Je hebt wel gelijk, men moet met de tijd mee gaan, maar je vergeet ook iets. DJ's hadden al lange tijd de mogelijkheid om meer van effecten gebruik te maken door bijvoorbeeld een efx-1000 of een ander moderner effect-apparaat aan te sluiten. Discotheken/DJ's die dus een grote behoefte aan extra effecten hebben, die hebben al zo'n ding staan en de DJM-2000 kan voor deze DJ's een welkome aanwinst zijn. Er is dus ongetwijfeld markt voor deze nieuwe mixer.
Echter, in veel discotheken staat geen efx en is er dus kennelijk ook geen behoeft aan. een DJM-800, of zelfs een mixer met soberdere effecten ge?ntergreerd voldoet daar prima. Een DJM-2000 zal daar overkill zijn.
Sterker nog, een DJM-2000 in een discotheek neerzetten waar niet vooral top DJ's draaien, zal zelfs negatief kunnen werken, omdat DJ's de neiging hebben om effecten te vaak te gebruiken. Tot vervelens aan toe de hele avond dezelfde effecten horen zit niemand op te wachten. 't is echt een apparaat waarbij je goed moet weten wat je doet, net als de efx-1000. Het kan heel leuk klinken, maar je kan er nog veel makkelijker sets grandioos mee verknallen.
Begrijp me niet verkeerd, deze mixer is een prima aanvulling op het assortiment, maar voor bijna iedereen op dit forum een stap te ver. Velen kunnen nog veel verbeteren in platenkeus/volgorde, in-key mixen of zelfs beatmixen. Dan is een echo'tje van een djm-800 of 600 incidenteel een keertje leuk, maar met veel effecten word de kwaliteit van je mix er niet beter op. Het is pas echt bewonderingswaardig als je zonder die effecten een bijzondere set neer kunt zetten.
(als ik de staatsloterij win koop ik er wel ??n

).