Nieuwe Pioneer DJM-2000 Mixer (4/21)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 10-03-2010 00:25
Pioneer DJM-2000 Touchscreen areaPioneer heeft vandaag hun nieuwste mixer aangekondigd, de DJM-2000, deze 4 kanaals digitale mixfabriek heeft een groot touch screen voor bediiening van de effecten, is het hart van de moderne DJ setup met CDJ-900's en CDJ2000's. Je kunt tot 4 spelers en 2 computers met Rekordbox software op het systeem aansluiten. Al de aangesloten equipment deelt allen muziek libraries.

Er zitten naar de 6 INST FX filters nog 14 effecten op.

Meer info (nu nog beknopt) staat : DJ Topic Pioneer DJM-2000

Pioneer nieuwsbeircht : Pioneer DJM-2000 Nieuwsbericht
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 10-03-2010 09:50 (100%)

What do you think about Nieuwe Pioneer DJM-2000 Mixer ??

Vote :   

mentheman88    posted on 10-03-2010 15:32
Poster: Seca
Die Frequency mixer is wel cool.
Wel spijtig dat de ene frequente van deck 1 naar beneden gaat en dan de andere frequentie van deck 2 naar boven gaat, zo kan je niet 2 frequenties tegelijk hebben van 2 tracks tesamen, want de ene frequency gaat zowiezo naar beneden als de andere naar boven gaat?if you know what i mean. ( Nogal moeilijk uitgelegd )
Ik doe het wel gewoon met m'n Equalizers Happy, laughing

Heb jij 7 eq's per kanaal?

Als je van track a naar track b mixt (kanaal 1 en 2) en je zet de frequency mix op kanaal 1 en 3? kun je het voor 1 van de 2 kanalen wel doen zoals je het wilt Winking my eye

Verder vind ik het raar dat de beat effects maar tot 4/1 gaan. Bij mijn efx-1000 ligt dat toch iets hoger, zit er uberhaupt nog een s&r op de mixer?
User edit by mentheman88 on 10-03-2010 @ 15:33:37 (25%)
Ilja    posted on 10-03-2010 15:34
maar LEAD eerlijk is eerlijk, dit is toch gewoon een goedkopere broer van de SVM 1000, ?die eigenlijk allang in prijs had moeten zakken.
Seca    posted on 10-03-2010 15:44
Poster: mentheman88

Heb jij 7 eq's per kanaal?

De Vraag is: Heb jij 7?frequentieregelaars wel nodig per kanaal?
Je bent DJ en geen Producer.

Ik begrijp natuurlijk wel dat 7frequenties beter zal klinken als je weet waar je mee bezig bent en dus net de juiste frequency kan wegdraaien op het goede moment.
Op een mengpaneel zelf vind ik het een beetje een extra functie, wel mooi dat ze dat op hun mengpaneel zetten Cool

Ik zou wel eens een review willen lezen zodat er veel meer informatie van vrijkomt.
User edit by Seca on 10-03-2010 @ 15:54:11 (40%)
Boyd    posted on 10-03-2010 15:44
Sorry, maar ik loop nog steeds meer warm voor een Xone92, helemaal nu die in het grijs leverbaar is.

Pedroz    posted on 10-03-2010 15:49
Persoonlijk vind ik dit formaat van mixer niets, wel mooi staaltje elektronica dat Pioneer hier neer zet!
Lead    posted on 10-03-2010 15:49
Je hebt geen 7 EQ's per channel.

De Frequency Mix geeft je 7 crossfaders, allen op een andere frequentie. Dit is iets anders dan 7 EQ's Winking my eye
Let the BASS be louder
Seca    posted on 10-03-2010 15:53
Poster: Lead

De Frequency Mix geeft je 7 crossfaders, allen op een andere frequentie. Dit is iets anders dan 7 EQ's Winking my eye

Argh,? natuurlijk Cool

Equalizing = Bv. Hi/Mid/Bass verzachten/versterken, maar hierbij blijft de frequency hetzelfde.
Was even verward.

