Waarom de gain/trim zo hoog (6/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BigSign    posted on 10-03-2010 16:15
Beste DJ's,

Ik zie vaak bij DJ's die live in een club of wat dan ook draaien, Dat hun gain/trim half of meer?open staat.
Bij mij thuis is het zo bij mijn DJM-800 dat ik hem maar een?kwart open hoef te hebben.
Ook zie je vaak dat hun VU balkjes helemaal tot in het rood staan.
Hoezo is dat?
Mod edit by Lead on 10-03-2010 22:07 (1%)

What do you think about Waarom de gain/trim zo hoog ??

Vote :   

Tekhead    posted on 15-11-2010 14:36
Mijn antwoord ? Om te beginnen:?heeft er niemand iets over een fader gezegd, ten 2de ben ik geen meeloper van Dennis, maar is Dennis ten minste iemand met kennis van zaken en jij bent dat niet, ten 3de denk je dat je iedereen hier wat kan wijsmaken ? Jammer genoeg is niet iedereen hier 13 jaar ! En als men je doorheeft, probeer je met van die onnozele opmerkingen 'wat een Belg.... '? en ik was oververmoeid,... blabla ...je puberaal (en dan druk ik me nog zacht uit) gedrag te verdoezelen. Je bent net 18 (als dat dan al de waarheid is) en je doet je hier voor alsof je ons hier wat te leren hebt,? Pochen jokken, of zoals een Belg zegt: stoeffen en broekschijten kan iedereen, met je 2 CDJ 2000 en je HDJ-2000 en je DJM-800 en je 3 bedrijfjes en marketing-studies, daar moet ik eens goed om lachen, bewijs het maar eerst eens.
Verder maak ik geen woorden vuil aan jouw poging tot ruzie maken met vooral de oudere leden hier, en evenmin aan je poging om mij uitspraken te laten doen over Nederlanders.
Je kan je mss laten registreren op kidsnet.co.uk, daar zal je wel een hele man zijn !
?
PS Er zijn er hier die nog wachten op de kaarten die je belooft hebt.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 15-11-2010 15:26
De discussie gaat richting niveau dat het per pm verder moet. Het is trouwens een oud topic.
Tic Toc
Lead    posted on 15-11-2010 15:30
Poster: Epocs
...
Ben benieuwd wat jou antwoordt hier op is hahaha.

Uitlokking is NIET toegestaan, dit heeft helemaal geen zin. Als dit zo door gaat is mijn volgende posting in dit topic een slotje...
Let the BASS be louder
Epocs    posted on 15-11-2010 15:33
^^pm
User edit by Epocs on 15-11-2010 @ 15:33:37 (100%)
ElVrieso    posted on 15-11-2010 15:39
Met die gear had ik allang foto's gemaakt. ;$
Bruno de Vries - @djelvrieso
main    posted on 15-11-2010 15:40
Als je FADER en?DJM 800 ziet staan denk je eerst bij jezelf logisch na en komt er geen GAIN invoor PUNT. Het valt?me?weer op dat het een?meeloop praatje met Delovieira is waar of niet waar? Ik denk dat je gewoon een slap excuus zoekt maar goed.

Ook al ben ik oververmoeid en kwam ik vorige week niet goed uit mijn woorden. Zit nu wel een brochure te schrijven met een controleur en het gaat uitstekend. Tot slot?vind ik het niet belangrijk wat een Belg hier over te melden heeft dus begin er ook maar niet overWinking my eye

Ben benieuwd wat jou antwoordt hier op is hahaha.

