Pioneer kondigt de CDJ-350 en DJM-350 aan (3/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 23-03-2010 08:50
Pioneer kondigt vandaag de nieuwste aanvulling aan van hun pakket. Nu is het de beurt aan de entry-range producten.

De CDJ-350 is een instap-model (voor zover je daarvan kunt spreken) waarbij je al wel Rekordbox kunt gebruiken en kunt draaien van USB. Ook zit er een touch sensitive jog wheel op op waarmee je kunt scratchen en een uitgebreide Loop functie.

De bijpassende mixer is de DJM-350 en deze heeft 4 ingebouwde effecten en een opname mogelijkheid waarbij je je mix (de master) kunt opnemen op een USB stick in WAV (uncompressed) format.

Voor meer informatie zie :

- Pioneer pers bericht

- DJResource Pioneer CDJ-350 DJ Topic

- DJResource Pioneer DJM-350 DJ Topic
Let the BASS be louder

What do you think about Pioneer kondigt de CDJ-350 en DJM-350 aan ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 23-03-2010 12:23
Allemaal bla bla bla
Wacht toch eerst eens tot je m in de handen hebt gehad voordat je een oordeelt velt, tju
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Mitchell2    posted on 23-03-2010 12:27
Poster: DJADMIN
Allemaal bla bla bla
Wacht toch eerst eens tot je m in de handen hebt gehad voordat je een oordeelt velt, tju
  Nou je ziet toch alle functies en de looks. Je kunt dus zeker wel een oordeel vellen m.b.t. de beschikbare functies en de looks, maar nog niet over de manier waarop deze werken en de kwaliteit ervan.
Ilja    posted on 23-03-2010 12:36
Dat ligt nou eenmaal heel anders bij mij, ben zelf helemaal weg van 400.

Looping vindt ik super, hot cues ( bij me denon heb ik er 2 gebruik ze nooit ).
Jogwheel is heel erg fijn,
De effecten zijn lekker ( vooral de bediening )
scratch effecten gebruik ik nooit want ik scratch niet. ( voir mij gewoon een leuke functie,
cue punten opslaan werkt zeer goed en als er een USB stick zit slaat ie het ook daar op.
Heeft een reverse functie waar je leuke dingen mee kan uithalen

nu nog effe een software update dat voor paar extra functies zal zorgen en CDJ 400 rulezzz again.
Mitchell2    posted on 23-03-2010 12:40
Poster: Ilja
Dat ligt nou eenmaal heel anders bij mij, ben zelf helemaal weg van 400.

Looping vindt ik super, hot cues ( bij me denon heb ik er 2 gebruik ze nooit ).
Jogwheel is heel erg fijn,
De effecten zijn lekker ( vooral de bediening )
scratch effecten gebruik ik nooit want ik scratch niet. ( voir mij gewoon een leuke functie,
cue punten opslaan werkt zeer goed en als er een USB stick zit slaat ie het ook daar op.
Heeft een reverse functie waar je leuke dingen mee kan uithalen

nu nog effe een software update dat voor paar extra functies zal zorgen en CDJ 400 rulezzz again.
  Ja wat zal ik zeggen Ilja, smaken en eisen verschillen. Je scratch nooit dus is begrijpelijk dat je daar minder waarde aan hecht. De bediening van effecten is inderdaad goed maar behalve de roll effect vind ik ze niet bijzonder. De rest kan ik me wel in vinden behalve de Looping. Kijk eens naar de looping op een cdj800. die is goed. die op een cdj400 is veel minder.
nils7    posted on 23-03-2010 12:52
BPM Lock...?Cool
De uitleg in het topic is goed:
BPM LockThis locks the pitch of the track automatically so that the track plays in sync with the master BPM that can be set in the CDJ. If your Beatgrids are correct, the?CDJ-350?syncs the tracks accordingly so it makes your life a bit easier. Off course a real DJ would never perform using this feature, it is nice when practicing though
Straks krijg je dus wel mooie pipo's die die dingen dus wel hebben met een gig en zo de sterren van de hemel draaien, totdat ze een keer van genre raken en vergeten die functie uit te zetten en bepaalde tracks helemaal misvormen dan hahaha!
Pedroz    posted on 23-03-2010 13:01
?"Off course a real DJ would never perform using this feature"

