Ik heb even zitten twijfelen of ik er nog op in zou gaan omdat het wellicht wat offtopic is.
Ik reageer toch omdat ik het zonde zou vinden als er meer beginnende DJ's dit topic lezen en dan denken dat een bruiloft wel te doen is.
Poster: Ilja
Lees even goed wat ik zei, van te voren krijgt DJ muziek aangeleverd ( paar weken van te voren ) dan kan ie het voorluisteren, goede playlists maken, afspreken met welke track zij de avond ingaan en met welke ze willen eindigen.
Ik lees goed. Je luistert de muziek voor. En dan? Volgens mij kan jij dan alleen bepalen of een nummer goed klinkt of niet. Zonder ervaring heb je geen flauw idee hoe zo'n nummer het doet bij publiek. Een playlist maken is ook onmogelijk omdat elke avond anders is en de ene bruiloft direct feest is terwijl het bij de andere pas heel laat op gang komt. Afspreken welke track beginnen en welke eindigen is leuk, helaas zit er ook nog een uur of 4/5 tussen die je moet vullen...
Het is een bruiloft geen club avond, dus de bruidspaar beslist, het is immers hun wil dat het feest naar hun zin verloopt, DJ kan voor goede variatie zorgen, dus op eigen manier mixen en af en toe tracks naar eigen keuze tussen gooien ( die wel op de avond aansluiten ).
Heel leuk dat het bruidspaar beslist, maar wie zegt dat zij er verstand van hebben? Leuk als ze jou allemaal muziek geven die zij leuk vinden maar als het op die avond niet schijnt te werken en ze willen toch wat anders heb je een probleem....
Op eigen manier mixen zou ik niet teveel doen, 9 vd 10 bruiloften is gewoon uitfaden en instarten.
Lezen lezen
, ?staat erbij dat er nog een gesprekje gaat plaats vinden. ?en heb rond de 200 albums op mijn HD schijf ( en nee zeker niet allemaal electronisch muziek ) dus moet goedkomen.
Fijn, ik heb ook een helicopter staan in de achtertuin, wil niet zeggen dat ik ermee kan vliegen. Iedereen kan muziek downloaden. Kennis hebben van al die muziek, weten welke nummers wel en niet aanslaan, wanneer je ze moet draaien etc is toch even andere koek.
Vooral de woordjes: 'Moet goedkomen' jagen mij angst aan... je denkt er veel te makkelijk over.
lezen jullie uberhaupt wel wat ik schrijf, ik geef toch aan dat zij beslissen, en zij mij de muziek gaan toezenden omdat ze ook wel weten dat het normaal gesproken niet mijn style is ( maar kan het wel draaien ). En nee ik ga geen house of trance er doorheen gooien, ik ben niet achterlijk.
Het is jou stijl niet maar je kan het wel draaien. Tuurlijk kan je plaatjes van een ander genre instarten. Maar muziek draaien waar je geen ervaring mee hebt is toch echt iets dat je niet wilt op een bruiloft. Je moet ook echt niet ervan uit gaan dat zij jouw alleen maar goede muziek toezenden.
yorick we zijn inmiddels bijna een jaar verder sinds de DJ contest. ?Dus als je op neerhamers dat ik niet kan draaien, dan moet ik jou toch teleurstellen.
Ik heb ook al anderhalf jaar Cubase op me pc staan, wil nog niet zeggen dat ik er ook wat mee kan. Sterker nog, ik ben al blij dat ik het krijg opgestart.
Conclusie:
Je denkt er echt veel te gemakkelijk over en ik vrees dat je zowel jezelf als de bruid en bruidegom teleur zal stellen als je een klus als deze aanneemt.
Wat ik ook jammer vindt is dat je aan je eigen standpunten blijft vasthouden terwijl je zelf in een ander topic aangeeft dat je geen draaiervaring hebt op feesten en hier mensen zitten die al meer bruiloften hebben gedaan dan dat jij albums op je harde schijft hebt.