Nieuwe Pioneer DJM-2000 Mixer (14/21)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 10-03-2010 00:25
Pioneer DJM-2000 Touchscreen areaPioneer heeft vandaag hun nieuwste mixer aangekondigd, de DJM-2000, deze 4 kanaals digitale mixfabriek heeft een groot touch screen voor bediiening van de effecten, is het hart van de moderne DJ setup met CDJ-900's en CDJ2000's. Je kunt tot 4 spelers en 2 computers met Rekordbox software op het systeem aansluiten. Al de aangesloten equipment deelt allen muziek libraries.

Er zitten naar de 6 INST FX filters nog 14 effecten op.

Meer info (nu nog beknopt) staat : DJ Topic Pioneer DJM-2000

Pioneer nieuwsbeircht : Pioneer DJM-2000 Nieuwsbericht
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 10-03-2010 09:50 (100%)

What do you think about Nieuwe Pioneer DJM-2000 Mixer ??

Vote :   

Vassilli    posted on 14-03-2010 19:58
Ik vind m flink solide hoor de djm 800
Dolivieira    posted on 14-03-2010 20:01
Is die ook. Kijk ik zeg altijd er is altijd beter. Maar waarom moet het altijd beter. Ik ben tevreden met als ik een DJM800 tegenkom. Alles zit er op wat ik nodig vind. Er zit zelfs te veel op.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-03-2010 @ 20:02:08 (15%)
Vassilli    posted on 14-03-2010 21:05
Precies als ik op een locatie kom, en daar staat een Djm 800 en 2/4 cdj's op mij te wachten ben ik gelukkig hoor!
Snoey    posted on 15-03-2010 03:30
Ik zou HEEL graag over cdj's2000 tegen willen komen, zelfde geld voor dit mengpaneel.?

Ik werk graag met Pioneer, maar de techniek van de 1000 lijn is verouderd. Cd's is een goed medium, maar tegenwoordig enorm verouderd.?
De huidige standaard data dragers zijn veel compacter, hebben een veel hogere capaciteit en zijn minder kwetsbaar.

Ja de DJM800 is een top mixer, echter staat de techniek niet stil. De afgelopen jaren is het sequence en dj software enorm ontwikkeld. De computer kan softwarematig heel wat effecten en sampling toepassen op je muziek. Daarnaast zijn alle gevorderde djs producers en werken dus in de studio met een hoop verschillende effecten.?
Ik noem deze groep geen dj, maar Dj/Preformer. Mensen verwachten een live show, een computer komt niet live over. Dit nieuwe mengpaneel neemt dus veel taken, waar een djm800 tekort schiet, over van de computer. De djm2000 is dus een uitgebreidere of aanvullende mixer ten opzichte van de djm800,?

Verder ben ik heel blij, dat ik niet meer met een draaiknop me effect in het donker moet zoeken, maar dat ik even op de knop druk met het effect!?

Afwachten of de gebruiksvriendelijkheid niet ten koste gaat van de toevoegde elementen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
RAS    posted on 15-03-2010 05:37
Je hebt wel gelijk, men moet met de tijd mee gaan, maar je vergeet ook iets. DJ's hadden al lange tijd de mogelijkheid om meer van effecten gebruik te maken door bijvoorbeeld een efx-1000 of een ander moderner effect-apparaat aan te sluiten. Discotheken/DJ's die dus een grote behoefte aan extra effecten hebben, die hebben al zo'n ding staan en de DJM-2000 kan voor deze DJ's een welkome aanwinst zijn. Er is dus ongetwijfeld markt voor deze nieuwe mixer.

Echter, in veel discotheken staat geen efx en is er dus kennelijk ook geen behoeft aan. een DJM-800, of zelfs een mixer met soberdere effecten ge?ntergreerd voldoet daar prima. Een DJM-2000 zal daar overkill zijn.

Sterker nog, een DJM-2000 in een discotheek neerzetten waar niet vooral top DJ's draaien, zal zelfs negatief kunnen werken, omdat DJ's de neiging hebben om effecten te vaak te gebruiken. Tot vervelens aan toe de hele avond dezelfde effecten horen zit niemand op te wachten. 't is echt een apparaat waarbij je goed moet weten wat je doet, net als de efx-1000. Het kan heel leuk klinken, maar je kan er nog veel makkelijker sets grandioos mee verknallen.

Begrijp me niet verkeerd, deze mixer is een prima aanvulling op het assortiment, maar voor bijna iedereen op dit forum een stap te ver. Velen kunnen nog veel verbeteren in platenkeus/volgorde, in-key mixen of zelfs beatmixen. Dan is een echo'tje van een djm-800 of 600 incidenteel een keertje leuk, maar met veel effecten word de kwaliteit van je mix er niet beter op. Het is pas echt bewonderingswaardig als je zonder die effecten een bijzondere set neer kunt zetten.

