jrx 125 i.c.m crown xls602D
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D_fik    posted on 04-03-2010 16:49
hallo allemaal,

ik heb even een mening van jullie nodig omdat ik er zelf niet goed uitkom qua toekomst beslissing.

ik heb nu dus een set jbl jrx125 i.c.m een crown602D versterker. deze gebruik ik voor feesten tot 300 man en zelfs op mn slaapkamer.

wat vinden jullie over het algemeen over deze boxen??

enige nadeel dat ik kan vinden is dat de bas er pas lekker uit begint te komen vanaf volumes buiten de slaapkamer.

er zitten 2 15inch woofers in met een crosspas filter, de ene doet dus de lage tonen en de andere neemt ook de midden tonen mee.

omdat ik toch redelijk vaak hardstyl draai wil ik er in de toekomst waarschijnlijk 2 18inch woofers bij gaan kopen (alleen voor op feesten).

wat zouden jullie adviseren??

ben zeker niet ontevreden nu maar een echte keiharde bas krijg je natuurlijk niet uit die set nu.

veel mensen zeggen ook dat deze boxen bij zacht volume niet goed aanhoren, hier merk ik zeer weinig van mits je de versterker goed afstemt.

What do you think about jrx 125 i.c.m crown xls602D ??

Vote :   

Estacy    posted on 04-03-2010 17:09
zowiezo kun je op normaal volume (slaapkamer niveau) niet verwachten dat je broekspijp trillende bass krijgt. wat vindt jij een goede bass? wil je de hele tijd de bass voelen? dan zul je harder moeten draaien, als je op laag volume enorme bass niveaus hebt, dan klopt er ook geen hol van je geluid meer, omdat de bass veels te overweldigend is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Abram    posted on 04-03-2010 19:29
je hebt al JRX125 speakers met een crown amp dus kun je een bijbehorende set JRX-118S speakers met crown amp er bij kopen. Waardering is over het algemeen goed van die dingen.
D_fik    posted on 04-03-2010 21:41
Poster: Estacy
zowiezo kun je op normaal volume (slaapkamer niveau) niet verwachten dat je broekspijp trillende bass krijgt. wat vindt jij een goede bass? wil je de hele tijd de bass voelen? dan zul je harder moeten draaien, als je op laag volume enorme bass niveaus hebt, dan klopt er ook geen hol van je geluid meer, omdat de bass veels te overweldigend is.

het slaapkamer niveau is prima wat dat betreft, draai met cdj800mkII en een djm400 dus alles is redelijk goed aftestellen.

This is an old Topic

No new postings for 5.657 days.
 Post CommentThat would be 188.6 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 135 Guests (28 Unknown)
Pages generated today : 71.842
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.868.879