Radio DJresource (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gylian    posted on 02-03-2010 15:11
Ik zag net een topic over Radio DJresource, maar die dat topic kwam uit 2006 dus daar reageerde ik maar niet op vandaar dit topic. Waarom is Radio DJresource er nooit gekomen aangezien heel veel member wel erg leuk vinden?

Of bestaat het al en heb ik niet goed gelezen, zoja dan sorry. Maar zonniet, waar doen ze het niet dan? Ik kan eventueel de server wel draaien, heb er nog 4 hier staan die nog goed werken.

Mvg
Gylian

What do you think about Radio DJresource ??

Vote :   

ArCee    posted on 13-03-2010 17:37
Zoiets opzetten is een kwestie van opbouwen en een lange adem hebben. Dingen gebeuren nu eenmaal niet rete-snel.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat het denkelijk nu, redelijk moeilijk is, om nog eens een i-net station te beginnen daar waar i-net nu vergeven is van stations die allemaal een stukje van de markt willen. De concurentie is moordend, zo zeer zelfs dat de marktlijders zelfs met oneerlijke, soms tegen het illegale aan,?akties hun marktaandeel proberen te houden, het een ander niet gunnen / moeilijk maken, en / of proberen terug te winnen. Het is een slangekuil.?
Wil je daaraan meedoen?

Voordeel is wel, als alle leden van DJR luisteren, dan heb je meteen al een leuke luisterschare, leuk voor de deejays en voor de opzet. Tevens meteen een forum waar over de handel en wandel van het station, de deejays?en de mixen gesproken kan worden, dat is in mijn ogen wel al een bepaalde voorsprong.
Nadeel, veel mensen (deejays) verkijken zich op de verplichting van elke week, twee maal per maand, of?1 x per?maand een mix MOETEN afleveren. Ik heb aan den lijve ondervonden hoe moeilijk het is om echt 'vaste' deejays te vinden die ook blijven doorgaan met draaien. Het gros van de deejays kan deze verantwoordelijkheid (nog) niet aan of verkijken zich er dus gewoon op. Dat is herhaaldelijk gebleken. Veel deejays zijn er simpelweg te jong voor, te onervaren en uiteindelijk, te ongemotiveert voor op de lange termijn. Een paar keer is leuk, daarna raakt de lol er snel af.
Een beetje thuis draaien en af en toe een mixje opnemen is leuk, maar meer moet het niet worden. Daarbij vereist draaien op radio toch een bepaalde dicipline en instelling, je ziet immers niet direct het resultaat van de set. Er is altijd de onzekere factor, luisteren mensen wel? Daar moet een deejay, ook op langere termijn mee kunnen omgaan. Je moet een 'radio gevoel' hebben om het zo maar te zeggen, je moet het echt willen.

Waar je volgens mij NIET aan moet beginnen is een doelgroep station, dus alle kaarten op 1 stijl muziek zetten.
Meerdere stijlen behandelen, maar dan ook wel weer stijlen die kunnen overvloeien in elkaar.
Als eerst een clubby house set draait, met daar achteraan een hardstyle set, dat gaat niet weken.

Mocht DJR hier ooit eens mee aan de gang willen wil ik eventueel (als dat op prijs gesteld worden) wel helpen met diverse zaken gezien mijn ervaring op radio gebied.
De nachten kunnen eventueel gevuld worden met herhalingen van de dag en avond, of je gebruikt de uitzendingen van een bevriend station als 'raam' voor je nacht uitzendingen.

Het kan best werken, maar je moet het goed overdenken en met een goed en uniek plan op tafel komen waarvan mensen het gevoel hebben, dit is er nog niet, dit wil ik horen, en dat is volgens mij het meest moeilijke van het verhaal. Wat is er nog niet gedaan, en waarom moeten mensen juist naar jouw station luisteren?
User edit by ArCee on 13-03-2010 @ 17:43:46 (10%)
T-to-the-J    posted on 13-03-2010 18:21
Ik heb het vorige topic niet gelezen maar het lijkt mij een super idee, ik ben hier groot voorstander van!
En ik zou als het opgericht wordt best in september dj worden
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
ArCee    posted on 14-03-2010 08:13
Da's het punt T to the J, je wil het worden, maar het over een lange periode ook blijven? Daar gaan een hoop mensen, die zich zelfs ten onrechte deejay noemen, (niet persoonlijk bedoeld hoor) mee de mist in met het fenomeen radio.
T-to-the-J    posted on 14-03-2010 08:19
Ik zou het willen, een keer in de week een uurtje of 2 en de andere tijden kan je een afspeellijst aanzetten
Laidback    posted on 15-03-2010 00:00
er zijn genoeg mensen die het een supertof idee vinden en ook graag een uur (of meer) willen maken/vullen.

