Eerste feestje doen of niet (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gylian    posted on 13-03-2010 13:50
Hallo,

Een vriend van me weet dat ik heel graag een goede DJ wil worden. En omdat hij binnenkort een (redelijk groot) verjaardags feest geeft vroeg hij aan mij of ik wilde draaien op zijn feest omdat ze niet meer genoeg geld hadden om een DJ in te gaan huren omdat ze ookal de locatie hebben moeten afhuren.

Op het feest komen zoon 50 ? 70 kinderen exclusief ouders. Nu vroeg ik me af of dat wel zo slim is aangezien nog maar zoon anderehalve maand bezig ben met oefenen om de DJ'en. Of moet ik gewoon deze kans nemen?

Dus;
- Is het wel zo slim om nu al voor een kleine feestje te gaan draaien? Zoja, waarom wel. Zoniet, waarom niet.
- Tips die je tijdens zoon optreden kan gebruiken voor kinderen van 10 tot 16 jaar zoals muziekstyle, kleding.

Mvg
Gylian

What do you think about Eerste feestje doen of niet ??

Vote :   

Vassilli    posted on 14-03-2010 21:43
Gewoon de 'moeilijke nummers' in-out faden en de tracks waarvan je denkt: 'He die kan ik mixen!' mixen.
Helioxx    posted on 14-03-2010 21:55
Poster: Vassilli
Gewoon de 'moeilijke nummers' in-out faden en de tracks waarvan je denkt: 'He die kan ik mixen!' mixen.

ga ik ook doen, eerste feestje in mei ^^
CopainsDeluxe    posted on 14-03-2010 22:12
Zeker proberen, maar je moet er gewoon voor zorgen dat je jezelf het niet TE moeilijk maakt!
Als het lekker klinkt mag het geen probleem zijn.
Soms is in en uit faden wel eens wenselijk hoor! ^^
AdenFarleigh    posted on 15-03-2010 10:50
Inderdaad; gewoon rustig aan doen, op jouw niveau - ze mogen blij zijn dat ze livemuziek hebben, toch? Winking my eye
Zeker ook in het begin gewoon relax, rustige nummers kiezen. Qua opbouw een beetje van een laag (125/126BPM) naar Hoger, 128/129BPM. En weer iets afbouwen om weer door te knallen.
Qua genre, tja - ik denk dat je met House altijd wel goed zitten, maar zorg voor afwisseling Happy, laughing

Om eerlijk te zijn heb ik toevallig 2 weken terug op een klein feestje gedraaid (eerste keer ook), en ik had geeneens last van zenuwen.. Ik had alleen maar oog voor de booth. Feedback kreeg ik tussendoor wel van een maat die tussendoor ook ff draaide.

Succes! Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Dolivieira    posted on 15-03-2010 10:57
Optie 3 Meer hoef ik je niet te vertellen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ArCee    posted on 15-03-2010 11:09
Poster: Yvaroz
ArCee, er was eerder in dit topic verteld dat het voor kinderen van 10 tot 16 was.
ik denk niet dat iemand van 15 los gaat op kinderen voor kinderenCool

Aaah sorry, gemist.
Voor die leeftijd, de bekende namen als Armin, Tiesto, Ferry meenemen, wat fruitig top 40 werk qua dance dus ook R&B denk ik( Cool?) en dan komt het wel goed, en zorgen dat je zelf rete gemotiveert achter je apparatuur staat.
Gylian    posted on 15-03-2010 15:20
Poster: ArCee

Aaah sorry, gemist.
Voor die leeftijd, de bekende namen als Armin, Tiesto, Ferry meenemen, wat fruitig top 40 werk qua dance dus ook R&B denk ik( Cool?) en dan komt het wel goed, en zorgen dat je zelf rete gemotiveert achter je apparatuur staat.

Gemotiveert zal ik zeker zijn. (Intussen komen er al rond de 140 mensen)
ArCee    posted on 15-03-2010 17:00
Dat is een mooi getal voor een eerste keer Cool?zeker tegenwoordig waarbij er zoveel feesten zijn om te kiezen dat je amper weet waar je heen moet, of als organissatie weten hoe je de mensen moet trekken.
Ik wens je erg veel plezier & succes?met je 1e keer, geniet ervan, een eerste doe je nooit meer over en blijft bijzonder Cool
noeltouw    posted on 15-03-2010 17:08
gewoon doen je moet ooit is ergens beginnen ik heb me eerste feest 7 maanden geleden gehad en het ging int begin even kut maar daarna gaat t vanzelf en je leert er veel van Winking my eye 2 weke gelede ook nog feest gehad ging goed maar door bepaalde reden haakte ik af toen ging zo vriend van my draaien nog nooit gedaan en hy deed niet eens fatsoenlijk mixen haha gewoon wat spelen en de mensen gingen nog steeds los en geloof me t was echt bagger maar mensen denken als er maar muziek is vooral op kleine feestjes :P
XMatiC    posted on 15-03-2010 20:41
1. Genoeg nummers hebben (kinderen houden van vanalles wat)
2. In je zelf geloven
3. Als je weet dat je die niet kan mixen filter je en ander liedje starten.

