Pioneer DJM-900?(speculatie algemeen pioneer) (10/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

RemcoDelst    posted on 28-02-2010 11:50
Ik heb hier en daar al gehoord dat er een djm 900 komt dus de opvolger van de pioneer djm 800 weten jullie wat meer hierover?

owjah en ik heb ook al gehoord dat de pioneer cdj 800 en de cdj 1000 mk3 niet meer worden geproduceert door pioneer maar het blijft natuurlijk een roddel.

bron: pioneer deeler.

speculatie algemeen over pioneer

[MOD EDIT: Pioneer's new mixer is : Pioneer DJM-2000]
User edit by RemcoDelst on 01-03-2010 @ 21:58:35 (100%)
Mod edit by Lead on 10-03-2010 14:19 (17%)

What do you think about Pioneer DJM-900?(speculatie algemeen pioneer) ??

Vote :   

niiicola    posted on 02-03-2010 23:03
Volgensmij vergeten we dat dit topic over de djm900 gaat...
Gewoon.
Mixt-Ape    posted on 02-03-2010 23:09
Poster: niiicola
Volgensmij vergeten we dat dit topic over de djm900 gaat...

Er is zelfs geen 900...geweldig nuttig he?
Tekhead    posted on 02-03-2010 23:11
Poster: Vassilli
Ben ik helemaal met je eens!
Omdat de A&H's gekleurd zijn klinken ze natuurlijk wat mooier, maar welke gemiddelde club ganger merkt dat :P

Wat bedoel jij en Jorrit nu eigenlijk met gekleurd ?

quote:Poster: dJORD
dat ik a&h mixers zo geweldig vind heeft niks met geluidskwalitijd te maken (zo goed zijn mijn oren niet eens:p) maar vooral met de heerlijke faders en oerdegelijke kwaliteid. du kortom kan ik je geen goed antwoord geven op je vraag
?

A&H is heel goed, ja/ Maar ik wil wel eens zien hoe een afgerachte Xone klinkt. Een afgerachte Dateq klinkt ruk. Heb ik ervaring mee. Terwijl een DJM800 gewoon niet kraakt terwijl die afgeracht is. En nog steeds het zelfde klinkt. Nu jij weer.

EDIT> En als hij een brandje meegemaakt heeft Dennis, zoals m'n Rodec ? Cool
Ik vind trouwens dat digitale apparatuur, welk soort het ook is, altijd slechter klinken dan z'n analoge variant ervan, en met slechter bedoel ik geforceerd onnatuurlijk geluid, men mag in digitale apparatuur zoveel chips, componenten, of gelijk wat inproppen, de natuurlijke warme sound van analoge dragers zullen ze nooit evenaren.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Vassilli    posted on 02-03-2010 23:14
Dat de mixer de bron mooier laat klinken. (net als met hifi en studio monitoren.)
Tekhead    posted on 02-03-2010 23:17
Poster: Vassilli
Dat de mixer de bron mooier laat klinken. (net als met hifi en studio monitoren.)

Ha, ok nu, ja jullie Nederlanders en jullie uitdrukkingen soms, ......Cool Cool
Jorrit    posted on 02-03-2010 23:18
En als hij een brandje meegemaakt heeft Dennis, zoals m'n Rodec ??Cool
Ik vind trouwens dat digitale apparatuur, welk soort het ook is, altijd slechter klinken dan z'n analoge variant ervan, en met slechter bedoel ik geforceerd onnatuurlijk geluid, men mag in digitale apparatuur zoveel chips, componenten, of gelijk wat inproppen, de natuurlijke warme sound van analoge dragers zullen ze nooit evenaren.

En dat is dus een groot punt van discussie. Dit is iets heel persoonlijks, maar je zou ook kunnen zeggen dat mixers met een digitale routing het geluid zo weergeven zoals het bedoeld is.
Dit is eigenlijk de vinyl vs cd discussie. Gekleurd analoog (ruis en bijgeluiden die luisteraars het gevoel geven dat de muziek meer 'leeft') of steriel digitaal (welke dus onbeinvloed is door de drager). Dat is ook precies wat ik bedoel met 'gekleurd'.
Daarom vraag ik me of af waar mensen het vandaan halen dat een A&H betere kwaliteit zou hebben. Dit is toch iets waar over te discussieren valt? (en kwaliteit is iets meetbaars, dus waar moeilijker over te discussieren valt)
Tekhead    posted on 02-03-2010 23:44
Wat is een betere geluidskwaliteit, en gelijk je zegt, kwaliteit is meetbaar, maar er valt zeker over te discussieren als je geen parameters ingesteld hebt om de weergavekwaliteit te meten. Een A&H geeft een ietwat warmer geluid weer, en dit is moeilijk om te verwoorden, maar heeft niks te maken met geluidkwaliteit van de mixer op zich, een digitale (voor)versterker (zoals bvb een mixer) is gemaakt voor digitale klanken weer te geven en moet daar hoofdzakelijk op beoordeeld worden.
Lead    posted on 03-03-2010 00:43
Geluidskwaliteit = dynamiek, zou ik zeggen....

