Eerste feestje doen of niet (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gylian    posted on 13-03-2010 13:50
Hallo,

Een vriend van me weet dat ik heel graag een goede DJ wil worden. En omdat hij binnenkort een (redelijk groot) verjaardags feest geeft vroeg hij aan mij of ik wilde draaien op zijn feest omdat ze niet meer genoeg geld hadden om een DJ in te gaan huren omdat ze ookal de locatie hebben moeten afhuren.

Op het feest komen zoon 50 ? 70 kinderen exclusief ouders. Nu vroeg ik me af of dat wel zo slim is aangezien nog maar zoon anderehalve maand bezig ben met oefenen om de DJ'en. Of moet ik gewoon deze kans nemen?

Dus;
- Is het wel zo slim om nu al voor een kleine feestje te gaan draaien? Zoja, waarom wel. Zoniet, waarom niet.
- Tips die je tijdens zoon optreden kan gebruiken voor kinderen van 10 tot 16 jaar zoals muziekstyle, kleding.

Mvg
Gylian

What do you think about Eerste feestje doen of niet ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 13-03-2010 13:51
Kleding? Who cares?!

Doe het als je denkt dat je er klaar voor bent. Jij bent de enige die dat weet.
Roov    posted on 13-03-2010 13:59
Als je echt een goede DJ wilt worden moet je elke kans om beter te worden aannemen. Van het draaien voor publiek leer je erg veel, ik zou het dus zeker doen!
Gylian    posted on 13-03-2010 14:02
Poster: Mixt-Ape
Kleding? Who cares?!

Doe het als je denkt dat je er klaar voor bent. Jij bent de enige die dat weet.

Naja, een DJ die er zo uitziet http://www.webringreestdal.nl/dewijk/gifs/kostuum-2.jpg straalt niet echt veel enthousiasme uit.

Maar inderdaad kleding is beetje overdreven. (A)
-FLoriZ-    posted on 13-03-2010 14:13
Als je denkt dat je er wat van kan maken moet je het gewoon proberen Thumbs Up
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
mrmagix    posted on 13-03-2010 14:29
Een dj zijn draait niet enkel om de skills maar ook gewoon de muziekkeuze. Dat is immers de basis van dit alles. Kinderen van 10 tot 16 gaan niet direct luisteren naar het talent van de dj op zijn draaitafels maar gewoon welke muziek er wordt gedraait.
Ik zou zeggen doen! Dan krijg je ook een hoop naambekendheid mee. Waar je wel moet voor zorgen is dan weer een goede voorbereiding. Vermits je net begonnen bent, kan je het je eigen niet veroorloven dat je op locatie alles nog moet gaan doen (muziekkeuze). Natuurlijk kan je niet vooraf weten wat het publiek gaat willen, maar als je zo een paar echt hits op een rij zet dan ben je hier toch al geruster op!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Winston    posted on 13-03-2010 14:29
Een keer moet de eerste keer zijn. Als je weet dat je technisch gezien een goede set kan neerzetten kun je de gig aannemen.

Voor de rest veel oefenen, hoeveel voorbereidingstijd heb je nog?

Tussen de 10 en 16 jaar zul je vrij all round moeten draaien.
Tic Toc
Gylian    posted on 13-03-2010 15:14
Poster: Winston
Een keer moet de eerste keer zijn. Als je weet dat je technisch gezien een goede set kan neerzetten kun je de gig aannemen.

Voor de rest veel oefenen, hoeveel voorbereidingstijd heb je nog?

Tussen de 10 en 16 jaar zul je vrij all round moeten draaien.

Nog tot 2 april. Heel veel weet ik al, zoals waar ik kom te staan dan en zo, vaders gaat ook mee (Die is er zowiezo al om alles te installeren aangezien het stuk wat hun hebben afgehuurd van ons is).

Ik denk dat ik het gewoon ga doen, lijkt me supervet en kinderen die? luisteren inderdaad naar de muziek en zullen waarschijnlijk kleine fouten ook niet eens horen.

