Poster: Prozei
zijn altijd gradaties. maar in de xone zit gewoon een alps k fadertje net als dateq's en de x-1700 en niet een fadertje met gouden sierrandje.
En die zijn nog altijd een peut beter dan wat er in een DJM-800 zit, de uitspraak 'het is maar gewoon een ALPS K fadertje' is dus heel leuk maar heeft wat dat betreft weinig voeten in aarde. Pioneer stopt voor het geld wat er voor een DJM-800 neer gelegd moet worden gewoon faders beneden peil in de mixer wanneer je hem vergelijkt met die van de concurrentie en dat terwijl de mixer verder prachtig mooi in elkaar zit en prima klinkt.
Mooie faders en de crossfader uit de DJM-909/707 er in en Pioneer heeft een mixer wara weinig meer op af te dingen valt. Je werk af maken noemen we dat

Poster: djdolivieira
Onzin,
Net als je redenering over dat de DJM800 de zelfde faders zitten als de
DJM600. Daar zit duidelijk verschil in.
Euhmmm volgens mij kon je jezelf daar nog wel eens in vergissen. Ik pin me er niet 100% op vast maar volgens mij word nog steeds dezelfde fader gebruikt alleen heeft men er meer vet in gestopt. Voordeel daarvan is dat een goedkope fader beter aan voelt... feit is echter dat het nog steeds een goedkope fader is.
Pioneer had wat dat betreft beter een Alpha Pro Glide er in kunnen stoppen, kost amper meer, heeft een mooier geleider systeem waardoor hij standaard (dus zonder een klodder vet) prima aanvoelt e.d.
En over die Dateq, Pas geleden
nog een Dateq van een maat van me laten repareren waar zowat alle
faders en popmeters zijn vervangen.
Faders vervangen bij een Dateq is in 9 van de 10 gevallen gewoon dom te noemen, faders uitsoppen, mooi opkuisen en een beetje smeren en ze kunnen er in de meeste gevallen weer 20 jaar tegenaan. Een ALPS fader zoals die in een Dateq zit sloop je niet zo maar.
Daarnaast, HOE oud was de Dateq die opgeknpat is? Ik heb hier nog een oude LPM6.2 staan die uit de Escape komt en die was zwaar mishandeld toen ik hem kreeg, ding zag er niet meer uit, lag voor een weeshuis aan coke en wiet in en het ding plakte aan alle kanten. Zooi eruit geschroeft, in de sop gezet en weer in elkaar gezet. Uiteindelijk 1 fader, 3 potmeters en 4 lampjes van de PFL switches moeten vervangen.... ding is bijna 23 jaar oud.
Trouwens een
DJM600 is gedeeltelijk analoog een DJM800 is volledig digitaal. Van een
analoog mixer ga je horen als de faders of popmeters gaan slijten.
Leuk bedacht maar als een fader slijt (en dat doen goedkope faders net een tandje harder dan die mooie ALPS K faders) dan houd hij er vroeg of laat echt mee op, of hij dan analoog ofdigitaal aan word gestuurd maakt echt helemaal niets uit. In het geval van digitale aansturing zal hij weliswaar niet gaan kraken maar gewoon stapjes over slaan om er uiteindelijk ook mee te stoppen.
Goedkoop spul is en blijft goedkoop spul... hoe vaak je het ook wend of keert

Ook
de faders van de DJM700 zijn anders dan de DJM800.
Klopt die heeft wel mooie Alpha Pro glide faders en mag je mij uitleggen waarom die WEL in een battle mixer zitten voor de thuis markt maar NIET in een mixer voor de professionele markt. Dat noem ik namelijk lichtelijk krom

Poster: Snoey
kiezen voor prijs differentiatie
Is het tegenwoordig in de mode om die term te grbuiken? Ik hoor steeds meer mensen het aanhalen (vooral fabrikanten) en het komt op mij steeds meer over als een slecht excuus om te rechtvaardigen dat je dezelfde goedkope meuk in hele dure apparaten gooit als in de apparaten die je verkoopt aan de onderkant van de markt (heb het hier overigens niet direct over Pioneer maar het valt me op dat die term vandaag de dag echt VEEL word 'misbruikt').