Hoe harder je geluid is ten opzichte van de ruisvloer, des te minder heb je last van die ruisvloer... om het zo compact mogelijk samen te vatten. En dynamiek is meetbaar.

Als een mixer digitaal is, is het dynamisch bereik afhankelijk van de bitdiepte die gebruikt wordt, meer bits is beter. Als je digitaal in gaat haal je het meeste rendement uit een digitale mixer, je slaat immers 2 onnodigie A/D conversies over. Geluid blijft dan digitaal tot de eindtrap in de mixer... (of blijft digitaal als iedereen eens digitale processors zou gaan gebruiken)

Warmer klinken is eigenlijk een (plesant) bijgeluid van analoge versterking en heeft inderdaad niets met geluidskwaliteit te maken, maar eerder met klankkleur.

Maaruh, dat is niet het onderwerp in dit topic.....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 03-03-2010 00:58 (11%)
Prozei    posted on 03-03-2010 01:12
Poster: Tekhead
?Een A&H geeft een ietwat warmer geluid weer, en dit is moeilijk om te verwoorden, maar heeft niks te maken met

mischien wordt het eens tijd voor een blindproef.
om kijken of mensen ook echt het verschil horen tussen een xone en een djm.
ik wed dat 50% het foute antwoord gaat geven?Cool
Laidback    posted on 03-03-2010 01:14
Poster: Prozei

regel maar een digitaal setje Cool
Abram    posted on 03-03-2010 01:15
Zou fantastisch zijn als pioneer met een high-end DJ mixer komt die de digitale audiostandaarden voor de master output ook kan ondersteunen. Zo biedt Harman Kardon bijvoorbeeld met de combinatie van Crown versterkers en JBL speakers de mogelijkheid om digitaal tot aan de versterking te blijven met AES/EBU en CobraNet. Zou leuk zijn als een DJ mixer gebruik zou kunnen maken van die standaarden.

Ik ben overigens groot voorstander van ontwikkelingen zoals CobraNet. Kunnen we straks tenminste een soort kabel gebruiken voor alles!

Ik zou de toekomst graag zo zien:

CDJ-3000 oid: Gigabit ethernet link tussen de CDJ's, ingebouwde SSD van 250GB+ die lekker vlot data kan syncen, CobraNet ethernet link tussen de 3000s en de DJM-3000

DJM-3000 oid: CobraNet ethernet inputs, CobraNet ethernet master output, CobraNet ethernet monitor output

JBL EON-1000 oid: CobraNet ethernet input

Crown I-Tech HD ed: CobraNet ethernet input en CobraNet ethernet output voor meerdere versterkers wat ook offline data transport mogelijk maakt mocht er een versterker uitvallen. Output: Speakon

En de lampen fabrikanten zijn ook al goed onderweg want het plan is om het huidige geklooi met DMX uit te faseren en ook daar ethernet te standaardiseren. Kan je je licht over de ethernet port van je laptop bedienen.

1 Kabel en kan ook nog eens ENORM lang zonder signaalverlies!
Een volledig digitaal systeem met Gigabit CobraNet maakt het hele CobraNet gebeuren ook weer goedkoper omdat er minder decoders/encoders nodig zijn als de hele setup slechts een standaard gebruikt...
User edit by Abram on 03-03-2010 @ 01:29:22 (100%)
Laidback    posted on 03-03-2010 01:21
Poster: Abram
Zou fantastisch zijn als pioneer met een high-end DJ mixer komt die de moderne digitale audiostandaarden voor de master output ook kan ondersteunen. Zo biedt Harman Kardon bijvoorbeeld met de combinatie van Crown versterkers en JBL speakers de mogelijkheid om digitaal tot aan de versterking te blijven met AES/EBU en CobraNet. Zou leuk zijn als een DJ mixer gebruik zou kunnen maken van die standaarden.

