Interview Gabber Help (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheMole    posted on 02-03-2010 19:32
Hallo,
Ik moet voor een project een interview met een gabber afleggen. Zelf weet ik eigenlijk niks over de cultuur en ik vroeg me af of iemand een paar goeie vragen weet die ik kan stellen ik was al van plan om zelf de volgende te stellen.?
- Hoe verschilt de gabber cultuur van vroeger met die van nu ?
- Is gabber iets wat in hart en nieren moet zitten of hoor je er bij wanneer je naar de muziek luistert en de kleding draagt ?
- Wat vindt je van de stereotypen over gabber ? Zijn ze waar of niet ? (tuurlijk niet weet ik zelf ook :D)
- Is gabber iets dat door de media in een slecht daglicht geplaatst werd ?
- Is het waar dat extreem rechtste partijen de gabberscene proberen te beinvloeden ?

What do you think about Interview Gabber Help ??

Vote :   

Xurion    posted on 02-03-2010 20:50
- Is "gabber" een naampje in de buitenwereld of noemen jullie jezelf anders?
ccc    posted on 02-03-2010 20:58
Wat zijn dat gabbers??
jannickv    posted on 02-03-2010 20:59
dit zijn gabbers
Xurion    posted on 02-03-2010 21:16
Hij bedoelde dat als vraag voor het interview.
XMatiC    posted on 02-03-2010 21:20
Gabbers zijn mensen die hardcore luisteren.
Meestal dikke pitbull jassen aan en kaal geschoren.
en worden als criminelen & drugs verslaafde beschoud
www.youtube.com/LennertDJ
dp_    posted on 02-03-2010 21:27
Een Gabber is een uitgestorven ras, die na zijn hoogtij dagen in de jaren 90 is uitgestorven door overpopulatie.
ccc    posted on 02-03-2010 21:27
Gabbers bestaan toch niet meer. :P

Maar als we dan toch linkjes plaatsen van filmpjes, dan deze , de Gabber Indiaan ->>> http://www.youtube.com/watch?v=LyA5k13L_Sg? Cool
Xurion    posted on 02-03-2010 21:56
Poster: TheMole
Hallo,

Ik moet voor een project een interview met een gabber afleggen. Zelf weet ik eigenlijk niks over de cultuur en ik vroeg me af of iemand een paar goeie vragen weet die ik kan stellen ik was al van plan om zelf de volgende te stellen.?

- Hoe verschilt de gabber cultuur van vroeger met die van nu ?

- Is gabber iets wat in hart en nieren moet zitten of hoor je er bij wanneer je naar de muziek luistert en de kleding draagt ?

- Wat vindt je van de stereotypen over gabber ? Zijn ze waar of niet ? (tuurlijk niet weet ik zelf ook :D)

- Is gabber iets dat door de media in een slecht daglicht geplaatst werd ?

- Is het waar dat extreem rechtste partijen de gabberscene proberen te beinvloeden ?

- Welke hardstyle/hardcore artiesten zijn op het moment erg geliefd?
TheMole    posted on 02-03-2010 22:49
Ik weet ook wel wat gabbers zijn maar bedankt DJJS. Aan de reactie van dp_ heb ik ook iets merci :D
JollyJunkie    posted on 02-03-2010 23:01
- Is de gabber community nog opgedeeld in aparte groepen/ zijn er verschillende vormen van 'het gabber zijn', zo ja, welke?
- Hoe zien jullie de toekomst van gabbers?
DJADMIN    posted on 02-03-2010 23:11
Nouja, een bekend ''merk'' van de gabbers is wel Australian geweest natuurlijk...als je een aussie en een kale kop had, dan hoorde je bij de gabbers. Deze luisterden vaak naar hardcore, speedcore, en die stromingen.
Toekomst is er bijna niet meer, het echte ''gabberen'' zoals in de tijd van theo en lownoise is er niet meer...ze proberen er nieuw leven in te blazen, maar dat is zoooo moeilijk om die tijd te laten herleven..laat 't maar gewoon rusten zou ik zeggen !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Yorick    posted on 02-03-2010 23:31
Ziax    posted on 02-03-2010 23:36
Als je een filmpje wilt waar je wel iets kan van opsteken en zelf gewoon vragen uit overnemen Winking my eye

http://www.youtube.com/watch?v=WFZPQmwYgGw
nils7    posted on 03-03-2010 11:21
Daar heeft comedy central een hele mooie documentaire van.
Sandr    posted on 03-03-2010 13:06
Ik zou eerst eens goed op een rijtje zetten wat een gabber is. Jij zegt het te weten maar wie zegt dat jouw idee van gabber wel de juiste is.

Eerst goed onderzoek doen naar een gabber, zijn er misschien verschillende "soorten" gabbers? Hoe is gabber ontstaan? Hoe wordt er door de media naar gabbers gekeken?

