Pioneer DJM-900?(speculatie algemeen pioneer) (11/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

RemcoDelst    posted on 28-02-2010 11:50
Ik heb hier en daar al gehoord dat er een djm 900 komt dus de opvolger van de pioneer djm 800 weten jullie wat meer hierover?

owjah en ik heb ook al gehoord dat de pioneer cdj 800 en de cdj 1000 mk3 niet meer worden geproduceert door pioneer maar het blijft natuurlijk een roddel.

bron: pioneer deeler.

speculatie algemeen over pioneer

[MOD EDIT: Pioneer's new mixer is : Pioneer DJM-2000]
User edit by RemcoDelst on 01-03-2010 @ 21:58:35 (100%)
Mod edit by Lead on 10-03-2010 14:19 (17%)

What do you think about Pioneer DJM-900?(speculatie algemeen pioneer) ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 04-03-2010 23:40
Poster: djdolivieira

Onzin, Net als je redenering over dat de DJM800 de zelfde faders zitten als de DJM600. Daar zit duidelijk verschil in. En over die Dateq, Pas geleden nog een Dateq van een maat van me laten repareren waar zowat alle faders en popmeters zijn vervangen. Het was een GPM 8.2. Trouwens een DJM600 is gedeeltelijk analoog een DJM800 is volledig digitaal. Van een analoog mixer ga je horen als de faders of popmeters gaan slijten. Ook de faders van de DJM700 zijn anders dan de DJM800.

No offense, maar ik vind Victor's beargumentatie toch wel een stuk beter dan die van jou. Wat is er dan anders aan de faders van de DJM-600, en welke zitten er dan in?
En wie weet wat er allemaal met die Dateq gebeurt is.
Ik wil je best geloven hoor, maar het is wat betrouwbaarder als je uitlegt hoe je aan dat soort conclusies komt.

Poster: Reind
Klopt die heeft wel mooie Alpha Pro glide faders en mag je mij uitleggen waarom die WEL in een battle mixer zitten voor de thuis markt maar NIET in een mixer voor de professionele markt. Dat noem ik namelijk lichtelijk krom

Volgens mij verwar je de DJM-700 met de 707, of lees ik het verkeerd?
User edit by JollyJunkie on 04-03-2010 @ 23:44:09 (40%)
Vassilli    posted on 04-03-2010 23:45
ik heb de Djm 600/700/800 naast elkaar gehad.. Je voelt wel degelijk verschil tussen de faders.
JollyJunkie    posted on 04-03-2010 23:49
Dit zou dus kunnen komen, zoals Reind al meldde, door de hoeveelheid vet die er in zit.
Reind    posted on 04-03-2010 23:50
Poster: JollyJunkie
Volgens mij verwar je de DJM-700 met de 707, of lees ik het verkeerd?

Yep je hebt helemaal gelijk, ik zit weer eens lekker te blunderen Winking my eye

Het moet de 707 zijn waar Alpha Pro Glide in zit, net als bij de 909. Overigens hebben die 2 ook de mooiste crossfader die ik ooit gezien heb, een optische encoder/decoder fader met een build quality om de vingers bij af te likken... DAT zijn pas faders.

Poster: mrwhoopie
Awel daar moet ik je gelijk ingeven,mijn buurman werkt bij bmw en de minis die hier op de oprit gestaan hebben om te luisteren vanwaar het gerammel komt,kan je niet meer op 2 handen tellen.Meestal is de voorlopige oplossing om het dash te demonteren en viltjes te plakken.:p

Weet je wat veel makkelijker is... gewoon een echte Duitser kopen Winking my eye

Mijn volgende auto word gewoon 100% zeker weten een Duitser. De enige reden dat ik er NU geen 1 heb is dat ik niet de financiele middelen had om een deftige Duitser met een fatsoenlijke kilometerstand, onderhouds historie en leeftijd te kopen. Een Fransoos daarentegen kost geen drol als die aan alle gestelde eisen moet voldoen.
Adrien1989    posted on 04-03-2010 23:55
Poster: Reind

En die zijn nog altijd een peut beter dan wat er in een DJM-800 zit, de uitspraak 'het is maar gewoon een ALPS K fadertje' is dus heel leuk maar heeft wat dat betreft weinig voeten in aarde. Pioneer stopt voor het geld wat er voor een DJM-800 neer gelegd moet worden gewoon faders beneden peil in de mixer wanneer je hem vergelijkt met die van de concurrentie en dat terwijl de mixer verder prachtig mooi in elkaar zit en prima klinkt.

