Aan de andere kant, even wat onderzoek gedaan...
Toen ik nog een drive-in show had, draaiden we ook vooral om de kosten van de spullen eruit te halen. Dat ging dan met 100 gulden per avond en soms duurde een avond twee uur inclusief heen en weer rijden.
Maar als ik zie hoeveel je kwijt bent om wat licht + eindversterking te regelen, dan wordt het wel erg lastig om voor minder dan 150 euro te gaan draaien.
Dus of je nou 200 euro betaalt voor je nieuwe versterker en voorlopig daarmee draait als het kan of voor 70 euro weer versterking af moet huren... Tja, kweenie...
Ik vind het fijner om eerst te betalen en dan te weinig erop terugverdienen dan dat je een avond draait en je 50 euro armer bent.
Da's namelijk wel het feit met huren: je gebruikt de service om zelf je winst te maximaliseren. Waardoor je dus zelf de spullen niet hebt.
Dat willen de meeste DJ's niet wat hun cd-spelers en mengpaneel betreft. Boeien wat daar voor eindversterking aanhangt, maar je draait toch het liefst met je eigen apparatuur als drive-in show, in ieder geval voor de eindversterking.
En dan nog... Als je je drive-in perfect wilt laten klinken en de lichten onder controle wilt hebben, dan heb je ze het liefst ook zelf. Tis immers niet plug-en-het-werkt-of-klinkt-perfect spul.
Ja, de ene is dus handiger uit met verhuurbedrijf, de ander niet.
Patrick hierboven kan voorlopig erg goedkoop draaien, zelfs als het wat groter is en ik? Ik heb nog geen contacten en kan dus de 100+ euro aan kosten voor eindversterking en licht doorrekenen naar de klant...