En dan moet je aan hem vragen waar hij onder valt en daar je vragen op toesplitsen. Vragen die ik daarbij zou stellen:

Hoelang ben je al gabber? Hoe ben je in de gabber scene terecht gekomen? Merk je verschil met je beginperiode als gabber en het "gabberen" van nu? Heb jij politieke overtuigingen? Heb je het daar ook met andere gabbers over?

Je moet je niet blind staren op je vragenlijstje. Je moet voor jezelf bedenken welke informatie je wilt krijgen, daar een vragenlijst over maken maar ook veel doorvragen. Verder proberen zoveel mogelijk open vragen te stellen, dan kan je daar weer op inhaken!
Play that funky music white boy....
Sound-Division    posted on 03-03-2010 14:13
Haha het echte gabberen is toch wel echt voorbij. die filmpjes hierboven blijven wel leuk, en van die belg is gewoon echt lachen Cool
Laidback    posted on 03-03-2010 17:12
Poster: jannickv
dit zijn gabbers

-
Kan iemand mij even onder de tafel vandaan halen.?Cool, ik kom echt niet meer bij!?Cool
dacuba    posted on 03-03-2010 17:59
Vraag hun maar eens wat er in hemelsnaam fout is gegaan in hun opvoeding..
Mathiz    posted on 03-03-2010 18:15
Poster: Laidback

-

Kan iemand mij even onder de tafel vandaan halen.?Cool, ik kom echt niet meer bij!?Cool

toen ik aan dit topic dacht wou ik net hetzelfde posten
TheMole    posted on 08-03-2010 21:01
Poster: Sandr
Ik zou eerst eens goed op een rijtje zetten wat een gabber is. Jij zegt het te weten maar wie zegt dat jouw idee van gabber wel de juiste is.

Eerst goed onderzoek doen naar een gabber, zijn er misschien verschillende 'soorten' gabbers? Hoe is gabber ontstaan? Hoe wordt er door de media naar gabbers gekeken?

En dan moet je aan hem vragen waar hij onder valt en daar je vragen op toesplitsen. Vragen die ik daarbij zou stellen:

Hoelang ben je al gabber? Hoe ben je in de gabber scene terecht gekomen? Merk je verschil met je beginperiode als gabber en het 'gabberen' van nu? Heb jij politieke overtuigingen? Heb je het daar ook met andere gabbers over?

Je moet je niet blind staren op je vragenlijstje. Je moet voor jezelf bedenken welke informatie je wilt krijgen, daar een vragenlijst over maken maar ook veel doorvragen. Verder proberen zoveel mogelijk open vragen te stellen, dan kan je daar weer op inhaken!
 Ik moet dit doen voor culturele dagen een heel groot project van men school waar we al een heel jaar elke week 2 lesuren voor krijgen dus ik heb al wat research gedaan. Maar toch bedankt voor de tips
User edit by TheMole on 08-03-2010 @ 21:02:12 (3%)
ArCee    posted on 16-03-2010 10:48
User edit by ArCee on 16-03-2010 @ 10:53:36 (100%)
Dolivieira    posted on 16-03-2010 11:37
Poster: ArCee
Gabber Piet - Mosselman, geweldige clip Cool

Hakkubar, ook zoiets http://www.youtube.com/watch?v=l18j-vrVMCA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MuZ59CUBkwY

CoolCoolCoolCool
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mixt-Ape    posted on 16-03-2010 11:39
Haha ja, echt een geweldig videotje!
Dyno    posted on 16-03-2010 11:43
Mocht je een ?chte gabber treffen voor het interview, vraag dan nix hier over ....

Poster: ArCee
Gabber Piet - Mosselman, geweldige clip Cool

Hakkubar, ook zoiets http://www.youtube.com/watch?v=l18j-vrVMCA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MuZ59CUBkwY

Even een overzicht van alle bovengenoemde vragen en meer:

- het ontstaan (waar, wanneer? en hoe) (verleden)
- de cultuur (hoe leven (leefde) ze, hoe zagen ze er uit)
- wie zijn de grootste artiesten (vroeger en nu)
- gabber in de media (hoe word daar naar gekeken)
- hoe groot is de scene nu in vergelijking met vroeh?h
- wat is er veranderd/hetzelfde
- vraag ook over commerciele hardcore (ook wel happy hardcore)
- andere aftakkingen van de hardcore (terror, happy, enz)
- vraag aan de gabber die je interviewt wanneer zijn 1e feest was en hoe lang ie al gabber is
- zijn zijn vrienden ook gabber
- hoe lang denk je dat de gabber/hardcore nog zal bestaan (toekomst)

En verzin zelf ook wat leuke vragen die je z?lf zou willen weten van een gabber. Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
TheMole    posted on 16-03-2010 16:35
Heb het interview al gedaan :D Merci voor de hulp. Wel zoek ik nog iemand voor House. Iemand die er al lang mee bezig is mochten er hier zitten of mochten jullie voorstellen hebben.
User edit by TheMole on 16-03-2010 @ 16:41:02 (100%)

368 Users online: 240 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 76.116
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.873.153