Radio DJresource (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gylian    posted on 02-03-2010 15:11
Ik zag net een topic over Radio DJresource, maar die dat topic kwam uit 2006 dus daar reageerde ik maar niet op vandaar dit topic. Waarom is Radio DJresource er nooit gekomen aangezien heel veel member wel erg leuk vinden?

Of bestaat het al en heb ik niet goed gelezen, zoja dan sorry. Maar zonniet, waar doen ze het niet dan? Ik kan eventueel de server wel draaien, heb er nog 4 hier staan die nog goed werken.

Mvg
Gylian

What do you think about Radio DJresource ??

Vote :   

Laidback    posted on 02-03-2010 15:38
Teveel werk.
en het is niet gratis.
Buma rechten voor Webradio's met meer als 5 Luisteraars.
LilQuint    posted on 02-03-2010 15:43
Kost anders een vermogen!
Gylian    posted on 02-03-2010 16:01
Poster: Laidback
Teveel werk.
en het is niet gratis.

Ja dan van Bume en al dat ander geld kopperij weet ik wel. Maar als het nu maar eenmalig een show'tje is van 1 ? 2 uur. En daarbij kunnen we ook nog rechtvrije muziek afspelen, vaak vele leukere muziek. Dit heb ik ook vaak zat gedaan, ken redelijk wat sites waar je rechtvrije muziek kunt downloaden.
XMatiC    posted on 02-03-2010 19:23
Kost geld , veel werk , ...
Beter niet denk ik , Maar zou wel leuk zijn?
www.youtube.com/LennertDJ
tom-j    posted on 02-03-2010 19:29
Poster: Gylian
Poster: Laidback
Teveel werk.

en het is niet gratis.

Ja dan van Bume en al dat ander geld kopperij weet ik wel. Maar als het nu maar eenmalig een show'tje is van 1 ? 2 uur. En daarbij kunnen we ook nog rechtvrije muziek afspelen, vaak vele leukere muziek. Dit heb ik ook vaak zat gedaan, ken redelijk wat sites waar je rechtvrije muziek kunt downloaden.

Rechten vrije muziek?
volgens mij blijft dan niks over van het idee dat members hun eigen sound laten horen, aangezien veel van die muziek, zo niet alles, rechten heeft....

feestbeest    posted on 02-03-2010 19:34
Ik wil anders wel een keer een illegaal showtje doen met members...moet het overgins wel met een groep zijn die het ook leuk vinden om een keer zoiets te doen eenmaalig.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Xurion    posted on 02-03-2010 19:54
Ik heb ook wel eens zown illegaal showtje gehad maar als je het legaal wil maken kust het veel! Geloof me.
Lucalicious    posted on 02-03-2010 20:57
nou ja, als iedereen vrijwillig draait, en je vindt een paar goede sponsoren, wat best moet lukken aangezien djr?toch wel een grote naam heeft. moet best lukken volgens mij!
Gylian    posted on 02-03-2010 21:22
Poster: Lucalicious
nou ja, als iedereen vrijwillig draait, en je vindt een paar goede sponsoren, wat best moet lukken aangezien djr?toch wel een grote naam heeft. moet best lukken volgens mij!

Dat ook. Maar om Boomr kun je je aanmelden als podcaster en rechtvrije muziek downloaden, en wat hierboven word gezegt dat het eigenlijk gaat om de muziek die leden zelf hebben gemixt die kunnen het lied insturen.

And, eenmaal een half illegaaltje showtje zal toch niet uitmaken aangezien de kans (heel) klein is dat Buma/stenra en al die andere geldkoperij bedrijven toevallig komen luisteren naar de radio. Dan heb je gewoon 1 avondje van 2 uur met leuke muziek, mixen en requests. En zoals ik al eerder zij is dat ik eventueel de server wil kan hosten, gratis ofcourse.
XMatiC    posted on 02-03-2010 21:23
DJR is gekend in veel dj shops maar
als je dan moet beslissen wie gaat draaien op die radio
denk ik dat er veel meningsverschillen komen (leeftijd,ervarings,skills)
www.youtube.com/LennertDJ
Lucalicious    posted on 02-03-2010 21:27
denk ik niet juist, lijkt me zeer overbodig1
Gylian    posted on 02-03-2010 21:34
Er kan desnoods geloot worden. Het moet zowiezo iemand zijn die verstand heeft van Shoutcast en die een fatsoenlijke microfoon heeft die niet naja, zo gaat;?? en dan *kraasshhhh* nu *rrrrr*
Bouncy    posted on 02-03-2010 21:38
1 Ding, wat je ook gaat doen, verbind hier NIET de naam DJResource aan, ik weet nu al dat Lead en W.I.M daar neit zo blij mee zullen zijn!
niiicola    posted on 02-03-2010 21:38
En dan gewoon dat iedereen zijn eigen stijl draait, ieder die wilt een uur per week. Ik heb wel een goeie mic, maar ik weet niks over podcasten...
Gewoon.
User edit by niiicola on 02-03-2010 @ 21:40:35 (36%)
niiicola    posted on 02-03-2010 21:39
En dan gewoon dat iedereen zijn eigen stijl draait! Ik heb wel een goeie mic, maar ik weet niks over podcasten...
Gewoon.
niiicola    posted on 02-03-2010 21:42
ieder een uur per week die willen!
Gewoon.
Xurion    posted on 02-03-2010 21:43
Ieder lid moet dan een kans krijgen om te draaien op de radio. Er zal wel iemand aangesteld worden voor de planning etc. Sponsor's zal voor DJR geen probleem zijn naar mijn idee. Pioneer is al een sponsor voor onder andere de Quiz en ze adverteren hier.
Dj_Fantasy    posted on 02-03-2010 21:44
Jongens, zit nou niets zelfs te belissen en te gissen zonder mede weten van Lead & WIM.
Stuur eerst een mail naar info@djresource. eu en dan kryg je wel te hore of dit mogelijk is of niet.

