Reloop Contour (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xurion    posted on 24-03-2010 11:31
Zoals in de Late Leeuw chat al aan bod is gekomen: Reloop's Allen & Heath concurrent.
Er zijn 2 versies van de Contour, 1 met interface en een zonder. De Contour is gemaakt voor Traktor maar hij valt ook te midi mappen in?andere software. Het lijkt alsof de Reloop Jockey 2 in stukken is gehakt maar er zijn toch nog veel dingen aan verandert. Met de Contour kan je 4 kanalen van Traktor besturen. Ook bevat hij de welbekende Sync knop (een sync knop beatmatcht automatisch 2 kanalen met een druk op de knop) waarmee je meer aandacht kan besteden voor zoal effecten, platenkeuze en andere zaken.

Afbeeldingen:

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????Bron: About DJ
Features:
Professional 4 deck controller ? optimized for TraktorIntegrated hi-speed 8 channel USB audio interfaceExternal mixer mode: Up to 4 stereo channels can be routed to an external mixer2 headphones connections (6.3 mm & 3.5 mm jacks)Altogether 47 controllers on 4 player banks: 4 faders, 6 encoders, 2 rotary knobs, 1 trax push-encoder, 32 rubberized buttons, 1 shift button, 1 touch-sensitive, 11 cm XXL jog wheelAll buttons backlit, encoders with feedback LEDsSoftware controlled feedback LED buttons for visual controlAll control elements in full-size, just like regular DJ equipmentAll controllers applicable for all current DJ and studio softwaresHigh-precision buttons, encoders and faders, professional qualityHigh-quality manufacturing in metal housing with brushed-aluminium surfaceTraktor Ready: Plug 'n' Play compatibleKensington lock port

Technical Data:

Transport section:
- Designated buttons for play, cue, cup, sync and shift
Jog Wheel modes:
- 4 Jog Wheel modes for scratch, pitch bend, search and track selection
Hot cue/loop section:
- 4 especially large hot-cue buttons for quick access of cue points
- 2 buttons for easy save & delete
- 2 banks for access of up to 8 cue points
Beat loop section:
- Encoders for length and position of loops
- 2 buttons for auto loop, manual loop and reloop
Advanced functions:
- Potentiometer for filter and pan functions
- 2 buttons for beat and grid functions
Effect section:
- 4 encoders with feedback LEDs for effect control
- 4 mini faders for all parameters
- 4 effect buttons for activation
Master section:
- Effect slot buttons
- Large trax push-encoder
- Deck-switch system for easy selection of up to 4 vitual players
- Dimensions: 160 x 44 x 370 mm
- Incl. Traktor LE DJ software, mains adapter & USB cord

Bron: http://www.reloopdj.com/product_info.php/info/p543_Reloop-Contour-Interface-Edition.html/XTCsid/ff09fb5e1bac21dcbaac1bfa166a3a09

Ik heb nog nergens terug kunnen vinden waneer hij in de winkels te vinden zal zijn maar die informatie komt spoedig!
User edit by Xurion on 24-03-2010 @ 19:03:30 (100%)

What do you think about Reloop Contour ??

Vote :   

Estacy    posted on 24-03-2010 17:05
ha! de zijdelingse swivel cup, lang niet gezien! (buiten Technics en Sennheiser dan) draait veel lekkerder als het mij vraagt dan zon gewone swivel cup.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Xurion    posted on 24-03-2010 17:19
Beats by dre hebben dat toch ook?
Estacy    posted on 24-03-2010 17:21
volgens mij draaien die helemaal niet, di klappen alleen naar binnen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Jorrit    posted on 24-03-2010 17:28
Om maar weer ontopic te gaan, ik vind dit wel een interessant apparaat.

Het hebben van een touch-sensitive jogwheel lijkt me een zinnige aanvulling op wat controllers als de X1 en 1D niet hebben. De X1 leek me een goeie optie, maar die heeft geen geluidskaart, dat heeft deze dan weer wel. En 'gemaakt voor' 4 kanalen, vraag me alleen af hoe handig dat werkt?

Ben benieuwd naar de prijs...
Mixt-Ape    posted on 24-03-2010 17:29
Een 1D heeft ook geen geluidskaart, denk dat dit wel een tof alternatief kan zijn als hij niet te duur is...
JollyJunkie    posted on 24-03-2010 17:31
2D heeft wel een geluidskaart, maar deze is ook een stuk duurder.

