Nieuwe Pioneer DJM-2000 Mixer (13/21)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 10-03-2010 00:25
Pioneer DJM-2000 Touchscreen areaPioneer heeft vandaag hun nieuwste mixer aangekondigd, de DJM-2000, deze 4 kanaals digitale mixfabriek heeft een groot touch screen voor bediiening van de effecten, is het hart van de moderne DJ setup met CDJ-900's en CDJ2000's. Je kunt tot 4 spelers en 2 computers met Rekordbox software op het systeem aansluiten. Al de aangesloten equipment deelt allen muziek libraries.

Er zitten naar de 6 INST FX filters nog 14 effecten op.

Meer info (nu nog beknopt) staat : DJ Topic Pioneer DJM-2000

Pioneer nieuwsbeircht : Pioneer DJM-2000 Nieuwsbericht
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 10-03-2010 09:50 (100%)

What do you think about Nieuwe Pioneer DJM-2000 Mixer ??

Vote :   

Mitchell2    posted on 13-03-2010 13:14
Poster: tek-zotic

of een ecler evo 4 Winking my eye dit monster wordt imo te veel vergeten :d
  die wil ik ook wel eens proberen de evo4. erg mooie mixer met mooie functies.
Winston    posted on 13-03-2010 14:19
Poster: djdolivieira

Nee denk ik niet. Kan namelijk bij de EFX ook niet. Die is in 2 gedeeltes verdeelt. dus je kan op een helfd geen 2 efecten aan zetten, dat is dan bij de EFX. Hier zie ik dat de effecten?unit een geheel is dus je kan maar een effect aan zetten.??
?

Het moet nu juist wel kunnen Cool:

There are a total of 6 individual effect processors which make the
total number of possible combination endless.
The DJM-2000 is an
intuitive layout that feels very natural for DJs that are used to
control the DJM-800
or it's predecessors.

Je kunt wel niet een ander effect doen op een ander kanaal met de onboard EFX-1000 unit. Je kunt wel de EFX-1000 op 1 kanaal combineren met INST EFX op een ander kanaal.

Om met de Denon DN-X1700 te vergelijken. De 1700 kun je wel van elkaar verschillende EFX van een identieke 'build-in efx unit' gooien op 2 kanalen tegelijk. Of EFX van de 2 units tegelijk op elkaar op 1 kanaal.

Ook qua smooth mixing lijkt de 7 band EQ cross fader touch display een grote plus voor mij. Ook de sidechain functie die een efx kan starten bij het horen van een sound op een ander kanaal.

Qua aantal EFX, mogelijkheden en combinaties is dus de 2000 de winnaar.

Of het allemaal wel lekker werkt moet nog blijken.
Tic Toc
User edit by Winston on 13-03-2010 @ 14:30:16 (11%)
Mitchell2    posted on 13-03-2010 14:26
Poster: Winston

There are a total of 6 individual effect processors which make the total number of possible combination endless. The DJM-2000 is an intuitive layout that feels very natural for DJs that are used to control the DJM-800 or it's predecessors.

Je kunt wel niet een ander effect doen op een ander kanaal met de onboard EFX-1000 unit. Je kunt wel de EFX-1000 op 1 kanaal combineren met INST EFX op een ander kanaal.

Om met de Denon DN-X1700 te vergelijken. De 1700 kun je wel van elkaar verschillende EFX van een identieke 'build-in efx unit' gooien op 2 kanalen tegelijk. Of EFX van de 2 units tegelijk op elkaar op 1 kanaal.

Ook qua smooth mixing lijkt de 7 band EQ cross fader touch display een grote plus voor mij. Of het wel lekker werkt moet nog blijken.
  ik snap je toelichting niet echt. wel het stukje van de dnx 1700, maar de eerste 2 regels snap ik niet echt. en daarbij noem je ook de efx 1000 erbij?
User edit by Mitchell2 on 13-03-2010 @ 14:26:58 (1%)
Winston    posted on 13-03-2010 14:36
Ik reageer op een punt over de effecten. Het ging erom of je meerdere effecten tegelijk kunt activeren en regelen op 1 kanaal op de DJM-2000. DAt lijkt dus te kunnen.

