Jouw voordeel/nadeel van het DJ-en (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Crazy    posted on 22-03-2010 01:08
Zoals de titel aan aangeeft:

Wat vindt jij een voordeel en nadeel van deze prachtige hobby/baan?

Dus bijvoorbeeld:

Voorbeeld: Grote muziek collectie
Nadeel: Hoge kosten

What do you think about Jouw voordeel/nadeel van het DJ-en ??

Vote :   

ThijsG    posted on 23-03-2010 17:46
Tja das waar, misschien moet ik me dan maar eens gaan schamen dat ik niet elke dag een aantal uur bezig ben met mn muziekcollectieCool.
Dolivieira    posted on 23-03-2010 18:45
Poster: ThijsG
Tja das waar, misschien moet ik me dan maar eens gaan schamen dat ik niet elke dag een aantal uur bezig ben met mn muziekcollectieCool.

Nee, Vind ik van niet doe het ook maar 3 dagen van de week. Vind ik genoeg. Er zijn nog meer dingen te doen dan DJen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tomazos    posted on 23-03-2010 19:12
ik doe 2 dagen heel intensief zoeken..

house enzo krijg ik hele Mails mee van andere dj's met download links van soms wel 150 nummers NIEUW..
maar daar doe ik niks mee want ik draai niet alleen maar houseHappy, laughing

nadeel:
je bent afhankelijk van klanten, maar na een tijd heb je dat als het goed is zo voor elkaar dat je voor een paar maanden al kan inplannen, en dan zekerheid hebt.

voordeel:
bent eigen baasHappy, laughing en door de weeks lekker rusten en tijd voor eigen dingen (in mijn geval)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
eekaat    posted on 23-03-2010 20:11
voordelen: volk leren kennen, geld verdienen, de kick van een fuifzaal mensen zien feesten op de door mij gedraaide muziek,...

nadelen: sabam, goed materiaal is duur materiaal, na de fuif nog moeten inpakken, volgende dag kabels ontbieren/uit de knoop halen/vervangen/...

User edit by eekaat on 23-03-2010 @ 20:11:24 (2%)
ThijsG    posted on 23-03-2010 20:50
das idd ook een nadeel: inpakkenUnhappy
Vassilli    posted on 23-03-2010 21:05
ik pak gelukkig nooit in :D Dat doen andere voor mij.
ThijsG    posted on 23-03-2010 21:06
SlavendrijverCool
Xurion    posted on 23-03-2010 21:07
Voordeel: Je leert veel mensen kennen het is altijd gezellig en je krijgt steeds meer liefde en begrip voor de muziek.

Nadeel: Gear is verschrikkelijk duur.
mrmagix    posted on 23-03-2010 21:15
Poster: Vassilli
ik pak gelukkig nooit in :D Dat doen andere voor mij.

Amaaj, vertrouwde mensen dan toch? Heb het 1 keer niet zelf gedaan en was vanalles kwijt/kapot/vergeten/niet op z'n plaats... Nooit meer dus. Iets da je zelf doet, is altijd beter op dat vlak Happy, laughing.
Ontopic:
Voordeel: Goh, als DJ'ing een passie is? En je verdient er geld mee en krijgt heel veel sociaal contact? Da's ??n groot voordeel denk ik h?...
Nadeel: Euhm, gear dat duur is... Studenten leven in combinatie met DJ'ing is ook niet het gemakkelijkste. Zowel op vlak van geld, als van tijd.?
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
CopainsDeluxe    posted on 24-03-2010 16:31
Voordelen: het plezier, al dan niet met bier! haha ^^ !
Nadelen: veel mensen denken van ohh ff dj worden en dan noemen ze zich dj als ze op stop en op play kunnen duwen !
Hier bij bedoel ik dus dat er veel "concurentie" is !
MaximDJ    posted on 24-03-2010 16:37
Nadeel: komtie weer: duur. En op zaterdagavond draaien is niet altijd waar je zin in hebt, maar dat heb je zelf in de hand.

Ik lees veel duur bij de Nadelen. Maar laten we eerlijk zijn: Als DJ verdien je ook een stuk meer dan een vakkenvuller bij de AH (Tenminste, als je een beetje een redelijke prijs durft te vragen). Dus dan is het ook wel logischer dat het duurder is. Toch?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
BennoRevelli    posted on 24-03-2010 16:43
Poster: MaximDJ

Nadeel: komtie weer: duur. En op zaterdagavond draaien is niet altijd waar je zin in hebt, maar dat heb je zelf in de hand.

Ik lees veel duur bij de Nadelen. Maar laten we eerlijk zijn: Als DJ verdien je ook een stuk meer dan een vakkenvuller bij de AH (Tenminste, als je een beetje een redelijke prijs durft te vragen). Dus dan is het ook wel logischer dat het duurder is. Toch?

