*Ouwe lul Mode aan*
Voordeel: Muziek en deejayen heeft me verschrikkelijk veel PLEZIER gebracht. Plezier in het simpele beleven van muziek. Plezier in de contacten die ik eraan over gehouden heb. Plezier in het mensen leren kennen. Plezier in het op feesten draaien. Plezier in het, op feesten zelf los gaan als bezoeker. Plezier in het, momenteel, kunnen helpen en adviseren van anderen (aangezien ik geen zeer aktieve club/feest jock meer ben) en ik slechts zeer incedenteel live draai. Ik ben daar eeuwig dankbaar voor
Nadeel: met name de laatste jaren, het misbruik van het woord deejay door opkomende gasjes die 3 plaatjes kunnen mixen en zich deejay noemen. de komst van de computer met diverse programma's heeft daar zeker aan bij gedragen.
De gigantische ego's die het deejayen tegenwoordig soms met zich meebrengt. Mensen hebben een paar keer gedraait, en denken meteen dat ze een superster zijn en komen met eisen, en een houding binnen waarvan mijn shoarma zowat spontaan weer naar buiten springt

Dit merk je trouwens ook erg goed in de schriftelijke communucatie.
De jaloezie van de deejays onderling naar elkaar toe. Mensen die zich deejay noemen en dat woord zowat misbruiken, gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer en maken schuldig aan de meest vieze streken om er zelf beter van te worden. Dat krijg je met een 'overspannen' markt.
Voorbeeld:
Een paar jaar geleden was Ti?sto nog uiterst collegiaal. Hij riep zijn fans op niet langer op hem te stemmen voor de DJ Mag-verkiezing voor beste deejay ter wereld. Omdat hij het ook eens een andere deejay gunde. Inmiddels voert Armin van Buuren die lijst aan. Radio 538 zag in hem een mooie afsluiter voor het jaarlijkse feestje op Koninginnedag. Alleen heeft Ti?sto, tevens 538-deejay, daar nu een stokje voor gestoken, meldt RTL Boulevard.
Ti?sto zou zijn contract met Radio 538 niet hebben willen verlengen als zijn ?concullega? het feest op Koninginnedag zou afsluiten. De manager van Armin heeft de deejay afgeraden om te reageren op de situatie.Armin zou inmiddels zijn afgebeld door Radio 538. Dit verhaal krijgt nog wel een vervolg.
Zelfs op dat niveau dus al??
Zeer vele kennen de betekenis van het woord respect niet meer en denken dat alles geoorlooft is om er zelf beter van te worden.
Als laatste, ik vind het jammer dat tegenwoordig teveel mensen om de verkeerde reden, of met een heel verkeerd doel voor ogen 'deejay' willen worden.
Ik ben blij dat ik mijn 'hoogtijdagen' in een hele andere periode heb gehad.
*Ouwe lul Mode off*