Mooie faders en de crossfader uit de DJM-909/707 er in en Pioneer heeft een mixer wara weinig meer op af te dingen valt. Je werk af maken noemen we dat Winking my eye

Euhmmm volgens mij kon je jezelf daar nog wel eens in vergissen. Ik pin me er niet 100% op vast maar volgens mij word nog steeds dezelfde fader gebruikt alleen heeft men er meer vet in gestopt. Voordeel daarvan is dat een goedkope fader beter aan voelt... feit is echter dat het nog steeds een goedkope fader is.

Pioneer had wat dat betreft beter een Alpha Pro Glide er in kunnen stoppen, kost amper meer, heeft een mooier geleider systeem waardoor hij standaard (dus zonder een klodder vet) prima aanvoelt e.d.

Faders vervangen bij een Dateq is in 9 van de 10 gevallen gewoon dom te noemen, faders uitsoppen, mooi opkuisen en een beetje smeren en ze kunnen er in de meeste gevallen weer 20 jaar tegenaan. Een ALPS fader zoals die in een Dateq zit sloop je niet zo maar.

Daarnaast, HOE oud was de Dateq die opgeknpat is? Ik heb hier nog een oude LPM6.2 staan die uit de Escape komt en die was zwaar mishandeld toen ik hem kreeg, ding zag er niet meer uit, lag voor een weeshuis aan coke en wiet in en het ding plakte aan alle kanten. Zooi eruit geschroeft, in de sop gezet en weer in elkaar gezet. Uiteindelijk 1 fader, 3 potmeters en 4 lampjes van de PFL switches moeten vervangen.... ding is bijna 23 jaar oud.

Leuk bedacht maar als een fader slijt (en dat doen goedkope faders net een tandje harder dan die mooie ALPS K faders) dan houd hij er vroeg of laat echt mee op, of hij dan analoog ofdigitaal aan word gestuurd maakt echt helemaal niets uit. In het geval van digitale aansturing zal hij weliswaar niet gaan kraken maar gewoon stapjes over slaan om er uiteindelijk ook mee te stoppen.

Goedkoop spul is en blijft goedkoop spul... hoe vaak je het ook wend of keert Winking my eye

Klopt die heeft wel mooie Alpha Pro glide faders en mag je mij uitleggen waarom die WEL in een battle mixer zitten voor de thuis markt maar NIET in een mixer voor de professionele markt. Dat noem ik namelijk lichtelijk krom Winking my eye

Is het tegenwoordig in de mode om die term te grbuiken? Ik hoor steeds meer mensen het aanhalen (vooral fabrikanten) en het komt op mij steeds meer over als een slecht excuus om te rechtvaardigen dat je dezelfde goedkope meuk in hele dure apparaten gooit als in de apparaten die je verkoopt aan de onderkant van de markt (heb het hier overigens niet direct over Pioneer maar het valt me op dat die term vandaag de dag echt VEEL word 'misbruikt').

Deze man snapt tenminste hoe het zit?Cool. En hij snapt ook nog eens dat je gewoon het beste een Duitse auto koopt Tongue.?
Dolivieira    posted on 05-03-2010 03:26
Adrien1989, Reind?& JollyJunkie?@

Luister ik wil daarmee niet zeggen dat de Fader in een Pioneer beter is dat heb je mij niet horen zeggen. Dat weet ik ook dat die van Dateq beter. Ik zeg alleen maar dat een Dateq vanwege dat die analoog is sneller?gaat kraken dan een digitale Mixer. Weet niet van de Vibe hoe dat zit want die heb ik amper onder mij vingers gehad. Ik probeer alleen maar te zeggen dat ook een Dateq of Rodec kapot te krijgen is. Ook bij de DJM zitten er duidelijk verschil in de Faders en hoe ze gemonteerd zijn. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Victor    posted on 05-03-2010 10:25
Ik zeg alleen maar dat een Dateq vanwege dat die analoog is sneller?gaat kraken dan een digitale Mixer.??