Daar zit wat in.. maar lang niet iedereen hier verdient er echt geld mee denk ik ..
Er zijn denk ik ook veel hobby & bedroom dj's.. ( al dan niet wel met de ambitie om te gaan draaien )

Het kosten gedeelte kun je zelf ook wel een beetje in de hand houden als dj, je kan het zelf zo gek maken als je zelf wilt.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 24-03-2010 @ 16:43:52 (1%)
MaximDJ    posted on 24-03-2010 16:45
Ja daar heb je ook weer gelijk in! Maar als je het als hobby (bedroom) is het niet echt nodig om het duurste Pioneer/Allen & Health spul te hebben he. Je kan het idd zo gek maken als je zelf wilt. Het HOEFT niet duur te zijn.?

Ik denk dat als je een brommer koopt en die gaat tunen als hobby, dat dat duurder is als een Numark hobby DJ setje waarmee je je als hobbyist toch ruim moet redden.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
XMatiC    posted on 24-03-2010 16:46
Voordelen ; ik heb altijd plezier als ik draai
Nadeel ; nieuwe spullen zijn duur

Ik zie veel mensen zeggen ;
nadelen : Elke week moeten gaan draaien.

Ik vind als ik geen plezier er meer in heb dan stop ik er gewoon mee..
www.youtube.com/LennertDJ
Esmee    posted on 24-03-2010 16:55
Voordeel:
Buiten het meeste wat hier al genoemd is kan ik ten 1e me ff afreageren op muziek en ten 2e vind ik het ook altijd wel leuk dat veel mensen er in geinteresseerd zijn. Ik krijg er iig veel leuke reacties op. Ook als mensen op mn kamer komen vinden ze dat meteen helemaal leuk om even te kijken en uit te proberen.

Nadeel:
sja t geld is misschien een nadeel maar nja... Ik kan ook wel leven zonder scooter. Verder heb ik het geld toch niet echt nodig..
Dolivieira    posted on 24-03-2010 16:57
Poster: XMatiC

Ik vind het wel leuk hoor elke week draaien.
JollyJunkie    posted on 24-03-2010 17:08
Poster: XMatiC

Als het je baan is dan kan je er niet zomaar mee stoppen.
BennoRevelli    posted on 24-03-2010 17:52
Poster: JollyJunkie

Als het je baan is dan kan je er niet zomaar mee stoppen.

Dat klopt, en hoe je het ook went of keert

Aan elke baan of hobby zitten wel eens zijn 'up' & 'downsides'

Zo las ik een tijdje geleden in een dj magazine dat veel dj's en producers in een bepaalde fase van hun carriere vaak te maken krijgen met een soort muzikale depressie/dip..

Het is een kwestie van er helemaal voor gaan denk ik..

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 24-03-2010 @ 17:53:07 (15%)
Dolivieira    posted on 25-03-2010 08:09
Poster: Beatunite

Het is een kwestie van er helemaal voor gaan denk ik..

Alleen moet je niet je prioriteiten laten onder sneeuwen want dan wed je maar op een paard. En dat kan nadelige gevolgen hebben.
hoppie    posted on 25-03-2010 08:17
Poster: MaximDJ
Ja daar heb je ook weer gelijk in! Maar als je het als hobby (bedroom) is het niet echt nodig om het duurste Pioneer/Allen & Health spul te hebben he. Je kan het idd zo gek maken als je zelf wilt. Het HOEFT niet duur te zijn.?

Ik denk dat als je een brommer koopt en die gaat tunen als hobby, dat dat duurder is als een Numark hobby DJ setje waarmee je je als hobbyist toch ruim moet redden.

maar als je op je kamer draait, vind ik dat je muziek ook gewoon illegaal kan downloaden
Question everything
Xurion    posted on 25-03-2010 08:22
@hoppie, dat mag ook in Nederland Winking my eye
ArCee    posted on 28-03-2010 12:13
*Ouwe lul Mode aan*

Voordeel: Muziek en deejayen heeft me verschrikkelijk veel PLEZIER gebracht. Plezier in het simpele beleven van muziek. Plezier in de contacten die ik eraan over gehouden heb. Plezier in het mensen leren kennen. Plezier in het op feesten draaien. Plezier in het, op feesten zelf los gaan als bezoeker. Plezier in het, momenteel, kunnen helpen en adviseren van anderen (aangezien ik geen zeer aktieve club/feest jock meer ben) en ik slechts zeer incedenteel live draai. Ik ben daar eeuwig dankbaar voor Cool

Nadeel: met name de laatste jaren, het misbruik van het woord deejay door opkomende gasjes die 3 plaatjes kunnen mixen en zich deejay noemen. de komst van de computer met diverse programma's heeft daar zeker aan bij gedragen.
De gigantische ego's die het deejayen tegenwoordig soms met zich meebrengt. Mensen hebben een paar keer gedraait, en denken meteen dat ze een superster zijn en komen met eisen, en een houding binnen waarvan mijn shoarma zowat spontaan weer naar buiten springt Cool
Dit merk je trouwens ook erg goed in de schriftelijke communucatie.
De jaloezie van de deejays onderling naar elkaar toe. Mensen die zich deejay noemen en dat woord zowat misbruiken, gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer en maken schuldig aan de meest vieze streken om er zelf beter van te worden. Dat krijg je met een 'overspannen' markt.

