Nieuwe Pioneer DJM-2000 Mixer (15/21)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 10-03-2010 00:25
Pioneer DJM-2000 Touchscreen areaPioneer heeft vandaag hun nieuwste mixer aangekondigd, de DJM-2000, deze 4 kanaals digitale mixfabriek heeft een groot touch screen voor bediiening van de effecten, is het hart van de moderne DJ setup met CDJ-900's en CDJ2000's. Je kunt tot 4 spelers en 2 computers met Rekordbox software op het systeem aansluiten. Al de aangesloten equipment deelt allen muziek libraries.

Er zitten naar de 6 INST FX filters nog 14 effecten op.

Meer info (nu nog beknopt) staat : DJ Topic Pioneer DJM-2000

Pioneer nieuwsbeircht : Pioneer DJM-2000 Nieuwsbericht
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 10-03-2010 09:50 (100%)

What do you think about Nieuwe Pioneer DJM-2000 Mixer ??

Vote :   

RemcoDelst    posted on 15-03-2010 20:05
Poster: tek-zotic

bwa makkelijker zou ik toch niet zo zeggen hoor, die evo 4 is toch echt super handig in gebruik, ik heb mss om en bij een half uurtje nodig gehad om alle functies ( buiten de midi ) te gebruiken

ja ik zeg het wel zo dat is mijn mening zullen we er nou over ophouden?
Winston    posted on 15-03-2010 23:23
De eerste pioneer mixer met een touch screen en effecten die op de screen worden bediend was niet de SVM-1000, maar de DJM-909.

De effecten sectie is ook hier centraal. Dit heeft het voordeel dat het mooi symmetrisch is. Ook mag je aannemen dat je efx losgooit op beide zijden van de mixer, dus een centrale positie is handiger.

Ik vindt dit dus een prima lay out. Een ander goede layout is die van de Xone:92 met een filter sectie links en een ander rechts. Ook een van de EVO's is op die manier ingedeeld, maar met efx secties en displays i.p.v. alleen maar filters.
Tic Toc
MaximDJ    posted on 16-03-2010 12:04
Eigenlijk vind ik die DJM 2000 er niet uitzien.....DJM 800 is veel mooier, en vooral strakker!
Deze is me veel te breed en te plat
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Adrien1989    posted on 16-03-2010 12:06
Mooi is niet belangrijk bij een mixer Tongue.
Dolivieira    posted on 16-03-2010 13:23
ja daar heb je gelijk in. Mooi is eigelijk niet belangrijk.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 16-03-2010 @ 14:32:12 (3%)
Mitchell2    posted on 16-03-2010 13:32
Toch zijn er veel mensen (ook op dit forum) die zonder een speler of mixer uitgeprobeerd te hebben een stempel geven op uiterlijk. En dan vooral in het voordeel van het Pioneer spul. Zonder dat je een speler of mixer hebt getest kun je het nooit geil, mooi of wat dan ook noemen. Ik zelf kijk ook niet echt naar de looks. wat ik wel belangrijk vind is het gebruikte materiaal.
Victor    posted on 16-03-2010 14:17
Poster: Mitchell2
wat ik wel belangrijk vind is het gebruikte materiaal.

En daar lees ik eigenlijk weinig over. Heeft de 2000 nu wel fatsoenlijke faders, of zijn het weer van die knakendingen?
Mixt-Ape    posted on 16-03-2010 14:25
Waarschijnlijk...
Dolivieira    posted on 16-03-2010 14:36
Zolang ze niet kraken en gewoon hun werk doen hoor je mij niet Klagen. Of er P & G, Alps, Alps K enz enz?al me reet roesten Zolang ze naar behoren functioneren en dat doen die van mijn DJM700 kan mij het niks schelen.
Illusion    posted on 16-03-2010 14:36
Qua? uiterlijk vind ik hem wel mooi.
Wil hem graag eens proberen. Binnenkort maar eens even kijken of ik hem ergens kan testen.

Ben benieuwd hoe de touch werkt.