beetje jammer dat je de ilja kant op gaat, jij zorgt er nu voor dat het forum weer de slechte kant op gaat.
AdenFarleigh    posted on 15-11-2010 15:40
Volgens mij kan er sowieso wel een slotje op Lead?
Gok dat TS na 8 maanden en 6 pagina's het antwoord op z'n vraag mag hebben...
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Epocs    posted on 15-11-2010 15:40
Wil even op papier tekhead schrijven voordat hij zegt dat ik hem van internet heb gepluktWinking my eye
@ Main zit er wat los bij jou? Eerst zeggen in de producers gedeelte dat ik bruikbare post plaatst en dan zo'n zielige opmerking alsof 1 persoon 1 forum kan beinvloeden?
User edit by Epocs on 15-11-2010 @ 15:42:27 (100%)
Estacy    posted on 15-11-2010 16:03
wtf wat een domme discussie... gaat helemaal nergens over. ik bedoel, epocs zegt dat ie het vervelend vindt als de faders van een DJM op halverwege staan, omdat die faders niet versterken boven een bepaalde plek zoals Dateqs. dit wordt verkeerd gelezen, der komen weer rare opmerking van iedereen et voila, zinlose discussie
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Epocs    posted on 15-11-2010 16:23
Estacy danku Cool?overigens moet dit topic niet sluiten wel leerzaam toch?
User edit by Epocs on 15-11-2010 @ 16:24:18 (100%)
Estacy    posted on 15-11-2010 16:28
zowiezo niet sluiten. nuttig topic op de domme discussies na... vindt de eerste 4/5 paginas namelijk best interessant. maarja, zo'n gebekvecht is dan weer jammer
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 15-11-2010 16:38
Laat me ook meedoen met de 'domme' discussie.

@Epocs: hoe hadden ze de faders van de DJM-800 op de helft afgesteld? Lijkt mij absoluut niet prettig vooral omdat de DJM faders al zo kort zijn.

Verder denk ik dat een ieder weet dat de DJM input gain/trim geregeld wordt met potmeters en niet met faders.

Tekhead had het over gain. Je mag alles wat volume is ook gain of level noemen. Het is wel niet gebruikelijk.

En interactie met het publiek, doe je door ondermeer door praten, kijken, gebarentaal, een nummer langer of korter laten horen, maar ook het geluid weg laten vallen zodat het publiek alleen hoorbaar meezingt bv. Dan gebruikt men de linefader of crossfader. En niet de input gain. Ook niet de master level controls.
Tic Toc
User edit by Winston on 15-11-2010 @ 16:59:39 (1%)
main    posted on 15-11-2010 16:39
Wil even op papier tekhead schrijven voordat hij zegt dat ik hem van internet heb gepluktWinking my eye
@ Main zit er wat los bij jou? Eerst zeggen in de producers gedeelte dat ik bruikbare post plaatst en dan zo'n zielige opmerking alsof 1 persoon 1 forum kan beinvloeden?

beetje jammer dat je nu weer zo post. in het producer gedeelte was je inderdaad goed bezig. maar dat is hier niet zo.
Epocs    posted on 15-11-2010 16:46
Poster: Winston
En interactie met het publiek, doe je door ondermeer praten, kijken, gebarentaal, een nummer langer of korter laten horen, maar ook het geluid weg laten vallen zodat het publiek alleen hoorbaar meezingt bv. Dan gebruikt men de linefader of crossfader. En niet de input gain. Ook niet de master level controls.

Hij stond op 7, met andere woorden als ik een interactie met het publiek wil doen(meezing moment) dan moest in de fader naar 0 brengen en dan precies op 7. Terwijl het voor mij sneller en makkelijker is als je tik naar beneden tik weer naar boven toch?

Geluidsman was overigens niet blij dat ik hem naar mijn setting had gedaan ondanks dat het perfect ging en alles netjes groen was?
Lead    posted on 15-11-2010 16:46

Als ik nog iets post om iets de goede kant op te sturen verwacht ik niet dit.

Poster:
Epocs
^^pm

Ik zit nog te wachten, maar zie nog steeds geen PM van je in mijn inbox....

Ik geef dit topic nog een laatste kans, geef me geen reden om met een slotje te gaan strooien, denk namelijk dat informatief dit topic best aaridg is om te lezen....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 15-11-2010 16:46 (2%)
Epocs    posted on 15-11-2010 16:48
Was een foutje, ik poste hem en toen zag ik jou tekst dus om het netjes te houden had ik Tekhead alles per PM gestuurd. Niet voor jou bedoelt!
main    posted on 15-11-2010 16:49
@ lead: jij kunt posts compleet verwijderen, niet?
misschien handig om dit topic op te schonen
Epocs    posted on 15-11-2010 16:51
Poster: main
@ lead: jij kunt posts compleet verwijderen, niet?
misschien handig om dit topic op te schonen

Hij heeft inderdaad gelijk had ook niet verwacht dat dit allemaal zou blijven staan incl posts hiervoor...
Winston    posted on 15-11-2010 16:51
@Epocs: ja dat is lastig. Dan zou je alleen de x-fader kunnen gebruiken hiervoor in deze situatie.