En sommigen waaronder ik vinden het leuk om even te vergelijken met de Denon DN-X1700, die een dubbele EFX unit heeft. Daardoor kun je de ene activeren op een kanaal en de ander op een ander kanaal. Maar dat kan dus niet bij de DJM-2000. Maar omdat er een onboard INST EFX unit is en een onboard EFX-1000 unit kun je deze twee wel tegelijk, apart gebruiken. Dus de ene (INST) op een kanaal en de ander (EFX-1000) op een ander kanaal.

In het DJ topic staat duidelijk dat het een build in efx unit heeft gebaseerd op de EFX-1000. Voor het gemak noem ik dat de onboard EFX-1000 van de DJM-2000.

Daarnaast heeft de DJM-2000 ook wat ze noemen de INST EFX, (vergelijkbaar met de colour efx op de DJM-800) activeren ergens links en dan regelen met de draaiknopjes boven elk kanaal.

Voor DJ's die doen aan super smooth mixing of effecten mixing/remixing is dit dus de ultieme mixer. Maar de meeste DJ's weten geen effecten te gebruiken. Kon je al merken aan de DJM-800 gebruikers.
Tic Toc
User edit by Winston on 13-03-2010 @ 14:43:03 (77%)
Mitchell2    posted on 13-03-2010 14:44
Ohw ok...maar het kwam een beetje onduidelijk over omdat naar mijn mening die zin een beetje raar in elkaar zit. Maar nu is het duidelijk hoor :D. Toch zou ik op eerste indruk gaan voor de 1700. Niet omdat ie mooier is, maar hij ziet er overzichtelijker uit. Beiden hebben goede specs, en ik denk dat je pas kan oordelen als je beiden getest en vergeleken hebt.
Winston    posted on 13-03-2010 14:56
JA het is toch best ingewikkeld aan het worden. En door de toename van het aantal mogelijkheden is de DJM-2000 inderdaad een stuk ingewikkelder qua bediening, aantal knopjes en zo.

Maar een beetje DJ vindt techniek leuk, dus zal ook wel eruit komen. De DJM-2000 vindt ik wel overzichtelijk. Het ziet eruit alsof ik er zo mee aan de slag kan. Op het midi deel na, maar dat heb ik bij alle mixers
Tic Toc
Mitchell2    posted on 13-03-2010 15:12
JA het is toch best ingewikkeld aan het worden. En door de toename van het aantal mogelijkheden is de DJM-2000 inderdaad een stuk ingewikkelder qua bediening, aantal knopjes en zo.

Maar een beetje DJ vindt techniek leuk, dus zal ook wel eruit komen. De DJM-2000 vindt ik wel overzichtelijk. Het ziet eruit alsof ik er zo mee aan de slag kan. Op het midi deel na, maar dat heb ik bij alle mixers
  Wat pioneer meestal goed doet, is dat ze geen dubbele functies onder een knop/pot hebben zitten. Bij deze mixer lijkt dat weer het geval te zijn. Ik zou hem ook graag willen testen om te kijken wat voor potentie het apparaat heeft. En je hebt wel gelijk wat betreft de techniek. Nieuw speelgoed uitproberen en nieuwe dingen ontdekken is altijd goed :D. Maar ik denk dat het beter was geweest als ze een dubbele fx erop hadden gezet, waarbij je de effect keuze op parameters kunt regelen i.p.v. een knop voor ieder effect en de kanaal keuze van een effect. Zo hadden ze de inst fx kunnen houden en had je er ook nog een dubbele fx bij. Maar dit is een persoonlijke mening.
Winston    posted on 13-03-2010 15:23
Behalve het touch display zijn er geen dubbele functies onder de knoppen.

Maar ik geef je groot gelijk over dat dubbele effectunit als je bedoelt dat op elk kanaal tegelijkertijd en geheel los van een ander kanaal, een ander effect actief kan zijn.

