onbekendere stijl, geen feesten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMixing    posted on 01-03-2010 22:27
Hey allemaal,

Ik zit nu een beetje in een soort fase waar ik mn slaapkamer niet uitkom als dj.
Dit is aan de ene kant omdat ik mezelf nog niet goed genoeg vind, ik heb al een paar keer buitenshuis gedraaid (schoolfeesten) en dat ging best goed Happy, laughing maar ik wil beter worden dus moet meer oefenen!

Aan de andere kant omdat mijn muziek-style, een niet veel gehoorde stijl is. Ik hou namelijk van UK Hardcore (bonkers, masif hardcore, scott brown, hixxy, s3rl, aussie hardcore, orbit 1 etc) en dat is niet echt heel erg bekend en wordt volgens mij ook niet veel gedraaid in Nederland.?

Nu wordt ik bijvoorbeeld af en toe gevraagd voor een allround feestje, soms doe ik dit, gewoon omdat de sfeer goed is. Ik hou verder niet zo van die muziek, en ook niet om zulke nummers te mixen.

Nu ga ik dus helemaal los op mn slaapkamertje, en daar is verder nix mis mee! Alleen, hoe gaat dit in de toekomst, vraag ik me dan af. Zijn er meerdere DJ's hier die dit herkennen? Dat ze een muziekgenre mixen, die niet zo heel bekend is zodat je eigenlijk vrijwel nooit op een feestje die stijl kan draaien?

Voor de rest vermaak ik me prima op mijn slaapkamer hoor, ik geniet elke keer weer als ik aan het mixen ben! Happy, laughing

Laat maar horen over jullie ervaringen.

DJMixing

What do you think about onbekendere stijl, geen feesten ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 01-03-2010 22:53
Ik zou gewoon zeggen : ga door met je eigen ding doen, en wellicht dat je tijd wel komt. Of je moet je stijl omgooien, maar dat zou ik niet aanraden..DJ'en is werken met de muziek die je bij 't hart ligt, je moet het niet doen omdat anderen zo leuk vinden, maar omdat je het zelf leuk vind !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
JollyJunkie    posted on 01-03-2010 23:17
Ik heb hetzelfde probleem, mijn muziekstijl wordt ook steeds minder draaibaar merk ik. En mensen van mijn leeftijd vinden het zeker niet mooi. Hierdoor draai ik bijna nergens...
Maar ik denk maar gewoon dat mijn tijd wel komt, en dat het draaien zelf niet het belangrijkste is, maar producties belangrijker zijn (al moet er dan eerst even een laptop met een sequencer komen) Happy, laughing
Tekhead    posted on 01-03-2010 23:21
Waarom probeer je op een allround feestje je eigen styl er voorzichtig toe te voegen, en kijk hoe het publiek reageerd hierop, begin dat op te bouwen, niet gelijk boenk boenk en gaan, want dat zal wss nooit inslaan dan. Suc6 ermee
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ccc    posted on 01-03-2010 23:37
Ik denk dat UK Hardcore niet echt zal aanslaan op een allround feestje.
Tekhead    posted on 01-03-2010 23:42
wie niet waagd,...... blijft maagd haha
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Stagiar    posted on 02-03-2010 01:11
Ga produceren, anders begin je nergens..
LilQuint    posted on 02-03-2010 16:13
Poster: Tekhead
wie niet waagd,...... blijft maagd haha

Cool
dondanielo    posted on 02-03-2010 16:22
je moet gewoon kiezen, je DJ't om een reden..
je moet sowieso je stijl draaien waar je zelf naar luistert, daar doe je het voor Cool

maar dj's worden bekend omdat ze de juiste muziekkeuze voor het juiste publiek draaien.

nou moet je jezelf afvraagen of je op hardcore feesten wil draaien of liever allround
DJMixing    posted on 02-03-2010 16:53
Poster: Stagiar

Ik ben niet zo'n producer-type. Ik heb meer fun als ik achter mijn decks lekker bezig ben.
Ik denk niet dat het zal aanslaan als ik een paar UK Hardcore tracks door mn allround sessie gooi, aangezien de bpm velen malen hoger is, en ik niet echt denk dat mensen daarop zitten te wachten.
Ik hoef niet perse bekend te worden als DJ, zolang ik kan mixen vind ik het best. Of dat thuis is of op een feestje..
Ik ben nu wel meer bezig om live te gaan via Youtube. Ik heb een webcam gevonden onder het stof :p en ben van plan daarmee mixen op te nemen en op youtube te plaatsen. Ik merk dat er op youtube zelf wel animo is die ernaar luistert Happy, laughing hopelijk wordt het daar goed opgepakt Happy, laughing
T-to-the-J    posted on 06-03-2010 10:53
Poster: Stagiar

Welke programma's zou ik daar voor moeten gebruiken??
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Ewoud    posted on 06-03-2010 11:03
Zie dit forum: klik

Daar staat genoeg info over de programma's en wat je nog meer nodig hebt Winking my eye
DJ Ecs
T-to-the-J    posted on 06-03-2010 13:30
Ok? bedankt!!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!

This is an old Topic

No new postings for 5.547 days.
 Post CommentThat would be 184.9 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

141 Users online: 20 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 47.353
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.783.868