+ het zijn vrienden , die begrijpen wel dat je stress hebt en het je 1ste maal is...
Maar eens je bezig bent krijg je een adrenaline en word het lossjes en ga je door met plezier Winking my eye
www.youtube.com/LennertDJ
FML    posted on 16-03-2010 15:03
Lol je kan niet beter beginnen dan op deze manier , deze vriend van je geeft je de kans om is een ervaring om te doen, aan nemen dus !
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Gylian    posted on 20-03-2010 15:11
Weet iemand leuke house albums om op dat feestje te draaien?
Dolivieira    posted on 20-03-2010 15:23
Poster: Gylian

Lang leven het internet. Je kan overal naar titles zoeken. Niet te lui zijn. We gaan niet alles hier voorkauwen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
BennoRevelli    posted on 20-03-2010 15:49

Zoals djdoliveieria ook al aangeeft kun je beter zelf eventjes zelf het internet afspeuren..
Dat is toch leuk aan het dj zijn? ik kan soms hele dagen cd's uitzoeken of het internet afstruinen naar die ene goeie track,

mijn advies, check Beatport.com (al is het alleen maar voor de nieuwste/beste house tracks) en check wat dance charts, gewoon ff googlen.

Succ6
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Stagiar    posted on 20-03-2010 16:06
Je hebt het nu al over kinderen, mixen hoeft dan niet eens.. Dat kan hen echt geen fuck schelen.
Zolang je maar nummers draait die de afgelopen maanden in de top40 hebben gestaan, zit je al goed.
En omtrent je vraag, gewoon doen. Je moet ergens beginnen! Mijn eerste gig was een soortgelijk feestje, maar dan voor 25 klasgenootjes Happy, laughing
DJMixing    posted on 20-03-2010 16:15
Doen!
Ik heb ook weleens op zulke feesten gedraait, waar ik mn uiterste best deed om perfecte mixen te maken, maar uiteindelijk merkte ik gewoon dat niemand het boeit of je mix klopt of niet, het gaat om je plaatkeuze Winking my eye
Zodra je muziekkeuze goed is, boeit het mixen niet zoveel (gewoon in en out faden kan al voldoende zijn).?
Pak deze kans zodat je eens voelt hoe het is om een feest naar je hand te zetten,.. en misschien wil je hierna wel meer.. :D
Elke keer weer als ik ergens gedraaid heb wil ik meer... meer.. :D
Yorick    posted on 20-03-2010 18:52
Ik zeg ook doen,,
De ervaring die je hier mee krijg kan je later op 10 keer zo grote feesten weer toepassen.
Gewoon klein beginnen, als je hoger instapt is de kans vele male groter dat je op je bek ga.
BennoRevelli    posted on 21-03-2010 11:57
Poster: Yorick

'Gewoon klein beginnen, als je hoger instapt is de kans vele male groter dat je op je bek ga.'

Mee eens, gewoon rustig aan klein beginnen maar wel de kans pakken als je die hebt Cool
Je moet ergens beginnen, Elke DJ? zelfs Tiesto,Armin,Laidback ;p , etc,etc.? zijn klein begonnen.
Het is voor sommigen een lang leerproces, maar uiteindelijk komen de mensen er wel die het doel echt voor ogen hebben..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Gylian    posted on 17-04-2010 16:10
Ik zou nog even melden hoe het was gegaan (Was het bijna vergeten). Het was super, het ging beter dan als ik had verwacht! Zelfs beter als toen ik thuis oefende. Af en toe een foutje maar het was wel super gaaf!
Bedankt allemaal voor de tips en steun Happy, laughing
DTwisted    posted on 17-04-2010 17:04
Ik zou nog even melden hoe het was gegaan (Was het bijna vergeten). Het was super, het ging beter dan als ik had verwacht! Zelfs beter als toen ik thuis oefende. Af en toe een foutje maar het was wel super gaaf!

mooi om te horen !
Rusafli    posted on 17-04-2010 19:37
a new dj is born?Cool
Nu alleen nog even de discussie afronden of je jezelf wel zo mag noemen?Cool
Goed man, dat het gelukt is.
ElVrieso    posted on 17-04-2010 21:22
Ik zeg: Gewoon doen. :P

EDIT: Oh, ik zie dat het al voorbij is xD
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 17-04-2010 @ 21:22:56 (100%)
XMatiC    posted on 19-04-2010 17:43

Zo eind goed , al goed Winking my eye
Spanning is normaal..
Ik heb ook nu nog een 10 min voor het draaien ook wat bang dat heet "gezonde stress"
Maar eens de kick dat het volk losgaan/amuseert krijg je een adrenaline en loopt het goed !
& gaat de rest ook als niets !?
Heel veel succes nog van mij gewenst in je carriere !?
www.youtube.com/LennertDJ
Gylian    posted on 19-04-2010 19:38
Poster: XMatiC

Zo eind goed , al goed Winking my eye

Spanning is normaal..

Ik heb ook nu nog een 10 min voor het draaien ook wat bang dat heet "gezonde stress"

Maar eens de kick dat het volk losgaan/amuseert krijg je een adrenaline en loopt het goed !

& gaat de rest ook als niets !?

Heel veel succes nog van mij gewenst in je carriere !?

Bedankt iedereen! Echt respect voor alle leden, aangezien je op andere fora's meer afgekraakt word dan gecomplimenteerd.?

This is an old Topic

No new postings for 5.620 days.
 Post CommentThat would be 187.3 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

100 Users online: 58 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 73.767
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.740