Systeem cds branden en organiseren (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

spilo    posted on 14-03-2010 16:57
Hallo heren,

Momenteel gebruik ik helium music manager om mijn muziek te ordenen, te branden en dan data exporteren naar excell om te printen en dat als 'hoesje' in mijn cd-map te steken... Maar dit systeem begint me wat op de heupen te werken omdat er wel h??l veel tijd inzit om 1 cd te branden/tracklist/...

Daarbij wil ik mijn systeem vernieuwen naar 1 track per CD (incl remixes) en dan zo'n cd-cover te printen en erop te plakken, maar nu zou ik graag weten hoe ik dit het snelste en beste kan bereiken.

Ik zou op de cd-cover graag artiest, track #, title, bpm en eventueel keycode wat is de beste manier om hieraan te beginnen dat ik niet per cd nog steeds een half uur tijd moet spenderen :~] en met manier bedoel ik programma's die ik nodig hebben en dat het meeste werk uit hun eigen doen.

Ik weet dat ik zou moeten googlen/forum doorspitten maar er staat nergens echt concreet alles uitgelegd hoe en wat

Thanks

What do you think about Systeem cds branden en organiseren ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 14-03-2010 17:08
Ik gebruik al jaren Nero. Een totaal pakket waar alles in zit. Zo wie zo kost cd branden heel veel tijd.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
spilo    posted on 14-03-2010 17:48
De tijd van het branden zelf vind ik niet erg maar de tijd die erond hierin steekt.

(1) downloaden (2) hernoemen (3) bpm analyzeren (alhoewel mss ermee stoppen) (4) key detect (doe ik nu niet meer) (5) uitvoeren naar excell (6) uitprinten (7) uitknippen :~[ een uur/anderhalf per cd met 10 liedjes
Yvaroz    posted on 14-03-2010 19:26
Ik heb gewoon 2 tot 6 liedjes per cd met iTunes, de tekst ect. Zet ik allemaal op de cd zelf en een grote stip op de cd als er een goed lied op de cd staat( waar iedereen op los gaat)
eerst had ik ook een hele playlist en al die zooi, maar dit zoekt makkelijk, en is heel snelHappy, laughing

sorry voor de rare enters, want ik zit op m'n iPhone
Nothing is Impossible
Dolivieira    posted on 14-03-2010 19:51
Poster: spilo
De tijd van het branden zelf vind ik niet erg maar de tijd die erond hierin steekt.

(1) downloaden (2) hernoemen (3) bpm analyzeren (alhoewel mss ermee stoppen) (4) key detect (doe ik nu niet meer) (5) uitvoeren naar excell (6) uitprinten (7) uitknippen :~[ een uur/anderhalf per cd met 10 liedjes

met nerp nben je wel in 10 minuten klaar met een CD. Buiten het downlaoden dan
indra123    posted on 14-03-2010 20:28
Ik gebruik ook gewoon NERO 7.
En daar kan je ook heel makkelijk een Tracklist maken met nero design.
zo gedaan.
spilo    posted on 14-03-2010 21:11
Ok dan ga ik die nero keer uitchecken :~] morgen keer proef doen met 50 cd's

Nu nog klein offtopic vraagje, is cd-rw minder kwalitatief dan cd-r?
Vassilli    posted on 14-03-2010 21:15
ja je kan beter Cd-r gebruiken. (Gaat langer mee heb ik mij laten vertellen)
Dolivieira    posted on 15-03-2010 08:29
Gewoon CDr gebruiken. Er zijn ook CDspelers die moeite hebben met CDrw. ook zijn er spelers die ze allemaal niet lezen.
User edit by Dolivieira on 15-03-2010 @ 10:43:23 (54%)
AdenFarleigh    posted on 15-03-2010 10:40
Zeker bij CD-R houden inderdaad!
En ik gebruik zelf ook Nero, maar ik hoef alleen maar te downloaden, cd beschrijven, branden, en het BPM te checken. Ben met 5minuten klaar buiten het downloaden om, ik steek meer tijd in het zoeken van nummers daarentegen. Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
ArCee    posted on 15-03-2010 11:41
1 Nero om te branden.
2 CD-R gebruiken van goede kwaliteit.
3 1 track per cd branden, wel met eventuele remixen erbij.
4 Map indelen op genre met eventuele kleuren, kan met geleurde cd's en met hoesjes (goedkoper).

Gekleurde cd's.

