Volledige DJ-set (aankoopadvies) (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

ken007    posted on 25-03-2010 16:41
Ik heb dus nu echt een eigen dj-set nodig. (ik weet dat ik nog al eens zo een topic heb aangemaakt maar nu ligt mijn budget anders en ga ik het veel meer moeten gebruiken)
Wat zoek ik?
- 1of2 Cd spelers (tabletop of 19')
- Mixer (minimum 3kanaals) (effecten zijn welkom)
- Hoofdtelefoon ( ik heb al een Sennheiser HD-515 van in de studio maar die is open dus dat is niet mogelijk als dj-headphone)
- 2 Luidsprekers (maar dit komt er niet direct)
Welke stijl draai ik?
-all round (van 90's,disco en pop tot electro enzo)
Budget:
-doet er niet echt toe ik wil gewoon betaalbare kwaliteit. (het mag tweedehands zijn)
( Ik heb al zeer veel resaerche gedaan maar daarvan ken ik de kwaliteit en levensduur niet en ook is er op dit moment veel keuze in alle prijsklassen! )
PS : Wat vinden jullie van mijn DJ-naam : KenMcLilly (sugesties zijn ook welkom)
al enorm bedankt?
groetjes

What do you think about Volledige DJ-set (aankoopadvies) ??

Vote :   

ken007    posted on 01-04-2010 16:45
Uhu zou ik dan beter af zijn met de djm-700 of een zonder effecten en dan zo een apparte effecten module?
ken007    posted on 01-04-2010 16:45
(bedankt alvast)
Mitchell2    posted on 01-04-2010 16:49
Ik zou een djm700 nemen en kan je daarna altijd nog een effectenunit erbij nemen Winking my eye. Een kp3, efx, etc Winking my eye
ken007    posted on 01-04-2010 17:00
Of heb je nog andere goede effecten mixers van die prijsklasse?
grtz
alvast merci
hoppie    posted on 01-04-2010 17:03
zou ik toch echt voor ecler evo 4 gaan
Question everything
ken007    posted on 01-04-2010 17:18
Kan je dan eens de voordelen tegen over een
- Pioneer DJM-700?
- Denon DN-X1600
- Korg V-ZERO 8
- Ecler EVO 4
(ik denk dat dit de enige mixers MET effecten zijn rond deze prijsklasse?
grtz
al bedankt
RiX    posted on 01-04-2010 17:21
Ga voor de Ecler, daar heb je jaren plezier van! Grote knoppen, perfecte EQ en dikke effectenbank.

Wat ik nog niet heb gelezen: heb je draaiervaring of wordt dit de set waar je op gaat leren beatmatchen en mixen? Zo jah, begin klein! Dj-en en studiowerk is NIET hetzelfde!

Suc6
Mitchell2    posted on 01-04-2010 17:22
De dnx 1600 is net uit. de zero 8 hoor ik niet al te goede verhalen over, de ecler is idd ook een goede optie. ik zou kiezen tussen de denon, ecler, djm en binnenkort is er ook de x7 van numark (ziet er heel mooi uit en lijkt me ook een dijk van een mixer)
RiX    posted on 01-04-2010 17:24
Poster: Mitchell2
De dnx 1600 is net uit. de zero 8 hoor ik niet al te goede verhalen over, de ecler is idd ook een goede optie. ik zou kiezen tussen de denon, ecler, djm en binnenkort is er ook de x7 van numark (ziet er heel mooi uit en lijkt me ook een dijk van een mixer)

Voor wat de TS wil veel te hoog gegrepen. Laat hem eerst maar eens ontdekken of dj-en zijn 'ding' is... op een leuke betaalbare set, waar ZIJN MOEDER NIET hoeft bij te springen... come on zeg!! :S
ken007    posted on 01-04-2010 18:05
ze gaat bijspringen omdat ik een goed rapport heb. dj is mijn ding. anders zou ik niet soms gevraagd worden en zou ik niet meer als 250cds hebben en meer als 150 platen.
en die denon is toch goedkoper als die dateq?
ik weet heus wel dat studiowerk en dj NIET hetzelfde is hoor.
en ik heb al in cafes en op prive fuiven gedraaid.
(weliswaar niet met eigen gerief)
dus van dj'ing weet ik al wel wat alleen mixen met efecten moet ik nog leren!
maar iedereen al bedankt
Mitchell2    posted on 01-04-2010 18:08
Poster: RiX

