Fake of Mash-Up
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blast    posted on 05-11-2005 20:05
Heeee m8's
k heb een vraag,

Ik luister nog al veel naar Sensation Black, en daar komen best lkkere tracks in voor. Dan hoor ik bvb een lkkr nummer, en dan denk ik van, zo dat is goed/mooi gemixt, maar als ik op internet kijk, dan kan je die plaat gewoon kopen, dus mijn vraag is,
Mixen de prof DJ's echt 2 platen door elkaar of kiezen ze een plaat en dan ze net alsof ze ze 2 platen met elkaar mixenConfused

bvb, DJ Luna draaide op Sensation Black 2004 zijn nummer Now is the time, draai hij dan 2 platen, of 1 plaat waar gewoon dat hele nummer op staat?

Want dit houd me nogal lang bezig.
ps, misschien is dit een ontzettend stomme/domme vraag, maar dit viel me de laatste tijd erg op.

What do you think about Fake of Mash-Up ??

Vote :   

Lukaz    posted on 05-11-2005 20:16
je hebt cker ook het nummer Orgasmo gehoord van Zany/Pavo dat zijn allemaal nummers van hun 2 als 1 plaat gemaakt.. komt vaker voor
Lead    posted on 05-11-2005 20:28
Artiesten maak vaak een eigen remix van een track die ze vaak draaien. Zo horen mensen een bekende track, maar toch net weer effe anders dan je hem kunt kopen in de winkel.

Er zijn ook veel dj's die nummers een beetje bijwerken alvoren ze definitief op CD te fikken. Ik heb zelf ook wel wat nummers waar ik een wat stevigere kick onder heb gezet, of waar ik de break aanzienlijk heb ingkort...
Let the BASS be louder
Blast    posted on 06-11-2005 10:59
ja dat is idd wel waar (geloof ik), want als je Sensation Black Anthem 2004 (mindspace) van Luna hoort, dan is t begin idd net ff iets anders dan als je hm in de winkel koopt.
Blast    posted on 08-11-2005 15:38
Maar dan is dat toch eigelijk hartstikke fake/nep?
Want om dan 1 plaat te draaien waar dan t hele nummer op zit en dan nog een andere plaat erbij draaien waar dan alleen maar loops opzitten, daar is toch geen kunst aan (lijkt mij)?
Of hoort dat zo?

Want stel je draait 2 platen door elkaar, Pure van Zany en Mindspace van Luna bvb, en je mixt dat, dan klinkt dat toch helemaal niet omdat dat echt 2 aparte nummers/liedjes zijn (om t zomaar uit te drukken).

ps, misschien vinden jullie mij een dombo en/of een sukkel dat ik dit vraag, maar ik vroeg me dit al heel lang af, en ik zou t echt nie weten.

Lassy    posted on 08-11-2005 15:55
Ooit van mash-ups gehoord? Daar zijn twee nummers (soms zelfs meer) tot 1 track gemixt.  Mylo vs Miami Sound Machine - Doctor Pressure is bijv zo'n nummer waarbij dus twee tracks gebruikt worden.

Een DJ kan zo'n plaat draaien en dat heeft dus niks met zijn mixkunsten te maken, maar het wil ook niet zeggen dat het fake is ofzo, hij draait die plaat gewoon en als mensen dan denken dat het gemixt is is dat hun "probleem" Winking my eye

User edit by Lassy on 08-11-2005 @ 15:57:42 (61%)
Blast    posted on 08-11-2005 21:18
aah oke zo zit dat dus
tairip    posted on 09-11-2005 00:20
ja idd...

Nummer heet geen orgasmo by the way Winking my eye Das het orgineel :P

het nummer heer 99.nine! In dit nummer zijn van heel veel verschillende tracks samples verwerkt! en dat werkt erg goed voor het publiek! wie wil dat niet alle gave melodies en samples gewoon in 1x op je hasses gegooid en flink losgaan!

In 99.nine zitten o.a samples van:
SEX
Orgasmo
Big fat bass
en ga maar door!

Ook zijn melodie lijnen uit een aantal nummers gebruikt!
Dit is geen fake..... zoals zo'n nummer inelkaar zit dat kan je live niet mixen, never nooit niet!

Het is gewoon een nieuwe compilatie van allemaal nummers.... om het publiek te laten flippen! Na zo'n plaat word de volgende gewoon weer ingemixt, Ik vind er niets neps aan!
Lead    posted on 09-11-2005 02:03
niet als het echt korte samples zijn, een mashup van 2-3 tracks is dan beter, dan is het net een track. En waarom niet, als hij dat 's middags speciaal voor dat feest in elkaar heeft geflanst vind ik dat juist wel netjes.

Als het er zo eentje is die iedereen heeft is het inderdaad knudde Unhappy
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 09-11-2005 17:34
By the way, mocht ik de mashup van Mylo aanschaffen, dan zit daar gelukkig ook het origineel bij. Of juist andersom. Maar als ik dan toch bezig ben, dan vrees ik dat ik ook destroy rock en roll er maar bij koop. Cd is toch goedkoper dan vinyl, of eh... Toch? Happy, laughing

Tja, kweenie... Zelfs ik wil wel eens een remixje bouwen van een track, gewoon omdat het einde op het album niet mooi klinkt, dus flatsen we er zelf maar wat aan vast dat net zo klinkt alsof het hoort.
Da's toch ook nie erg?

This is an old Topic

No new postings for 7.249 days.
 Post CommentThat would be 241.6 months
or a whopping 19.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

182 Users online: 122 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 11.045
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.918.337