Maar dan is de vraag nogmaals, heeft een DJ wel een frequentieregelaar nodig als het enkel voor de tracks is?
Bij effecten kan ik dit zeker begrijpen dat er een frequency regelaar is ( zoals bij de EVO 5 van Ecler ), maar zou je deze dan zoveel gebruiken bij een gewone track? Of kan je met deze frequencyregelaar ook de frequency van de effecten regelen? Dan is het een heel ander verhaal en wel een mooi apparaat, maar als het enkel bij een track kan, dan is mijn mening dat je het totaal niet nodig hebt als DJ.

User edit by Seca on 10-03-2010 @ 16:04:54 (100%)
Snoey    posted on 10-03-2010 16:00
Nouja, ik zal het wel fijn vinden, als ik die eq's kan instellen. Vind dat de djm800 (ik ben gewend aan de dateq eq) in het laag te veel killed, wanneer ik hem op 7 uur zet.
Dus als ik die eq kan aanpassen, dat ie per graden even veel killed als een dateq, en dat ik via bijv een usb of rekordbox, zo me instellingen kan kopieren op de mixer in de club, is dat wel cool.
www.soundcloud.com/ten-hooven
mentheman88    posted on 10-03-2010 16:09
Poster: Lead

ik doelde op de uitspraak van seca dat hij het met zijn eq's wel apart deed.

in princiepe zou je met de crossfaders net als bij eq's kunnen trimmen (maar niet gainen) danwel op een andere manier als als je van potmeters gewent bent.

dat het iets anders is begrijp ik ook wel, in virtual dj 3 zat hetzelfde princiepe, maar dan met 3 frequentie banden.
mentheman88    posted on 10-03-2010 16:16

Argh,? natuurlijk Cool

Equalizing = Bv. Hi/Mid/Bass verzachten/versterken, maar hierbij blijft de frequency hetzelfde.
Was even verward.

Maar dan is de vraag nogmaals, heeft een DJ wel een frequentieregelaar nodig als het enkel voor de tracks is?
Bij effecten kan ik dit zeker begrijpen dat er een frequency regelaar is ( zoals bij de EVO 5 van Ecler ), maar zou je deze dan zoveel gebruiken bij een gewone track? Of kan je met deze frequencyregelaar ook de frequency van de effecten regelen? Dan is het een heel ander verhaal en wel een mooi apparaat, maar als het enkel bij een track kan, dan is mijn mening dat je het totaal niet nodig hebt als DJ.

Je kunt dan wel veel meer de accenten leggen op frequenties (bijvoorbeeld nadruk leggen op vocalen) die jij wel of niet wilt horen.

Je zult wel degenlijk een verschil horen tussen een mastermix van ben liebrand (gemaakt in ableton) of een mastermix van iemand ander (of hij zelf) op een djm-800. Dit komt grotendeels door het gebruik van verschillende eq's (in ableton live heb je 8 instelbare banden tot je beschikking).

Je kunt nogmaals een stuk meer de nadruk leggen op wat je wilt horen, naar mijn mening kun je goed mixen met de bas van een 3 eq compleet gekilled, maar mooi klinkt die track niet meer.
Seca    posted on 10-03-2010 16:26
Poster: mentheman88
naar mijn mening kun je goed mixen met de bas van een 3 eq compleet gekilled, maar mooi klinkt die track niet meer.

Hier volg ik niet, dus als jij track 1 met track 2 aan het mixen bent in je headphone, dan gooi je de bass van track 2 helemaal dicht ?

