Jouw voordeel/nadeel van het DJ-en (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Crazy    posted on 22-03-2010 01:08
Zoals de titel aan aangeeft:

Wat vindt jij een voordeel en nadeel van deze prachtige hobby/baan?

Dus bijvoorbeeld:

Voorbeeld: Grote muziek collectie
Nadeel: Hoge kosten

What do you think about Jouw voordeel/nadeel van het DJ-en ??

Vote :   

Stephanie    posted on 29-03-2010 12:17
Poster: ArCee
Zeer vele kennen de betekenis van het woord respect niet meer en denken dat alles geoorlooft is om er zelf beter van te worden.

Daar kan ik na afgelopen zaterdag ook weer een mooi voorbeeld van bijvoegen, wat een eikels lopen er toch rond in de business. Eigenlijk zouden sommige mensen uitsluitend op basis van hun houding een verbod moeten krijgen om ooit nog een draaitafel aan te raken.......

Maar euhm, Arcee, je bent geen oude lul hoor, ik denk dat je het redelijk goed ziet Winking my eye?
Dan ben ik maar een oude doos......
User edit by Stephanie on 29-03-2010 @ 12:17:47 (1%)
ThijsG    posted on 29-03-2010 17:39
@Stephanie: welk voorbeeld?:P
Stephanie    posted on 29-03-2010 20:56
Poster: ThijsG
@Stephanie: welk voorbeeld?:P

Lang verhaal en het heeft al eens de revu hier gepasseerd....

Het gaat om het gedrag van sommige dj's als ze voor een andere dj (lees de main-act) moeten draaien. Op een of andere manier nemen ze daar geen genoegen mee en doen er alles voor om het voor de dj na hun zo moeilijk mogelijk te maken. Alle hits in noodtempo er doorheen jassen, eindigen op hardstyle tempo of geen ruimte willen vrijmaken voor de ander zijn of haar cd-mappen (of als je erbij wil uitgebreid gaan opruimen). Eigenlijk zijn het bijna in alle gevallen de zgn huis-dj's van een locatie die dit soort grappen flikken. Onbegrijpelijk want hun baas moet voor de main-act of gast dj behoorlijk in de buidel tasten en wil het publiek daarmee trakteren op een leuke avond. Je zou toch denken dat de huis-dj ook belang heeft dat de zaak waar deze staat een goede naam heeft en topavonden beleefd. Maar nee, de eigen ego is belangrijker want die is kennelijk aangetast als je een keertje plaats moet maken voor een ander. Die ander die helemaal geen concurrentie is want die komt maar eenmalig voor een paar uurtjes langs. Laat diegene (waar het gros van het publiek ook voor komt) dan lekker knallen en doe je voordeel ermee. De week erna komen er zeker gasten die er die keer waren en nog nooit in je zaak zijn geweest ook weer langs.

Lang verhaal....maar dan weet je wat voor triest stuk plaatjes-draaier ik het afgelopen weekend weer ben tegengekomen.... O ja, en dan tijdens je afkondiging gewoon je schuif dichtgooien en een plaat starten.....

Geen respect dus voor elkaar.....
Da's dus voor mij (om op de TS terug te komen) een nadeel van het dj-en. Voordeel is dat ik ook een hoop leuke en gezellige mensen overal in Nederland tegenkom en gelukkig ook een hoop residents waar ik vreselijk veel plezier mee heb gehad (even battle-en...soms zelfs beide vanuit je eigen booth) of snel even tracks uitwisselen.
User edit by Stephanie on 29-03-2010 @ 20:58:57 (21%)
ThijsG    posted on 29-03-2010 21:43
Klinkt vrij zuur allemaal zeg. Ben nu nog niet bekend in die wereld maar het klinkt nie fijn, ben ik ook zelf weer gewaarschuwd voor als ik begin en voor de main-act sta te draaienWinking my eye.
PS nog nooit zo'n lange reactie op 1 zin gezien
MaximDJ    posted on 29-03-2010 22:51
@ Stephanie,
+1 zonde zonde zonde....Waarom doen ze dat toch...Iets expres verzieken. Dan ben je de titel DJ eigenlijk niet waardig
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Dolivieira    posted on 29-03-2010 23:03
Wat steph zeg gebeurd echt. Heel erg triest dat er dat soort lui rond lopen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Robbert201093    posted on 05-04-2010 17:33
Ikzelf heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt. De DJ's die voor mij draaiden waren altijd zeer vriendelijk en respectvol, maar ja er zijn er helaas ook andere...

