Poster: Bouncy
Je kunt er kort of lang over discuseren, maar als ik een DJM voor een voor mij onbekende DJ moet aansluiten komt er toch echt nog een mixer tussen, zodat ik hem kan terugdraaien. Als ik er zelf bij die klus niet ben, komt er een DATEQ Limiter tussen (omdat die dateq limiters nogal goed zijn
Poster: mrwhoopie
Als je overstuurd kan zelfs een limiter niet helpen....
Poster: Down_Town
Heel vroeger toen het geluid nog helemaal analoog was waren er bepaalde geluids-sets die mooier gingen klinken als ze een beetje in het rood gingen. Digitaal geluid in het rood wordt NOOIT mooier. Er zijn veel DJ's die dat echt niet snappen. Leuk als je na zo'n figuur moet draaien. Dan ben je eerst een kwartier bezig met geleidelijk het geluid weer een beetje op normaal niveau te krijgen i.p.v. lekker met je set te beginnen. Je moet de DJ's de kost geven die niet opletten of de ene plaat harder of zachter van volume is waardoor de overgang van de ene naar de andere plaat qua volume niet klopt. Dat was meer in de vinyl tijd dan tegenwoordig omdat er op vinyl redelijk wat verschil was per plaat.
In veel discotheken staat er een limiter op de versterker. Een domme DJ wil harder en harder en gaat steeds verder in het rood. Wat hij/zij niet door heeft is dat het geluid op een gegeven moment niet meer harder gaat vanwege de limiter. Wat er wel gebeurt is dat het geluid op het mengpaneel overstuurt wordt waardoor het al vervormd de limiter in komt.
En de vraag was eigenlijk waarom ze dat doen? Omdat de DJ's die dat doen geen idee hebben van geluid. Verstand hebben van geluid is iets heel anders dan verstand hebben van muziek.
Poster: soundcollector
Ben je hier wel zeker van? Ik heb altijd geleerd dat bijna perfecte geleiding bij een koudere temperatuur gaat optreden... Nuja maakt ook nie uit
Poster: mpstech
waar veel dj's ook de mist op ingaan is dat ze tijdens het opbouwen van hun set steeds luider gaan draaien om het publiek op te trekken naar een hoogtepunt en daarna neemt het volume wel weer af. ik denk dat dat mss ook wel een reden kan zijn van in het rood draaien door somige dj's
Poster: T-to-the-J
Ik heb al eerste geleerd, Rood=Boom, want die gozers hadden geen limiter, maar rechtstreeks op active speakers.
Poster: MaximDJ
Ik ben er wel heilig van overtuigd dat wanneer je mixer warmer wordt, je de Gain steeds verder open moett draaien. Met Carnaval: Smiddags om 1u had ik hem op de kwart, savonds bijna helemaal open....Vaag?
Poster: djdolivieira
remixer?@
Ik drie. Maar ja rood is dood zij lead toch. Moet jij maar in groen blijven ik mag nog in het oranje. Lol
Poster: eekaat
dat omschrijft het mooi! ?En een limiter speelt dan als politie
Poster: Winston
Ik heb maar 1 kleur op mijn mackie: "blauw" en geen "rood", dus mag ik wel all the way, hiep hiep hoera, probleem opgelost
Poster: djdolivieira
Groen Is goed, Oranje kan nog(liefts iets zachter), en Rood is Fout. ??