Strip Steve, Justice en ga zo maar door veel mensen noemen deze stijl electro maar is dit juist. En uit welk genre komt deze 'Nieuwe Electro', uit house ? of uit de oude electro die ik net opnoemde ? Of is het een heel nieuw genre ??

What do you think about Wat is Electro ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 25-03-2010 20:40
Electro is een verkortend woord voor electronica
Elektronica?is de tak van?elektrotechniek?die zich bezighoudt met het gedrag van?elektronen?in?actieve componenten?zoals?elektronenbuizen?en?transistors?of in?niet-lineaire componenten?zoals b.v.diodes?.Deze kennis wordt toegepast in apparaten die elektrische stromen en/of?elektromagnetische?velden manipuleren. Hiermee kan informatie verzonden en/of gemanipuleerd worden, maar ook kan er energie mee verspreid, geregeld en gecontroleerd worden. Deze laatste toepassingen worden bestudeerd in de?vermogenselektronica. Alhoewel?elektriciteit?al langer gebruikt werd om informatie via de?telegraaf?en de?telefoon?te verzenden, nam het gebruik van elektronica pas echt een grote vlucht na de uitvinding van de?radio. Hedendaagse elektronica verricht een grote verscheidenheid aan taken. Indien de elektronica wordt toegepast in vliegtuigen dan wordt gesproken over?avionica.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
OneSixty    posted on 25-03-2010 20:42
@DJADMIN: vergeet niet dat een grapje ook echt grappig moet zijn...
Down_Town    posted on 25-03-2010 21:02
Ik vertel het wel eens aan mensen dat Electro vroeger ook al bestond en dat dat een snelle vorm van Hip Hop was voordat er eigenlijk sprake was van de Hip Hop zoals die nu bestaat. Die Electro was gebaseerd op o.a. Kraftwerk. Die oer Electro heeft zich opgesplitst naar de ene kant richting Rap en Hip Hop en naar de andere kant richting de Chicago en Detroit House.
Qua sound heeft de huidige Electro naar mijn mening niets met de oer Electro te maken. Het leuke is wel dat er door steeds meer Amerikaanse Hip Hop artiesten de Europese Electro sound wordt gekopieerd. Neem The Black Eyed Peas en ook het nieuwe geluid van 50 cent.
Zo is de cirkel wel rond maar ik hoor geen overeenkomst in de beide vormen van Electro.
DJADMIN    posted on 25-03-2010 22:14
Poster: OneSixty

Het spijt me zeer meester?Cool
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Tekhead    posted on 25-03-2010 22:40
Poster: Down_Town
Ik vertel het wel eens aan mensen dat Electro vroeger ook al bestond en dat dat een snelle vorm van Hip Hop was voordat er eigenlijk sprake was van de Hip Hop zoals die nu bestaat. Die Electro was gebaseerd op o.a. Kraftwerk. Die oer Electro heeft zich opgesplitst naar de ene kant richting Rap en Hip Hop en naar de andere kant richting de Chicago en Detroit House.

Qua sound heeft de huidige Electro naar mijn mening niets met de oer Electro te maken. Het leuke is wel dat er door steeds meer Amerikaanse Hip Hop artiesten de Europese Electro sound wordt gekopieerd. Neem The Black Eyed Peas en ook het nieuwe geluid van 50 cent.

Zo is de cirkel wel rond maar ik hoor geen overeenkomst in de beide vormen van Electro.

Ik heb het niet goed begrepen mss, maar wat heeft europese electro sound met hiphop, the black eyed peas of 50 cent te maken ? Als je een europese electrosound zoekt, kan je mss beter een dr lektroluv' eens beluisteren ! Ben zelf een electro liefhebber, en vind hiphop/RnB/Rap/Gangsta verschrikkelijke muziek, dus aub zeg niet dat ik ook genoemde stylen goed zou moeten vinden.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Boyd    posted on 25-03-2010 22:50
Poster: DJADMIN
Electro is een verkortend woord voor electronica

Elektronica?is de tak van?elektrotechniek?die zich bezighoudt met het gedrag van?elektronen?in?actieve componenten?zoals?elektronenbuizen?en?transistors?of in?niet-lineaire componenten?zoals b.v.diodes?.Deze kennis wordt toegepast in apparaten die elektrische stromen en/of?elektromagnetische?velden manipuleren. Hiermee kan informatie verzonden en/of gemanipuleerd worden, maar ook kan er energie mee verspreid, geregeld en gecontroleerd worden. Deze laatste toepassingen worden bestudeerd in de?vermogenselektronica. Alhoewel?elektriciteit?al langer gebruikt werd om informatie via de?telegraaf?en de?telefoon?te verzenden, nam het gebruik van elektronica pas echt een grote vlucht na de uitvinding van de?radio. Hedendaagse elektronica verricht een grote verscheidenheid aan taken. Indien de elektronica wordt toegepast in vliegtuigen dan wordt gesproken over?avionica.

Precies zoals jij het omschrijft. En met al deze techniek bouwt men een syntheziser en andere effectmodules en sequencers, en alles wat daarmee geproduceerd word is electronische muziek. Dus eigenlijk electro.

