Pioneer kondigt de CDJ-350 en DJM-350 aan (2/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 23-03-2010 08:50
Pioneer kondigt vandaag de nieuwste aanvulling aan van hun pakket. Nu is het de beurt aan de entry-range producten.

De CDJ-350 is een instap-model (voor zover je daarvan kunt spreken) waarbij je al wel Rekordbox kunt gebruiken en kunt draaien van USB. Ook zit er een touch sensitive jog wheel op op waarmee je kunt scratchen en een uitgebreide Loop functie.

De bijpassende mixer is de DJM-350 en deze heeft 4 ingebouwde effecten en een opname mogelijkheid waarbij je je mix (de master) kunt opnemen op een USB stick in WAV (uncompressed) format.

Voor meer informatie zie :

- Pioneer pers bericht

- DJResource Pioneer CDJ-350 DJ Topic

- DJResource Pioneer DJM-350 DJ Topic
Let the BASS be louder

What do you think about Pioneer kondigt de CDJ-350 en DJM-350 aan ??

Vote :   

Ilja    posted on 23-03-2010 10:09
Lead wil je even de Japanse managers van Asashi bier en SAKE afhouden, deze prijzen gaan nergens meer over, pioneer dreigt echt aan eigen succes ten onder te gaan. ? 499 voor DJM-350, ? correct me if i'am wrong maar DJM-400 kost net zo veel. en 600 voor CDJ-350?CoolCool
Dolivieira    posted on 23-03-2010 10:09
Digital out vind ik nou niet echt een gemis. Ik hoor nou niet echt verschil. Op een Audio2/4/8 zit het ook niet. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
thomassmith    posted on 23-03-2010 10:10
en de DJM-350 kost 499,-

wrom zou ik dan niet de djm 400 kopen en wel de djm 350Cool

Ilja was em voor:P
User edit by thomassmith on 23-03-2010 @ 10:11:13 (21%)
EleMentcp    posted on 23-03-2010 10:10
maar 599 voor de cdj vindt ik wel?veel voor de functiest die deze speler kan:S en ja ik denk niet dat dit een product gaat worden dat veel verkocht gaat worden, maarja je weet het nooit het is toch pioneer en veel mensen kijken toch snel naar het merk.
Pedroz    posted on 23-03-2010 10:11
Ok, ik gebruik ook geen digital out met A&H mixer... maar productief gezien is dit wel een kost om hem er op te plaatsen. Dus zonder?zou goedkoper moeten zijn..
?
Ik vind de prijzen immens hoog, en ik denk dat ik niet de enige ben!
OneSixty    posted on 23-03-2010 10:20
qua uiterlijk iet het er iig al niet uit..
Lead    posted on 23-03-2010 10:20
De prijzen zijn lager dan de 400-series producten en de producten kunnen meer.
Laten we duur/goedkoop achter wege laten en het hier over de features hebben. Duur is relatief begrip dus voor iedereen anders. Over features kan iedereen meepraten...
Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 23-03-2010 10:20
Poster: EleMentcp
maar 599 voor de cdj vindt ik wel?veel voor de functiest die deze speler kan:S en ja ik denk niet dat dit een product gaat worden dat veel verkocht gaat worden, maarja je weet het nooit het is toch pioneer en veel mensen kijken toch snel naar het merk.

Pioneer is nooit goedkoop??

Lead heewft wel gelijk. Vind je het niks laat je het staan. Kun je het niet betalen ook. Vind je het wel wat en je kunt het betalen of je spaart er voor. Koop je het Punt. ?
User edit by Dolivieira on 23-03-2010 @ 10:26:35 (54%)
Pedroz    posted on 23-03-2010 10:22
Dat is nog geen reden om duur te blijven Cool

EleMentcp    posted on 23-03-2010 10:23
@djdoliveira,
ik hoopte eigenlijk wel dat ze met een leuke niet al te duren mixer aan kwamen, maarja het is pioneer heCool, maar die usb functie van de djm 350 vindt ik wel interessant
Ilja    posted on 23-03-2010 10:24
Poster: Lead
De prijzen zijn lager dan de 400-series producten en de producten kunnen meer.
Laten we duur/goedkoop achter wege laten en het hier over de features hebben. Duur is relatief begrip dus voor iedereen anders. Over features kan iedereen meepraten...