Voor wat de TS wil veel te hoog gegrepen. Laat hem eerst maar eens ontdekken of dj-en zijn 'ding' is... op een leuke betaalbare set, waar ZIJN MOEDER NIET hoeft bij te springen... come on zeg!! :S
  Is deze reactie op mij of op hem zelf? aangezien je zelf ook aangeeft dat ie voor een ecler evo 4 moet gaan. Ik reageer gewoon op zijn vraag meer niet. snap jou reactie daarom niet echt :D
Stagiar    posted on 01-04-2010 18:39
TS gaat nu gewoon veel te veel geld uitgeven aan z'n eerste setje, jammer maar hij moet 't zelf weten.
RiX    posted on 01-04-2010 18:53
Juist ja, dat bedoel ik ook... btw: die Ecler 4, dat ging om tweedehands zoeken. Anders gaat hij boven zijn budget uitkomen.

Ik probeer alleen wat te adviseren en als iemand niet volledig is met zijn vraag, bv door niet aan te geven dat hij al draai-ervaring heeft, kan het gebeuren dat iemand verkeerd reageert... Ik hoop van harte dat je niet een aankoop doet, die je na een halfjaar niet meer gebruikt, omdat thuis draaien 'minder' leuk is dan op locatie Happy, laughing
User edit by RiX on 01-04-2010 @ 18:54:00 (1%)
ken007    posted on 01-04-2010 19:00
uhu dat ik te weinig informatie gaf is mijn fout maar die set is wel ook voor soms op verplaatsing. en ik weet dat ik misschien TE VEEL ga uitgeven maar ik koop liever direct goed gerief dan eerst goedkoper gerief te kopen en dan toch later te beseffen dat ik beter wil.
ik wil gewoon direct een goed en professioneel setje dat jaren mee gaat en waarvan ik niet na een maand of 5 denk ik wil beter en meer!
snapie?
RiX    posted on 01-04-2010 21:05
Heel goed :D Zo zit ik zelf ook in elkaar, maar ik ben in het midden segment begonnen en heb opgebouwd gedurende 6 jaar heb ik 3x nwe gear aan/bijgekocht.

Je kunt direct voor Pioneer gaan, maar waarom niet een leuke tweedehands set of iets meer uit het midden segment?
ken007    posted on 02-04-2010 09:54
Ik wil gewoon direct goed materiaal dat ik geen 3x iets nieuws moet kopen :p
BennoRevelli    posted on 02-04-2010 12:36
Poster: ken007

Helemaal gelijk, eerst goed orienteren inderdaad en dan pas aankoop doen,
Heb die fout zelf ook vaak gemaakt.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 02-04-2010 @ 12:36:52 (12%)
RiX    posted on 02-04-2010 13:06

Snap ik wel Winking my eye

Ik zet het even op een rijtje voor je. In 6 jr tijd heb ik gekocht:
- Akyjama dubbel cd-speler met Sync 19" mixer (500 euro op beurs). Anderhalf jaar mee leren draaien.
- Pioneer CMX 3000 (500 euro tweedehands)
- Ecler Nuo 3 en 2 tt's Omnitronic (450 euro tweedehands)
- 2 tt's Technics SL1200 (500, tweedehands)

Als jij voor je eerste set 1000 euro overhebt, is dat een mooi bedrag, maar je kan er geen top-spul mee halen. En dan bedoel ik een set, incl speakers, versterker, hp, flightcases, enz.). Daarom adviseer ik je met een tweedehands set te beginnen. Zoiets als hierboven wordt genoemd: 2x cdj-800 MKII (of vergelijkbare speler) met een XTC of ander leuk mixertje...
Meks    posted on 02-04-2010 14:12

Wees gerust als je blijft draaien ga je dat toch een keer doen. ik ben nu bezich aan mijn 3 de cd spelers en 3de mixer. Binnen hier en?1jaar nalf?zal die ik toch overstappen?van een djm 800 naar?DJM 2000, meschien verklaren sommige mijn zot , maar ik wil vooruit en niet blijven steken.