Poster: Jorrit
Om maar weer ontopic te gaan, ik vind dit wel een interessant apparaat.

Het hebben van een touch-sensitive jogwheel lijkt me een zinnige aanvulling op wat controllers als de X1 en 1D niet hebben. De X1 leek me een goeie optie, maar die heeft geen geluidskaart, dat heeft deze dan weer wel. En 'gemaakt voor' 4 kanalen, vraag me alleen af hoe handig dat werkt?

Ben benieuwd naar de prijs...

Als je wilt weten hoe het werkt, dan moet je bij Adrien zijn, hij werkt met 4 kanalen op een 1D.
Mixt-Ape    posted on 24-03-2010 17:42
Poster: JollyJunkie
2D heeft wel een geluidskaart, maar deze is ook een stuk duurder.

Ik had het dan ook over de 1D.
Xurion    posted on 24-03-2010 17:46
ik verwacht dat de prijs rondt de 300 euro zal worden, het is toch reloop...
JollyJunkie    posted on 24-03-2010 17:48
Poster: Mixt-Ape

Ik had het dan ook over de 1D.

Weet ik, ik ontkende jouw post ook niet, ik probeerde alleen informatie toe te voegen Winking my eye
tek-zotic    posted on 24-03-2010 17:52
Poster: DJJS
ik verwacht dat de prijs rondt de 300 euro zal worden, het is toch reloop...

doe daar maar 100 euro af denk ik, een Xone 1D kost maar 299, dus denk dat deze toch iets goedkoper wordt
Xurion    posted on 24-03-2010 18:00
ik heb het over de met interface editie.
Reind    posted on 24-03-2010 18:29
Poster: walteur
EDIT:
nog foto's gevonden

Leer nou eens netjes ergens een bron bij te zetten als het om dergelijke foto's gaat. Dat mensen product foto's gebruiken vind ik prima maar de foto's die ik voor AboutDJ maak gewoon van de site af rukken, hier uploaden en vervolgens geen bron vermelden is niet netjes.

Weghalen dus AUB of een bronvermelding toepassen.
User edit by Reind on 24-03-2010 @ 18:30:23 (17%)
MoXeGy    posted on 24-03-2010 18:39
ik ben benieuwd hoe goed die interne geluidskaart zal zijn, anders lijkt het me een heel mooi apparaatje.
jannickv    posted on 24-03-2010 18:52
Poster: Reind

Leer nou eens netjes ergens een bron bij te zetten als het om dergelijke foto's gaat. Dat mensen product foto's gebruiken vind ik prima maar de foto's die ik voor AboutDJ maak gewoon van de site af rukken, hier uploaden en vervolgens geen bron vermelden is niet netjes.

Weghalen dus AUB of een bronvermelding toepassen.

zet dan ook een watermerk op je foto's als je niet wil dat ze ergens terecht komen zonder dat jij de hemel word ingeprezen...
Reind    posted on 24-03-2010 19:22
Poster: jannickv

zet dan ook een watermerk op je foto's als je niet wil dat ze ergens terecht komen zonder dat jij de hemel word ingeprezen...

Sorry hoor maar dat is de fout in de schoenen schuiven van een ander. Doe gewoon even netjes een linkje naar de site waar het vandaan komt. Maar als dat teveel gevraagd is zal ik Jeroen ze vragen te verwijderen. Wanneer ik hier foto's vandaan haal plaats ik ook netjes een bron / link (iets wat Jeroen namelijk ook graag ziet als mensen hier dingen vandaan weg halen), het minste wat je kunt doen zeker als het gaat om eigen geschoten materiaal.

De foto's gaan zitten verklooien met een watermerk is zonde namelijk.
User edit by Reind on 24-03-2010 @ 19:25:27 (8%)
Xurion    posted on 24-03-2010 20:23
Uuhm dude's het gaat hier om de Contour niet om copyrights (die er helemaal niet opstaan)
T-to-the-J    posted on 24-03-2010 20:26
Inderdaad, maar ik vind het wel een strak apparaatje, weet iemand al iets van een prijs?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Dj_Fantasy    posted on 24-03-2010 20:29
Uuhm dude's het gaat hier om de Contour niet om copyrights (die er helemaal niet opstaan)

Dat is een typische opmerking. Beetje respect voor de maker van de foto's mag ook wel!
Net zoals jij respect toont voor de makers van de muziek die je draait.

