Poster: Sandr
Ik heb even zitten twijfelen of ik er nog op in zou gaan omdat het wellicht wat offtopic is.
Ik reageer toch omdat ik het zonde zou vinden als er meer beginnende DJ's dit topic lezen en dan denken dat een bruiloft wel te doen is.
Ik lees goed. Je luistert de muziek voor. En dan? Volgens mij kan jij dan alleen bepalen of een nummer goed klinkt of niet. Zonder ervaring heb je geen flauw idee hoe zo'n nummer het doet bij publiek. Een playlist maken is ook onmogelijk omdat elke avond anders is en de ene bruiloft direct feest is terwijl het bij de andere pas heel laat op gang komt. Afspreken welke track beginnen en welke eindigen is leuk, helaas zit er ook nog een uur of 4/5 tussen die je moet vullen...
Heel leuk dat het bruidspaar beslist, maar wie zegt dat zij er verstand van hebben? Leuk als ze jou allemaal muziek geven die zij leuk vinden maar als het op die avond niet schijnt te werken en ze willen toch wat anders heb je een probleem....
Op eigen manier mixen zou ik niet teveel doen, 9 vd 10 bruiloften is gewoon uitfaden en instarten.
Fijn, ik heb ook een helicopter staan in de achtertuin, wil niet zeggen dat ik ermee kan vliegen. Iedereen kan muziek downloaden. Kennis hebben van al die muziek, weten welke nummers wel en niet aanslaan, wanneer je ze moet draaien etc is toch even andere koek.
Vooral de woordjes: 'Moet goedkomen' jagen mij angst aan... je denkt er veel te makkelijk over.
Het is jou stijl niet maar je kan het wel draaien. Tuurlijk kan je plaatjes van een ander genre instarten. Maar muziek draaien waar je geen ervaring mee hebt is toch echt iets dat je niet wilt op een bruiloft. Je moet ook echt niet ervan uit gaan dat zij jouw alleen maar goede muziek toezenden.
Ik heb ook al anderhalf jaar Cubase op me pc staan, wil nog niet zeggen dat ik er ook wat mee kan. Sterker nog, ik ben al blij dat ik het krijg opgestart.
Conclusie:
Je denkt er echt veel te gemakkelijk over en ik vrees dat je zowel jezelf als de bruid en bruidegom teleur zal stellen als je een klus als deze aanneemt.
Wat ik ook jammer vindt is dat je aan je eigen standpunten blijft vasthouden terwijl je zelf in een ander topic aangeeft dat je geen draaiervaring hebt op feesten en hier mensen zitten die al meer bruiloften hebben gedaan dan dat jij albums op je harde schijft hebt.
Idd ben het compleet met je eens. Bruiloften moet je heel veel draai ervaring hebben. En goed aanvoelen wanneer je welke plaat moet draaien. Het is niet zo dat als je muziek van hun toegezonden of playlist krijgt dat je er al bent. Die uitleeg van Sandr hoef ik ook bijna niets aan toetevoegen.
Maar zoals
Illusion. Stop verder met de topic vervuilen en zorg dat een goede DJ die weet hoe die dit soort dingen moet aanpakken er naar toe gaat.
Topicstarter. Jammer dat ik het niet kan doen vanwege een andere boeking en daar ben ik Half 8 klaar en heb die avond ook nog Cafe Ourosboros om 10 uur doen. Maar kijk goed uit wie de klus geeft. ?