En wees gerust zo een set kan je in het begin onmogelijk betalen. Kheb zelf 2 jaar zitten sukkelen met mijn materiaal. maar kon gewoon niet veel beter betalen. Het belangrijkste is 2 goeie cd spelers. Voor de rest als een mixer hebt die het redelijk doet kan je zeker al goed weg. Een mixer zal je performance niet be?nvloeden cd-spelers wel Winking my eye
Mitchell2    posted on 02-04-2010 14:25
Poster: Meks

Wees gerust als je blijft draaien ga je dat toch een keer doen. ik ben nu bezich aan mijn 3 de cd spelers en 3de mixer. Binnen hier en?1jaar nalf?zal die ik toch overstappen?van een djm 800 naar?DJM 2000, meschien verklaren sommige mijn zot , maar ik wil vooruit en niet blijven steken.

En wees gerust zo een set kan je in het begin onmogelijk betalen. Kheb zelf 2 jaar zitten sukkelen met mijn materiaal. maar kon gewoon niet veel beter betalen. Het belangrijkste is 2 goeie cd spelers. Voor de rest als een mixer hebt die het redelijk doet kan je zeker al goed weg. Een mixer zal je performance niet be?nvloeden cd-spelers wel Winking my eye
  Lees ik dat goedConfused Een mixer zal je performance niet beivloedenConfused Daar heb je het dus echt helemaal mis. Als je een cdspeler hebt met alleen maar que en playfunctie en goede pitchcontrol kan je met een goede mixer perfect draaien. Maar met twee cdj's en een waardeloze mixer ben je ver van huis. Een mixer draagt het geluid over dus staat voor geluidskwaliteit. Daarnaast zijn de faders, Pfl section etc. van belang om goed te kunnen draaien. En dan heb ik het niet eens over scratch dj's die veel baat hebben bij goede faders. ohw ja en als een mixer je performance niet zal beinvloeden, waarom wil jij dan overstappen van een djm800 naar djm2000? je zegt dat je vooruit wilt, maar later zeg je weer dat een mixer je performance niet kan beinvloeden :S
User edit by Mitchell2 on 02-04-2010 @ 14:30:30 (20%)
hoppie    posted on 02-04-2010 16:26
sinds waneer kan een goede mixer het geluid van k*t cd spelers omhoog krikken?
Question everything
Mitchell2    posted on 02-04-2010 17:59
Poster: hoppie
  waar wordt dat gezegd dan Winking my eye
Stagiar    posted on 02-04-2010 18:25
Poster: hoppie

Dat wordt inderdaad nergens gesuggereerd, je vat het verkeer dop.
Anyway, uiteindelijk is TS zelf verantwoordelijk voor zijn centen.
Ik denk dat TS zichzelf een beetje voor de gek aan het houden is, als jij nu voor 1250 euro een dj set aanschaft, zul je over 2 jaar ook nieuwe apparatuur willen hebben, face it.
ken007    posted on 16-04-2010 01:00
CDJ-1000 mkIII is inderdaad te veel voor mij :p het kan te veel en het kost genoeg.
ik ga mij toch een beetje beperken maar wil nog steeds kwaliteit!
Zou de nieuwe cdj-350 goed zijn? of ga ik beter voor een cdj-400 of cdj-800 (of reloop of denon)
en van mengpaneel dacht ik dan aan een djm-700 oftewel een ecler evo-4 of zoiets.
ik ga volgende week in de pioneer pro dealer hier in de stad eens de pioneers testen (en de denons)
alvast bedankt
iedereen
Helixon    posted on 16-04-2010 22:03
Ik ga als begin setje dit halen.
dit omdat ik al vaker een installatie gehuurt heb om te draaien....

Mixer:
Reloop RMX 40 DSP BlackFire

Waarom: leuk mixertje en kwalitatief ook goed qua prijs....

CDplayers:
Pioneer CDJ 400

Waarom:
nou simpel ik wil een MIDI funct en usb afspeel functie met een beetje effecten op de cd speler.
verder omdat het pioneer is en het een redelijk robuust apparaat is

ik snap ook wel waarom je geen dubbelaar wilt... tabletops werken veel lekkerder...
ik weet niet hoe oud je bent maar ik vermoed nog vrij jong... dan is pioneer ^ CDJ 400* niet voor jou van toepassing... kijk eens naar reloop's of jbsystem's of numark's... zij relatief goede spelers..

suc6

Dean

* ^betekend boven de typenummers CDJ 400 *

106 Users online: 24 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 33.872
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.422.246