Poster: Seca
Die Frequency mixer is wel cool.
Wel spijtig dat de ene frequente van deck 1 naar beneden gaat en dan de andere frequentie van deck 2 naar boven gaat, zo kan je niet 2 frequenties tegelijk hebben van 2 tracks tesamen, want de ene frequency gaat zowiezo naar beneden als de andere naar boven gaat?if you know what i mean. ( Nogal moeilijk uitgelegd )
Ik doe het wel gewoon met m'n Equalizers
Poster: mentheman88
Heb jij 7 eq's per kanaal?
Poster: Lead
Je hebt geen 7 EQ's per channel.
De Frequency Mix geeft je 7 crossfaders, allen op een andere frequentie. Dit is iets anders dan 7 EQ's
Poster: Lead
Je hebt geen 7 EQ's per channel.
De Frequency Mix geeft je 7 crossfaders, allen op een andere frequentie. Dit is iets anders dan 7 EQ's
Argh,? natuurlijk
Equalizing = Bv. Hi/Mid/Bass verzachten/versterken, maar hierbij blijft de frequency hetzelfde.
Was even verward.
Maar dan is de vraag nogmaals, heeft een DJ wel een frequentieregelaar nodig als het enkel voor de tracks is?
Bij effecten kan ik dit zeker begrijpen dat er een frequency regelaar is ( zoals bij de EVO 5 van Ecler ), maar zou je deze dan zoveel gebruiken bij een gewone track? Of kan je met deze frequencyregelaar ook de frequency van de effecten regelen? Dan is het een heel ander verhaal en wel een mooi apparaat, maar als het enkel bij een track kan, dan is mijn mening dat je het totaal niet nodig hebt als DJ.
Poster: mentheman88
naar mijn mening kun je goed mixen met de bas van een 3 eq compleet gekilled, maar mooi klinkt die track niet meer.
Poster: Vassilli
beter overdreven dan dat iedereen gaat zeiken dat er te weinig functie's zijn :P
Hier volg ik niet, dus als jij track 1 met track 2 aan het mixen bent in je headphone, dan gooi je de bass van track 2 helemaal dicht ?
Ik gooi de bass van track 2 wat harder open in mijn headphone, of laat deze hetzelfde, ik beatmatch, en draai de bass vantevoren weg en dan doe ik een overgang.
Poster: Prozei
dan ben jij denk de enige dj in de wereld die op laag mixt.
een dj luistert bij het beatmatchen alleen op mid en hoog van een bassdrum en niet op het lage gedeelte
tevens zit in veel basslijntjes sidechain compressie.
de sidechain compressor zorgt ervoor dat het laag verdwijnt aan het begin van de kick.
de ene kick begint laag op 1/4 van de kick de andere weer op 1/2e
conclusie een dj die op laag mixt kan niet goed beatmatchen
Poster: Prozei
dan ben jij denk de enige dj in de wereld die op laag mixt.
een dj luistert bij het beatmatchen alleen op mid en hoog van een bassdrum en niet op het lage gedeelte
tevens zit in veel basslijntjes sidechain compressie.
de sidechain compressor zorgt ervoor dat het laag verdwijnt aan het begin van de kick.
de ene kick begint laag op 1/4 van de kick de andere weer op 1/2e
conclusie een dj die op laag mixt kan niet goed beatmatchen
Poster: MaximDJ
Mixer = Top
7 Crossfaders = Zeer overdreven?
Prijs = ZEER ZEER ZEER overdreven
Ik ben een Pioneer fan, maar dit wordt toch wat vervelend. Denk daaraan Pioneer! Dit slaat echt nergens op
Sorry, maar ik loop nog steeds meer warm voor een Xone92, helemaal nu die in het grijs leverbaar is.
Poster: Sebasz
Vind hem niet zo eigenlijk? Misschien uitgebreidere FX mogelijkheden. Maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar de DJM800. Vanwege de looks, en de handmatige FX bediening. Vooral de Color FX was nice te gebruiken.