Poster: BigSign
Beste DJ's,
Ik zie vaak bij DJ's die live in een club of wat dan ook draaien, Dat hun gain/trim half of meer?open staat.
Bij mij thuis is het zo bij mijn DJM-800 dat ik hem maar een?kwart open hoef te hebben.
Ook zie je vaak dat hun VU balkjes helemaal tot in het rood staan.
Hoezo is dat?
Poster: walteur
ik laat mijn gains altijd half open staan en regels alles gewoon met mijn master?
Poster: Vassilli
Rond de 0 is perfect idd :D
Poster: Prozei
is niet echt de goede manier.
ga je bij je gains je signaal verzwakken en daarna bij de master weer versterken.
juiste manier is gain's op 0db en daarna master op 0db
Nee oke, dat wist ik ook wel dat je niet in het rood mag draaien. Als ik mijn?gain half open draai begint mijn muziek te vervormen omdat ie dan harder aangegeven word zeg maar. Maar in disco's zie je toch heel erg vaak dat hun?gain veel te hoog open staat!.
Nee oke, dat wist ik ook wel dat je niet in het rood mag draaien. Als ik mijn?gain half open draai begint mijn muziek te vervormen omdat ie dan harder aangegeven word zeg maar. Maar in disco's zie je toch heel erg vaak dat hun?gain veel te hoog open staat!.
Poster: indra123
Je muziek gaat vervormen zeg je?
Is jouw muziek wel 320kbs?
Poster: DJKIWI
Met de gain-knop regel ik het de ingang tot 0 dB. Met de master regel ik het uiteindelijke (master-)volume. En ook deze komt zelden boven de 0 dB (in het rood dus).
Op de meeste plaatsen is het zo dat als je je master te hard zet (in het rood), de versterkers gaan klippen. Zo kun je op je mixer eigenlijk al zien wanneer je je maximum bereikt.
Poster: Saskia
Je kan moeilijk in een club opeens het volume een stuk zachter zetten...
Poster: Lead
Toch wel, ook publiek kan goed geluid waarderen. Het gaat erom hoe je hem zachter zet. Als je iedere break een klein stukje doet kun je binnen 1 track een heel stuk zakken zonder dat veel mensen het storend zullen vinden. Uiteindelijk gaat het er beter van klinken
Poster: Kings
Maar toch wil het grootste deel van het publiek nog steeds hard geluid en hoort het kwaliteitsverschil niet eens, of interesseert ze gewoon niet
Poster:?mentheman88
Dan komt er meer volume uit je mixer, in het rood draaien is dan alleen niet helemaal de bedoeling. Zelf draai ik tot net onder het rode, dan zie je goed op je vu's wat er gaande is + voldoende volume anders houd ik niet veel meer over na mijn versterking.
Poster: Bouncy
Ben ik het niet mee eens, als jij goed geluid hebt, heb jij het echt veel meer naar je zin dan dat je pijn aan je oren hebt van de herrie!