Live visuals
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

juless    posted on 26-02-2010 00:59
een tijdje geleden was ik me beetje gaan verdiepen rondom de live visuals die je altijd op grote evenementen ziet, ik was aan de gang gegaan met after effects en wat plugins maar dit was natuurlijk niet live...

nu heb ik wat meer onderzoek gedaan en heb uiteindelijk een programma gevonden ben er nu een paar dagen mee bezig en had vandaag mijn eerste simpele test gemaakt. Ik post het hier omdat hier toch wel een hoop man zitte die weten waar over ze praten!

dit is nog heeeel simpel maar ik post de komende dagen/weken wat meer hopelijk met vooruitgang dus zou ook graag horen wat jullie er van vinden

What do you think about Live visuals ??

Vote :   

mentheman88    posted on 26-02-2010 15:46
Ziet er vet uit! kun je me vertellen wat het programma is waar in je hebt zitten patchen (die je voor het resultaat ziet)?
Abram    posted on 26-02-2010 15:57
Quartz Composer. Zit in XCode Developer Tools. Kan je gratis via Apple downloaden, werkt ook enkel op macs.
OneSixty    posted on 26-02-2010 16:03
Zuppah nice!

space^^
mentheman88    posted on 26-02-2010 19:19
Geniaal! Ik wordt met de dag blijer dat ik een mac hebHappy, laughing hier ga ik ook veel plezier aan beleven Happy, laughing

Xurion    posted on 26-02-2010 19:26
Verdiep je dan ook gelijk in G-Force van Soundspectrum (of zo iets) dat geeft hetzelfde idee en echt een idiale sfeermaker!
Prozei    posted on 26-02-2010 19:36
met quartz kan je aardig wat doen.
zijn ook leuke augmented reality tools voor beschikbaar.
al ben je beetje creatief en geef je de dj een shirt met een ag trackingcode erop.
dan je krijgt videobeelden met effecten die op de muziek en dj reageren.
tairip    posted on 26-02-2010 22:37
Wel cool, alleen een beetje druk. Maar dat is vast een kwestie van type visual of de actie die je hem mee geeft.
juless    posted on 27-02-2010 14:12
ja je kan er echt ontzettend veel mee, 3d projecte interactie met video bewegings detectie etc.., je midi controller erop aansluiten, 3d objects uit bijv. 3ds max importeren enzo echt heel gaaf. vooral leuk dat het gratis is :P
@tairip ja het is idd druk ik heb nu een aantal plugins gedownload waardoor ik hem beter op muziek zou kunnen laten animeren maar het is ff een heel ander programma dan dat ik tot nu toe allemaal gebruikt heb dus ff wennen..
mentheman88    posted on 27-02-2010 14:21
Nogmaals bedankt voor de tip! Ben gisteravond er ook mee aan de gang geweest en dit is het resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=sTRXxWk-IYw

Deze is danwel niet muziek gelinkt, maar trippend is hij wel.

Hier ga ik nog veel plezier aan beleven Cool
juless    posted on 27-02-2010 14:54
haha ja zeker trippend :P
check anders www.kineme.com staan aantal goede plugins op en tutorials...
als we nouw eens net zoon topic hadde als show your dj booth maar dan show your quartz composition?Cool
niiicola    posted on 27-02-2010 15:09
Hmm, dat quartz snap ik?niet... Ik krijg en jar.gz bestand...
Gewoon.
Bouncy    posted on 27-02-2010 20:39
Ik gebruik altijd Apple Motion (onderdeel van Final Cut Studio)
Down_Town    posted on 27-02-2010 20:44
Ik heb op een netbook G-force staan en plug deze vaak in als ik aan het draaien ben. Die geeft ook mooie resultaten zonder veel configuratie.
Jorrit    posted on 27-02-2010 20:46
Poster: Bouncy
Ik gebruik altijd Apple Motion (onderdeel van Final Cut Studio)

Het punt met Quartz is juist dat het op de maat van de muziek gaat en vrij makkelijk aan te passen is live... Programma's als Motion en After Effects (wat ik gebruikt) zijn niet echt te gebruiken voor live optredens. Toch??
juless    posted on 28-02-2010 21:13
@Bouncy
wat jorris dus al zei is inderdaad zo, motion en after effects zijn beide programmas waar je visueel veel meer mee kan?(nouw breid quartz zich ook snel uit).?maar het punt is, is dat die programmas de compositie die je maakt niet real time renderen op een bepaalde input waardoor, je dus alles in het programma moet zetten en daarna renderen. wat voor llve natuurlijk geen optie is behalve als je bij een loopje blijft wat niet interactief is. quartz renderd daar in tegen real time via je grafische kaart waardoor je dus wel de interactie met muziek kan bereiken.
get it??Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.672 days.
 Post CommentThat would be 189.1 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

539 Users online: 361 Guests (178 Unknown)
Pages generated today : 148.686
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.667.601