Ga er verder nog niet op in, omdat je zonder testen er geen volledige mening over kan geven.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Dolivieira    posted on 16-03-2010 18:13
Mooi, lelijk is die niet vind ik. je moet er ook 2 CDJ2000/CDJ900naast plaatsen. Dan wordt het een soort geheel. Maar moest wel ff wennen. De formaat DJM600/700/800 vond ik wel fijn eigelijk. ?Dat is mijn mening
Snoey    posted on 16-03-2010 23:52
Als je te lang blijft hangen en blijft beperken tot 1 optie, word je vanzelf ingehaald door een andere merk. Dat heeft natuurlijk risico's, maar de interne processen bij het development department hebben zich wel bewezen, dat ze comfortabele apparaten ontwikkelen.?

En wanneer dit een succes is, zal 9 vd 10 merken het model wel weer na apen, in plaats dat ze zelf eens outside the box ontwikkelijken. En is de kans kleiner dat je marktaandeel verliest door een concurrent.?

Daarbij komt kijken dat een hoop dj's bereid zijn om het apparaat nog eens uit te proberen, wardoor het risico al afneemt dat je nieuwe indeling flopt.
www.soundcloud.com/ten-hooven
EleMentcp    posted on 17-03-2010 00:02
ja tuurlijk, ik ben het helemaal met Snoey eens.?En natuurlijk is het leuk thinking out of the box, je valt meestal meteen op.?Maar zo'n idee moet natuurlijk wel aanslaan, en daarbij heeft pioneer natuurlijk de voordeel dat het een groot merk is, met de centen om te ontwikkelen en alle dingen daar omheen.

En de andere merken hebben dat niet dus kunnen maar beter afwachten of zo'n product aanslaat en daar proberen een goedkopere versie van te maken of juist een betere.
RAS    posted on 17-03-2010 00:55
Pioneer heeft al eerder te revolutionair willen zijn en is daarmee behoorlijk geflopt. Ik doel nu op de DMP-555 die zijn tijd toch wel wat te ver vooruit was. Succes is niet per definitie gegarandeerd voor deze mixer.

Wellicht zijn ze ook te revolutionair met de DJM-2000 en was een DJM-800mk2 een betere keus geweest. (met 2 meer filters en cdj-2000/900 hub functie). Ik ben dan ook zeer benieuwd welke plaats dit mengpaneel in de DJ-historie in gaat nemen.
Tekhead    posted on 17-03-2010 01:46
Poster: Snoey
Als je te lang blijft hangen en blijft beperken tot 1 optie, word je vanzelf ingehaald door een andere merk. Dat heeft natuurlijk risico's, maar de interne processen bij het development department hebben zich wel bewezen, dat ze comfortabele apparaten ontwikkelen.?

En wanneer dit een succes is, zal 9 vd 10 merken het model wel weer na apen, in plaats dat ze zelf eens outside the box ontwikkelijken. En is de kans kleiner dat je marktaandeel verliest door een concurrent.?

Daarbij komt kijken dat een hoop dj's bereid zijn om het apparaat nog eens uit te proberen, wardoor het risico al afneemt dat je nieuwe indeling flopt.

Dat weet ik zo zeker nog niet. Ik denk dat ze zoals eerder al aangehaald, beter de 800 kunnen upgraden, dan hem eruit te bonjouren en te vervangen door een volledig nieuw produkt, en produktnaam. Je neemt hierbij ook 2 niet te verwaarloze risico's mee: 1-Als? produkt niet aanslaat, en je moet teruggrijpen naar het suc6 nr, de 800 in dit geval, en moet je produktie terug opstarten, heb je een gigantisch fin. kater ! 2- Door steeds nieuwe ipv update's op de markt te gooien en de prijzen steeds hoger gaan, zijn je potentieele kopers steeds talrijker in de groep van niet willen/kunnen betalers, en gaat de verkoop een probleem worden, alsook de club standaardspeler wel eens kan kwijtraken aan een ander merk, want ik denk nooit dat je marktleider kan blijven, als 80% van je doelgroep je produkten niet kan betalen, waardoor je juist dan, de concurrentie de kans geeft om het gat dicht te rijden, en je van de troon te stoten.