En de muziek genra zat ik te denken aan house muziek, die muziek die vato gonzales ook mixt.
User edit by Gylian on 13-03-2010 @ 15:17:19 (1%)
Tjeerdo    posted on 13-03-2010 15:18
Ik zou het gewoon? doen, ik wou dat ik zo'n kans kreeg!
RAS    posted on 13-03-2010 15:21
Gewoon alle dansbare top40 nummertjes draaien en aanvullen met hitjes van de afgelopen 2 ? 3 jaar en oude nummers die jullie toch op de ??n of andere manier kennen. Afwisselen met wat house. Kan haast niet mis gaan.
T-to-the-J    posted on 13-03-2010 15:23
OMG, die stalker van een Tjeerdo weer, hij heeft zich naar mij vernoemt, en ook woonplaats aagepast.(het is een vriend van me, die een keer wou kuttenWinking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Gerdo    posted on 13-03-2010 16:12
ik zou geen vato gonzales styl gaan draaien. Het beste kun je voor dit publiek wat al gezegd is de dansbar top 40 nummers. Nummers die je op de radio hoort.?En de hitjes van vorig jaar?die iedereen kent.??Als je dirty house gaat draaien gaat dit niet echt werken met deze leeftijd van het publiek.

succes en gewoon doen want voor publiek draaien en het publiek leren aanvoelen leer je alleen maar door te doen. succes
-FLoriZ-    posted on 13-03-2010 16:43
Poster: Gerdo
ik zou geen vato gonzales styl gaan draaien. Het beste kun je voor dit publiek wat al gezegd is de dansbar top 40 nummers. Nummers die je op de radio hoort.?En de hitjes van vorig jaar?die iedereen kent.??Als je dirty house gaat draaien gaat dit niet echt werken met deze leeftijd van het publiek.

succes en gewoon doen want voor publiek draaien en het publiek leren aanvoelen leer je alleen maar door te doen. succes
  Maar bijna iedereen kent Vato wel...
Qua muziekstijl idd veel top 40, desnoods mixen van bekende nummers zoeken. Verder gewoon kijken waar je publiek het beste op reageerd, als ze gaan kotsen van een nummer van Lady Gaga ( Volkomen begrijpelijk ) dan dat gewoon niet doen, gaan ze los op iets van Vato, wel doen!
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
sweebee    posted on 13-03-2010 17:05
gewoon allround, zou dus top40, dance en wat goede apres ski platen doen, die gaan altijd wel goed.
Rusafli    posted on 13-03-2010 17:58
En gewoon het ene plaatje na het andere plaatje draaien zonder dat er een stilte valt !! Geen extra fratsen !

Als je eenmaal je rust hebt gevonden achter die booth met publiek kun je wat meer van je skills uit proberen !!

Maak idd thuis een mooie lijst waar je de avond mee doorkomt !! Dan hoef je op locatie geen nummers meer uit te zoeken (dat geeft rust) en heb je ruimte om af en toe een verzoekje op te zoeken !! Dus maak het jezelf niet te moeilijk.
Houdt er rekening mee dat als je een uurtje of 4 draait je wel een lijst moet hebben van ongeveer 80 tot 100 nummers !! (ik reken er dan ongeveer 20 tot 25 per uur) Bij wat langere versies is dat wat minder natuurlijk !
Probeer je avond op te bouwen !! Dus niet gelijk de beste nummers als start !! Mensen moeten vaak wat loskomen.?

Gewoon doen !

User edit by Rusafli on 13-03-2010 @ 18:08:08 (67%)
Yvaroz    posted on 13-03-2010 18:48
als je genoeg muziek hebt, dan gewoon doen.
mijn eerste feestje was op de voetbal, bij jou is t dan nog vetter,
misschien is t ook een goed idee om ergens kaartjes van jezelf neer te leggen, er zitten vast wel wat mensen die zelf ook een feestje willen geven en als je t goed doet vragen ze jou
Nothing is Impossible
Gylian    posted on 13-03-2010 23:38
Ik ben akkoord gegaan met zijn voorstel! Feest word ook nog goed verzorgt; ik krijgen avond eten, gratis drinken en snacks.

