Systeem cds branden en organiseren (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

spilo    posted on 14-03-2010 16:57
Hallo heren,

Momenteel gebruik ik helium music manager om mijn muziek te ordenen, te branden en dan data exporteren naar excell om te printen en dat als 'hoesje' in mijn cd-map te steken... Maar dit systeem begint me wat op de heupen te werken omdat er wel h??l veel tijd inzit om 1 cd te branden/tracklist/...

Daarbij wil ik mijn systeem vernieuwen naar 1 track per CD (incl remixes) en dan zo'n cd-cover te printen en erop te plakken, maar nu zou ik graag weten hoe ik dit het snelste en beste kan bereiken.

Ik zou op de cd-cover graag artiest, track #, title, bpm en eventueel keycode wat is de beste manier om hieraan te beginnen dat ik niet per cd nog steeds een half uur tijd moet spenderen :~] en met manier bedoel ik programma's die ik nodig hebben en dat het meeste werk uit hun eigen doen.

Ik weet dat ik zou moeten googlen/forum doorspitten maar er staat nergens echt concreet alles uitgelegd hoe en wat

Thanks

What do you think about Systeem cds branden en organiseren ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 16-03-2010 14:46
Ja idd ieder zijn ding.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Yvaroz    posted on 16-03-2010 16:02
maar ik denk dat sommige dj's wel idee?n van andere afkijken(niet negatief ofzo)
ik denk zelf dat een dj verschillende manieren van cd indelingen kan proberen
zodat hij/zij een manier heeft gevonden en waarschijnlijk zn eigen draai aan geeft
Nothing is Impossible
spilo    posted on 16-03-2010 17:12
Ik ga beginnen met een combinatie van alle werkwijzen toe te passen, gisteren even het opstartje gemaakt.

(1) Zoals iemand had aangehaald maak ik voor elke CD een nieuwe map in mijn subcategorie (dus progressive house\CD13) dan zie ik meteen hoeveel liedjes ik heb op die CD, zodra er 10 insteken weet ik dat de CD 'vol' is en kan ik hem gaan beginnen branden.
(2) Ik bekijk de liedjes in super tag reader en maak mooie ID3 tags
(3) Plaats alles in nero en begin te branden
(4) In tussentijd maak ik het hoesje dat in 2 seconden geklaard is doordat die alles overneemt (yay!)
(5) printen en cd is klaar :~]

Dacht ook eerst aan liedje per CD maar dan zou ik nu al 500 CD's nodig hebben gewoon voor dat en lijkt me niet echt fijn werken als er een remix extra uitkomt e.d.

---

Dit topic draaide er ook niet om hoe je het in je cd map pleurde oid maar gewoon of er een gemakkelijk systeem/routine was om alles zo snel mogelijk te doen, want zoals ik zei ik spendeer half uur/uur per cd 8-) uiteindelijk nog niet zo erg aangezien er 10 liedjes opstaan
Dolivieira    posted on 16-03-2010 18:10
Poster: Yvaroz
maar ik denk dat sommige dj's wel idee?n van andere afkijken(niet negatief ofzo)
ik denk zelf dat een dj verschillende manieren van cd indelingen kan proberen
zodat hij/zij een manier heeft gevonden en waarschijnlijk zn eigen draai aan geeft

Tuurlijk, vooral?DJs die er nog niet helemaal uit zijn hoe ze het willen doen.
Yvaroz    posted on 16-03-2010 18:19
dit topic is dan vooral handig voor beginners =)
Nothing is Impossible
BennoRevelli    posted on 16-03-2010 19:27
Poster: Yvaroz
dit topic is dan vooral handig voor beginners =)

Zeker..

Ik denk alleen wel dat het heel handig is key en bpm op cd te hebben staan,
Maar ieder zijn eigen ding
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Yvaroz    posted on 16-03-2010 22:09
Bmp, hoe analyseren jullie die? Want ik zou wel willen weten of daar een makkelijke manier voor is.
Nothing is Impossible
djmathijs    posted on 16-03-2010 22:11
Mixed in Key en anders een gratis versie volgens mij iets van BPM Analyzer
Yvaroz    posted on 16-03-2010 22:22
Ok? bedankt ik zal kijken
Nothing is Impossible
Phunkdeluxe    posted on 18-03-2010 15:03
Mixmeister BPM Analyzer! Gratis progje
ThijsG    posted on 18-03-2010 18:50
Poster: Vassilli
Oe dat ga ik even proberen! tHX

Het is na eventjes zoeken ook minder legaal verkrijgbaar
spilo    posted on 18-03-2010 19:30
Mixed in key werkt hier nooit, wou het testen en kopen als het werkte maar het werk hier niet dus durf ik het ook niet kopen :~[
Vassilli    posted on 18-03-2010 20:05
Poster: ThijsG

Het is na eventjes zoeken ook minder legaal verkrijgbaar

Dacht ik al :P Maar ik heb m al gekocht! Werkt goed!
ThijsG    posted on 18-03-2010 20:17
Zelf eigenlijk ook wel op zoek naar zo'n programma. Alleen dan niet voor 58$ en voor de mac...
(@Vassilli: oke beter)?
Dolivieira    posted on 18-03-2010 20:25
Zelf eigenlijk ook wel op zoek naar zo'n programma. Alleen dan niet voor 58$ en voor de mac...
(@Vassilli: oke beter)?

