[DIS] Drive-in-shows: verhuurbedrijven! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 05-11-2005 12:36
Het verhuurbedrijf is je grootste vriend, werd er gezegd...

Waar huur jij nou je 'rentals' voor je Drive in Shows?
Met welk verhuurbedrijf heb je goede ervaring?

Brand maar los!

What do you think about [DIS] Drive-in-shows: verhuurbedrijven! ??

Vote :   

Lukaz    posted on 05-11-2005 12:45
hmm,, ik heb met nog 2 dj's[DJ DC, DJ MaiK] een drive in, hier zijn wij heel tevreden over,, vorig (school)jaar ging erg goed mogen niet klagen maar als wij iets te kort komen gaan wij dit meestal huren bij BSE (Groningen) 
of begrijp ik dit topic nou verkeerd?:P 

PatrickBeuken    posted on 05-11-2005 12:52
*EDIT*
User edit by PatrickBeuken on 01-07-2007 @ 21:34:55 (100%)
Nvie    posted on 05-11-2005 18:35
Ik ken er ook nog een paar, niet persoonlijk ervaring mee, maar toch van-horen-zeggen:

J&H, Hagestein
Decilux, Hengelo
MadSteven    posted on 09-11-2005 16:33
Voorlopig klinkt Geleen nog het meest dichtbij. Best zielig als je in Eindhoven woont Happy, laughing

Nja, valt hier ook vast in de buurt wel iets te verkrijgen en wellicht ga ik dat ooit proberen, maar voorlopig beperk ik me even tot thuis draaien en op feesten en zo waar al geluid en licht aanwezig is (concerten en zo).
MadSteven    posted on 09-11-2005 16:51
Aan de andere kant, even wat onderzoek gedaan...

Toen ik nog een drive-in show had, draaiden we ook vooral om de kosten van de spullen eruit te halen.  Dat ging dan met 100 gulden per avond en soms duurde een avond twee uur inclusief heen en weer rijden.

Maar als ik zie hoeveel je kwijt bent om wat licht + eindversterking te regelen, dan wordt het wel erg lastig om voor minder dan 150 euro te gaan draaien.

Dus of je nou 200 euro betaalt voor je nieuwe versterker en voorlopig daarmee draait als het kan of voor 70 euro weer versterking af moet huren... Tja, kweenie...

Ik vind het fijner om eerst te betalen en dan te weinig erop terugverdienen dan dat je een avond draait en je 50 euro armer bent.

Da's namelijk wel het feit met huren: je gebruikt de service om zelf je winst te maximaliseren. Waardoor je dus zelf de spullen niet hebt.

Dat willen de meeste DJ's niet wat hun cd-spelers en mengpaneel betreft. Boeien wat daar voor eindversterking aanhangt, maar je draait toch het liefst met je eigen apparatuur als drive-in show, in ieder geval voor de eindversterking.

En dan nog... Als je je drive-in perfect wilt laten klinken en de lichten onder controle wilt hebben, dan heb je ze het liefst ook zelf. Tis immers niet plug-en-het-werkt-of-klinkt-perfect spul.

Ja, de ene is dus handiger uit met verhuurbedrijf, de ander niet.

Patrick hierboven kan voorlopig erg goedkoop draaien, zelfs als het wat groter is en ik? Ik heb nog geen contacten en kan dus de 100+ euro aan kosten voor eindversterking en licht doorrekenen naar de klant...

Sad
Lead    posted on 09-11-2005 17:16
Kijk eens bij Conijn Muziek, ik weet niet zeker of ze een verhuur afdeling hebben...

Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 09-11-2005 17:28
Nee, dat weet ik ook niet zeker en ik dacht van niet.

Ga het toch even doen, zodat ik een nuttige reply heb Happy, laughing

Nope. Raar eigenlijk. Maar goed, heb wel iets gevonden in Tilburg en zal me er nog eens verder in verdiepen als ik het echt nodig heb Happy, laughing  
PatrickBeuken    posted on 09-11-2005 20:23
@MadSteven

Ik heb mijn eigen installatie compleet, tot ongeveer 200 man. Maar als het meer wordt dan 'huur' ik de rest erbij. Als ik dat nou zou moeten betalen, dan zou ik er niet aan beginnen, want dan moet je je al sowieso een paar honderd euro voor de huur vragen en dan heb je jouw uren nog nieteens betaald.... Als ik het zou moeten betalen zou ik de verhuur dus alleen voor noodgevallen gebruiken (als iets plotseling kapot is gegaan) of als ik een apparaat extra nodig heb voor iets.... Maar een hele installatie zou ik dan zeker niet huren...
MadSteven    posted on 10-11-2005 11:15
Krek mijn idee dus.

Tis alleen dat je als krapbehuisde student wat lastiger al het spul kwijt kan, en als ik in Zeeland en Brabant wil draaien (lees: Zuid-Zeeland en West-Brabant), dan is heen en weer slepen onmogelijk en zal ik wel moeten huren... Of gewoon geen drive-in in een van beide regio's.
tairip    posted on 10-11-2005 23:06
B.S.E. licht en geluid in Groningen natuurlijk :P Prima service en alleen maar kwaliteit zoals Pioneer Winking my eye Dateq Winking my eye Technics Winking my eye!!!