Of met hoesjes:

Het voordeel met deze hhoesjes vind ik:

-Goedkoper.
-Ik kan info kwijt op de hoesjes die ik belangrijk vind zoals aantal bpm's en ee eventueel "break point" op zetten waar de track even stil valt.
-Jaar van release.

Maar goed, da's mijn persoonlijke manier van werken.
Ik gebruik (in trance) kleuren groen en blauw voor energetic trance, rood voor tech en hard trance, wit voor melodic en uplifting trance. Harde spul voorin, rustiger spul achterin. Voor mij een makkelijke en overzichtelijke manier van werken en zoeken, zelfs bijhouden.
spilo    posted on 15-03-2010 14:59
arcee jouw systeem ziet er netjes uit, momenteel ziet het er zo uit bij
mij:

Enkel teveel werk, was aan het denken om een externe litescribe brander te halen en
litescribe cd's, daarop dan 1 track+eventuele remixes en elke keer
meteen de tracklist erop branden. Nadeel dan wel is dat het blijkbaar
h??l lang duurt voor 1 cd te 'litescriben' ?! Maar als je kijkt naar
opstartkost en onderhoudkost staat het er wel goed voor.

Arcee nog 1 ding, je brand track + remixen maar wat als er bijvoorbeeld een
maand nadien een remix uitkomt van dat liedje? Een nieuwe cd branden of
laat je het achterwege dan
User edit by spilo on 15-03-2010 @ 15:02:52 (26%)
Phunkdeluxe    posted on 15-03-2010 15:11
Ik brand 10 tracks per cd en de tracklist print ik uit in Word op goede formaat hier een bestandje wat heel makkelijk is!
Van elke cd maak ik een map aan op me harde schijf, zodat als ik twijfel of ik een nummer heb zo kan zoeken door me pc, of als ik een cd kwijt ben zo opnieuw kan branden!

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
User edit by Phunkdeluxe on 15-03-2010 @ 15:13:12 (95%)
danielvds    posted on 15-03-2010 15:15
Ik raad je aan om niet per release te branden! Heb dit zelf ook altijd gedaan maar vaak komen er een tijdje later nog andere remixes of bootlegs uit waardoor je hem weer opnieuw moet branden. Ik ben nu gewoon 10 tracks per cd gaan branden.

Branden en tracklist maken doe ik met Nero. De tracklist kun je vanuit Nero BurningRom (Het brandprogramma) exporteren naar Nero CoverDesign. Hij maakt dan automatisch de tracklist aan, dit is erg handig hoef je dus niet steeds die lijstjes te typen!

De tracklist druk ik op een printable cd af, dit werkt sneller en is beter leesbaar dan lightscribed cd's.
Zal binnenkort is een foto maken van m'n cd map..
Visionair Records | Daniel Danté
nils7    posted on 15-03-2010 15:19
Poster: Phunkdeluxe
Ik brand 10 tracks per cd en de tracklist print ik uit in Word op goede formaat hier een bestandje wat heel makkelijk is!
Van elke cd maak ik een map aan op me harde schijf, zodat als ik twijfel of ik een nummer heb zo kan zoeken door me pc, of als ik een cd kwijt ben zo opnieuw kan branden!

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

Dat doet ik ook en sla elk hoesje ook op!
Altijd handig mocht er 1 een biertje over je cd map gooien!
ArCee    posted on 15-03-2010 15:20
Daniel, ik koop, of krijg (promo's), de meeste tracks met ale remixen samen dus dat kan prima hoor, een release per cd.
Anders kun je altijd nog een 2e branden met (ff fictive titel) Conny van de Bosche - Ome Willem, the remixes Cool?als het meerdere remixen zijn die erna komen.? De meesta (trance) tracks die ik brand komen meestal met 3 remixen tegelijk.
Nu weet ik dat veel het een kostbare zaak vinden om zo te branden, maar op de zwarte markt(Beverwijk) betaal je 14,50 voor een spindel van 100 Phillips cd=r's dus dat vind ik meevallen.
User edit by ArCee on 15-03-2010 @ 15:20:54 (1%)
danielvds    posted on 15-03-2010 15:34
Daar heb je wel gelijk in maar ik vond het zelf niet zo overzichtelijk meer. Heb het nu echt op datum gesorteerd en dit werkt voor mij beter. Ik bestel m'n cd's (Taiyo Yuden 80m 48x Full Printable Watershield)
via internet, deze cd's zijn wel prijzig maar wel super kwaliteit! Je betaald voor een spindel van 50 stuks ongeveer 34 euro.