het kan wel, maar het kost wat. en dat is het probleem.
als een (ik noem maar wat) DJM-900 voor 5000 euro van de hand moet gaan omdat deze technieken erin zitten, zal het verkopen van dit speeltje best een probleem kunnen worden.
toch is het zeker iets van de toekomst, en die komt steeds dichterbij! :D
Prozei    posted on 03-03-2010 01:39

Ik ben overigens groot voorstander van ontwikkelingen zoals CobraNet. Kunnen we straks tenminste een soort kabel gebruiken voor alles!

de djm800 heeft toch gewoon een digitale coax uit.dit is een digitale standaard die al overal in de wereld gebruikt wordt.
met een digitale processor/versterker kan je het geluid digitaal houden tot aan de eind bestemming.?

waarom cobranet als pioneer al een ethernet eigen protocol heeft.
er staat nog steeds nergens geschreven dat de pioneer dj link niet gebruikt kan worden voor audio.

wat de afstand betreft anologe xlr/digitale coax/toslink kan nog steeds verder als utp
bij utp/ethernet krijg je bij +100 meter toch een flinke dip in je signaal.
dus +100 meter ga je met cobranet net aan redden

Mod edit by Prozei on 03-03-2010 01:41 (7%)
Tekhead    posted on 03-03-2010 03:14
cobranet, alles standariseren, is dat wat je wil ? is het al niet erg genoeg nu, alles standaard voor heel Europa, in Nederland hebben ze er niet veel moeite, bij ons wel, terecht vind ik persoonlijk, je kan niets persoonlijk meer uiten of tonen, alle, allemaal standard huizen, met standard ramen, deur, garage, etc... keuze uit een paar standaard auto's, standaard kleding, standaard eten, zeep, wc papier,.... leuk vooruitzicht, en het klinkt belachelijk, maar dit is wel hetgene wat vele euro verkozenen willen. Ik mag er niet aan denken?Cool
Dolivieira    posted on 03-03-2010 05:54

DJM-3000 oid: CobraNet ethernet inputs, CobraNet ethernet master output, CobraNet ethernet monitor output

?

Abram, DJM 3000 bestaat al meer dan 10 jaar.

////www.djresource.eu/Gearbase/gear/523/Pioneer-DJM-3000/

EDIT> En als hij een brandje meegemaakt heeft Dennis, zoals m'n Rodec ? Cool

Ik snap wel da je wil zeggen dat digitaal ook digitaal?klinkt. En dat analoog warmer klinkt. Maar geloof mij nou maar Rodger. In een Zaal, Club of Discotheek?hoort niemand dat. Uit een computer komt ook digitaal geluid en?daar hoor je niemand klagen. Het publiek in een uitgaansgelegenheid die horen het verschil niet.???
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-03-2010 @ 05:55:05 (1%)
Tekhead    posted on 03-03-2010 07:02
geloof je wel, is dan ook P.A. muziek en? publiek, maar bij weergave van bvb klassieke muziek op een hoger volume, hoor je het verschil analoog / digitaal wel hoor.
Btw Zo vroeg uit de veren Dennis ?
Yorick    posted on 03-03-2010 07:21
pioneer mixer met AES out lijkt me wel wat!
mentheman88    posted on 03-03-2010 12:57

Tot je aan de filters gaat draaien Winking my eye
Filters met een aparte resonance setting (en goed klinkend uiteraard) lijkt me geen gemis op een nieuwe pioneer mixer.
Dolivieira    posted on 03-03-2010 13:29
geloof je wel, is dan ook P.A. muziek en? publiek, maar bij weergave van bvb klassieke muziek op een hoger volume, hoor je het verschil analoog / digitaal wel hoor.
Btw Zo vroeg uit de veren Dennis ?

Idd was weer vroeg morgen ook. Maar daar heb je wel een punt. Daar is dat high end producten voor gemaakt. Voor klassiek. Maar voor muziek die wij draaienConfusedConfusedConfused?
Abram    posted on 03-03-2010 14:54
cobranet, alles standariseren, is dat wat je wil ? is het al niet erg genoeg nu, alles standaard voor heel Europa, in Nederland hebben ze er niet veel moeite, bij ons wel, terecht vind ik persoonlijk, je kan niets persoonlijk meer uiten of tonen, alle, allemaal standard huizen, met standard ramen, deur, garage, etc... keuze uit een paar standaard auto's, standaard kleding, standaard eten, zeep, wc papier,.... leuk vooruitzicht, en het klinkt belachelijk, maar dit is wel hetgene wat vele euro verkozenen willen. Ik mag er niet aan denken?Cool