Ik gooi de bass van track 2 wat harder open in mijn headphone, of laat deze hetzelfde, ik beatmatch, en draai de bass vantevoren weg en dan doe ik een overgang.
User edit by Seca on 10-03-2010 @ 16:28:31 (13%)
Estacy    posted on 10-03-2010 16:39
Mooi mixertje dit... maar niks nieuws zover ik weet, frequentie cross faders bestaan al. weet de naam en fabrikant zo gauw ff niet, maar het bestaat wel degelijk.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MaximDJ    posted on 10-03-2010 16:46
Mixer = Top
7 Crossfaders = Zeer overdreven?
Prijs = ZEER ZEER ZEER overdreven
Ik ben een Pioneer fan, maar dit wordt toch wat vervelend. Denk daaraan Pioneer! Dit slaat echt nergens op
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 10-03-2010 @ 17:03:21 (100%)
Vassilli    posted on 10-03-2010 16:48
beter overdreven dan dat iedereen gaat zeiken dat er te weinig functie's zijn :P
Seca    posted on 10-03-2010 16:51
Poster: Vassilli
beter overdreven dan dat iedereen gaat zeiken dat er te weinig functie's zijn :P

Niet als het tenkoste van de (overdreven)prijs gaat.
Hoeveelste meer functies: Hoeveelste overdreven het prijskaartje is dat er aan vast hangt.

Ik zou wel eens een Ecler EVO 4/5 of een Denon 1700 VS. Pioneer DJM 2000 review willen lezen Cool
User edit by Seca on 10-03-2010 @ 16:54:26 (98%)
Prozei    posted on 10-03-2010 17:02

Hier volg ik niet, dus als jij track 1 met track 2 aan het mixen bent in je headphone, dan gooi je de bass van track 2 helemaal dicht ?

Ik gooi de bass van track 2 wat harder open in mijn headphone, of laat deze hetzelfde, ik beatmatch, en draai de bass vantevoren weg en dan doe ik een overgang.

dan ben jij denk de enige dj in de wereld die op laag mixt.
een dj luistert bij het beatmatchen alleen op mid en hoog van een bassdrum en niet op het lage gedeelte
tevens zit in veel basslijntjes sidechain compressie.
de sidechain compressor zorgt ervoor dat het laag verdwijnt aan het begin van de kick.
de ene kick begint laag op 1/4 van de kick de andere weer op 1/2e
conclusie een dj die op laag mixt kan niet goed beatmatchen
ilseentje    posted on 10-03-2010 17:08
Ziet er een geweldige mixer uit, geweldig veel geld ook.
Zit wel met een wrang gevoel.
Waarom zou ik deze kopen als de cdj 2000 niet doet wat al maanden beloofd wordt door Pioneer?
Pioneer brengt met de regelmaat nieuwe producten uit met veel beloften, zoals de cdj 2000.
Heb twee van deze spelers sinds half december omdat ze pro link gingen hebben, staat zelfs op de doos!!!
Maar waar zitten ze met hun rekorbox en pro link?
Pioneer, in plaats van zo vlug achter elkaar nieuwe dure producten uit te brengen eerst eens zorgen dat jullie beloften, waar ook veel reklame voor gemaakt wordt, effectief doen wat beloofd wordt.
Dit kan in jullie nadeel gaan werken!!!
Een stillaan misnoegde Pioneer freek.
ruben-b    posted on 10-03-2010 17:12
wat bedoel je dan met pro link? die ethernet link? die werkt bij de spelers waar ik op draaide wel gewoon goed hoor.. ik snap je probleem eigenlijk niet zo want rekordbox wordt toch ook gewoon mee geleverd niks mis mee naar mijn mening hoor (maar het gaat hier btw toch over de mixer?......)
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
Seca    posted on 10-03-2010 17:12
Poster: Prozei

een dj luistert bij het beatmatchen alleen op mid en hoog van een bassdrum en niet op het lage gedeelte

de sidechain compressor zorgt ervoor dat het laag verdwijnt aan het begin van de kick.