Kom op, die zin is toch geweldig Cool

OneSixty    posted on 23-03-2010 13:06
ik vind het een belachelijke feature...
mentheman88    posted on 23-03-2010 13:09
Waarom de wide range alleen bij audio cds?
FML    posted on 23-03-2010 13:10
wat jullie allemaal vergeten is dat het DOEL van de DJ of hoe je de artiest wilt noemen het public vermaken. die kennen niet eens een auto beat sync button.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 23-03-2010 @ 13:11:18 (1%)
Sebasz    posted on 23-03-2010 13:40
Geinige spelertjes. Die beatmatch funtie boeit niet zo. Nu kopen al die wannabe's misschien sneller een cd speler dan virtual dj Cool
Bootstrap    posted on 23-03-2010 13:59
Poster: Luni-B
wat jullie allemaal vergeten is dat het DOEL van de DJ of hoe je de artiest wilt noemen het public vermaken. die kennen niet eens een auto beat sync button.

Zo denk ik er ook over Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
DJADMIN    posted on 23-03-2010 14:11
Poster: Mitchell2
Allemaal bla bla bla

Nou je ziet toch alle functies en de looks. Je kunt dus zeker wel een oordeel vellen m.b.t. de beschikbare functies en de looks, maar nog niet over de manier waarop deze werken en de kwaliteit ervan.

Een apparaat kan 1001 functies hebben, als ze niet werken heb je er nog niets aan.

Heb ik liever iets met 10 functies die het allemaal op en top doen..

Dolivieira    posted on 23-03-2010 14:13

Een apparaat kan 1001 functies hebben, als ze niet werken heb je er nog niets aan.

Idd DJ?Admin. Helemaal mee eens. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Snoey    posted on 23-03-2010 14:21
Dat hebben we gemerkt met de Denon DNS3500, bagger apparaat.
www.soundcloud.com/ten-hooven
dJORD    posted on 23-03-2010 14:52
Poster: Snoey
Dat hebben we gemerkt met de Denon DNS3500, bagger apparaat.

wat is er dan zo bagger?aan?niet alle functies zijn even lekker uitgewerkt, maar ik vind het toch zeker geen verkeerde player!
Mitchell2    posted on 23-03-2010 15:09

Alsof jij nu al weet dat de ndx800 functies heeft die niet werken:S. Ben het overigens wel mee eens dat ik ook liever een apparaat heb waarbij de functies correct werken. Dat is in mijn geval dus de cdj 800mk2.
DJADMIN    posted on 23-03-2010 15:19

Alsof jij nu al weet dat de ndx800 functies heeft die niet werken:S. Ben het overigens wel mee eens dat ik ook liever een apparaat heb waarbij de functies correct werken. Dat is in mijn geval dus de cdj 800mk2.

Ken je het spreekwoord, eerst zien dan geloven ? Je denkt geloof ik dat je alles weet van 't hele gebeuren, en begrijp me goed, ik zeker ook niet, maar ga niet zo'n uitspraken doen

Mitchell2    posted on 23-03-2010 15:31

Ken je het spreekwoord, eerst zien dan geloven ? Je denkt geloof ik dat je alles weet van 't hele gebeuren, en begrijp me goed, ik zeker ook niet, maar ga niet zo'n uitspraken doen
  Ja ken het spreekwoord wel hoor:D. En denk ook dat de cdj350 voor vele mensen een prima speler zou kunnen zijn. Maar zoals ik al eerder zij is de speler naar mijn mening te duur voor wat het biedt. Daar kunnen we uren over discussi?ren maar verder komen we niet. En ik noem de ndx800 als vergelijk materiaal omdat die in de zelfde range zit. En om nou te zeggen dat ik zou denken dat ik alles weet komt niet echt aardig over. Zo ben ik helemaal niet en zal ook nooit zo zijn. Maar ik heb wel een eigen mening en jij ook. Dus ontspan zou ik zeggen Winking my eye

dacuba    posted on 23-03-2010 15:31
LOL @ 600 doekoes voor de CDJ-350. Over de term 'overpriced' gesproken.. nuja moet 'm eerst vasthebben, maar dan nog, ben eens benieuwd.
Snoey    posted on 23-03-2010 15:34
Poster: dJORD

wat is er dan zo bagger?aan?niet alle functies zijn even lekker uitgewerkt, maar ik vind het toch zeker geen verkeerde player!

Heb laatst op 1 gedraaid, omdat de dj de avond ervoor de knoppen kapot heeft geslagen van de cdj800. Ten eerste die draaiende platter, niet mee te werken, teveel gewicht.
De loop functie, met een dubbele functie, verschrikkelijk. Wist niet wanneer ik een beat of een hot loop moest maken.
En de rest van de functies zijn ook waardeloos, kon er niet mee overweg. beatmatchen ging ook niet lekker, en owja als cue punt gezet hebt, en de platter draait door als je op cue gedrukt hebt, veranderd je cue punt ook nog is. Kan je weer naar dat punt gaan zoeken.

