Poster: BigSign
Beste DJ's,
Ik zie vaak bij DJ's die live in een club of wat dan ook draaien, Dat hun gain/trim half of meer?open staat.
Bij mij thuis is het zo bij mijn DJM-800 dat ik hem maar een?kwart open hoef te hebben.
Ook zie je vaak dat hun VU balkjes helemaal tot in het rood staan.
Hoezo is dat?
Poster: Beatunite
Goeie vraag, ik zie dit ook heel vaak, en ook vaak dat veel dj's hun eq's helemaal naar rechts draaien.. vraag me af waarom want je verkracht er meer mee dan je goed doet
Vooral op de high & middle band.
Ik denk dat sommige (dj's) denken dat ze hierdoor een beter geluid krijgen ofzo, of omdat het interessant staat, maar goed lijkt het me niet..
Poster: Tekhead
Sommige denken dat ze met rotation faders bezig zijn.
Poster: cross-over
Zoals met bijna alle zaken heeft ook dit een goede rede,
door je eq's open te zetten voeg je een extra 'sound' toe aan de muziekstijl. Je publiek hoort wel een verschil maar het klinkt niet echt verkeerd.
Hetzelfde is door oversturing van de mixer, de vervorming is een extra fx en kan bij bepaalde muziek stijlen zeker een extra boost geven.?
Voor mij valt dit in het zelfde rijtje als draaien met je pitch altijd iets omhoog... beinvloeding van publiek......
Poster: Sandr
Maar lang niet elke DJ heeft een geluidsman achter zich staan
Poster: djdolivieira
Sterker nog meestal niet.
Poster: MaD
Veel DJ`s snappen niet echt veel van geluid XD Ze willen harder, en harder niet wetende dat als je je Gain verder open zet, de geluidsman lachend zijn volume wat naar beneden doet. Conclusie: Volume blijft hetzelfde, geluid verpest als je Gains te ver open staan.
Hoogtepunt: DJ bij wie zn meters niet eens meer uitsloegen maar vol in het rood bleven staan.?(En nee...dat hoorde niet bij de FX)
Poster: indra123
Je muziek gaat vervormen zeg je?
Is jouw muziek wel 320kbs?