Pioneer DJM-900?(speculatie algemeen pioneer) (9/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

RemcoDelst    posted on 28-02-2010 11:50
Ik heb hier en daar al gehoord dat er een djm 900 komt dus de opvolger van de pioneer djm 800 weten jullie wat meer hierover?

owjah en ik heb ook al gehoord dat de pioneer cdj 800 en de cdj 1000 mk3 niet meer worden geproduceert door pioneer maar het blijft natuurlijk een roddel.

bron: pioneer deeler.

speculatie algemeen over pioneer

[MOD EDIT: Pioneer's new mixer is : Pioneer DJM-2000]
User edit by RemcoDelst on 01-03-2010 @ 21:58:35 (100%)
Mod edit by Lead on 10-03-2010 14:19 (17%)

What do you think about Pioneer DJM-900?(speculatie algemeen pioneer) ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 02-03-2010 21:59
Poster: Tekhead
Zit er iemand eigenlijk te wachten op een DJM-900 ? Ik alvast niet, en wat zal de prijs dan weer zijn ?

Ik denk maar ff voor Pioneer, en ik zou het anders aanpakken, nl geen DJM-900, maar de djm-800 een beetje restylen, updaten, en een usb functie erbij, en dan uitbrengen bvb als DJM-800NG of zoiets, heeft meer voordelen en sneller R.O.S.behalen, minder R&D budget nodig, minder nieuwe type spare parts nodig, korte personeel en mekaniekers opleidingen, geen extra opslagruimte voor spare parts eerdere type's, minder promo kosten, etc... En het leuke is dan uiteraard, dat Pioneer z'n prijs +/- gelijk kan houden, zelfs verlagen, waardoor clubs, drive-inn's, en verhuurbedrijven sneller zullen veranderen en twijfelaars / liefhebbers iets sneller over de streep te trekken zijn. Zo kan men voort borduren op het succes van de DJM-800 met een bijna nieuwe mixer, had men met de CDJ-1000 ook beter gedaan, ipv een volledig nieuwe speler uit te brengen, die vele willen, maar te duur vinden, waardoor verkoopscijfers zullen tegenvallen en Pio automatisch zijn prijs drastisch zal moeten verlagen, en nog erger, zijn bijna hele gamma in prijs zal moeten verlagen om de andere type's ook nog te kunnen verkopen.

Dit is mijn mening, maar wie houd er nu rekening met de mening van een onnozele Belg ? Cool

ik denk dat pioneer idd niet een helemaal nieuwe mixer moeten uitberngen, maar de huidige mixers zo upgraden dat ze kunnen samenwerken zegmaar met de nieuwe spelers, en ze moeten betere geluidskwaliteit krijgen!
Jorrit    posted on 02-03-2010 22:01
Lucalicious, leg mij eens uit wat er mis is aan de geluidskwaliteit van de DJM-800 als je wil? Ik heb iets gemist geloof ik...
Vassilli    posted on 02-03-2010 22:02
Idd ik vind dat de Djm-800 een geweldige geluids kwaliteit heeft! (Ok niet zo goed als A&H maarja)
Lucalicious    posted on 02-03-2010 22:04
nou, als je het topic een beetje gevolgt hebt, lees je dat veel mensen vinden dat die onderdoet voor die van hun concurrenten. dan zeg ik dus, breng die omhoog dan win je meer klanten. het ging trouwens ook om de faders, daar kan ik me enigzins in vergissen. ik zeg trouwens ook niet dat de geluidskwaliteit slecht is hoor, ik vind hem prima! maar hij is wel minder dan bijv. xone.
Jorrit    posted on 02-03-2010 22:05
Poster: Vassilli
Idd ik vind dat de Djm-800 een geweldige geluids kwaliteit heeft! (Ok niet zo goed als A&H maarja)