(als ik de staatsloterij win koop ik er wel ??n Happy, laughing).
Dolivieira    posted on 15-03-2010 08:15
RAS, Ben het idd wel met je eens. ik heb hier zelf een EFX1000 staan en moet zeggen dat ik dat ding toch amper gebruik. Een overkill aan effecten klinkt ook echt niet. Wel is het mooie van de DJM2000 dat er een Router op zit voor je CDJ2000s, CDJ900s?en computer. Ik heb hier een DJM700 waar van ik de Beide FIlters, Echo, Delay, Crush, Flanger, Phaser,Trans?en Roll wel regematig van gebruik. Noise heb ik?al een tijdje op CD bij me. Maar effecten gaan bij vele gebriuik ook vervelen. Ook zie ik veel DJ die geen eens weten hoe ze de effecten goed klinkend moeten gebruiken. Die doen maar wat. Daarom kan je wel dubbele of triple effecten?bakken op of aan je mengtafel hebben hangen. Als je het niet weet te gebruiken of het overkillt sla je de plank ook?mis. Effecten is ook een bijzaak. Platenkeuze en overgangen dat is het alle belangrijkste. ?
AdenFarleigh    posted on 15-03-2010 10:09
Leuk speelgoed; maar voor mij echt totaal overbodig. Ook wel jammer dat ze niet alle knopjes even dik hebben gemaakt, en ook nog een touchscreen ertussen..
Mijn Korg volstaat prima voor thuis Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Snoey    posted on 15-03-2010 14:09
Der zijn djs die niet kopstaart mixen, doe ik ook steeds minder. Dus meer effecten, meer creatieve oplossingen. Jullie hebben hier echt een hokjesgeest mentaliteit.
Victor    posted on 15-03-2010 14:15
Poster: Snoey
Jullie hebben hier echt een hokjesgeest mentaliteit.

Ja, stel je voor. Een dj die niet al te creatief te werk gaat en de nummers zo laat als het publiek ze wil horen zonder een overdaad aan effecten. Vreselijke hokjesmentaliteit.
RAS    posted on 15-03-2010 14:42
Poster: Snoey
Der zijn djs die niet kopstaart mixen, doe ik ook steeds minder. Dus meer effecten, meer creatieve oplossingen. Jullie hebben hier echt een hokjesgeest mentaliteit.

Ik kan prima niet kop-staart-mixen zonder effecten te gebruiken. Ik gebruik dan eventueel hotcue's/loops en zorg dat het 2 nummers zijn die gewoon perfect bij elkaar passen. Dat vereist mijn inziens meer creativiteit dan een effect erbij gebruiken dat de eigelijk niet passende overgang moet verbloemen.
Snoey    posted on 15-03-2010 14:50
Poster: Victor

Ja, stel je voor. Een dj die niet al te creatief te werk gaat en de nummers zo laat als het publiek ze wil horen zonder een overdaad aan effecten. Vreselijke hokjesmentaliteit.

Dus is dit een slecht mengpaneel? of ben je al tevreden met een dateq. Kan, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo geldt. Ik zie hier een hoop mogelijkheden in, om nog knallender te kunnen draaien.
Snoey    posted on 15-03-2010 14:52
Poster: RAS

Ik kan prima niet kop-staart-mixen zonder effecten te gebruiken. Ik gebruik dan eventueel hotcue's/loops en zorg dat het 2 nummers zijn die gewoon perfect bij elkaar passen. Dat vereist mijn inziens meer creativiteit dan een effect erbij gebruiken dat de eigelijk niet passende overgang moet verbloemen.

Hot cues is inderdaad een mogelijkheid om anders te draaien. Maar het uitzoeken van tracks die matchen, beperkt het aantal mogelijk platem die je kan draaien.

RAS    posted on 15-03-2010 15:06
Dat beperkt inderdaad je mogelijkheden, maar is wel een cruciaal onderdeel van een goede set. Al gooi je er 100 effecten tussen, de kracht van matchende nummers kan nooit overtroffen worden.

Overgangen waarbij de melodie van het vorige nummer in je hoofd blijft spoken, doordat de nummers o.a. qua toonhoogte perfect bij elkaar passen, terwijl het vorige nummer al lang is afgezet. Dat zijn de meest krachtige overgangen wat mij betreft. Daar kunnen effecten je niet bij helpen.
Dolivieira    posted on 15-03-2010 15:43
Effecten is en blijft een bijzaak. Ik bent het nog steeds eens met RAS. Heel veel DJ`s gebruiken ook hun effecten om ehun slechte overgangen te verbloemen.