Mixed in key is ook voor de MAC te krijgen.Vind hem wel duur voor wat je ermee kan. Heb altijd zonder key hulp gemixed dus voor mij niet echt nodig.
ThijsG    posted on 18-03-2010 20:27
Idd die is te duur...
Ik heb er zelf ook nog nooit mee gewerkt maar ik heb ook nog nooit echt erop gelet. Ik kies gewoon 2 liedjes die me goed lijken. Maar ik wil ook dit wel 's proberen...
Dolivieira    posted on 18-03-2010 20:31
Idd die is te duur...
Ik heb er zelf ook nog nooit mee gewerkt maar ik heb ook nog nooit echt erop gelet. Ik kies gewoon 2 liedjes die me goed lijken. Maar ik wil ook dit wel 's proberen...

Meestal hoor je wel wat er bij mekaar past.
Lucalicious    posted on 18-03-2010 20:40
ik zou mixed in key overwegen.
zelf zoek ik bpm meestal met traktor, werkt ook prima, maar van de meeste tracks weet ik gewoon welke bpm het is.
Rusafli    posted on 18-03-2010 20:43
Ik gebruik zelf Mixed in Key voor de Mac.
Idd prijzig maar wel handig !!
Nadeel: Het werkt niet altijd !! Sommige nummers krijgt hij niet goed geanalyseerd
Dolivieira    posted on 18-03-2010 20:56
Poster: Lucalicious
ik zou mixed in key overwegen.
zelf zoek ik bpm meestal met traktor, werkt ook prima, maar van de meeste tracks weet ik gewoon welke bpm het is.

Wacht wel op Rekordbox en idd in Traktor kan je ook alles analyseren. Krijg je allleen geen Key maar ``who cares`` Heb het al die jaren ook zonder gedaan. ?

Poster: Rusafli

Nadeel: Het werkt niet altijd !! Sommige nummers krijgt hij niet goed geanalyseerd

?

Dat gebeurt wel vaker met analyseer programma`s

ArCee    posted on 28-03-2010 11:54
Poster: spilo
Ik ga beginnen met een combinatie van alle werkwijzen toe te passen, gisteren even het opstartje gemaakt.

(1) Zoals iemand had aangehaald maak ik voor elke CD een nieuwe map in mijn subcategorie (dus progressive house\CD13) dan zie ik meteen hoeveel liedjes ik heb op die CD, zodra er 10 insteken weet ik dat de CD 'vol' is en kan ik hem gaan beginnen branden.
(2) Ik bekijk de liedjes in super tag reader en maak mooie ID3 tags
(3) Plaats alles in nero en begin te branden
(4) In tussentijd maak ik het hoesje dat in 2 seconden geklaard is doordat die alles overneemt (yay!)
(5) printen en cd is klaar :~]

Dacht ook eerst aan liedje per CD maar dan zou ik nu al 500 CD's nodig hebben gewoon voor dat en lijkt me niet echt fijn werken als er een remix extra uitkomt e.d.

---

Dit topic draaide er ook niet om hoe je het in je cd map pleurde oid maar gewoon of er een gemakkelijk systeem/routine was om alles zo snel mogelijk te doen, want zoals ik zei ik spendeer half uur/uur per cd 8-) uiteindelijk nog niet zo erg aangezien er 10 liedjes opstaan

Kom maar tellen Cool
P.s: Dit was 2008, we zijn iets verder nu Cool

Helioxx    posted on 28-03-2010 12:48
Damn! Als jij 1 uur per CD zou nodig hebben....
BennoRevelli    posted on 07-04-2010 11:46
Poster: Helioxx
Damn! Als jij 1 uur per CD zou nodig hebben....

Dan was hij eventjes bezig gok ik zo?
Wel een hele toffe CD collectie!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Boyd    posted on 07-04-2010 18:01
Mijn systeem:

(1)?? Muziek Kopen/Downloaden/Rippen.
(2)?? Plaatsen in een map met de datum van die dag.
(3)?? Vanuit die map naar iTunes slepen.
(4)?? In iTunes een afspeellijst aanmaken met mijn initialen BJG en dan een nummer. Bijv: BJG012, BJG028.
(5)?? In een afspeellijst zitten tussen de 5 en 10 nummers, die brand ik.
(6)?? Als het branden klaar is, dan schrijf ik de nummers op de cd. Ik gebruik witte printable cd's, en ik schrijf met een rode, zwarte,??????? blauwe en groene marker de gegevens erop. Dus Nummer in het zwart, artiest in het rood, cd nummer in het groen, evt toevoegingen in?? het blauw.
(7)?? In een cd map stoppen, op volgorde van de nummers.

Tijd per cd, excl nummers kiezen: 15 minuten.
User edit by Boyd on 07-04-2010 @ 18:03:58 (9%)
ThijsG    posted on 07-04-2010 18:08
Oh ik heb het heel anders:p. Mijn CD's zijn een beetje random ingedeeld. Gewoon zodra ik er weer een vol kan branden, doe ik dat. Ik brand ze ook altijd helemaal vol. Verder staat al mijn muziek in ??n bibliotheek en ook in mapjes per gebrande CD. Sinds ik mixed in key heb heb ik ook wat slimme afspeellijsten op key en bpm gebruikt maar daar doe ik eigenlijk niks mee. De tracks print ik altijd gewoon via een programmaatje op mn CD, maar ik print ook een covertje.

114 Users online: 71 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 5.204
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.351.982