Zelfs dat deel heb ik nooit begrepen. Mij is altijd verteld dat de DJM-800 volledig digitaal geluid aflevert, en dat dat dus betekend dat er sprake is van een kwaliteitsverlies vanaf de originele drager die nihil is. Mensen die A&H beter vinden klinken zouden in dit geval het geluid beter vinden, omdat de DJM 'steriel' en 'identiteitsloos' klinkt. De A&H is namelijk analoog en gekleurd. Aanhangers van digitaal geluid gebruiken als argument dat het het meest waarheidsgetrouw is...
Maar misschien heb ik het mis hoor, correct me if I'm wrong!
hoppie    posted on 02-03-2010 22:06
maar dan moet je hem wel digitaal aansluiten en dat gebeurd volgensmij meestal niet (zien op foto's iig altijd rca kabels lopen)
Question everything
Vassilli    posted on 02-03-2010 22:06
Ben ik helemaal met je eens!
Omdat de A&H's gekleurd zijn klinken ze natuurlijk wat mooier, maar welke gemiddelde club ganger merkt dat :P
Jorrit    posted on 02-03-2010 22:09
@ Lucalicious: Dus je praat andere members na, zonder te checken of het uberhaupt waar is wat ze zeggen, of wat de feiten zijn? Volgens mij heeft een fader in een DJM 0,0% invloed op de geluidskwaliteit, door de digitale routing.
Ik ben geen audiofiel hoor, dus wellicht zit ik hier onzin te verkondigen. Maar wat ik ervan begrijp, is de digitale routing 'the way to go' als je voor originele weergave gaat, en de headroom van de 800 nog zo goed als ongeevenaard is.?
Lucalicious    posted on 02-03-2010 22:09
klopt ook jongens, het geluid van de djm is super, zeker in clubs. maar ik denk dat als ze in de faders en geluidskwaliteit wat verbeteren. meer a&h fans e.d.?pioneer ook goed gaan vinden.
Vassilli    posted on 02-03-2010 22:12
Betere faders kunnen natuurlijk nooit kwaad!
Voor de rest vind ik de Djm 800 de ideaale mixer (Misschien nog het roll effect van de Djm 700 erin zetten)
User edit by Vassilli on 02-03-2010 @ 22:12:52 (4%)
Lucalicious    posted on 02-03-2010 22:13
jorrit: ik geef toe dat ik er weinig ervaring mee heb, voor zover ik weet zijn de faders super, maar ik heb pas twee keer op een 800 gedraait en nul keer op xone oid. ik baseer die "tip" puur op wat ik van toch aardig wat members als kritiek hoor.
niiicola    posted on 02-03-2010 22:14
het zal mooi zijn als pioneer en A&H eens samen 1 mixer gingen maken Tongue
Gewoon.
Lucalicious    posted on 02-03-2010 22:14
Poster: Vassilli
Betere faders kunnen natuurlijk nooit kwaad!
Voor de rest vind ik de Djm 800 de ideaale mixer (Misschien nog het roll effect van de Djm 700 erin zetten)

idd, alleen nu dus misschien iets van connectie mogelijk heden met de cdj 2000 en 900
Vassilli    posted on 02-03-2010 22:15
Ja dat zou handig zijn idd!
Jorrit    posted on 02-03-2010 22:16
Nou dan zou ik nu wel eens van een member willen horen, die kritiek heeft op de geluidskwaliteit heeft van de DJM-800, hoe het echt zit. Ik hoor het namelijk niet, en zou graag willen leren wat het verschil is...
Ik heb het dus hierover:
Mij is altijd verteld dat de DJM-800 volledig digitaal geluid aflevert, en dat dat dus betekend dat er sprake is van een kwaliteitsverlies vanaf de originele drager die nihil is. Mensen die A&H beter vinden klinken zouden in dit geval het geluid beter vinden, omdat de DJM 'steriel' en 'identiteitsloos' klinkt. De A&H is namelijk analoog en gekleurd. Aanhangers van digitaal geluid gebruiken als argument dat het het meest waarheidsgetrouw is...
Maar misschien heb ik het mis hoor, correct me if I'm wrong! 
Maar wat ik ervan begrijp, is de digitale routing 'the way to go' als je voor originele weergave gaat, en de headroom van de 800 nog zo goed als ongeevenaard

JollyJunkie    posted on 02-03-2010 22:16
Poster: Jorrit
@ Lucalicious: Dus je praat andere members na, zonder te checken of het uberhaupt waar is wat ze zeggen, of wat de feiten zijn? Volgens mij heeft een fader in een DJM 0,0% invloed op de geluidskwaliteit, door de digitale routing.

