Waarom de gain/trim zo hoog (1/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BigSign    posted on 10-03-2010 16:15
Beste DJ's,

Ik zie vaak bij DJ's die live in een club of wat dan ook draaien, Dat hun gain/trim half of meer?open staat.
Bij mij thuis is het zo bij mijn DJM-800 dat ik hem maar een?kwart open hoef te hebben.
Ook zie je vaak dat hun VU balkjes helemaal tot in het rood staan.
Hoezo is dat?
Mod edit by Lead on 10-03-2010 22:07 (1%)

What do you think about Waarom de gain/trim zo hoog ??

Vote :   

mentheman88    posted on 10-03-2010 16:21
Poster: BigSign
Beste DJ's,

Ik zie vaak bij DJ's die live in een club of wat dan ook draaien, Dat hun gain/trim half of meer?open staat.
Bij mij thuis is het zo bij mijn DJM-800 dat ik hem maar een?kwart open hoef te hebben.
Ook zie je vaak dat hun VU balkjes helemaal tot in het rood staan.
Hoezo is dat?

Dan komt er meer volume uit je mixer, in het rood draaien is dan alleen niet helemaal de bedoeling. Zelf draai ik tot net onder het rode, dan zie je goed op je vu's wat er gaande is + voldoende volume anders houd ik niet veel meer over na mijn versterking.
Lead    posted on 10-03-2010 16:22
ROOD =DOOD zeggen we altijd.

Rode lampjes wil je niet zien in je VU meter. MEt de gain zorg je altijd dat je daaronder blijft...
Let the BASS be louder
walteur    posted on 10-03-2010 16:22
ik laat mijn gains altijd half open staan en regels alles gewoon met mijn master?
soundcollector    posted on 10-03-2010 16:29
rood = dood ?
Ik ben er ook radicaal tegen, maar 90 prc van de bekende dj's draait zo hard in het rood, dat je de meters gewoon nog niet eens meer flikkeren. Alleen lampjes zijn gewoon continue aan.
zonde !
Estacy    posted on 10-03-2010 16:34
ach die lampjes moeten ook hun branduren krijgen?Cool?Maar ik tik altijd net de + 2 dB aan.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 10-03-2010 16:38
ik tik altijd de 0db aan, tot de laatste groene dus
Vassilli    posted on 10-03-2010 16:39
Rond de 0 is perfect idd :D
Prozei    posted on 10-03-2010 16:43
Poster: walteur
ik laat mijn gains altijd half open staan en regels alles gewoon met mijn master?

is niet echt de goede manier.
ga je bij je gains je signaal verzwakken en daarna bij de master weer versterken.
juiste manier is gain's op 0db en daarna master op 0db
Dolivieira    posted on 10-03-2010 16:49
Poster: Vassilli
Rond de 0 is perfect idd :D

Precies. Kijk je trim/gian is om je kanaal te regelen. En zoals quote hier boven al zegt alles rond de Nul afstelen. Rood is idd Dood. Er mag wel?eens een rood?ledje gaan branden maar continued branden is niet goed ook de eerste rode niet. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
walteur    posted on 10-03-2010 16:53
Poster: Prozei

is niet echt de goede manier.

ga je bij je gains je signaal verzwakken en daarna bij de master weer versterken.

juiste manier is gain's op 0db en daarna master op 0db

ok dankje Winking my eye
nils7    posted on 10-03-2010 16:54
ik ga tot het rood altijd!
Op mn Pio thuis alswel op de dateq op t werk Happy, laughing
BigSign    posted on 10-03-2010 16:58
Nee oke, dat wist ik ook wel dat je niet in het rood mag draaien. Als ik mijn?gain half open draai begint mijn muziek te vervormen omdat ie dan harder aangegeven word zeg maar. Maar in disco's zie je toch heel erg vaak dat hun?gain veel te hoog open staat!.
User edit by BigSign on 10-03-2010 @ 17:01:35 (6%)
Dolivieira    posted on 10-03-2010 17:32
Nee oke, dat wist ik ook wel dat je niet in het rood mag draaien. Als ik mijn?gain half open draai begint mijn muziek te vervormen omdat ie dan harder aangegeven word zeg maar. Maar in disco's zie je toch heel erg vaak dat hun?gain veel te hoog open staat!.

Klopt, er zitten ook veel hufters tussen de club jocks. Die kunne niet met appartuur om gaan.
indra123    posted on 10-03-2010 18:42

Je muziek gaat vervormen zeg je?
Is jouw muziek wel 320kbs?

Dolivieira    posted on 10-03-2010 18:52
Poster: indra123

Je muziek gaat vervormen zeg je?
Is jouw muziek wel 320kbs?