Zonder te geinen, B.S.E in Groningen!
Nvie    posted on 12-11-2005 10:14
Heuff, Maarsbergen. Pas tegen gekomen Winking my eye
Camino    posted on 04-12-2005 14:04
WB elektron leiden - altijd prima service en heel flexibel... ben er al jaar en dag vaste klant: voor betaling splits ik voor de aannemer altijd de factuur; 1 bedrag dat ze jouw betalen en 1 bedrag dat je voor verhuurt hebt... zo weet je zeker dat je nog wat marge overhoudt. trouwens, wat vragen jullie om te draaien? als ik in een club draai of zo dan vraag ik rond de 35 - 40 per uur, en voor de drive-in zit het meestal rond de 25 euro's per uur (maar dan tel ik de tijd dat het duurt om op te bouwen en zo ook op.... en als ik het samen met andere mensen doe dan worden die ook rond de 10 euro per uur betaald)...

Maar dan hangt het er ook weer van af wie het is... ik draai ook vaak voor mensen die met mijn school te maken hebben (internationale school) en dat zijn meestal diplomaten en zo... die kijken er ook niet van op als je 200 per uur vraagt... had vorige maand nog in de pieterskerk gedraaid voor de amerikaanse militairen en die vonden 1000 + verhuur een heel gewone prijs... dus was wel ff mooi meegenomen ... wat vragen jullie zo ongeveer?
Nvie    posted on 04-12-2005 14:40
Ligt eraan... meestal is het verhuur+reiskosten+verzekering+uurlonen (als die van toepassing zijn) + winstbedrag
Dj_T.im    posted on 04-12-2005 17:57
voor onze drive in show huren we meestal bij BSE..in groningne.

DJMaiK    posted on 01-02-2006 19:09
haha jah idd ik ok
ook niet de zelfde drive in Winking my eye
djmamo    posted on 01-02-2006 19:16
@ mad steven je moet eens kijken dan bij spott licht en geluid in Valkenswaard..

daar haal ik ook altijd mijn spullen en is erg goed en goedkoop en heeft gewoon kwaliteits spullen

je moet het zelf ff zoeken want mag denk ik geen link plaatsen want ze hebben ook een webshop
www.moonentertainment.nl
Camino    posted on 01-02-2006 19:17
Heeft ieman ervaring met drive-in OHIO? ga misschien binnenkort met hen samenwerken voor een show. En 215 euro voor een technicus voor een dag... is dat niet wat veel? dat is wat ze vragen voor de lightjockey... gaat om het besturen van 4x mac250krypton en 4x mac250 wash...
tairip    posted on 01-02-2006 19:51
Poster: DeafDJ
Heeft ieman ervaring met drive-in OHIO? ga misschien binnenkort met hen samenwerken voor een show. En 215 euro voor een technicus voor een dag... is dat niet wat veel? dat is wat ze vragen voor de lightjockey... gaat om het besturen van 4x mac250krypton en 4x mac250 wash...

215,-? wat is een dag? 8 uur? of meer? op- afbouw + bediening + programmeren?

trusskooi + intilligent licht erin + programmeren + bediening + afbouw!! Zo iemand is meestal niet 8 uurtjes aan het werk maar, 18 o.i.d.

215,- gedeelt door 18 = 11,94 (matig uur loontje!)
Cyrille    posted on 01-02-2006 19:52
zeker voor de besturing van intelligent light is het altijd handig om iemand te hebben die er 100% verstand van heeft. Dus als je zelf niet volledig verstand hebt van  (het programmeren/bsturen van) moving heads is het wel fijn. 215 euro is er ook wel een redelijke prijs voor.
Nvie    posted on 01-02-2006 19:58
Hehe... voor 215,-? Normaliter huur je die dingen er nog niet eens voor, bij een verhuurbedrijf dat kwaliteit biedt. Laat staan opbouw en afbouw van het een en ander erbij
robbert    posted on 01-02-2006 20:15
Tot een 150 man heb ik mijn eigen spullen en tot nu toe heb ik nog nooit op grotere feesten hoeven draaien, dus ook niks bij te huren.

Als ik binnenkort iets zou moeten huren zou ik naar Stock Audio in Geleen gaan.
greup    posted on 01-02-2006 20:22
nog enkele verhuur bedrijven zijn:

Smiledriveinevents.nl

cyberdance.nl

en j&H.

J&h is erg goedkoop, en daarom erg aantrekkelijk, maar over de serves ben ik niet zo te spreken... je moet sowieso ver van te voren boeken, en ik heb welleens eens klachten gehoord dat er op de dag van het afhalen de spullen nog niet klaar stonden. Zelf heb ik dit gelukkig nog nooit gehad, maar dat de serves bij J&h lager is dan bij smile kan ik wel degelijk bevestigen.
Mod edit by greup on 18-03-2007 10:41 (1%)
Nvie    posted on 01-02-2006 20:35
J&H vind ik qua apparatuur er ook zeer op achteruit gaan de laatse jaren, en heb ook gehoord dat de apparatuur die men verhuurt, nu niet in de gemiddelde staat verkeerd...
greup    posted on 01-02-2006 20:40
maar ja... voor licht kom ik d'r welleens. 65 euro voor 2 moving heads, Ypoc 250
en dat is Zeker niet niet duur. maar geluid huren bij j&h durf ik niet meer. als er was mis gaat met het licht is dat vervelend, maar geen ramp. bij geluid kun je het gewoon niet hebben dat er wat uitvalt.
Nvie    posted on 01-02-2006 20:41
Ik heb genoeg verhalen gehoord dat men van J&H een verrotte Ypoc meekreeg...

107 Users online: 11 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 13.759
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.822.218