Countdown Project 'Frisse Wind' (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 24-02-2010 22:29
[edit 23-4-2010]De counter op de voorpagina staat over een paar uurtjes op 0:00:00:00.
Het heeft even geduurt, maar het moment is dan ook daar. De counter
stond 8 dagen bovenaan de voorpagina, in werkelijkheid zijn we zo'n 8
maanden bezig geweest met bedenken en verbouwen.

Wat gebeurt er op 0:00:00:00 ?
Dan gaat DJResource offline en gaan W.i.M en ik druk aan de slag met de conversie.

En dan, daarna ?
DJResource zal zo snel mogelijk weer online komen, hoe lang het precies gaat duren valt niet te zeggen. Als het vlekkenloos verloopt zou het zo gebeurt? moeten zijn, gaan er dingen mis duurt het jammer genoeg iets langer.

Als DJResource weer online is
Dan zou alles weer moeten werken en kun je rondkijken wat we precies gedaan hebben. We zijn achter de schermen druk aan het testen geweest, maar er zullen ongetwijfeld dingen aan onze aandacht onglipt zijn. Hoe vaak en goed je?ook test, live gaan met een project is toch altijd net even spannend.

Wat verandert er precies ?
Het precieze hoe en wat moet natuurlijk nog een beetje verrassing zijn. Maar het zal lijken alsof er een frisse wind door de layout heeft gewaaid die sommige? stofjes heeft meegenomen. In zijn algemeenheid is het eigenlijk dezelfde DJResource maar dan met een clean design en verbeterde functionaliteit.

Het meeste werkt nog zoals je verwacht, sommige dingen zijn verbetert of? zien er net even anders uit. Er komt een Changelog op het forum te staan met alle wijzigingen. Is er dus iets wat niet helemaal gaat zoals je? bent gewent, kijk eerst hierin of er in de betreffende module iets te? melden is over wat je opmerkt. Start niet voor iedere vraag een nieuw? topic, er komt een centraal topic en een nieuwe Bug Report voor alle op en/of aanmerkingen.

Tegen de avond/zondag of in aankomende week zal de site FAQ worden geupdate waar alles precies in wordt toegelicht wat betreft regels.

We hebben bij het werken aan project Frisse Wind ook vrijwel de gehele Bug Report doorgelopen en ik kan zeggen de zo'n beetje alles wat daarin stond toch wel aangepakt is (ja, ik heb echt alle pagina's nog een keer doorgelopen..... Cool)

We hopen dat jullie morgen en in de komende tijd het geduld kunnen opbrengen en we hopen nu al dat iedereen veel plezier zal beleven aan de nieuwe layout.

Lees deze topics nog eens door, ze hebben te maken met veranderingen in het verleden.

In het begin zijn veranderingen altijd even wennen, daarna wil je niet meer? terug....

Juni 2007 : Nieuwe Layout DJResource Frontpage
Mei 2006 : Meningen nieuwe site
Jan 2004 : De nieuwe DJ-Resource.NL

En lees ook eens het DJ Topic over de geschiedenis van DJResource :

DJ-Resource Topics > About DJ-Resource

[edit 17-4-2010] De Countdown teller die op de voorpagina in de rechter bovenhoek getoond wordt telt af naar het moment waarop we de site om gaan zetten. De site zal dan tijdelijk niet bereikbaar zijn tot we klaar zijn met alle werkzaamheden.

Zoals het de meeste niet zal zijn ontgaan is DJResource vanwege toegenomen traffic en gebruik van resources op 19 Februari 2010 overgestapt van een normaal hosting pakket naar een dedicated oplossing, DJResouce Server 2010.

Vanwege de snelheidsproblemen kwam deze stap eigenlijk net te vroeg voor ons. Op de achtergrond zijn we bezig een om een bezem door DJResource heen te halen, dit gebeurt op een parallel draaiende website. We hadden deze stap en de overstap naar de server in 1 keer willen doen.

Functionaliteit en layout die over de laatste 6 jaar zijn gegroeit tot wat ze nu zijn kunnen wel een frisse wind gebruiken en die wordt er nu door ons doorheen gejaagd. Voor een uitgebreid overzicht van de geschiedenis en hoe DJResource is gegroeid tot wat het nu is kun je dit topic eens bekijken : DJResource About us.