Ik ben geen audiofiel hoor, dus wellicht zit ik hier onzin te verkondigen. Maar wat ik ervan begrijp, is de digitale routing 'the way to go' als je voor originele weergave gaat, en de headroom van de 800 nog zo goed als ongeevenaard is.?

De fader heeft inderdaad 0% invloed op de geluidskwaliteit, alleen bij analoge mixers heeft dit invloed.
Maar het verschil in kwaliteit merk je toch zeker wel na een tijdje, dan heb ik het niet over geluidskwaliteit.

Over de geluidskwaliteit op bijvoorbeeld een Xone 92, dit zal je nauwelijks opvallen in een club. Maar daar gaat het voor sommige mensen niet om, alleen het idee dat de mixer een goede geludiskwaliteit heeft vinden sommige al heel leuk. Vergelijkbaar (vind ik) met een special edition van iets, de meerwaarde die je in de praktijk merkt is 0, maar toch, de special edition is 'beter' dan de normale versie.
niiicola    posted on 02-03-2010 22:22
Ik weet zeker dat 99% van de feestgangers het verschil qua geluidskwaliteit tussen pioneer en zelfs behringer niet hoort, gewoon omdat ze er niet op letten.
Gewoon.
Vassilli    posted on 02-03-2010 22:23
Het gaat inmiddels om de muziek! Winking my eye
niiicola    posted on 02-03-2010 22:25
jij snapt het Tongue
Gewoon.
dJORD    posted on 02-03-2010 22:27
Poster: niiicola
Ik weet zeker dat 99% van de feestgangers het verschil qua geluidskwaliteit tussen pioneer en zelfs behringer niet hoort, gewoon omdat ze er niet op letten.

daar heb je wel gelijk, het gaat om wat een dj er mee kan en niet om de gear!
dJORD    posted on 02-03-2010 22:30
Poster: niiicola
het zal mooi zijn als pioneer en A&H eens samen 1 mixer gingen maken Tongue

waaro zou je een geweldige mixer van allen&heath lat vern**ken door pioneer??Cool
Jorrit    posted on 02-03-2010 22:34
Poster: dJORD

waaro zou je een geweldige mixer van allen&heath lat vern**ken door pioneer??Cool

Nou als jij A&H zo geweldig vind, kan je vast mijn vraag een paar posts boven je beantwoorden?
Tekhead    posted on 02-03-2010 22:38
Poster: Mixt-Ape
Ik alleszins niet...

Ik denk wel niet dat Pioneer zoiets zou doen... een soort van mk2-versie van een mixer uitbrengen zou dom zijn, ze hebben gewoon een nieuwe flagship mixer nodig.

Niet akkoord Lorin, hun 800 die ze als de "referentie mixer" voor clubs en dj's promoten, en die voor Pioneer nog steeds een mooie rentabiliteit en winst voortbrengt, ga je niet zomaar afvoeren, maar aanpassen,? up to date brengen naar hedendaagse behoefte voor de dj.? Je kan je toch ook niet voorstellen dat Volkswagen z'n gouden kip, de Golf niet meer gaat maken, omdat hij wat verouderd is, neen NEW model, Same name, met volgnr. (Golf 1 - 2 - 3 - ....)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dJORD    posted on 02-03-2010 22:40
dat ik a&h mixers zo geweldig vind heeft niks met geluidskwalitijd te maken (zo goed zijn mijn oren niet eens:p) maar vooral met de heerlijke faders en oerdegelijke kwaliteid. du kortom kan ik je geen goed antwoord geven op je vraag
Dolivieira    posted on 02-03-2010 22:57
Poster: dJORD
dat ik a&h mixers zo geweldig vind heeft niks met geluidskwalitijd te maken (zo goed zijn mijn oren niet eens:p) maar vooral met de heerlijke faders en oerdegelijke kwaliteid. du kortom kan ik je geen goed antwoord geven op je vraag

A&H is heel goed, ja/ Maar ik wil wel eens zien hoe een afgerachte Xone klinkt. Een afgerachte Dateq klinkt ruk. Heb ik ervaring mee. Terwijl een DJM800 gewoon niet kraakt terwijl die afgeracht is. En nog steeds het zelfde klinkt. Nu jij weer.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

101 Users online: 84 Guests (17 Unknown)
Pages generated today : 4.890
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.229.307