Wil niet zeggen dat de DJM2000 slecht is, Snoey. Streker nog wil hem eest proberen voor dat ik er een oordeel over ga vellen.
Lucalicious    posted on 15-03-2010 15:55
ik denk dat dit echt een topper gaat worden.
pioneer heeft er slim aan gedaan om dat wat veel dj's fijn vinden aan de svm, het grote touchscreen, toe te passen op wat eigenlijk verder nogsteeds het zelfde is als de 800 volgens mij.
ik vindt het wel jamer dat de blauwe lampjes van de collor effects nu rood zijn, ik vond die altijd zo mooi Winking my eye
de ferequentie mix vindt ik er trouwens wel heel strak uit zien, denk dat dat de grootste en beste nieuwe feature is :D
User edit by Lucalicious on 15-03-2010 @ 15:58:55 (35%)
RAS    posted on 15-03-2010 15:59
Effecten zijn inderdaad een bijzaak. En om dan weer terug te komen op de mixer: Een bijzaak centraal positioneren is wel enigzins vreemd te noemen. Ik vraag me af waarom daar voor gekozen is.

Als een SVM-1000 voor de DJ's is waar video centraal moet staan, dan is een DJM-2000 kennelijk een mixer voor DJ's waar effecten centraal voor moeten staan. Echter moeten effecten niet centraal staan bij een dj-set, maar in dienst zijn van de muziek die je draait. Ik had de effectenunit gewoon netjes aan de zijkant geplaatst.
User edit by RAS on 15-03-2010 @ 16:00:22 (4%)
Dolivieira    posted on 15-03-2010 16:16
Ja, Daar ge ik niet moeilijk overdoen of die nou rechts, links of in het midden zit. Ik denk dat pioneer daar wel iets te revolutionair is geweest. maar alles went.?Ik moest?toch echt aan dat formaat wennen. Ik ben verder wel tevreden over de 12inch?formaat clubmixer. Maar ja tijd? voor wat anders en wie weet.?
ThijsG    posted on 15-03-2010 16:38
Poster: RAS
Begrijp me niet verkeerd, deze mixer is een prima aanvulling op het assortiment, maar voor bijna iedereen op dit forum een stap te ver. Velen kunnen nog veel verbeteren in platenkeus/volgorde, in-key mixen of zelfs beatmixen. Dan is een echo'tje van een djm-800 of 600 incidenteel een keertje leuk, maar met veel effecten word de kwaliteit van je mix er niet beter op. Het is pas echt bewonderingswaardig als je zonder die effecten een bijzondere set neer kunt zetten.

(als ik de staatsloterij win koop ik er wel ??n Happy, laughing).

Eens!
Maar het is gewoon wel een bruut ding!
funk-m    posted on 15-03-2010 17:46
Mooi ding zag hem te koop staan op marktplaats.nl zijn die dingen al te koop of nog niet wil niet met zone zwendelaar te maken hebben.
Dolivieira    posted on 15-03-2010 17:52
Tuurlijk is die nog niet te koop. Marktplaats gevaarlijk.
RemcoDelst    posted on 15-03-2010 18:00
Poster: Mixt-Ape
Waarschijnlijk niet, maar da's ook niks nieuws...iemand die doet alsof hij er alles over afweet zonder ooit een bepaald product gebruikt te hebben.

vriend, ik heb zeker meerdere keren op die mixer gedraaid en ik geef gewoon mijn mening dat ik de djm 800 veel fijner vind pffff word wel eens moe van jullie hoor
Estacy    posted on 15-03-2010 18:17
prima dat je een DJM beter vindt, maar hoe kunnen wij weten of je ?ooit op een Ecler Evo 4 gedraait hebt?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mathiz    posted on 15-03-2010 18:21
heb jij dan al op 800 en evo 4 gedraait ?
RemcoDelst    posted on 15-03-2010 18:53
Poster: Estacy
prima dat je een DJM beter vindt, maar hoe kunnen wij weten of je ?ooit op een Ecler Evo 4
gedraait hebt?

nou 1 van je antipioneer vriendje zei dat/beweerde dat.
en ik draai ook bijna elke week op een djm 800 ik vind die gewoon veel makkelijker mooier maar als jullie de ecler evo 4 beter vinden fijn het is ook een mooie mixer
User edit by RemcoDelst on 15-03-2010 @ 18:55:16 (80%)
tek-zotic    posted on 15-03-2010 19:38
Poster: RemcoDelst

nou 1 van je antipioneer vriendje zei dat/beweerde dat.
en ik draai ook bijna elke week op een djm 800 ik vind die gewoon veel makkelijker mooier maar als jullie de ecler evo 4 beter vinden fijn het is ook een mooie mixer

bwa makkelijker zou ik toch niet zo zeggen hoor, die evo 4 is toch echt super handig in gebruik, ik heb mss om en bij een half uurtje nodig gehad om alle functies ( buiten de midi ) te gebruiken

162 Users online: 9 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 43.683
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.057