Ontopic:

Contour ziet er duidelijk iets uit dat ook hier wel kan komen te staan.. Enkel ja de prijs en hopelijk kan ik hem binnenkort ergens gaan testen.

Die headphone is ook wel een optie op mijn kapotte RH 3500 PRO ltd. te vervangen.
dj2dj.nl
Xurion    posted on 24-03-2010 20:32
Poster: Dj_Fantasy

Dat is een typische opmerking. Beetje respect voor de maker van de foto's mag ook wel!
Net zoals jij respect toont voor de makers van de muziek die je draait.

Ontopic:

Contour ziet er duidelijk iets uit dat ook hier wel kan komen te staan.. Enkel ja de prijs en hopelijk kan ik hem binnenkort ergens gaan testen.

Die headphone is ook wel een optie op mijn kapotte RH 3500 PRO ltd. te vervangen.

Er bestaad ook altijd nog een topic report.

Ontopic:
Ik weet al vrijwel zeker dat ik dit apparaat ga kopen en dan doorsparen voor een Behringer DJX 750 en dan heb ik al een hele aardige set bij elkaar :D
Reind    posted on 24-03-2010 21:23

Copyrights hoeven er niet op te staan, auteursrecht heb je altijd... http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteursrecht

Ik hoef dus helemaal NIETS te doen om dat recht te verkrijgen, dat heb je standaard. Daarnaast heb ik er geen enkele moeite mee dat de foto's gebruikt worden maar plaats er dan op z'n minst een link bij. De foto's worden zodra ze hier geupload worden voorzien van een watermerk van djresource terwijl die niet de eigenaar is van het materiaal echter word dat idee zo wel gewekt. Gewoon een linkje plaatsen is een kleine moeite en dat er dan een djresource logo op word geplakt zal mij echt een rotzorg zijn.

[edit]Bronvermelding staat erbij, dank daarvoor en wat mij betreft niks noppes nada meer aan het handje!

Poster: T-to-the-J
Inderdaad,
maar ik vind het wel een strak apparaatje, weet iemand al iets van een
prijs?

Volgens mijn bronnen gaat de interface editie op 349 euro uit komen en moet de controller editie 249 gaan kosten. Straatprijs zal nog wel iets gaan zakken dus ik gok een 319 om 219 euro. Tijd zal echter uitwijzen of dat ook echt zo is. Er is nog niet eens een werkend model namelijk, het apparaat wat er stond is een mockup waarvan alleen de lampjes branden maar verder doet ie helemaal niets.

Prijs zal dus lager zijn dan de Xone:1/2D maar zal hoger komen te liggen dan de Kontrol X1 van NI. Zo opzienbarend is het product overigens niet, DJTech heeft de Kontrol One al even in het assortiment zitten en dat is nagenoeg dezelfde controller qua idee, hij ziet er alleen een stuk minder uit.

De RHP-20 zou onder de 100 euro moeten blijven voor Reloop. Designtechnisch ziet ie er best goed uit, de vraag is alleen wat hij zal gaan doen op het vlak van geluidskwaliteit...
User edit by Reind on 24-03-2010 @ 21:28:52 (100%)
Dolivieira    posted on 24-03-2010 21:27
Reind heb wel een punt. Kliene moeite om zijn naam of naam van zijn site bij te zetten.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Jorrit    posted on 24-03-2010 21:53
Het is al opgelost, ontopic dus weer.
main    posted on 24-03-2010 21:59
heb eens eventjes wat foto's lopen bekijken, t is wel lekker straight forward. maar het lijkt mij erg onhandig als je de contour MET interface koopt, als je t dan ergens anders voor gaat gebruiken (kan zomaar eens voorkomen) is het heel raar.
Xurion    posted on 25-03-2010 08:22
Dat lijkt me gewoon een kwestie van goed instellen.
Xurion    posted on 28-03-2010 20:08
Kleine review van musikmesse van DJTutor: http://djtutor.com/ellaskins/?ref=suBcyqP-rqQ&page=&limit=&zn=hm&va=&sv=

Review start op 04:40

139 Users online: 21 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 27.866
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.700.818