het probleem is al eerder vermeld, er moeten programma's blijven komen.
en luisteraars ook.

waarom geen Djresource Podcast om maar iets te noemen om mee te beginnen ?.
elke week een aantal Dj's die een mix aanleveren. die vervolgens in een Itunes is te downloaden.
dit is niet alleen een leuke extra voor Djresource maar ook zeker een hele goede manier om je naamsbekendheid op te bouwen.
hiermee kunnen we ook zien hoeveel Animo er is voor een eventuele DJR-Webradio.

Om maar wat dingetjes te noemen;

elke week 4 Podcasts, 4 Verschillende stijlen.
toch stuit je daar weer op het probleem dat je wel elke week, 52 weken per jaar, 4 mixen moet hebben!.
(208 Podcasts per jaar)

ik weet alleen niet hoe het zit met Podcasts en Muziekrechten.

User edit by Laidback on 15-03-2010 @ 00:03:22 (33%)
AdenFarleigh    posted on 15-03-2010 10:46
Poster: Laidback
er zijn genoeg mensen die het een supertof idee vinden en ook graag een uur (of meer) willen maken/vullen.

het probleem is al eerder vermeld, er moeten programma's blijven komen.
en luisteraars ook.

waarom geen Djresource Podcast om maar iets te noemen om mee te beginnen ?.
elke week een aantal Dj's die een mix aanleveren. die vervolgens in een Itunes is te downloaden.
dit is niet alleen een leuke extra voor Djresource maar ook zeker een hele goede manier om je naamsbekendheid op te bouwen.
hiermee kunnen we ook zien hoeveel Animo er is voor een eventuele DJR-Webradio.

Om maar wat dingetjes te noemen;

elke week 4 Podcasts, 4 Verschillende stijlen.
toch stuit je daar weer op het probleem dat je wel elke week, 52 weken per jaar, 4 mixen moet hebben!.
(208 Podcasts per jaar)

ik weet alleen niet hoe het zit met Podcasts en Muziekrechten.

In dat geval biedt Podomatic.com misschien wel een uitkomst. Je kan ongeveer 2,3 mixen van een uurtje erop zetten met een gratis account. Dus als je een limiet stelt aan de lengte van de sets, kun je er makkelijk 4 op zetten per week (de oudere haal je er gewoon af).
Ik denk wel dat er op dit forum genoeg animo is om ons van mixen te voorzien, nietwaar jongens?Cool
Misschien is dat een makkelijkere eerste stap dan gelijk een radio-station (al ben ik ook daar een voorstander van) te beginnen.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Gylian    posted on 15-03-2010 16:56
Wekelijks hoeft toch ook weer niet? 1x in de de tweemaanden of gewoon eenmalig. We kunnen natuurlijk ook gewoon een radio uitzending maken zonder dat we dan naam Dj resource aan vast knopen, ik kan de server draaien (Had ik al eerder gezegt). Maar er moet wel genoeg animo inzitten.
User edit by Gylian on 15-03-2010 @ 16:58:33 (100%)
T-to-the-J    posted on 15-03-2010 17:25
Ik wil dit plan ook wel doorzetten, en ik wil er tijd insteken dus! En gylian, als jij de server doet, dan hebben we voorlopig alleen nog een website nodig, wie wil?
Limb-Girdle    posted on 15-03-2010 20:22
Als website kan je de opensource systemen Joomla of Wordpress overwegen. Cool
Daarbij is het bewerken van de pagina's, het installeren van plugins / modules erg simpel.
Succes met de DJResource radio!
Where the music meets the deejay!
niiicola    posted on 15-03-2010 20:29
Ik wil zeker graag aan dit project meewerken!
Gewoon.
T-to-the-J    posted on 15-03-2010 20:32
Misschien is het handig als iedereen die wil meewerken ff zn msn geeft, pm me maar, of zet het hier neer!
Xurion    posted on 15-03-2010 21:00
I'm in, contact: www.dj-js.tk/contact.php?
User edit by Xurion on 15-03-2010 @ 21:01:21 (5%)
T-to-the-J    posted on 15-03-2010 21:02
DJJS wat is je msn? Ik wil dit project overigens best co?rdineren! Ik maak een apart topic aan voor de medewerkers van het project!!!
-FLoriZ-    posted on 15-03-2010 21:05
I'm in!
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
T-to-the-J    posted on 15-03-2010 21:08
Ik heb een apart topic aangemaakt voor inschijven, gelieve dat in dat topic te doen!
Gylian    posted on 15-03-2010 23:17
Alleen die is helaas gelockt. Als je dit nu wat anders had aangepakt bestond je topic nog (a). Ik? stuur je PM met me msn!