en btw, Pioneer sponsert niets hier op DJR hoor.. De vorige Quiz prijzenpakketen zijn dingen die Lead zelf heeft bijgehouden. De reclame op DJR wordt bepaald door google, dus puur toeval dat het zoveel Pioneer is.
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 02-03-2010 @ 21:45:49 (100%)
Vassilli    posted on 02-03-2010 21:44
Pioneer zou een mooie sponser zijn :D
Estacy    posted on 02-03-2010 21:50
Poster: Bouncy
1 Ding, wat je ook gaat doen, verbind hier NIET de naam DJResource aan, ik weet nu al dat Lead en W.I.M daar neit zo blij mee zullen zijn!

k wou het net gaan zeggen, was ook al een gedoe met de DJR contest. Die naam is inderdaad van Lead en W.I.M en niet van ons :P
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gylian    posted on 02-03-2010 22:36
Poster: Bouncy

Ik was ook zeker niet van plan om de naam te gaan gebruiken zonder toestemming. Heb bij een andere website bij het organiseren ervan ook deze fout gemaakt, en daar heb ik zeker wat van geleerd.

En over dat mailen naar [email]info@djresource.eu[/email] is nog niet echt nodig, aangezien het nu alleen nog maar bij discussiėren blijft, als er plannen en stappen worden gezet zal ik of een andere member wel mailen. Liever een andere member aangezien ik net nieuw ben op DJ resource.
Lead    posted on 03-03-2010 00:33
Poster: Gylian
... Liever een andere member aangezien ik net nieuw ben op DJ resource.

Dan denk ik dat het sowieso al lastig gaat worden. Bandbreedte/server is niet het probleem, het bijhouden en georganiseer des te meer. We hebben eens radio gehad... maar er waren ook niet zoveel luisteraars dat we het de moeite vonden dit aan de gang te houden. Het alternatief is een producties section met een playlist die je zelf kunt samenstellen uit de geuploaden producties.

Dit lijstje blijft opgeslagen dus zo hou je je favoriete tracks bij de hand Winking my eye

Een idee lijkt altijd leuk, maar je hebt ook nog mensen nodig die alles aan de gang houden. En ik vrees dat dit soort dingen daar op stuk lopen. De eerste 10 mixen zijn er zo natuurlijk, maar een dag heeft 24 uur en een week 168... die moet je wel opvullen want iedereen heeft zo zijn eigen tijden dat hij online is...
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 03-03-2010 03:17
moet je mss wel internationaal gaan zoeken om op te vullen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 13-03-2010 10:46
Ik zit me af te vragen hoe dat zit als een al bestaande zender op de achtergrond zou laten draaien? Als ik naar mijn station kijk, wij betalen al die rechten al, het is toch idioot om dat 2 x te moeten betalen? Daarbij draaien er ook een aantal deejays bij ons die aktief zijn op DJR dus wat dat aangaat?
Gooi je er af en toe een spotje doorheen, TFM is supported by DJR (of zo) Cool
User edit by ArCee on 13-03-2010 @ 10:47:03 (25%)
niiicola    posted on 13-03-2010 10:48
Poster: Lead

Dan denk ik dat het sowieso al lastig gaat worden. Bandbreedte/server is niet het probleem, het bijhouden en georganiseer des te meer. We hebben eens radio gehad... maar er waren ook niet zoveel luisteraars dat we het de moeite vonden dit aan de gang te houden. Het alternatief is een producties section met een playlist die je zelf kunt samenstellen uit de geuploaden producties.

Dit lijstje blijft opgeslagen dus zo hou je je favoriete tracks bij de hand Winking my eye

Een idee lijkt altijd leuk, maar je hebt ook nog mensen nodig die alles aan de gang houden. En ik vrees dat dit soort dingen daar op stuk lopen. De eerste 10 mixen zijn er zo natuurlijk, maar een dag heeft 24 uur en een week 168... die moet je wel opvullen want iedereen heeft zo zijn eigen tijden dat hij online is...

Dan moeten Tekhead en Mixt-Ape de nachten doen Happy, laughing
Gewoon.

530 Users online: 346 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 149.666
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.668.581