Jouw voordeel/nadeel van het DJ-en (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Crazy    posted on 22-03-2010 01:08
Zoals de titel aan aangeeft:

Wat vindt jij een voordeel en nadeel van deze prachtige hobby/baan?

Dus bijvoorbeeld:

Voorbeeld: Grote muziek collectie
Nadeel: Hoge kosten

What do you think about Jouw voordeel/nadeel van het DJ-en ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 22-03-2010 07:11
Voordeel: Op leuke Feesten, Discotheken, Clubs?en Cafe`s gestaan door het hele land heen en ook in het buitenland. Ook heb ik leuke mensen leren kennen met deze hobby. en een grote muziek collectie en kennis heb op gedaan.? En je kan er een leuk centje mee verdienen.

Nadeel:? Alles maar dan ook alles wat je met deze hobby doet kost geld. Gear, muziek ?en?bijbenodigheden. En ook kost?het veel energie. Het kost als je niet een bekende DJ?ben meer dan dat het opleverd ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
BennoRevelli    posted on 22-03-2010 08:27
Voordeel : Ik vind het geweldig om te doen en om zoveel mogelijk nieuwe technieken te vinden en uit te proberen.

Nadeel : Het is niet goedkoop, en het kost veel tijd en energie..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
AdenFarleigh    posted on 22-03-2010 08:59
Voordeel: Ik kan zo op een hele andere manier met muziek bezig zijn dan gewoon luisteren, en dat is soms best een uitdaging. Ik vind het trouwens een pr? dat je er veel tijd en energie in kunt steken, zoveel als je zelf wilt. Zo gaat het ook niet vervelen!

Nadeel: Het kost ZO veel geld.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Saskia    posted on 22-03-2010 09:56
Nadeel: zal voor bijna?iedereen hetzelfde zijn denk ik: geld.
Voordeel: Dat ik op een mooie manier mijn liefde voor de muziek kan uiten
funk-m    posted on 22-03-2010 11:34
Nadeel : Geld en tijd.

Voordeel : de liefde voor muziek wat ik kan uiten met mijn DJ'en
Jorrit    posted on 22-03-2010 12:13
Voordeel: Hobby als werk, interessant werk, veel connecties hebben.

Nadeel: Sommige vrouwen hebben vreemde vooroordelen over je, je werkt tot laat, je werkt wanneer je vrienden uitgaan.

Dolivieira    posted on 22-03-2010 12:17
Ja, idd dat was ik vergeten. Maar heb er laatste tijd geen last van want heb toch geen vaste vriedin.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
PaulBrugel    posted on 22-03-2010 13:44
Nadeel: Ieder weekend draaien, vrijdag en zaterdag. Maar ja, om het echt een nadeel te noemen....
Dyno    posted on 22-03-2010 14:32
Voordeel:
Mensen gelukkig maken met jouw muziek/mix.

Nadeel:
Er zijn er te veel met de zelfde hobby.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 22-03-2010 @ 14:33:34 (25%)
MaximDJ    posted on 22-03-2010 14:36
Nadeel: hmm...ff denken hoor....Te veel met dezelfde hobby, verder niks
Voordeel:?Te veel om op te noemen
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Ilja    posted on 22-03-2010 15:19
Voordeel: ?het werk gedeelte van de DJ/dance wereld, ( als party bezoeker ben je alleen maar aan het dansen ) en dat je producties en mixes naar je eigen smaak kunt maken,

Nadeel: ?is natuurlijk de hoge kosten.?
User edit by Ilja on 22-03-2010 @ 15:19:43 (1%)
Flaged
feestbeest    posted on 22-03-2010 15:30
Voordeel:
Het is leuk en het geeft even totalen afleiding, en uitraart de kennisHappy, laughing
muziek is altijd al speciaal geweest voor mij,?en dat ik het zo kan laten zien/horen en dat andere mensen er ook nog wat aan hebben!Happy, laughing

nadeel:
Als je zegt goh een feest is leuk denken mensen gelijk o en dan moet ik ckr jou nemen.
En uitraart geld, wat Djdovilieria al zij(als ik het goed schrijf)
Het levert minder op dan het oplevert. maar de ervaringen daar in tegen niet!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
OneSixty    posted on 22-03-2010 15:51
@feestbeest: dyslectie?

voordeel: veel he, maar het is zalig om te horen van mensen die je niet kent dat ze je mixen supper vinden Happy, laughing