Kunnen meer ConfusedConfused ? ? ?Gaat het wel goed met je LEAD, zo ver ik weet kan ik CDJ-400 ook als MIDI controller gebruiken en heeft weldegelijk meer Fuetures dan CDJ-350 en is maar 60 euro duurder. ? En laten met maar helemaal niet beginnen over of DJM-350 zelfs in de buurt van 400 komt.?
Pedroz    posted on 23-03-2010 10:27
Ik vind die SYNC functie grappig... misschien kost hij daarom zo veel? Cool

Dolivieira    posted on 23-03-2010 10:34
Ilja?@
Ik vind die CDJ400 ook niet veel hoor. Maar daar hoor je me verder niet over. Ik weet wel zeker dat de USB functie van de CDJ350 beter is dan die van de CDJ400. Maar zoals ik al zei je vind niks?of je vind het wel wat. Ze zien er inderdaad simpel?uit. Maar ik zie nog steeds een pioneer. Voor de?DJ die?geen andere?pioneers?kunnen betalen en toch een setje pioneers wil koop dit. ?
Adrien1989    posted on 23-03-2010 11:40
Poster: Ilja

Kunnen meer ConfusedConfused ? ? ?Gaat het wel goed met je LEAD, zo ver ik weet kan ik CDJ-400 ook als MIDI controller gebruiken en heeft weldegelijk meer Fuetures dan CDJ-350 en is maar 60 euro duurder. ? En laten met maar helemaal niet beginnen over of DJM-350 zelfs in de buurt van 400 komt.?

Jeroen weet wel wat deze spelers wel en niet kunnen whewhe.
Jorrit    posted on 23-03-2010 11:41
@Ilja: Cognitieve dissonantie reductie noemen ze jou gedrag. Google het maar eens. Winking my eye

De CDJ-400 is in mijn ogen gewoon een verouderde speler vergeleken bij de 350. USB ondersteuning is mager bij de CDJ-400, bij de 350 krijg je alle voordelen van RekordBox.
Zelfs mijn CDJ-1000Mk2 begint er schraal uit te zien bij al die nieuwe USB-ontwikkelingen.?

Ik ben wel onder de indruk van wat Pioneer in deze set heeft gestopt. Vooral het feit dat een instap-set volledig compatible is met RekordBox vind ik een mooie ontwikkeling. Als het Pioneer lukt de CDJ-900 en 2000 weer marktstandaard te maken (waar ze al aardig mee op weg zijn), heeft het voor de aspirerende DJ heel veel voordelen thuis een spelertje te hebben waarmee je met RekordBox bezig kan, voor je de clubs in gaat.?

Goed dat de effecten van de speler af zijn, en naar de mixer zijn verplaatst. Jammer dat de effecten op de mixer alleen toepasbaar zijn op de master, want zo zijn ze dus (voor mij) bijna totaal zinloos geworden.
De opneem-features van de mixer vind ik wel heel leuk gevonden, vooral het 'track mark' verhaal. Ook een knop als "Playlist" vind ik in samenwerking met RekordBox heel interessant. Nu zou ik thuis een setje kunnen gaan draaien (wat ik altijd doe als ik nieuwe muziek binnen heb, om de platen te leren kennen), en kunnen toevoegen aan een bepaalde playlist wat ik lekker vind klinken en die avond wil draaien.?

De prijzen zijn hoog ja, maar je krijgt er in mijn ogen dus een hoop voor terug. Ik zou dit zeker in overweging nemen, als ik nu nog in de markt was voor het kopen van een DJ-set voor thuis.?

Het uiterlijk vind ik niet veel soeps, maar daar valt overheen te komen.
Pedroz    posted on 23-03-2010 11:48
Ik vind de term "instap-set" hier niet thuishoren... We praten over een setje dat in totaal 1700 euro zal gaan kosten!

