Radio DJresource (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gylian    posted on 02-03-2010 15:11
Ik zag net een topic over Radio DJresource, maar die dat topic kwam uit 2006 dus daar reageerde ik maar niet op vandaar dit topic. Waarom is Radio DJresource er nooit gekomen aangezien heel veel member wel erg leuk vinden?

Of bestaat het al en heb ik niet goed gelezen, zoja dan sorry. Maar zonniet, waar doen ze het niet dan? Ik kan eventueel de server wel draaien, heb er nog 4 hier staan die nog goed werken.

Mvg
Gylian

What do you think about Radio DJresource ??

Vote :   

Xurion    posted on 16-03-2010 18:22
Poster: Lead

waar haal je deze wijsheid vandaan ? Pioneer adverteert hier niet en ze sponseren DJResource ook niet. Behalve met stikkers en nu een mooie iPod docking hebben ze nog nooit in hun buidel moeten tasten voor ons.

Nee ik bedoelde dat mooie geweldige docking systeem
T-to-the-J    posted on 16-03-2010 18:33
Poster: Lead
waar haal je deze wijsheid vandaan ? Pioneer adverteert hier niet en ze sponseren DJResource ook niet. Behalve met stikkers en nu een mooie iPod docking hebben ze nog nooit in hun buidel moeten tasten voor ons.

Stikkers?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Jorrit    posted on 16-03-2010 19:52
Jongens, leuk dat jullie zo enthousiast zijn, maar ik zie een groep 13-14 jarigen niet zo snel een webradio op legale wijze runnen.

Verder zijn jullie aan het rommelen met hosting en servers, maar willen jullie wel DJResource als 'merk' hebben. Wat heeft DJResource eraan als het buiten DJResource.eu op internet staat?
Yvaroz    posted on 16-03-2010 22:04
De meeste 13-14 jarige dj's zullen vast wel dat vooroordeel krijgen dat je illegaal download enzo,
ik ben 13 en download legaal(beatport) en waarschijnlijk zijn er wel meer van mijn leeftijd die dat doen

maar djr als merk hebben, daar zie ik ook het nut niet van in...
Nothing is Impossible
Jorrit    posted on 16-03-2010 22:07
Het gaat me niet zo zeer om hoe je aan de muziek komt, legaal verkregen muziek uitzenden zonder de benodigde licentie is ook illegaal.

(En dit zijn niet erg simpele procedures om te doorlopen)
Mod edit by Jorrit on 16-03-2010 22:07 (48%)
Joep    posted on 16-03-2010 22:07
Het gaat er bij een webradio niet alleen om of je de muziek legaal hebt gedownload....
Je moet ook betalen aan Buma/StemraCool

EDIT: Jorrit je was me net voor.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 16-03-2010 @ 22:08:34 (28%)
Gylian    posted on 17-03-2010 16:18
Ik heb even een formulier online geplaatst waar je je kunt opgeven als je mee wilt werken aan de radio. Mijn plan staat hieronder beschreven:

Ik zou het leuk vinden om een eenmalige radio uitzending te houden die niet vast zit aan DJ resource, tenzij we toestemming krijgen van een webmasters. De radio uitzending word ook legaal aangezien ik nog wel iets kan regelen, als dit niet het geval is gaan we gewoon legale muziek draaien (En ja, dit mag. Heb de regels en die poespas gezien en dit mag wel, en ik weet ook al hoe ik er aan kom) en misschien stiekem wel eens tussendoor een illegaal mix'je.

Als je je wil opgeven dan kan dat via http://radio.xasso.nl/
User edit by Gylian on 17-03-2010 @ 17:15:55 (1%)
dacuba    posted on 17-03-2010 21:52
Begin? maar met podcasts Happy, laughing
Joep    posted on 18-03-2010 09:46
@dacuba
Dat lijkt me inderdaad wel een beter idee.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
ArCee    posted on 18-03-2010 14:59
Met alle respect, en alle lof voor de initiatieven, maar als ik zo eens naar de profielen kijk, dat degene voor de server en degene voor de site beide onder de 15 zijn en ik zie, bij mijn eigen station, hoe het allemaal werkt, wat erbij komt kijken en waar je allemaal mee te maken krijgt, dan brand ik hier absoluut mijn vingers, nog eens mijn pink aan.
Allemaal goed bedoeld, maar je hebt werkelijk geen idee waar je aan gaat beginnen.

Op TotaalFM hebben 3 (volwassen)?mensen er zowat een dagtaak aan qua deejays, programmering, site en stream (server), en hebben we er nog eens een mannetje of 5 bij om met diverse hand en spandiensten alles voor elkaar te krijgen, dus weet waar je aan begint.

Laatste waarschuwing, de Buma/Stemra is niet je grootste probleem, voor een kleine 550 euro per jaar mag je vol uitzenden zonder beperkingen, niet commercieel.. Wacht maar eens tot de Sena komt kijken, dan piep je wel anders.

Ooit iemand gesproken die een soort locale radio op internet had in Rotterdam. Nooit de Sena betalen, ondanks herhaalde verzoeken en dwangbevelen.

Resultaat: Hij werd met behulp van de politie van het internet gehaald. Al zijn muziek, muziekapparatuur en computerspullen in beslag genomen en een rekening toe van 54.000 euro over de afgelopen?4 jaar
Iedereen die met muziek bezig is, podcast, streamen, het maakt niet uit, krijgt met Buma en Sena te maken en er is geen ontsnappen aan.
Succes ermee. ?
User edit by ArCee on 18-03-2010 @ 15:00:59 (4%)
T-to-the-J    posted on 18-03-2010 20:34
Dan meld ik me wel aan bij een een radio station, bedankt voor je info ArcEe +1
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
walteur    posted on 18-03-2010 20:44
Poster: ArCee
?

Hij heeft gewoon gelijk,dit is veel te moeilijk en te duur om zomaar op te starten Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

245 Users online: 102 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 171.336
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.251