@elEmentcp

Geld hebben is heel groot woord, gaat niet bijsterend goed in electromarkt, er wordt flink bezuinigd, en R&D vallen daar ook onder !
En denk nu niet dat alleen Pioneer produkten ontwikkeld en al de anderen kopieren.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 17-03-2010 @ 01:51:39 (15%)
Snoey    posted on 17-03-2010 01:47
Nou vind ik de DMP-555 een heel ander verhaal, dat was in tijdperk dat het grote gros van de dj's nog met vinyl draaide. De cd moest nog echt opkomen, toen kon het nog echt 'niet' dat een dj met cd draaide!
Dus was er al helemaal geen vraag naar usb spelers, en konden sdcards lang niet zoveel muziek dragen als nu.?

Nu zijn er nog amper platenzaken die vinyl verkopen, en de cdwinkel heeft tegenwoordig ook geen goede cds meer. Nu download iedereen muziek van internet, zelfde geld voor dj software.

Tegenwoordig edit een groot deel van de djs de track al naar eigen smaak, en voegen effecten toe aan de tracks. De vraag naar complexere effecten en midi begint steeds meer te komen, zeker met de digitalisering van de afgelopen 5 jaar.?

5 jaar geleden draaide ik alleen nog vinyl, met een simpele mixer. Later vond ik cd beter, nu zie ik meer voordelen in USB.

5 jaar geleden mixte ik met een simpele numark, later djm600. Toen kwam de 800 en Ableton bij me opdagen. Nu is dit gecombineerd in een mengpaneel met cdspelers, de dingen die ik in de hotmix doe, kan nu langzamerhand live met deze nieuwe producten.?

De dmp toen der tijd, kon alleen sdkaartjes afspelen als extra, waarbij de cdj100 en 1000 er comfortabeler uitzien.
Winston    posted on 17-03-2010 01:53
Ik denk wel dat als de CDJ-2000 de clubstandard wordt de DJM-2000 automatisch de clubstandard wordt.
Tic Toc
Tekhead    posted on 17-03-2010 02:00
Dat? is ook de bedoeling uiteindelijk, en die kans is reeel, maar geen feit. Maar wilde zeggen, dat ze er wel moeten mee rekening houden bij Pioneer dat het op deze manier wel eens gaat fout lopen.
dacuba    posted on 17-03-2010 02:04
@Tekhead, ze gaan de DJM-800 er niet 'uitbonjouren' Happy, laughing
Winston    posted on 17-03-2010 02:08
Het is een beetje koppelverkoop. Als een club CDJ-2000s aanschaft is de DJM-2000 de enigste mixer waar ze lekker meewerken.

En vele clubs zijn bezig de CDJ-2000 aan te schaffen.
Tic Toc
Tekhead    posted on 17-03-2010 02:10
Toch wel denk ik, zal mss wat langer duren als met hun cdj-1000 spelers, maar stopzetten doen ze toch, de vraag is alleen: wanneer ? Zo denk ik erover tenminste.
Snoey    posted on 17-03-2010 02:13
Poster: Tekhead

Dat weet ik zo zeker nog niet. Ik denk dat ze zoals eerder al aangehaald, beter de 800 kunnen upgraden, dan hem eruit te bonjouren en te vervangen door een volledig nieuw produkt, en produktnaam. Je neemt hierbij ook 2 niet te verwaarloze risico's mee: 1-Als? produkt niet aanslaat, en je moet teruggrijpen naar het suc6 nr, de 800 in dit geval, en moet je produktie terug opstarten, heb je een gigantisch fin. kater ! 2- Door steeds nieuwe ipv update's op de markt te gooien en de prijzen steeds hoger gaan, zijn je potentieele kopers steeds talrijker in de groep van niet willen/kunnen betalers, en gaat de verkoop een probleem worden, alsook de club standaardspeler wel eens kan kwijtraken aan een ander merk, want ik denk nooit dat je marktleider kan blijven, als 80% van je doelgroep je produkten niet kan betalen, waardoor je juist dan, de concurrentie de kans geeft om het gat dicht te rijden, en je van de troon te stoten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind concurrentie niet erg, dat is alleen maar in het financiele voordeel van de consument. Als der een beter alternatief is, dan zal dat vanzelf wel steeds meer opduiken.?