Jorrit    posted on 23-03-2010 11:50
De ene instapper neemt het instappen wat serieuzer dan de andere instapper Winking my eye

Maar je hebt gelijk hoor, dit is meer mid-range. Maar dat is in mijn ogen nog steeds een categorie die een instapper in overweging kan nemen, vandaar.
Mod edit by Jorrit on 23-03-2010 11:51 (43%)
Pedroz    posted on 23-03-2010 11:53
Laten we het zo formuleren: een dj die al wat geexperimenteerd heeft en genoeg geld gespaard heeft kan eventueel dit setje in overweging nemen?

Toch denk ik dat die dj met dat geld al 2x na gaat denken, voor dat hij het hieraan zal besteden. Dit is eerder wel een persoonlijke mening...
Mitchell2    posted on 23-03-2010 11:57
Sorry maar ik vind behalve de functies als midi, recordbox en de waarschijnlijk verbeterde usb de cdj350 echt helemaal niks. De numark ndx800 kost 350 euro en is mooier en heeft ook nog eens meer functies. ik zou het wel weten als ik een beginner setje zou nemen.
Bvanleeuwen    posted on 23-03-2010 11:58
Ik weet het niet hoor.....
Ilja    posted on 23-03-2010 12:05
Ik denk dat het beter was geweest gewoon een Update in de CDJ-400 te gooien zodat ie meer formaten aan kan en de prijs verlagen, ?dan is de speler niet meer aan te slepen.
Mitchell2    posted on 23-03-2010 12:07
Poster: Ilja
Ik denk dat het beter was geweest gewoon een Update in de CDJ-400 te gooien zodat ie meer formaten aan kan en de prijs verlagen, ?dan is de speler niet meer aan te slepen.
  Ja inderdaad. Een kleine cosmetische verandering, recordbox, betere midi en usb, verbeterde jogwheel, effecten eruit (behalve roll) en verbeterde looping en de cdj400mk2 wordt een hit :D
Ilja    posted on 23-03-2010 12:10
Poster: Mitchell2

Ja inderdaad. Een kleine cosmetische verandering, recordbox, betere midi en usb, verbeterde jogwheel, effecten eruit (behalve roll) en verbeterde looping en de cdj400mk2 wordt een hit :D

Ik bedoelde eigenlijk een software update wat zeker mogelijk is. ?( ?Recordbox, meer formaten, betere MIDI ) en nog steeds hetzelfde CDJ 400, ?BTW wat is er mis met de Jogwheel en looping ??
ccc    posted on 23-03-2010 12:17
Misschien moeten we wachten totdat de speler daadwerkelijk getest is. Ik vind het moeilijk om hier nu een oordeel over te vellen.
Mitchell2    posted on 23-03-2010 12:17
@ Ilja Zie hieronder mijn eerdere uitleg van de cdj400 bij het topic van Tekhead 'de cdj 400 kritisch bekeken' Mooi review en ik wil mijn mening ook wel geven over de speler. Allereerst wil ik zeggen dat hij er mooi uitziet. Dat krijgt Pioneer wel vaak goed voor mekaar. Over de speler. De speler is naar mijn mening niet meer waard als 400 euro nieuw. Waarom? - Matige jogwheel performance (scratch) - Scratcheffecten zijn naar mening niet goed en klinken ook niet sterk. - De andere effecten zijn vrij nutteloos, behalve dan de roll die is wel heel goed. - De looping is echt irritant. Je kunt bijna onmogelijk loops dividen. Je kunt dit wel handmatig doen maar dat gaat ook maar goed tot 1/2 of 1/4 beat. Via de jogwheel en de search buttons is het helemaal niet te doen en is dan ook naar mijn mening geen loop dividen. - Midi-gebeuren is ook niet echt dat alles goed werkt. - USB laadtijd is wel wat langer, maar niet echt een groot probleem. - Ontbreken van hot cue's. voor creatief mixen zeer belangrijk. Nee, ik ben niet tevreden over dit apparaat en buiten de degelijkheid en geluidskwaliteit is deze speler niet interessant.
User edit by Mitchell2 on 23-03-2010 @ 12:24:35 (1%)

139 Users online: 13 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 50.824
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.439.198