Maar op een bepaald moment heb je niet voldoende handen om alles nog te kunnen bedienen. Als je creatief genoeg bent tenminste.
Tic Toc
Mitchell2    posted on 13-03-2010 15:34
Ja klopt daar zit ook wat in. Je kunt i.i.g. heel creatief mixen als je twee effectsections KAN gebruiken. Je kunt bijv. tijdens het inmixen alle kanten op met je effecten. Ook kan je dan twee externe effecten units als de kp3 of efx 1000 gebruiken, waardoor de mogelijkheden heel groot worden. Dan heb je bijv. een set van 2 cd-spelers dnx 1700 een efx 1000 en een korg kp3. Dat lijkt mij een droombooth!!!
User edit by Mitchell2 on 13-03-2010 @ 15:35:37 (5%)
ThijsG    posted on 13-03-2010 16:44

of een ecler evo 4 Winking my eye dit monster wordt imo te veel vergeten :d

Sorry je heb helemaal gelijk(A)
CoenBaas5300    posted on 13-03-2010 16:55
Het is zeker geen verkeerd ding, die DJM2000, alleen vind ik de prijs echt belachelijk. Ik heb voor mijzelf al besloten dat mijn volgende mixer een Ecler EVO4 wordt. Die vind ik persoonlijk veel en veel beter dan een DJM800.
JollyJunkie    posted on 13-03-2010 17:06

There are a total of 6 individual effect processors which make the
total number of possible combination endless.
The DJM-2000 is an
intuitive layout that feels very natural for DJs that are used to
control the DJM-800
or it's predecessors.

Ook qua smooth mixing lijkt de 7 band EQ cross fader touch display een grote plus voor mij. Ook de sidechain functie die een efx kan starten bij het horen van een sound op een ander kanaal.

Of het allemaal wel lekker werkt moet nog blijken.

De DN-X1700 kan dit ook niet, hij kan wel 1 effect op de master en 1 effect op een kanaal, maar niet 2 op 1 kanaal.
tek-zotic    posted on 13-03-2010 17:42
Poster: CoenBaas5300
Het is zeker geen verkeerd ding, die DJM2000, alleen vind ik de prijs echt belachelijk. Ik heb voor mijzelf al besloten dat mijn volgende mixer een Ecler EVO4 wordt. Die vind ik persoonlijk veel en veel beter dan een DJM800.

ik zeg u 1 ding: je gaat het je niet beklagen :d Ik heb zelf ook bewust voor de evo en niet voor een pio gekozen en heb nog geen seconde spijt gehad
CoenBaas5300    posted on 13-03-2010 18:20

ik zeg u 1 ding: je gaat het je niet beklagen :d Ik heb zelf ook bewust voor de evo en niet voor een pio gekozen en heb nog geen seconde spijt gehad

Dat geloof ik met volle 100%. Ik draai elke week op een DJM800, maar eerlijk gezegt vind ik het een kut ding, zeker voor zijn geld. De EVO4 is nog eens geodkoper en veel en veel beter, handmadeCool

Gebruik je veel de 2 aparte effectsecties door elkaar? Dus 2 effecten over 1 kanaal?

Ik zie trouwens dat jij hiervoor ook een SynQ SMX2 had, apart. Die heb ik nu ook:P
User edit by CoenBaas5300 on 13-03-2010 @ 18:31:19 (18%)
tek-zotic    posted on 13-03-2010 19:25
ik durf wel eens 2 effecten combineren, is absoluut geen probleem. Ja had eers de synq, maar was verliefd geworden op de evo :d
Dolivieira    posted on 13-03-2010 19:50
Poster: JollyJunkie

De DN-X1700 kan dit ook niet, hij kan wel 1 effect op de master en 1 effect op een kanaal, maar niet 2 op 1 kanaal.

Gaat ook niet klinken denk ik. Je kan wel 2 effecten gebruiken. Maar niet alle effecten passen bij elkaar.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 13-03-2010 @ 19:51:51 (39%)
Mitchell2    posted on 13-03-2010 19:57
Poster: djdolivieira

Gaat ook niet klinken denk ik. Je kan wel 2 effecten gebruiken. Maar niet alle effecten passen bij elkaar.
  klopt mij lijkt dat ook niet altijd een goed idee. wat wel leuk is om bijv. in te mixen met gebruik van effecten op twee kanalen apart. dus bijv. ch1 met Highpass filter 'uitmixen' en ch2 inmixen met echo.
DaCompra    posted on 13-03-2010 20:07
Ik gebruik wel eens 2 effecten over elkaar heen, Delay aanzetten op mn Kaosspad en een HpFilter van mn xone erover. Klink geweldig!
Dolivieira    posted on 13-03-2010 20:26
Poster: DaCompra
Ik gebruik wel eens 2 effecten over elkaar heen, Delay aanzetten op mn Kaosspad en een HpFilter van mn xone erover. Klink geweldig!