Maar als hij volgens de standaard procedure, die ik eerder had beschreven, de levels had geregeld was dat niet nodig. Dat heb ik trouwens niet zelf verzonnen, maar van een manual, van de fabrikant dus, van een PA mixer.
Tic Toc
User edit by Winston on 15-11-2010 @ 16:52:57 (1%)
Mixt-Ape    posted on 15-11-2010 17:05
Ten eerste: welke retarded geluidsman stelt een mixer nu zo af dat de faders maar half open kunnenConfused

Ten tweede: Epocs, wie ben jij om Doliveira en Tek op hun plek te zetten? Zelfs al lezen ze iets 'verkeerd', wat overigens echt totaal begrijpelijk is als ik je post lees, kan je dan echt niet gewoon antwoorden?

En dan ten derde effe ontopic: Als een DJ voor je in het rood bezig is, kan je toch moeilijk het volume naar beneden gooien? Bovendien is het toch niet jouw mixer die er staat, als zij hem verkeerd afstellen is het hun probleem...
Lucalicious    posted on 15-11-2010 17:06
Poster: Tekhead

Lees en antwoordt jij maar eens goed, ben er zeker van dat heleboel members?hier geen jota begrijpen van jouw wartaal !

ik bergijp wat ie bedoelt hoor :P

voor mensen die dat nog niet door hadden, hij bedoelt dat een geluidsman de master op nul db afsteld, terwijl de fader half open staat, dan krijg je dus dat als jij de fader wel helemaal open gooit, dat je dan veel te hard gaat.

ik zelf hou altijd mijn gain en master netjes tot de nul db, het liefts zelfs niet te ver in het oranje, omdat dan je geluid het zuiverst blijft, vervolgens versterk ik het met de versterker tot het gewenste volume. en als je dan nog steeds iets harder wil kan je dat altijd met je master bijstellen.

ook moet je er soms op letten dat niet elke track hetzelfde volume heeft natuurlijk, dus soms moet je je gain toch even aanpassen.
Winston    posted on 15-11-2010 17:08
@Mixt-Ape: Ik zou het toch ongemerkt en geleidelijk aan omlaag halen, anders weet ik geluidstechnisch niet wat ik doe. En ik vind het mijn probleem als ik slecht geluid heb (clipping), want dan is de performance qua hoe het publiek de muziek ervaart ook minder.

De vraag is nu: hoe ga je om met een boze 'retarded' geluidsman?

@Lucalicious: ja je hebt gelijk, en headroom op je master is ook altijd handig.
Tic Toc
User edit by Winston on 15-11-2010 @ 17:11:39 (41%)
Lucalicious    posted on 15-11-2010 17:13
@winston: haha, beetje loser vraag, maar wat bedoel je precies met headroom? ik hoor het namelijk wel vaker, maar ik weet nooit precies wat ermee bedoelt wordt.
Winston    posted on 15-11-2010 17:23
Met opzet onder de 0 dB draaien, zodat als je luider wil, dat nog veilig en zonder clipping kan. De headroom is dan dat stukje dat je nog luider kan.

En ja sommige mixers waaronder de DJM-800 zijn zodanig beveiligd dat ze de headroom boven de 0 dB aflezing op de VU meter hebben. Ik vermoed dus dat pioneer gewoon de VU-meter fout heeft gecalibreerd.

Makkelijk uitgelegd, dus als je auto werkelijk 90 km/u gaat, staat er 100 km/uur op je snelheidsmeter. Dus ga je 110 km/uur rijden dan rij je in werkelijkheid pas met 100 km/uur.

En eventueel grijpt daarna de snelheidsbegrenzer in.
Tic Toc
User edit by Winston on 15-11-2010 @ 17:29:07 (19%)
Bloedworst    posted on 15-11-2010 17:32
@ winston je headroom is geen toeren begrezer of ingebouwde veiligheid dat ie en paar db meer weergeeft dan er geproducerd wordt, headroom is heel simpel, dat is het dynamis bereik dat overblijft tot de faktor 0db, en raadsaam is blijf daar 3 db ondar dus bijvoorbeeld -3 db dan is ruim voeldoende headroom over.

501 Users online: 391 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 74.551
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.593.466