Apple Mac mini
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

borisdekloris2    posted on 08-03-2010 19:55
?Hey,

?gebruikt hier iemand een Mac Mini puur voor muziek en alleen muziek ?

Zit er zwaar aan te denken om een mini aan te schaffen, de macbook pro's vind ik te duur en mobiel hoef ik niet te zijn ...

Mac gaat gebruikt worden voor Ableton live 7 (moet nog upgraden naar 8) en eventueel Traktor Scratch Duo ...

thanks alvast voor de reply's ...

What do you think about Apple Mac mini ??

Vote :   

Vassilli    posted on 08-03-2010 20:09
Mac Mini zal ik niet gebruiken voor muziek, daar is hij niet op gemaakt.
Kan je beter kijken naar een 2e hands Macbook (Pro) op tweedehandsmac.nl staan er genoeg.
Abram    posted on 08-03-2010 20:25
Een Mac Mini kan hetzelfde als een Macbook. Maakt ook gebruik van dezelfde hardware. De Mac Mini kan perfect overweg met Traktor en zal normale Ableton projecten ook zeker aankunnen. Verwacht echter niet dat een Mac Mini zonder problemen overweg kan met enorme multi-track files met een bak VST's.
Ilja    posted on 08-03-2010 20:35
Poster: Vassilli
Kan je beter kijken naar een 2e hands Macbook (Pro) op tweedehandsmac.nl staan er genoeg.

Dat is grote klets, neem de dikste versie van MAC mini en je hedt een MAcbook pro staan. ??
borisdekloris2    posted on 08-03-2010 20:37
?Met de 2.53 met 4gb kun je toch een heel eind komen. wat is zijn max ?

gebruik nu ook niet veel alleen Battery 3 en Z3ta? (edirol synth) wat audio-sporen vrijwel geen fx. gebruik Live veel met de Djm 800 en diens effecten.
Nu gebruik ik pc met windows xp maar, ?battery en de z3ta samen gaat bijna niet samen schiet mijn cpu meteen naar 85 % of nog hoger . Nu ben offline gegaan en heb hier en daar wat opgeruimd hij is iets stabieler en sneller maar ben niet tevreden... vandaar dat ik neig naar een Mac. Muis en toetsenbord en hdtv ?heb ik al dus het is alleen de pc wat ik moet vervangen. Voor een Imac heb ik dan weer geen plaats ... komt bij dat de Imac alleen een snellere processor heeft 3.06 tegen de 2.26 of 2.53 . Dat i5 en i7 geloof ik wel ... (ver buiten budget)

Prozei    posted on 08-03-2010 20:40
 De mac mini is een MacBook pro in een andere behuizing.de mini is perfect voor muziek.

Voor mensen met een wat lager budget perfect.

@Boris z3ta is er niet voor mac.
En een goede geluidskaart is wel een aanrader.
Mod edit by Prozei on 08-03-2010 20:45 (53%)
Vassilli    posted on 08-03-2010 20:47
Perfect is een beetje overdreven...

Ik heb hier een 3.06 Ghz iMac staan en die trekt Logic soms ook niet.

borisdekloris2    posted on 08-03-2010 20:54
@Prozei , Ja dat had ik al gezien helaas Wavelab essential ook niet.

De pc gaat dus ook nog niet weg ... Live 7 kan ik omzetten op de Mac van Battery weet ik dat eigenlijk? nier . Moet ik eens nakijken op de doos staat dat ie wel voor de mac is maar je moet je aanmelden via het net bij Native ...? geluidskaart weet ik ook nog niet heb nu een Edirol maar die kan niet op de mini aangesloten worden (werkt niet met usb maar met pc slot , en break-out box). Wil Traktor scratch duo aanschaffen daar zit de Audio4dj? bij ...
Laidback    posted on 08-03-2010 21:00
ik zie veel MAC Mini's in Home Cinema toepassingen.
Vassilli    posted on 08-03-2010 21:02
Klopt ik heb er ook 1 aan mijn TV hangen.
borisdekloris2    posted on 08-03-2010 21:10
?Daar heb ik al wat voor (ps3)

?... Helaas zit er op de mini geen directe hdmi-out en moet je nu nog met stekkers werken , het gerucht gaat dat die er wel aan zit te komen , Alhoewel als je Macrumors moet geloven , je weet nooit wanneer ze nieuwe dingen releasen. ... nog effe sparen en dan eens kijken ga voor de zwaardere Mini dan (2.53 en 4gb , deze heeft ook een grotere hd).?? bedankt voor de reacties !!!
DAW    posted on 09-03-2010 12:58

Ik zou zeggen kijk eens op forums als?onemorething.nl, 123macmini.com, tweakers.net etc

Bovengenoemde argument slaat kant of wal. Mis zelfs de onderbouwing waarom dit zo zou moeten zijn.

Mac Mini is prima in staat om muziek op te produceren of te photosoepen. En elke applicatie heeft een minimum systeem eis. Op basis hiervan kun je kijken of een Mini MBP of een andere machine geschikt is.?

Valt me op dat men snel het duurste van het duurste wil adviseren terwijl dat in veel gevallen niet eens nodig is.?

Zelf geheugen of hdd vervangen is zo gebeurd. Dit al meerdere malen gedaan.?
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 09-03-2010 @ 13:00:54 (11%)
Vassilli    posted on 09-03-2010 13:10
Onemorething is een geweldige site! (ik ben er al een paar jaar lid)
dus als je ooit een vraag hebt kun je hem daar vragen Winking my eye
kippebotje    posted on 09-03-2010 13:41
Ik heb nu een mac mini staan thuis, het is de 2.24 GHz editie met 2 gb ram.

Hij trekt ableton 8 best goed, alleen als je een sooi vst's der in gooit moet je zekker wel 4 gb ram nemen.
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
DAW    posted on 09-03-2010 13:50
Om zeker te weten of je RAM of CPU continu vol zitten of tegen de max aanlooppen. Installeer eens Menumeters, hiermee kun je dit heel goed monitoren of een geheugen upgrade echt nodig is. Is gratis
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 09-03-2010 @ 13:50:41 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.652 days.
 Post CommentThat would be 188.4 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

179 Users online: 137 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 71.927
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.868.964