Poster: Seca
Kijk liever naar de watt RMS, dan weet je ook al heel wat meer
Poster: Bart_
Helaas pindakaas zegt het SPL veel meer dan het aantal watt's RMS...
Poster: Estacy
der is inderdaad een heel verschil tussen een apple microfoontje en een professionele dB meter :p en er zijn meer factors:
de ruimte
volgens mij worden dB tests met een constante toon gedaan
Poster: TheHunterKrachtstroom?
Haha en met een dubbele set van maarliefst 12 X 850 Watt, kom je neer op 100 dB in een kleine ruimte
Met 4 subs van 140?spl max?
EDIT: Hoe lossen jullie trouwens stroomproblemen op? Want met een enkele set heb ik al alleen voor de amps 3X 15.5 Ampere nodig. Komt er nog licht en andere stuff bij zoals rookmachines cd-spelers mixers en alles.
Poster: DJMartijnn
Krachtstroom?
Poster: Kevinova
Het is maar net op welke locatie je bent. Of anders aggegraatje huren en daar genoeg krachtstroom van ontvangen.
Poster: Yorick
Op kleinere lokaties hoef ook minder geluid te staan.
Dat betekend minder stroom
Poster: TheHunter
Haha klopt, maar ik durf op veel feesten niet aan te komen met minder dan het setje waar ik het over heb in de startpost, en dit vreet al 3x 15.5 ampere, wat ze dus in cafe's en zaaltjes etc bijna nooit hebben.
Poster: YorickPoster: TheHunter
Haha klopt, maar ik durf op veel feesten niet aan te komen met minder dan het setje waar ik het over heb in de startpost, en dit vreet al 3x 15.5 ampere, wat ze dus in cafe's en zaaltjes etc bijna nooit hebben.
Vergis je daar maar niet in, meestal is er wel krachtstoom getrokken worden.
Alleen de aansluiting ontbreek nog.
Zou wat zijn zeg als een cafe maximaal 25A kan trekken...Maar dan nog, er zijn bijna nooit vrije groepen, wat ook brommen in het geluid kan veroorzaken.Verder is 3x 15.5 ampere al 46.5 ampere, dan komt het licht, pc/laptop/lichttafel/cd-spelers/rookmachines/mixer/equalizer/systeemcontroller/limiter en vanalles nog bij.