Nuja,
voordelen: Leuke mensen leren kennen, veel met muziek bezig, sfeer,...
nadeel: geld, ouders (een 16-jarige mag nog niet altijd overal heen Cool)
Mitchell2    posted on 05-04-2010 17:47
Tja, mensen vermaken en zien dat mensen zich vermaken is voor mij wel het belangrijkste voordeel. Het gaat er vooral om of je dmv je muziekkeuze de mensen uit hun dak kan laten gaan. Overdrijvende, egocentrische, arrogante dj's willen wel eens echt laten zien wat ze kunnen maar vergeten dan het publiek. Een DJ moet een entertainer zijn en vooral heel vriendelijk en onderdeel van het podium en menigte zijn. Naar mijn mening kan iedereen het leren alleen niet iedereen heeft het charisma, gevoel en overtuigingskracht om een menigte te prikkelen.
ArCee    posted on 07-04-2010 14:36
Poster: djdolivieira
Wat steph zeg gebeurd echt. Heel erg triest dat er dat soort lui rond lopen.

De meeste deejays die zich daar schuldig aan maken zijn de wannabees die het nog niet zijn, maar omdat ze eens een paar ergens gedraait hebben denken dat ze het wel helemaal zijn. Die lopen met een air??
Hele foute gasten/meiden. Komt nadtuurlijk ook door de verzadiging en omdat er zoveel loeren op diezelfde plek.

Gewoon lekker normaal doen, sociaal doen, geen vervelende praatjes en vooral niet neerkijken op een ander. Een ieder doet zijn best ondanks dat vele een stuk van dezelfde taart willen. Cool
nils7    posted on 07-04-2010 18:08
Dat mensen los gaan op mijn beats en voor mij komen doet goed (als je dat hoort) is wel heel tof!
Nadeel is herkent worden maar ikzelf de mensen niet kennen (nu wil ik niet naast mijn schoenen gaan lopen maar 't is echt zo).

Inmiddels een paar keer nu vrijdagmiddag op een studentenmiddag gedraait! Voorheen ingevallen maar ze willen me nu vaker/vast hebben (achteraf gehoord dat ze mij speciaal boekten)... ok? qua apparatuur een Denon Dubbelaar met een dateq zonder EQ's zelfs! Dus ruk maar het uitzicht met een stuk of 6 kontenschuddende chicks rond de 16 ? 18 recht voor m'n neus?Coolmaakt een hele hoop goed!

Maar nu ik net werk heb gevonden en dus daar niet meer kan beginnen om 3 uur smiddags!
Heb het nu voor elkaar dat ik eerder begin met werken dus daar rond een uur of half 5 kan zijn!
Mijn boekingsburo zorgt er nu voor dat er dus de eerste anderhalf uur iemand anders staat?Cool
Ook wilde mijn huidige residentie mij op donderdag avond niet kwijt!

Nadeel is dat je zelf niet kan stappen (als je veel moet draaien!)
Ben nu bezig met nog een residentie in Breda voor op de zaterdagen :D
User edit by nils7 on 07-04-2010 @ 18:13:51 (7%)

This is an old Topic

No new postings for 5.516 days.
 Post CommentThat would be 183.9 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

139 Users online: 26 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 37.897
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.846.356