nadeel: is al allemaal gezegd...
DJMixing    posted on 22-03-2010 16:07
Voordeel: De vrijheid om de muziek naar je hand te zetten, en verantwoordelijk te zijn voor de muziek die honderden mensen horen op een feest en daar op los gaan Happy, laughing En als je dan ook nog geniet van je eigen mixen, dan is je avond compleet Happy, laughing
Nadeel: de kosten, apparatuur kost erg veel en je moet altijd weer je muziek hernieuwen natuurlijk, en als je dit legaal wilt doen brengt dit ook weer kosten met je mee Happy, laughing
Estacy    posted on 22-03-2010 17:21
nadeel: de voor oordelen die veel mensen hebben over DJ'en. de meeste denken meteen aan scratchen. Natuurlijk is het duur, maar een brommer is toch ook duur?
voordeel: lekker met de muziek bezig zijn, uren zoeken naar dat en? plaatje, en mensen die meezingen/dansen op jouw muziek, prachtig! en ik vindt de apparatuur ook erg boeiend.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ThijsG    posted on 22-03-2010 21:20
Het voordeel is natuurlijk in de meeste gevallen dat je altijd wanneer je maar wilt lekker kan draaien, ik denk dat het ook voor veel DJ's een voordeel is dat ze meer contacten hebben waarmee ze op vette feesten/gastenlijsten kunnen komen. Zelf ben ik alleen nog niet zover. Maar het is ook fijn dat je lekker kan doen met de muziek wat je zelf wilt en dat je meer muziek hebt(alleen hoef je daar niet per s? DJ voor te zijn).
Nadeel: komtie weer: duur. En op zaterdagavond draaien is niet altijd waar je zin in hebt, maar dat heb je zelf in de hand.
JollyJunkie    posted on 22-03-2010 21:41
Voordeel: Meeste dingen zijn hier al wel genoemd, mijn liefde voor muziek tot (nu nog lang niet, maar wil ik wel graag) werk maken.

Nadeel: Als je begint ben je bijna wel verplicht om commercieel te draaien anders wordt je gewoon niet gevraagd...
ThijsG    posted on 22-03-2010 21:45
@JollyJunkie Das inderdaad waar. Als je een beetje bekend wil worden moet je eigenlijk gewoon alles aannemen wat op je pad komt. Je kan best besluiten om alleen je eigen ding te draaien maar dan zal je veel minder feestjes krijgen. Een goedeWinking my eye
feestbeest    posted on 22-03-2010 22:04
Poster: OneSixty
@feestbeest: dyslectie?

Jaaa, maar ben?vergeten het ABC knopje te gebruiken(Echt een top functie als een dislect als mij(A)), gelijk even recht gezetHappy, laughing
Soms vergeet ik nog wel eens spellingscontrole.
Mijn excuses.

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Limb-Girdle    posted on 22-03-2010 22:09
Voordeel: Het kunnen vermaken van het publiek door jouw muziek. Het geeft mij zo'n geweldig gevoel, dat het hele publiek + jij helemaal los gaat. Ook vind ik een groot voordeel van dj'en, dat je je eigen emoties kan verwerken in je eigen muziek. Heerlijk!
De vrouwen die bij deze hobby om de hoek komen kijken, stel ik ook zeer op prijs. Cool

Nadeel: Kost enorm veel geld. Het wordt wel eens onderschat door andere mensen. Vaak krijg ik te horen: zo'n set investeer je nou eenmaal, maar heb je binnen de kortste keren weer terug verdient... NOT! Moet ik eerlijk bekennen, dat ik iemand ben die blijf uitgeven... dus het is inderdaad erg moeilijk om op die manier mijn gehele set te kunnen 'terugverdienen'. Cool
Where the music meets the deejay!
RemcoV    posted on 23-03-2010 10:32
Voordeel: Ik verdien geld met mijn hobby, het is ontzettend leuk om te zien hoe het publiek op jou reageerd.

Nadeel: Zelf weinig tijd over in de weekenden om te stappen, plus dat hard werken is naast een fulltime baan.
Illusion    posted on 23-03-2010 15:46
voordeel: Het is een fantastische passie naast het produceren, en super om dit samen te combineren. Daarnaast is het goed voor iemand. Je voelt je er goed door. Vooral als je publiek losgaat.

nadeel: De snelle opkomende concurrentie van jongere dj's die langzamerhand steeds makkerlijker en sneller leren draaien. Nadeel voor de oldschool dj's die het beatmatchen nog met het gehoor doen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 23-03-2010 @ 15:46:13 (1%)
DAW    posted on 23-03-2010 17:27
Nadeel de kosten en de tijd die het kost. Vooral als je nog andere hobby's er naast hebt. Vandaar mijn keuze om te investeren in de fotografie hobby :D
Het draaien doe ik zo nu en dan nog op een gelegenheid feestje.
http://EOSfotografie.nl
ThijsG    posted on 23-03-2010 17:31
Veel mensen die zijn het als nadeel dat het tijd kost..het zal wel aan mij liggen maar ik snap dat niet helemaal. Alsof je een verplichting hebt om te draaien?
Kijk ik snap heel goed dat je graag zoveel mogelijk wilt draaien en dat dat dan soms irritant is als je andere afspraken hebt. Maar een hobby kost alleen tijd als je dat zelf wilt toch?
OneSixty    posted on 23-03-2010 17:37
Poster: ThijsG
Veel mensen die zijn het als nadeel dat het tijd kost..het zal wel aan mij liggen maar ik snap dat niet helemaal. Alsof je een verplichting hebt om te draaien?

Kijk ik snap heel goed dat je graag zoveel mogelijk wilt draaien en dat dat dan soms irritant is als je andere afspraken hebt. Maar een hobby kost alleen tijd als je dat zelf wilt toch?

vooral je muziek bijhouden kost verschrikkelijk veel tijd, ik ben hier iedere dag toch wel een aantal uur aan kwijt.
User edit by OneSixty on 23-03-2010 @ 17:37:37 (2%)

353 Users online: 237 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 76.305
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.873.342