Tekhead, ik doel natuurlijk op een kabel standaard. Als je een standaard door kan voeren waar alles en iedereen beter van wordt is er in mijn ogen geen reden om het niet te doen. Bij de zaken waar je je bijvoorbeeld artistiek in kan uiten is natuurlijk geen ruimte voor een dergelijke ontwikkeling. Ik vind het echter wel een goed idee om gewoon alles aan te kunnen sluiten met een soort kabel in plaats van al dat geklooi met XLR, DMX, RCA, COAX, USB, FireWire, SATA, E-SATA, etc...
Snoey    posted on 03-03-2010 16:03
Plus komen daarbij prijs concurrentie en kwaliteits concurrentie bij kijken.

Wanneer je een standaard alternatief hebt, heeft dat een bepaalde prijs, sommige concurrenten kiezen voor prijs differentiatie, waardoor ze met een goedkoper alternatief komen.

Andere kiezen er voor om een product te verkopen waar van de capaciteit, snelheid of kwaliteit hoger ligt, dan de standaard.

Verder zal op technisch vlak de ontwikkeling voor nieuwe technieken niet stilzitten.

Kijk naar de markt van cd's, dvd's, blue rays, usb's.
Al kan je wel zeggen dat bijv blueray nu de standaard opvolger van dvd is, al dan wel na een concurrentiestrijd.

www.soundcloud.com/ten-hooven
Victor    posted on 04-03-2010 16:35
pioneer gebruikt ook ALPS faders.Cool
mag jij me vertellen waarom de alps faders in een denon beter zijn als de alps faders in een pioneer.

Omdat ALPS een grote faderfabrikant is die zowel goedkope k*tfadertjes maakt als super kwaliteitsfaders. In de Denon DN-X1700 zit de ALPS K-serie (60 mm, conductive plastic) die tot de beste behoort.?

In de DJM-800 zit?een ALPS 45 mm low budget fadertje dat in vrijwel dezelfde uitvoering ook al in de DJM-600 zat. Echt niks bijzonders. Het enige verschil is dat de DJM-800 een digitale mixer is en er geen muzieksignaal door de fader hoeft?dus dat de kwaliteit er wat minder toe doet. Neemt niet weg dat het in de Denon beter voor elkaar is.
User edit by Victor on 04-03-2010 @ 16:37:12 (100%)
Victor    posted on 04-03-2010 16:41
Poster: djdolivieira
Een afgerachte Dateq klinkt ruk. Heb ik ervaring mee. Terwijl een DJM800 gewoon niet kraakt terwijl die afgeracht is. En nog steeds het zelfde klinkt. Nu jij weer.

Met welke Dateq heb jij die ervaring dan? Bijna alle Dateq mixers hebben VCA faders die absoluut niet kraken omdat er geen audio signaal doorheen gaat. De duurdere Dateqs hebben ook nog eens Conductive Platic superfaders.

Dateq heeft dit echt goed voor elkaar. Super bouwkwaliteit die toch echt een stukkie hoger staat dan de DJM-800. En ik kan het weten, want ik heb een DJM-800 en een LPM7.3 staan. Al zijn die allebei niet afgeragd...
Dolivieira    posted on 04-03-2010 21:08
Poster: Victor

Met welke Dateq heb jij die ervaring dan? Bijna alle Dateq mixers hebben VCA faders die absoluut niet kraken omdat er geen audio signaal doorheen gaat. De duurdere Dateqs hebben ook nog eens Conductive Platic superfaders.

Dateq heeft dit echt goed voor elkaar. Super bouwkwaliteit die toch echt een stukkie hoger staat dan de DJM-800. En ik kan het weten, want ik heb een DJM-800 en een LPM7.3 staan. Al zijn die allebei niet afgeragd...

Onzin, Net als je redenering over dat de DJM800 de zelfde faders zitten als de DJM600. Daar zit duidelijk verschil in. En over die Dateq, Pas geleden nog een Dateq van een maat van me laten repareren waar zowat alle faders en popmeters zijn vervangen. Het was een GPM 8.2. Trouwens een DJM600 is gedeeltelijk analoog een DJM800 is volledig digitaal. Van een analoog mixer ga je horen als de faders of popmeters gaan slijten. Ook de faders van de DJM700 zijn anders dan de DJM800.
Reind    posted on 04-03-2010 23:21

zijn altijd gradaties. maar in de xone zit gewoon een alps k fadertje net als dateq's en de x-1700 en niet een fadertje met gouden sierrandje.