Iets wat dus alleen op conga's en cajons gemaakt is, kan dus geen electro zijn.

Maar house muziek, met door een synthesizer vormgegeven beats en synths is dus wel electro.
Down_Town    posted on 26-03-2010 07:22
Poster: Tekhead
Poster: Down_Town

Ik heb het niet goed begrepen mss, maar wat heeft europese electro sound met hiphop, the black eyed peas of 50 cent te maken ? Als je een europese electrosound zoekt, kan je mss beter een dr lektroluv' eens beluisteren ! Ben zelf een electro liefhebber, en vind hiphop/RnB/Rap/Gangsta verschrikkelijke muziek, dus aub zeg niet dat ik ook genoemde stylen goed zou moeten vinden.

De vraag ging om de overeenkomst tussen de huidige electro en die van b.v. Afrika Bambataa. Dat laatste komt uit de USA. Hip Hop en House hebben daar invloeden uit. Ik geef aan dat het kringetje rond is omdat na de opleving van de Europese electro diverse Amerikaanse Hip Hop artiesten deze sound op pikken.

En ik zeg niet dat je dat goed moet vinden! Ik geef de overeenkomsten aan en als je daar geen oor of oog voor hebt dan is dat aan jou. Ik hou ook niet van Hip Hop en R&B maar van een beetje opletten bij geschiedenis les is nog niemand dommer geworden?Smile

JollyJunkie    posted on 26-03-2010 07:30
In mijn ogen heeft de Electro van nu ook weinig met de Electro van vroeger te maken, nieuwe Electro is ontstaan uit Hiphop, zoals duidelijk te zien is bij het label Ed Banger.
Vroeger releasede Ed Banger vooral veel muziek zoals het album Analogue Worms Attack, tegenwoordig releasen ze erg veel nieuwe Electro: Justice bijvoorbeeld.
De laatste 'echte' Electro plaat die ik ken was Gesamtkunstwerk van Dopplereffekt, en die is al meer dan 10 jaar oud...
Dolivieira    posted on 26-03-2010 07:36
Ja Rodger, Pat(Downtown) heeft wel gelijk. Die stylen hebben?zijn wel verwanten van mekaar. Ik weet niet dat de oudere DJs onder ons?nog Newcleus kent. Dat is echt een goed voorbeeld wat Pat hier mee bedoeld.?

Hier Linkjes ??http://www.youtube.com/watch?v=67zWw4UfHWE

http://www.youtube.com/watch?v=4hXPu32FuE4

Het heb ook nog een tijdje Electro boogie break dance geheten tijd van Beatstreet toen zag je dat er echt een fusion zat tussen electro en Hiphop. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 26-03-2010 @ 07:57:58 (76%)
Mathiz    posted on 26-03-2010 08:13
ze durven tegenwoordig ook wel te verwijzen naar nu-pop waar boys noize SOMS ondervalt. Ook heb je de meer elekTRONiSCE kant zoals vitalic en tegewoordig is fidget (house) ook een zware hype !
User edit by Mathiz on 26-03-2010 @ 08:16:32 (2%)
Dolivieira    posted on 26-03-2010 08:19
Poster: matezo
ze durven tegenwoordig ook wel te verwijzen naar nu-pop waar boys noize SOMS ondervalt. Ook heb je de meer elekTRONiSCE kant zoals vitalic en tegewoordig is fidget (house) ook een zware hype !

Ja Idd maar dat valt allemaal onder de Newskool Electro. Maar de Oorsprong is toch van Kraftwerk en waar Downtown en ik het over hebben. ??
Down_Town    posted on 26-03-2010 09:35
Het nummer waar ik voor het eerst de nieuwe elctro sound in heb gehoord is Mr. Oizo - Flat Beat. Daarna heeft het toch nog bijna 10 jaar geduurd voor die sound echt opgepikt werd.
Dolivieira    posted on 26-03-2010 09:43
Ja idd daar kwam ook dat electro soundje in terug. Maar electro is eigleijk nooit weg geweest. DJ hell, Dexter, Legowelt, Electronation, Herbie Hancock?om even een paar?artiesten?te noemen maken al jaren electro. Geen Electrohouse maar Electro. ???
User edit by Dolivieira on 26-03-2010 @ 09:47:02 (11%)
Down_Town    posted on 26-03-2010 11:25
TheMole    posted on 26-03-2010 16:24
Dus ik zou mogen zeggen dat Boys Noize, Justice, Crookers en ga zo maar door House is
Dolivieira    posted on 26-03-2010 16:26
Ja, Electrohouse. Dus een samensmelting van beide stylen.
Laidback    posted on 26-03-2010 16:27
Poster: OneSixty

ik vind em wel scherp! +1 voor DJADMIN!?
TheMole    posted on 26-03-2010 17:23
Ah merci, Ja ik vond de grap ook heel erg grappig
Tekhead    posted on 26-03-2010 17:47
kraftwerk zijn Pioneirs in alles wat met electronische sounds te maken heeft, maar vooral computersounds, mede-giganten in de electro-techno-house scene die de klanken van kraftwerk meer toegankelijk maakten voor o.a. new wave beats zijn Front 242
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

203 Users online: 116 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 172.400
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.691.315