Wat ik kan betekennen voor je:

- Ik kan eventueel de server hosten, als die nog aangaat (Vast wel)
- Van de website maak ik wel een CMS systeem met eventueel een request systeem en al die andere scripts erin. Of ik maak een mooi design en codeer hem zo dat Wordpress of Joomla er in kan gebouwd worden.
User edit by Gylian on 15-03-2010 @ 23:29:39 (100%)
dacuba    posted on 16-03-2010 01:11
Waarom werd dat ander gesloten? Het ging meer over wie er aan een radio wou meehelpen. 'DJR' werd toch niet genoemd?
Dolivieira    posted on 16-03-2010 07:31
Daar begon het wel mee. Voor dat jullie zo beginnen neem eerst contact met Lead en of W.i.M. Of met een van de Mods die zullen ook de admins kunnne bereiken. Eerst overleggen. Anders buiten DJR om zo iets starten.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
T-to-the-J    posted on 16-03-2010 08:03
Ja zat ik gisteravond ook aan te denken, net Lead een PM gestuurd.
FML    posted on 16-03-2010 14:50
Wegens onkosten en dergelijke zullen ze dit niet doen.

http://www.bumastemra.nl/ kost mega veel , en de bandwith stijgt de pan uit.

Voor hobby'sten is een eigen radio station meestal niet meer haalbaar. Site heb je zo gemaakt dat zal het punt niet zijn.
maar om quite te komen met je ads en dergelijk is bijna onmogelijk.

Poster: DJJS
?Sponsor's zal voor DJR geen probleem zijn naar mijn idee. Pioneer is al een sponsor voor onder andere de Quiz en ze adverteren hier.

Wil je dit doen houd je DJR er buiten. nogmaals die zullen hier niet aan mee doen en gelijk hebben ze.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 16-03-2010 @ 15:00:15 (100%)
Yvaroz    posted on 16-03-2010 16:22
als je dan DJR er buiten wilt houden,
mag je dan wel gewoon dj's voor de radio hier zoeken?
of dat ook niet.
zou wel vet zijn, dat er steeds een paar dj's zijn die zoeken naar vette mixen van DJR's enzo
Nothing is Impossible
Helioxx    posted on 16-03-2010 16:27
Ik wil zeker wel meedoen!
Joep    posted on 16-03-2010 16:38
Ik wil ook wel meedoen. Voordat het zover komt, wil ik echter wel wat meer duidelijkheid.
Wat kan ik betekenen?:
- Website: scripts, design, eventueel hosting
- Mixtapes maken
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Lead    posted on 16-03-2010 17:26
Poster: DJJS
...Sponsor's zal voor DJR geen probleem zijn naar mijn idee. Pioneer is al een sponsor voor onder andere de Quiz en ze adverteren hier.

waar haal je deze wijsheid vandaan ? Pioneer adverteert hier niet en ze sponseren DJResource ook niet. Behalve met stikkers en nu een mooie iPod docking hebben ze nog nooit in hun buidel moeten tasten voor ons.
Let the BASS be louder
FML    posted on 16-03-2010 18:09
Hij zal wss de google ads bedoelen. Happy, laughing
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3

273 Users online: 130 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 170.898
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.689.813