Je eerste punt is niet helemaal waar, er is niet gezegd dat deze de djm800 gaat vervangen. Dus blijft hij voorlopig in productie. Mocht deze mengpaneel niet aanslaan, kunnen mensen altijd nog draaien met een djm800. Goed voorbeeld is Technics, die in 2006 de mk5 en de m3d op de markt bracht. De mk2 bleef toch het populairst, alleen begon toen de CD het vinyl in hoog tempo te vervangen.?
Maar ik hoop dat het voorbeeld duidelijk maakt, dat als de 2000 flopt de 800 nog steeds favoriet blijft, en dus niet verdwijnt.?

Maar inderdaad in dat scenario kan het zijn dat een ander merk wel een revolutionaire mixer produceert, die de nieuwe wensen van de djs doet vervullen. Maar dan zullen die denk ik ook met een goed alternatief voor de cdj2000 moeten komen, want het slimme is, dat djm2000, Rekordbox en de cdj2000 elkaar in combinatie goed aanvullen.?

Op je tweede punt.

Pioneer heeft genoeg producten in het lagere segment, dat gericht is op de particuliere doelgroep. Voor circa 1600 euro heb je een leuke booth voor thuis. Voordeel van deze producten is dat ze een hele leuke restwaarde overhouden, als je ze verkoopt krijg je een leuk bedrag terug, zelfs na een jaar of 3. Wil je als particulier dit segment betreden, dan kan het verstandig zijn om 2 jaar te wachten tot mensen het spul willen verkopen. Wanneer je het dan koopt, kan je het 2 jaar later, voor ongeveer de zelfde prijs weer ?verkopen. Dus wat dat betreft is een andere merk op lange termijn duurder.?

Het zakelijke segment heeft te maken met de vraag van de klant, in dit geval de bezoekers van bijvoorbeeld een club. Wanneer deze bezoekers bijvoorbeeld Dj Laidback Luke willen zien draaien, en hij een djm2000 op zijn rider heeft, moet de club hier aan voldoen. Nu kunnen ze nog een andere dj boeken, maar als steeds meer djs, die het publiek wil zien draaien, deze mengpaneel op hun rider hebben, moeten ze het aanschaffen. Anders moet je nee aan je publiek gaan verkopen, en dat kost klanten en dus geld. En sowieso, wanneer je 3000 euro per week aan dj's betaald, ga je niet op 3000 euro meer of minder kijken op een volledige nieuwe booth, waardoor je alle populaire djs kan laten in je club. Sterker nog, de meeste kosten zitten in het onderhouden van de cue en de play knoppen, dan in de afschrijvingen van de speler, bij de cdj1000's.

?
Winston    posted on 17-03-2010 02:15
Ik denk dat de CDJ-800 en 1000 zullen ophouden of ze moeten ze voor de prijs verkopen van de 200 en 400 en dan houdt de 200 en 400 op. De DJM's 400, 700 en 800 zullen voorlopig wel blijven bestaan.
Tic Toc
Tekhead    posted on 17-03-2010 02:20
1600 eurie, is een hoge instapprijs voor de nieuwe generatie jonkies, kijk eens op djr, hoeveel er zijn die zelfs geen 15 zijn, en niet iedereen krijgt dat van thuis, als ze het bijeen moeten sparen, van zakgeld en cadeautjes en hier en daar een klusje, zijn ze lang bezig want ze gaan nooit alles in de gear pot gooien. En als ze 2 de hands even duur blijven, tja, dan vergroot de potentieele doelgroep niet echt snel.
Winston    posted on 17-03-2010 02:23
Ik zie het als de SL1200 in de gloriedagen. Een ieder moest die, terwijl ze voor die tijd duur waren.
Tic Toc

119 Users online: 10 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 70.091
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.458.465