Dat zeg je dan verkeerd. Dateq gebruikt in vrijwel alle mixers VCA schakelingen. De mixer is dan wel analoog, door de faders gaat (net als bij de DJM-800) alleen een stuursignaal dat een VCA (voltage controlled amplifier) aanstuurt.

Verder is het net wat Reind zegt: als een fader slijt of vuil wordt krijg je problemen. Bij een analoge mixer heb je krakende geluiden, bij een digitale of VCA-mixer duurt het wat langer voor je problemen krijgt maar uiteindelijk gaat dat natuurlijk ook mis.

En daarom is het toch ook voor digitale mixers als de DJM-800 en de Denon DN-X1700 en voor VCA-mixers als de Dateq XTC en Vibe belangrijk dat er zo goed mogelijke faders gebruikt worden. Dat weet Dateq al sinds heel lang, Denon sinds kort en Pioneer is er nog niet achter...
User edit by Victor on 05-03-2010 @ 10:27:34 (3%)
durko    posted on 05-03-2010 11:32
de cdj1000mk3 lijken inderdaad uit de productie te gaan. Ik was aan het lezen op een van de grotere internetshops (volgens mij mag ik de naam hier niet noemen?) en daar stond dat wat ze nu in stock hadden de laatste waren. De stop in de productie van de DJM800 is nog niet bekend voor zover ik weet. Ik hoop alleen wel dat als de cdj1000's uit de productie genomen worden, de prijzen wel iets zullen dalen.
Dolivieira    posted on 05-03-2010 14:46
Poster: durko
de cdj1000mk3 lijken inderdaad uit de productie te gaan. Ik was aan het lezen op een van de grotere internetshops (volgens mij mag ik de naam hier niet noemen?) en daar stond dat wat ze nu in stock hadden de laatste waren. De stop in de productie van de DJM800 is nog niet bekend voor zover ik weet. Ik hoop alleen wel dat als de cdj1000's uit de productie genomen worden, de prijzen wel iets zullen dalen.

Prijzen zijn al aan het zakken. Toen de CDJ2000 op de markt kwam koste hij 1699. Ze zijn nu al voor 1549 te krijgen als je goed zoekt. En de meeste webshops bieden hem al voor 1599 aan. Is nog een hoop geld. Maar mischien zakt die nog verder.

Poster: Victor

Dat zeg je dan verkeerd. Dateq gebruikt in vrijwel alle mixers VCA schakelingen. De mixer is dan wel analoog, door de faders gaat (net als bij de DJM-800) alleen een stuursignaal dat een VCA (voltage controlled amplifier) aanstuurt.

Verder is het net wat Reind zegt: als een fader slijt of vuil wordt krijg je problemen. Bij een analoge mixer heb je krakende geluiden, bij een digitale of VCA-mixer duurt het wat langer voor je problemen krijgt maar uiteindelijk gaat dat natuurlijk ook mis.

En daarom is het toch ook voor digitale mixers als de DJM-800 en de Denon DN-X1700 en voor VCA-mixers als de Dateq XTC en Vibe belangrijk dat er zo goed mogelijke faders gebruikt worden. Dat weet Dateq al sinds heel lang, Denon sinds kort en Pioneer is er nog niet achter...