Philips cd-r's heb ik ook gehad maar na een paar jaar kreeg ik daar kleine gaatjes en vlekken in. Weet niet precies hoe dat komt maar heb gelezen dat het wel vaker bij cd's voorkomt.
Visionair Records | Daniel Danté
Dolivieira    posted on 15-03-2010 15:35
Poster: ArCee
Daniel, ik koop, of krijg (promo's), de meeste tracks met ale remixen samen dus dat kan prima hoor, een release per cd.
Anders kun je altijd nog een 2e branden met (ff fictive titel) Conny van de Bosche - Ome Willem, the remixes Cool?als het meerdere remixen zijn die erna komen.? De meesta (trance) tracks die ik brand komen meestal met 3 remixen tegelijk.
Nu weet ik dat veel het een kostbare zaak vinden om zo te branden, maar op de zwarte markt(Beverwijk) betaal je 14,50 voor een spindel van 100 Phillips cd=r's dus dat vind ik meevallen.

Jij woont ook lekker dicht bij die zwarte markt , he.LOL
User edit by Dolivieira on 15-03-2010 @ 15:36:20 (100%)
ArCee    posted on 15-03-2010 16:54
Is stiekem ook wel zo, dus ik kan wel bestellingen opnemen als ik weer ga hoor hahaha. Ikheb een "mannetje" daar bij wie ik er 100 voor 12,50 krijg Cool
ArCee    posted on 15-03-2010 16:57
Poster: danielvds
Daar heb je wel gelijk in maar ik vond het zelf niet zo overzichtelijk meer. Heb het nu echt op datum gesorteerd en dit werkt voor mij beter. Ik bestel m'n cd's (Taiyo Yuden 80m 48x Full Printable Watershield)
via internet, deze cd's zijn wel prijzig maar wel super kwaliteit! Je betaald voor een spindel van 50 stuks ongeveer 34 euro.

Philips cd-r's heb ik ook gehad maar na een paar jaar kreeg ik daar kleine gaatjes en vlekken in. Weet niet precies hoe dat komt maar heb gelezen dat het wel vaker bij cd's voorkomt.

Ik denk dat elke deejay zo in de loop der tijd wel een eigen "systeem" gecreeert heeft.
Toen ik in 90, 91, en 92 bijna wekelijks draaide met vinyl? had ik me 12 inches in bakken staan, van die gekleurde plastic?hobby bakken. Daar kon ik toen ook al genres per bak indelen. Ik denk dat ik dat nu vergelijkbaar met cd meegenomen heb.
Vassilli    posted on 15-03-2010 16:58
net ook weer 2 uur tracklists zitten maken en knippen... Leuk..
ThijsG    posted on 15-03-2010 18:01
Als je een mac hebt: Disc-Label!
Anders kan ik je niet helpen..
Vassilli    posted on 15-03-2010 18:03
Oe dat ga ik even proberen! tHX
Starmack    posted on 16-03-2010 10:07
Ik heb dit ook is in een ander topic uitgelegd maar ik zal het even in de herhaling gooien. Hoe doe ik het:

1) Koop track
2) Analyse voor BPM en KEY
3) Branden (Nero 9)?op CD (1 release per cd)
4) Ontwerp label (Nero 9 cover designer)
5) Print label
6) Plak label op CD

Zul je denken dat dit lang duurt, maar ik ben nog geen 5 minuten kwijt per CD. Je kunt in Nero namelijk de ID3 tags laten uitlezen en omzetten in CD text en via Nero Coverdesigner kun je deze info weer om zetten in label informatie, geheel automagisch. Enige wat ik handmatig invoer is de BPM en de KEY.?Voorbeeldje:

Op deze manier krijg je een nette en overzichtelijke map en zit je niet met die irritantje printjes voor je CD.
Bringing the best in Trance & Progressive
Dolivieira    posted on 16-03-2010 10:17
Nee ben ik het niet mee eens zo irritant zijn die printjes niet. Kijk het is wel mooi hoe jij het doet maar ik die het gewoon met printjes er voor. En om elke CD maar een nummer op te zetten vind ik zonder van de CD
ArCee    posted on 16-03-2010 10:43
Zoals gezegt, iedereen heeft zijn eigen wijze, er is geen goede en foute manier. Cool

103 Users online: 61 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 73.871
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.844