En wie zegt er dat ik enkel op laag mix?
Als je enkel op laag mixt kan het goed zijn dat het in het honderd loopt Happy, laughing

Maar waarom zou je je bass nu wegdraaien? Dit is de snelste manier om het ongeveer goed te doen, eerst concentreer ik me op de bass, dan op de andere accenten, of alles tegelijk, maar waarom zou men de bass volledig wegdraaien?
User edit by Seca on 10-03-2010 @ 17:16:06 (39%)
MaximDJ    posted on 10-03-2010 17:20
Poster: Prozei

WTF....Hoe kan jij dat nou zeggen. Ik beatmatch op beide. Maar ook vooral/het liefst op de bass. Dat gaat prima geloof me.....
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Sebasz    posted on 10-03-2010 17:22
Vind hem niet zo eigenlijk? Misschien uitgebreidere FX mogelijkheden. Maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar de DJM800. Vanwege de looks, en de handmatige FX bediening. Vooral de Color FX was nice te gebruiken.
Jorrit    posted on 10-03-2010 17:24
Poster: MaximDJ
Mixer = Top

7 Crossfaders = Zeer overdreven?

Prijs = ZEER ZEER ZEER overdreven

Ik ben een Pioneer fan, maar dit wordt toch wat vervelend. Denk daaraan Pioneer! Dit slaat echt nergens op

Hou in gedachten dat een mixer als dit niet bedoeld is voor thuis. Dit is voor de club installatie en de professionals die daarop werken. Ga er maar wel van uit dat een top-DJ in die 7 frequentie-faders nieuwe creatieve mogelijkheden vindt, en dat is waar het om gaat...

Een mixer van 2.000 euro is niks voor een middelgrote club, als je beseft wat de kosten zijn van bijvoorbeeld het geluidssysteem in een dergelijke club.

Voor thuis heeft Pioneer andere producten, die wel betaalbaar zijn voor de consument / aspirerende DJ.?

Sorry, maar ik loop nog steeds meer warm voor een Xone92, helemaal nu die in het grijs leverbaar is.

Wat kom je in dit topic doen dan? Dit topic gaat over de aankondiging van een nieuwe Pioneer mixer, en jij grijpt de kans nog even aan je voorkeur voor A&H te uiten? Voeg vrij weinig toe aan het topic.

@ Sebasz, het effectpaneel is nog steeds handmatig in te stellen, en de colourFX zitten er nog steeds op (het zijn er nu alleen meer)...
Mod edit by Jorrit on 10-03-2010 17:25 (13%)
Dolivieira    posted on 10-03-2010 17:25
Ik wind hem wel vet. Ook dat ze er whitenoise op hebben zitten. Heb altijd een CD bij me met die shit er op. Dat hoef dalijk niet meer als je deze in de clubs hebben staan. Ben niet zo blij met de formaat. Maar als je een touchscreen er in zet heb je deze formaat wel nodig. Ik zie nou niet zo gauw een touchscreen in een 12inch bak gemonteerd worden. ook zit er een soort Kaospad achtige?functie in. En ook die software aansturing is kicken. Wanneer win ik nou is de staatsloterij? ??

Ik vind hem wel geil. Wil hem snel komen temmen
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ruben-b    posted on 10-03-2010 17:26
Poster: Sebasz
Vind hem niet zo eigenlijk? Misschien uitgebreidere FX mogelijkheden. Maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar de DJM800. Vanwege de looks, en de handmatige FX bediening. Vooral de Color FX was nice te gebruiken.

ja idd ik miste de color fx ook al op het plaatje.. ik hou het voorlopig bij mijn oude vertrouwde DJM 800.. deze is ook groter zeker?
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
Lead    posted on 10-03-2010 17:35
INST FX = beter dan COLOR FX : uitgebreider, meer, klinkt vetter.

De minder vaak gebruikte filters van de COLOR FX zijn vervangen door veel beter bruikbare...
Let the BASS be louder

139 Users online: 20 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 55.444
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.195