Voorbeeld:

Een paar jaar geleden was Ti?sto nog uiterst collegiaal. Hij riep zijn fans op niet langer op hem te stemmen voor de DJ Mag-verkiezing voor beste deejay ter wereld. Omdat hij het ook eens een andere deejay gunde. Inmiddels voert
Armin van Buuren die lijst aan. Radio 538 zag in hem een mooie afsluiter voor het jaarlijkse feestje op Koninginnedag. Alleen heeft Ti?sto, tevens 538-deejay, daar nu een stokje voor gestoken, meldt RTL Boulevard.
Ti?sto zou zijn contract met Radio 538 niet hebben willen verlengen als zijn ?concullega? het feest op Koninginnedag zou afsluiten. De manager van Armin heeft de deejay afgeraden om te reageren op de situatie.
Armin zou inmiddels zijn afgebeld door Radio 538. Dit verhaal krijgt nog wel een vervolg.
Zelfs op dat niveau dus al??

Zeer vele kennen de betekenis van het woord respect niet meer en denken dat alles geoorlooft is om er zelf beter van te worden.
Als laatste, ik vind het jammer dat tegenwoordig teveel mensen om de verkeerde reden, of met een heel verkeerd doel voor ogen 'deejay' willen worden.
Ik ben blij dat ik mijn 'hoogtijdagen' in een hele andere periode heb gehad.

*Ouwe lul Mode off*
User edit by ArCee on 28-03-2010 @ 12:19:48 (46%)
T-to-the-J    posted on 28-03-2010 12:30
Tsja, klinkt bekend, ik bied mezelf ook aan voor een tientje, zodat ik mn gear kan uitbreiden, maar nooit gedacht dat de ervaren DJ's daar last van zouden hebben.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
ArCee    posted on 29-03-2010 11:20
Joh, jij bent nog jong, daar zal een Pro deejay weinig last van hebben, of jouw erop aankijken.
Er word meer gedacht aan akties als: Iemand draait al een jaar elke week in een tent voor 150 euro per avond, en ee deejay die dat ook wil bied aan om het vor 100 euro te doen. Prijzen duiken heet dat.
Zie je in veel bedrijfstakken maar ik denk altijd maar: Kwaliteit mag en moet betaald worden.

Ik werkte vroeger, zo'n 2 jaar geleden op ING als bewaker voor Securitas, mij huidige werkgever. Nadat het contract van 5 jaar was afgelopen moest er weer een nieuw contract worden gemaakt en er was open inschrijving. Ander bedrijf dook onder de prijs van mijn bedrijf dus we raakte het kwijt.
Nu, 2 jaar later is ING bezig om ons bedrijf terug te halen, voor een hogere prijs als zij nu betalen, omdat het andere bedrijf slechte kwaliteit levert.

Zo zal het in de deejay wereld ook werken, op den duur. Deejay kan goedkoper zijn, maar als hij soms zomaar weg blijft, zich veel ziek meld, geen volle zaal meer trekt of elke week dezelfde riedel aan platen af draait zal de lol er snel af zijn en zal een zaaleigenaar snel uitkijken naar een ander. Dan heb je weinig aan je deejay die 50 euro goedkoper is.

Een goede deejay zal kwaliteit blijven leveren!!
User edit by ArCee on 29-03-2010 @ 11:20:58 (4%)
Dolivieira    posted on 29-03-2010 11:56
Poster: ArCee
Joh, jij bent nog jong, daar zal een Pro deejay weinig last van hebben, of jouw erop aankijken.
Er word meer gedacht aan akties als: Iemand draait al een jaar elke week in een tent voor 150 euro per avond, en ee deejay die dat ook wil bied aan om het vor 100 euro te doen. Prijzen duiken heet dat.
Zie je in veel bedrijfstakken maar ik denk altijd maar: Kwaliteit mag en moet betaald worden.

Ik werkte vroeger, zo'n 2 jaar geleden op ING als bewaker voor Securitas, mij huidige werkgever. Nadat het contract van 5 jaar was afgelopen moest er weer een nieuw contract worden gemaakt en er was open inschrijving. Ander bedrijf dook onder de prijs van mijn bedrijf dus we raakte het kwijt.
Nu, 2 jaar later is ING bezig om ons bedrijf terug te halen, voor een hogere prijs als zij nu betalen, omdat het andere bedrijf slechte kwaliteit levert.

Zo zal het in de deejay wereld ook werken, op den duur. Deejay kan goedkoper zijn, maar als hij soms zomaar weg blijft, zich veel ziek meld, geen volle zaal meer trekt of elke week dezelfde riedel aan platen af draait zal de lol er snel af zijn en zal een zaaleigenaar snel uitkijken naar een ander. Dan heb je weinig aan je deejay die 50 euro goedkoper is.

Een goede deejay zal kwaliteit blijven leveren!!

Aanbesteden heet dat als het een groot bedrijf is. Gebeurt in het Openbaar vervoer, zorg, bouw. EnzEnz. Markt verzieken, heet dat bij de DJs. Maar ik vind die prijzen die de Top vragen ook absurd

User edit by Dolivieira on 29-03-2010 @ 11:58:56 (7%)

215 Users online: 117 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 80.495
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.877.532