Poster: Tekhead
Zit er iemand eigenlijk te wachten op een DJM-900 ? Ik alvast niet, en wat zal de prijs dan weer zijn ?
Ik denk maar ff voor Pioneer, en ik zou het anders aanpakken, nl geen DJM-900, maar de djm-800 een beetje restylen, updaten, en een usb functie erbij, en dan uitbrengen bvb als DJM-800NG of zoiets, heeft meer voordelen en sneller R.O.S.behalen, minder R&D budget nodig, minder nieuwe type spare parts nodig, korte personeel en mekaniekers opleidingen, geen extra opslagruimte voor spare parts eerdere type's, minder promo kosten, etc... En het leuke is dan uiteraard, dat Pioneer z'n prijs +/- gelijk kan houden, zelfs verlagen, waardoor clubs, drive-inn's, en verhuurbedrijven sneller zullen veranderen en twijfelaars / liefhebbers iets sneller over de streep te trekken zijn. Zo kan men voort borduren op het succes van de DJM-800 met een bijna nieuwe mixer, had men met de CDJ-1000 ook beter gedaan, ipv een volledig nieuwe speler uit te brengen, die vele willen, maar te duur vinden, waardoor verkoopscijfers zullen tegenvallen en Pio automatisch zijn prijs drastisch zal moeten verlagen, en nog erger, zijn bijna hele gamma in prijs zal moeten verlagen om de andere type's ook nog te kunnen verkopen.
Dit is mijn mening, maar wie houd er nu rekening met de mening van een onnozele Belg ?
Poster: Vassilli
Idd ik vind dat de Djm-800 een geweldige geluids kwaliteit heeft! (Ok niet zo goed als A&H maarja)
Poster: Vassilli
Betere faders kunnen natuurlijk nooit kwaad!
Voor de rest vind ik de Djm 800 de ideaale mixer (Misschien nog het roll effect van de Djm 700 erin zetten)
Mij is altijd verteld dat de DJM-800 volledig digitaal geluid aflevert, en dat dat dus betekend dat er sprake is van een kwaliteitsverlies vanaf de originele drager die nihil is. Mensen die A&H beter vinden klinken zouden in dit geval het geluid beter vinden, omdat de DJM 'steriel' en 'identiteitsloos' klinkt. De A&H is namelijk analoog en gekleurd. Aanhangers van digitaal geluid gebruiken als argument dat het het meest waarheidsgetrouw is...
Maar wat ik ervan begrijp, is de digitale routing 'the way to go' als je voor originele weergave gaat, en de headroom van de 800 nog zo goed als ongeevenaard
Poster: Jorrit
@ Lucalicious: Dus je praat andere members na, zonder te checken of het uberhaupt waar is wat ze zeggen, of wat de feiten zijn? Volgens mij heeft een fader in een DJM 0,0% invloed op de geluidskwaliteit, door de digitale routing.
Ik ben geen audiofiel hoor, dus wellicht zit ik hier onzin te verkondigen. Maar wat ik ervan begrijp, is de digitale routing 'the way to go' als je voor originele weergave gaat, en de headroom van de 800 nog zo goed als ongeevenaard is.?
Poster: niiicola
Ik weet zeker dat 99% van de feestgangers het verschil qua geluidskwaliteit tussen pioneer en zelfs behringer niet hoort, gewoon omdat ze er niet op letten.
Poster: niiicola
het zal mooi zijn als pioneer en A&H eens samen 1 mixer gingen maken
Poster: dJORD
waaro zou je een geweldige mixer van allen&heath lat vern**ken door pioneer??
Poster: Mixt-Ape
Ik alleszins niet...
Ik denk wel niet dat Pioneer zoiets zou doen... een soort van mk2-versie van een mixer uitbrengen zou dom zijn, ze hebben gewoon een nieuwe flagship mixer nodig.
Poster: dJORD
dat ik a&h mixers zo geweldig vind heeft niks met geluidskwalitijd te maken (zo goed zijn mijn oren niet eens:p) maar vooral met de heerlijke faders en oerdegelijke kwaliteid. du kortom kan ik je geen goed antwoord geven op je vraag