Verder denk ik dat ik de liedjes gewoon in laat faden en weer uit en af een toe proberen wat nummers door elkaar heen te laten mixen. Gewoon om eens te proberen wat je allemaal met het publiek kunt doen en hoe het voelt.
Helioxx    posted on 14-03-2010 00:06
Poster: Gylian
Ik ben akkoord gegaan met zijn voorstel! Feest word ook nog goed verzorgt; ik krijgen avond eten, gratis drinken en snacks.

Verder denk ik dat ik de liedjes gewoon in laat faden en weer uit en af een toe proberen wat nummers door elkaar heen te laten mixen. Gewoon om eens te proberen wat je allemaal met het publiek kunt doen en hoe het voelt.

Goede beslissing!
Ik ga rond die tijd ook mijn eerste feestje draaien; schoolfuif voor een 100-200 mensen :p
ArCee    posted on 14-03-2010 07:53
Als het een feest voor 'kinderen is, je vermeld geen leeftijd, dan kun jij gewoon draaien hoor, die letten nergens op, alleen maar op leuke top 40?riedeltjes die ze kennen en mee kunnen bleren.

Kinderen voor kinderen, K3, Gerard Joling, Jan Smidt (+ de rest van Paling City)?en top 40 mee en je zit geramt

Dat is nou niet HET deejayen waar de meeste topics hier over gaan, dit is een andere vorm van draaien, deejayen, entertainen, maar zeker niet onbelangrijk.
User edit by ArCee on 14-03-2010 @ 07:54:00 (1%)
Yvaroz    posted on 14-03-2010 11:26
ArCee, er was eerder in dit topic verteld dat het voor kinderen van 10 tot 16 was.
ik denk niet dat iemand van 15 los gaat op kinderen voor kinderenCool
Nothing is Impossible
LilQuint    posted on 14-03-2010 11:29
Gewoon aannemen.
Zo is denk ik bijna iedereen begonnen.
Denk je dat Chuckie/Tiesto meteen op Ibiza stonden ?
Nee.
Jaren lang werken.
Elke kans maakt het groter om succes te hebben.
Xurion    posted on 14-03-2010 13:18
Gewoon doen! Toen ik 11 was was ik zo begonnen :P
Gewoon hard werken. Visitekaartjes aan de ouders geven als ze geintereseert zijn dan kom je wel aan boekingen Winking my eye
LibertyNL    posted on 14-03-2010 13:33
Gewoon doen.. bijna iedereen is op die manier begonnen.
Suc6 met het feest en we lezen hier je ervaringen wel!
CopainsDeluxe    posted on 14-03-2010 13:57
Goede keuze! , je zal het wel kunnen!
De kinderen gaan gewoon met het idee zijn van ooooh ik ken dat liedje ?
De overgangen nja probeer zo goed mogelijk maar daar gaan zij zeker al te hard op letten.
Nu bedoel ik niet dat je je voeten aan moet vegen, maar doe gewoon je best! Lukt wel!

En voor naambekendheid kan dit zeker niet kwaad!
Wat kleine kaartjes doen al wonderen !

SUCCES !! ^^

Dolivieira    posted on 14-03-2010 15:20
Gewoon doen. Juiste platen meenemen en knallen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Gylian    posted on 14-03-2010 21:27
Zoals ik al eerder zei ben ik akkoord gegaan. Maar wat denken jullie?

- Liedjes in & out laten faden
- Heletijd mixen
- Proberen af en toe te mixen en toch wel het meestte in en out faden zodat ik een beetje weer wat je met het publiek kunt gaan doen

Mijn zelf lijkt dat optie 3 het beste lijkt.

114 Users online: 70 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 73.914
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.887