En die zijn nog altijd een peut beter dan wat er in een DJM-800 zit, de uitspraak 'het is maar gewoon een ALPS K fadertje' is dus heel leuk maar heeft wat dat betreft weinig voeten in aarde. Pioneer stopt voor het geld wat er voor een DJM-800 neer gelegd moet worden gewoon faders beneden peil in de mixer wanneer je hem vergelijkt met die van de concurrentie en dat terwijl de mixer verder prachtig mooi in elkaar zit en prima klinkt.

Mooie faders en de crossfader uit de DJM-909/707 er in en Pioneer heeft een mixer wara weinig meer op af te dingen valt. Je werk af maken noemen we dat Winking my eye

Poster: djdolivieira
Onzin,
Net als je redenering over dat de DJM800 de zelfde faders zitten als de
DJM600. Daar zit duidelijk verschil in.

Euhmmm volgens mij kon je jezelf daar nog wel eens in vergissen. Ik pin me er niet 100% op vast maar volgens mij word nog steeds dezelfde fader gebruikt alleen heeft men er meer vet in gestopt. Voordeel daarvan is dat een goedkope fader beter aan voelt... feit is echter dat het nog steeds een goedkope fader is.

Pioneer had wat dat betreft beter een Alpha Pro Glide er in kunnen stoppen, kost amper meer, heeft een mooier geleider systeem waardoor hij standaard (dus zonder een klodder vet) prima aanvoelt e.d.

En over die Dateq, Pas geleden
nog een Dateq van een maat van me laten repareren waar zowat alle
faders en popmeters zijn vervangen.

Faders vervangen bij een Dateq is in 9 van de 10 gevallen gewoon dom te noemen, faders uitsoppen, mooi opkuisen en een beetje smeren en ze kunnen er in de meeste gevallen weer 20 jaar tegenaan. Een ALPS fader zoals die in een Dateq zit sloop je niet zo maar.

Daarnaast, HOE oud was de Dateq die opgeknpat is? Ik heb hier nog een oude LPM6.2 staan die uit de Escape komt en die was zwaar mishandeld toen ik hem kreeg, ding zag er niet meer uit, lag voor een weeshuis aan coke en wiet in en het ding plakte aan alle kanten. Zooi eruit geschroeft, in de sop gezet en weer in elkaar gezet. Uiteindelijk 1 fader, 3 potmeters en 4 lampjes van de PFL switches moeten vervangen.... ding is bijna 23 jaar oud.

Trouwens een
DJM600 is gedeeltelijk analoog een DJM800 is volledig digitaal. Van een
analoog mixer ga je horen als de faders of popmeters gaan slijten.

Leuk bedacht maar als een fader slijt (en dat doen goedkope faders net een tandje harder dan die mooie ALPS K faders) dan houd hij er vroeg of laat echt mee op, of hij dan analoog ofdigitaal aan word gestuurd maakt echt helemaal niets uit. In het geval van digitale aansturing zal hij weliswaar niet gaan kraken maar gewoon stapjes over slaan om er uiteindelijk ook mee te stoppen.

Goedkoop spul is en blijft goedkoop spul... hoe vaak je het ook wend of keert Winking my eye

Ook
de faders van de DJM700 zijn anders dan de DJM800.

Klopt die heeft wel mooie Alpha Pro glide faders en mag je mij uitleggen waarom die WEL in een battle mixer zitten voor de thuis markt maar NIET in een mixer voor de professionele markt. Dat noem ik namelijk lichtelijk krom Winking my eye

Poster: Snoey
kiezen voor prijs differentiatie

Is het tegenwoordig in de mode om die term te grbuiken? Ik hoor steeds meer mensen het aanhalen (vooral fabrikanten) en het komt op mij steeds meer over als een slecht excuus om te rechtvaardigen dat je dezelfde goedkope meuk in hele dure apparaten gooit als in de apparaten die je verkoopt aan de onderkant van de markt (heb het hier overigens niet direct over Pioneer maar het valt me op dat die term vandaag de dag echt VEEL word 'misbruikt').
User edit by Reind on 04-03-2010 @ 23:43:45 (100%)

60 Users online: 31 Guests (29 Unknown)
Pages generated today : 16.773
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.223.525