Die faders van pioneer die kosten niet zo veel. Neemt niet weg dat ze ook duurdere en beter faders er in? kunnen zetten. Maar ja. Een DJM800 thuis houd het best wel lang uit, Als je maar niet gaat lopen raggen met je faders. Kijk Dateqs woorden ook met de hand gemaakt. En de componenten zijn ook iets?sterker. Hetzelfde geld voor Rodec. Maar ja het is af en toe keizen wat je wil. ?Wil je een mixer zonder funny stuf en heel moei geluid dan ga je voor een Dateq, Rodec of een Xone . Wil je effecten dan ga je voor een Pioneer of Denon. Smaken verschillen nou eenmaal.
Estacy    posted on 05-03-2010 16:27
Wil je effecten dan ga je voor een Pioneer of Denon. Smaken verschillen nou eenmaal.

Iedereen schijnt hier Ecler te vergeten, de Evo 5 (en 4) is echt een beest van een mixer.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 05-03-2010 17:36
Oh Ja,?Elcler ook natuurlijk. Heb je wel gelijk in. Die merk blijft jammer genoeg altijd in de schaduw staan, Terwijl ze topmixers maken.?Er zullen vast nog wel goede merken zijn
Kings    posted on 05-03-2010 19:18
Poster: Estacy

Iedereen schijnt hier Ecler te vergeten, de Evo 5 (en 4) is echt een beest van een mixer.

Op een dag heb ik zon evo4, tot die tijd Nuo5 (L)
Mixt-Ape    posted on 05-03-2010 19:56
Er zullen vast nog wel goede merken zijn

Vestax?
Lucalicious    posted on 05-03-2010 22:18
bijvoorbeeld! het topic wordt eerlijk gezegt wel een beetje of topic, er wordt meer gekeken naar wat het verschil is tussen pioneer en andere merken dan over een nieuwe mixer volgens mij, haha.
Adrien1989    posted on 05-03-2010 22:33
Dat is DJR cultuur Tongue.
Dolivieira    posted on 06-03-2010 09:44
Poster: Mixt-Ape

Vestax?

Idd

Poster: Lucalicious
bijvoorbeeld! het topic wordt eerlijk gezegt wel een beetje of topic, er wordt meer gekeken naar wat het verschil is tussen pioneer en andere merken dan over een nieuwe mixer volgens mij, haha.

Ja maar wat wil je. Er is ook nog niks aangekondigt bij pioneer. Dus op een gegeven moment ben je uit gespeculeerd
Lucalicious    posted on 06-03-2010 12:11
klopt... vindt het ook wel een beetje ver vooruitgekeken hoor. topicstarter had geen enkele bron volgens mij...
RemcoDelst    posted on 06-03-2010 22:01
nou ja je hoeft ook niet te reageren als je leest zie je ook dat ik vraag of jullie ook wat hebben gehoord en er staat ook dat ik wel een bron had meneertje...
Dolivieira    posted on 06-03-2010 22:06
Kom op waar maken we nou druk om man. Gewoon lekker ideeen uitwisselen over oude, nieuwe en toekomstige mengtafels en CDspelers, toch? Als het maar lekker vriendelijk blijft zoals nu. Is er niks aan de horizon.
RemcoDelst    posted on 06-03-2010 22:20
das zkr
Sebasz    posted on 06-03-2010 23:54
Ze mogen de DJM800 ook wel weer in prijs laten zakken... Zit al tijden te twijfelen om er een te halen. Net dat ik bijna overstag ging, gooide Pioneer de prijzen omhoog. Lekker nog niet gehaald dus omdat ik die mixer geen 1500 euro waard vind?Cool
Dolivieira    posted on 07-03-2010 07:56
Wie weet!!!!!!!!!!!!!!!!
Adrien1989    posted on 07-03-2010 12:12
1500, ik dacht dat je dat ding voor 1200 wel kon kopen. X1700 zag ik laatst wel in een aanbieding ofzo voor die prijs volgens mij, had het wel geweten whewhe.
Tekhead    posted on 07-03-2010 15:40
1200,00 voor een 1700 ? Helemaal een superprijs voor dit beest
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 07-03-2010 15:42
zou de verkoop van de 2000 dan tegenvallen momenteel ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

29 Users online: 6 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 12.825
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.219.577