Kijk dat zijn ook 2 effecten die bij elkaar passen. Maar een Echo over een Roll gaat bijv weer niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ThijsG    posted on 13-03-2010 20:44
Poster: JollyJunkie

Tenzij je minder dan 4 kanalen gebruikt. Dankzij matrix routing kan je een input op 2 kanalen zetten. En op beide kanalen kan je dan een los effect gooien. Edit: Je kan idd alsnog niet 2 op een kanaal dus...

Volgens mij moet je gewoon niet te veel aan de effecten zitten. Echo is vaak leuk, filter ook. Ik denk dat als je 2 effecten die niet echo(delay), beatgrid of filter heten bij elkaar doet, dat je dan wss iets krijgt wat niet erg goed klinkt tenzij je echt pro bent met effecten.

Ik probeer er zelf alleen maar aan te zitten als ik voel dat het kan en leuk is. Thuis gebruik ik ze veel vaker dan op pad, omdat toch niet iedereen altijd zit te wachten op een overkill FX.
User edit by ThijsG on 13-03-2010 @ 20:46:10 (12%)
Winston    posted on 13-03-2010 23:10
Inderdaad jammer dat je niet meteen de 2 EFX send van een kanaal kan activeren, maar het moet doen via een omweg als je twee EFX tegelijk op een input bron wil gebruiken. In hun eerste reclames deed Denon het anders voorkomen.
Maar het is z.a. eerder gezegd ingewikkelder om een muzikaal mooi resultaat te krijgen.

Belangrijker is dat je een effect kan hebben geactiveerd op een kanaal en een ander effect op een ander kanaal, en dat het gaat om gelijke efx units.

Dus niet een beperkt aantal INST EFX op een kanaal en een groter aantal onboard EFX-1000 op een ander.

Er zijn 3 manieren waarop je EFX kunt gebruiken:
1. solo (bij overgangen, breaks, build up, climax)
2. beat effect
3. instrument

Methode 1. is de meest gebruikte en methode 3. wordt zo goed als nooit gedaan door de gewone DJ's. Bij methode 2. ben je een beetje beperkt als je niet op 2 kanalen over dezelfde soort, maar andere, aparte efx processor beschikt.

Puur op aantal efx dat mogelijk is per methode, is de uitslag voor mij:

methode?????? DJM-2000? DN-X1700
solo?????????????????? wint?????????????? verliest
beat sync? ? ? ?? verliest????????????? wint
instrument???????? wint????????????? verliest

(edit: de tabel functie doet het niet)

De DJM is dus de winnaar, betekent niet dat de DN-X1700 voor de poes is. En ook dat je met de DJM wel leuke beatsync effects kunt doen, alleen iets minder dan de DN-X1700.

Ik heb ook het gevoel dat de DJM iets beter scoort qua gebruiksvriendelijkheid door de ruimere set up, en druk knopjes i.p.v een draaiknop om de efx te kiezen.
Tic Toc
User edit by Winston on 13-03-2010 @ 23:50:48 (11%)
RemcoDelst    posted on 14-03-2010 18:45
Poster: CoenBaas5300

als ik jou zou ik lekker voor de djm 800 gaan maar goed dat moet je zelf weten ik vind de djm 800 veel mooier en ook veel handiger te bedienen kwa effecten
Estacy    posted on 14-03-2010 19:04
ooit een Ecler Evo 4 gebruikt dan?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mixt-Ape    posted on 14-03-2010 19:05
Waarschijnlijk niet, maar da's ook niks nieuws...iemand die doet alsof hij er alles over afweet zonder ooit een bepaald product gebruikt te hebben.
main    posted on 14-03-2010 19:50
Poster: RemcoDelst

als ik jou zou ik lekker voor de djm 800 gaan maar goed dat moet je zelf weten ik vind de djm 800 veel mooier en ook veel handiger te bedienen kwa effecten

heb je er weleens mee gewerkt? dat ding weegt net een ons.

78 Users online: 11 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 17.220
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.405.594