Met Urban (Hiphop, R&B, Reggueton, Bubbling ?muziek gaat het sneller vervormen. Zit veel laag in. Daarom heb je de Gain-High-Mid -Low om de boel af te stellen. Kan je waar die over zijn nek gaat bijstellen.??En dat heb niks met de bitrate te maken. Hoe hoger de bitrate hoe meer Low je hebt.
Saskia    posted on 10-03-2010 19:24
Je kan moeilijk in een club opeens het volume een stuk zachter zetten thuis draai ik hem fijn niet in het rood maar ja daar heb je dan geen keus
DJKIWI    posted on 10-03-2010 19:34
Met de gain-knop regel ik het de ingang tot 0 dB. Met de master regel ik het uiteindelijke (master-)volume. En ook deze komt zelden boven de 0 dB (in het rood dus).
Op de meeste plaatsen is het zo dat als je je master te hard zet (in het rood), de versterkers gaan klippen. Zo kun je op je mixer eigenlijk al zien wanneer je je maximum bereikt.
Dolivieira    posted on 10-03-2010 19:49
Poster: DJKIWI
Met de gain-knop regel ik het de ingang tot 0 dB. Met de master regel ik het uiteindelijke (master-)volume. En ook deze komt zelden boven de 0 dB (in het rood dus).
Op de meeste plaatsen is het zo dat als je je master te hard zet (in het rood), de versterkers gaan klippen. Zo kun je op je mixer eigenlijk al zien wanneer je je maximum bereikt.

Idd, Dat is ook wat ik bedoelde. Als je dit als spel regel houd kan het niet fout gaan.
Lead    posted on 10-03-2010 22:07
Poster: Saskia
Je kan moeilijk in een club opeens het volume een stuk zachter zetten...

Toch wel, ook publiek kan goed geluid waarderen. Het gaat erom hoe je hem zachter zet. Als je iedere break een klein stukje doet kun je binnen 1 track een heel stuk zakken zonder dat veel mensen het storend zullen vinden. Uiteindelijk gaat het er beter van klinken Winking my eye
Let the BASS be louder
Saskia    posted on 10-03-2010 22:21
Ja daar heb je inderdaad gelijk in Happy, laughing
Kings    posted on 10-03-2010 22:31
Poster: Lead

Toch wel, ook publiek kan goed geluid waarderen. Het gaat erom hoe je hem zachter zet. Als je iedere break een klein stukje doet kun je binnen 1 track een heel stuk zakken zonder dat veel mensen het storend zullen vinden. Uiteindelijk gaat het er beter van klinken Winking my eye

Maar toch wil het grootste deel van het publiek nog steeds hard geluid en hoort het kwaliteitsverschil niet eens, of interesseert ze gewoon niet
Vassilli    posted on 10-03-2010 22:36
....of zijn te dronken om het goed te horen :P
Bouncy    posted on 10-03-2010 22:37
Poster: Kings

Maar toch wil het grootste deel van het publiek nog steeds hard geluid en hoort het kwaliteitsverschil niet eens, of interesseert ze gewoon niet

Ben ik het niet mee eens, als jij goed geluid hebt, heb jij het echt veel meer naar je zin dan dat je pijn aan je oren hebt van de herrie!
Poster:?mentheman88
Dan komt er meer volume uit je mixer, in het rood draaien is dan alleen niet helemaal de bedoeling. Zelf draai ik tot net onder het rode, dan zie je goed op je vu's wat er gaande is + voldoende volume anders houd ik niet veel meer over na mijn versterking.

Haha, ja, en als je zo door gaat hou je ook niet veel meer over van je versterking..
Wat denk je? blokgolven F.T.W?
Ik vind trouwens wel dat iedereen ZEGT dat hij in het groen blijft, maar de praktijk wijst toch anders uit.. hoe komt dit?? Hoort nou niemand dan dat je koptelefoon KIJHARD vervormd op een DJM als je ook maar IETS in het rood gaat?
Sebasz    posted on 10-03-2010 22:40
'Hoezo is dat?'
Mijn gok is dat die mensen een beetje dom zijn die dat expres doen (helemaal in het rood)?Cool
User edit by Sebasz on 10-03-2010 @ 22:40:34 (30%)
Bart_    posted on 10-03-2010 22:40
Poster: Bouncy

Ben ik het niet mee eens, als jij goed geluid hebt, heb jij het echt veel meer naar je zin dan dat je pijn aan je oren hebt van de herrie!

Jammergenoeg kiezen ze tegenwoordig op tentfeesten en dergelijk toch meer lawaai boven de geluidskwaliteit... Helaas niets aan te doen, zal je mee moeten leven.

Daarom is er ook zoiets moois uitgevonden als filters. Iedere persoon zou ze moeten hebben liggen thuis en in moeten doen op zo'n feestjes, want dat geluid verneukt echt je oren... (ervaring)

EDIT: Maar als je niet in het rood mag op een mixert, waarom staan ze er dan? Zielig voor die ledjes niet te laten branden en de rest wel, want dan voelen ze zich aan de kant gezet. Niet zo lief dus tegenover de rode ledjes.
User edit by Bart_ on 10-03-2010 @ 22:42:32 (44%)

251 Users online: 113 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 19.519
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.138.485