Me eerste cd speler was een cdj100, simpel, compact en degelijk, maar wel goed.?

Dit zal waarschijnlijk ook gelden voor deze speler. En daarbij komt kijken dat het handig voor thuis is, wanneer je wilt controleren of rekordbox goed zijn werk heeft gedaan. En dan kan je alsnog deze spelers meenemen naar een gig, mocht er nog cdj1000 of 800 staan.?

En met wat leuke drive in klusjes kan je ze terug verdienen. Al vind ik 599 aan de hoge kant, dit heeft de cdj400 anderhalf jaar geleden gekost. Een prijs van 450 lijkt mij een stuk redelijker en meer acceptabel. Voor mij is 599 te duur om mijn huidige gear (cdj800mk2's) te vervangen voor 2 van deze.
Over de nieuwe mixer, leuk dat opnemen van je mixes. Voordat ik met Ableton werkte voor demo's, zat ik altijd te kutten met draadjes of een opname die uiteindelijk niet opgenomen is. Dus wat dat betreft is het makkelijk om te hebben. En ik zie een budget versie van colour EFX, al betwijfel ik of mensen hier een meerwaarde in zien ipv van de effectenbak van de djm400. Daardoor krijg je weer een of dit of dat dilemma tussen de mixers.?
Dolivieira    posted on 23-03-2010 15:35

Ja ken het spreekwoord wel hoor:D. En denk ook dat de cdj350 voor vele mensen een prima speler zou kunnen zijn. Maar zoals ik al eerder zij is de speler naar mijn mening te duur voor wat het biedt. Daar kunnen we uren over discussi?ren maar verder komen we niet. En ik noem de ndx800 als vergelijk materiaal omdat die in de zelfde range zit. En om nou te zeggen dat ik zou denken dat ik alles weet komt niet echt aardig over. Zo ben ik helemaal niet en zal ook nooit zo zijn. Maar ik heb wel een eigen mening en jij ook. Dus ontspan zou ik zeggen Winking my eye

Poster: dacuba
LOL @ 600 doekoes voor de CDJ-350. Over de term 'overpriced' gesproken.. nuja moet 'm eerst vasthebben, maar dan nog, ben eens benieuwd.

Wat moet ik zeggen. Duur is die zeker wel. Maar ja Pioneer is duur, he.

User edit by Dolivieira on 23-03-2010 @ 15:41:49 (100%)
Illusion    posted on 23-03-2010 15:43
Dikke min punten voor die beatmatch functie. Dj's die over een paar jaar in een discotheek staan zijn gewoon jongetjes die het in een week hebben geleerd, of een simpel bijbaantje zoeken. Waardeloos!.

Verder zien ze er wel leuk uit. En zou ik ze uit verdere nieuwschierigheid wel eens willen testen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 23-03-2010 @ 15:43:51 (48%)
FML    posted on 23-03-2010 15:48
Poster: Illusion
Dj's die over een paar jaar in een discotheek staan zijn gewoon jongetjes die het in een week hebben geleerd, of een simpel bijbaantje zoeken. Waardeloos!.

Dus als je kan beatmatchen ben je een goeie dj ofwat? Cool

@ DJADMIN we weten nu onderhand wel dat je de pioneer spullen overpriced vind en dat je liever de andere merken hebt.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Snoey    posted on 23-03-2010 15:52
Poster: Illusion
Dikke min punten voor die beatmatch functie. Dj's die over een paar jaar in een discotheek staan zijn gewoon jongetjes die het in een week hebben geleerd, of een simpel bijbaantje zoeken. Waardeloos!.

Verder zien ze er wel leuk uit. En zou ik ze uit verdere nieuwschierigheid wel eens willen testen.

Haha, jij denkt dus ook dat iedere malloot ergens kan draaien. Geloof mij nou maar dat managers 8/10 keer hele andere eisen stelt aan hun dj's. En makkelijk? no way Jos?!!?

Zoals het er staat, is het een leuke tool om mee te leren. Uiteindelijk wil je het toch zelf doen.
Dolivieira    posted on 23-03-2010 16:00
En met de sync/beatlock mixen betekent nog niet dat je een zaal los kan laten gaan. Ook moet toch weten waar je de overgang gaat maken in een bepaald nummer. Dus daar ben ik niet bang voor.

91 Users online: 65 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 14.468
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.221.220