Aangezien dit proces nogal tijd vergt, maar al in een ver gevorderd stadium is, stoppen we nu al onze tijd in vernieuwing. Als we nu ook de bugs uit DJResource moeten halen vertraagd dit de overgang alleen maar onnodig.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat dingen functioneel niet werken, gebruik daarvoor het Bug Report.
Dingen die van cosmetische aard zijn zullen alleen worden aangepakt als ze de functionaliteit in het gedrang brengen.

Raporteer dingen zoals foutpagina's, postings die niet lukken etc.
Raporteer GEEN dingen als : smiles werken niet, blokje staat scheef, etc.

We vertrouwen erop dat jullie met ons mee willen denken en dus nog heel even geduld hebben....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-04-2010 01:55 (100%)

What do you think about Countdown Project 'Frisse Wind' ??

Vote :   

Lead    posted on 15-04-2010 23:02
Poster: Lead
Zoals jullie kunnen zien is de countdown teller gestart. Hij telt af
naar het moment waarom we DJResource offline gooien en gaan migreren
naar de opgeschoonde layout.

Als de teller op 0 staat worden alle bestanden overgezet en achter de
schermen getest tot alles werkt. Daarna zal de site weer volledig online
komen. Gedurende deze tijd zullen jullie het dus met de berichtjes
moeten doen die we gaande weg zullen weergeven op de site.

Staat alleen op de voorpagina... sorry, was niet zo snel Cool
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 15-04-2010 23:03 (100%)
Boyd    posted on 15-04-2010 23:04
Ik zie hem,je post was eerder was dan die tellerCool
Bartjens    posted on 15-04-2010 23:37
Spannend! Ben benieuwd?Cool
De teller tikt wel mooi?Cool
www.djbrowbeat.com
funk-m    posted on 15-04-2010 23:40
ik dacht al waarom tik het?zo hier Cool?

maar nu snap ik het. Maar 1 vraag

Word DJ Resource ook het complete desinge aangepakt of zo.

vind het nu er wel cool uit zien maar als er iets aan het desinge word gedaan zou het helemaal toppie zijn.

excuses voor eventuele typefouten.

.Cool
Snaad    posted on 15-04-2010 23:45
Je maakt ons wel nieuwsgierig!
bambamstudio    posted on 15-04-2010 23:46
haal aub de audio tikken weg uit de teller !!!!!...verder ben ik ook wel nieuwsgierig ja Happy, laughing
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 15-04-2010 @ 23:49:36 (90%)
Stefjuuh    posted on 15-04-2010 23:53
Zie ik nou het nieuwe design al bij de about us staan?:D
Lead    posted on 15-04-2010 23:56
Zoals in het topic al omschreven gaat het niet om een mega wijziging in de zin van totale ommezwaai van dingen. Het blijft gewoon DJResource, maar dan net even wat puntjes op de i.

Even een frisse wind door de layout dus... oh, het meeste werk zit trouwens achter de schermen waar de backend ook geupdate is op veel punten.

Zoals al eerder is het gewoon even wennen. In het begin zijn mensen tegen verandering, tot ze de verbeteringen ervan inzien.

Poster: Stefjuuh
Zie ik nou het nieuwe design al bij de about us staan?:D

Nietwaar Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 15-04-2010 23:59 (28%)
Helioxx    posted on 16-04-2010 00:15
Leuk dat je een topic aanmaakt, anders zouden sommige wat verward zijn denk ik ^^
Echt geweldig wat je doet hier! Zoals de andere al zeiden; Respect man Winking my eye
EDIT. Zonet stond er bij mij 0 days 13hours ....
Nu staat er 8 days.. wat is het juiste?
User edit by Helioxx on 16-04-2010 @ 00:21:52 (57%)
jannickv    posted on 16-04-2010 00:23
*vind het leuk dat hij alles al heeft gezien en het zelf al kan testen*
FML    posted on 16-04-2010 00:38
kan het geluid a.u.b verwijderd worden?
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Bootstrap    posted on 16-04-2010 00:59
Ik ben heel erg benieuwd naar de veranderingen Happy, laughing Echt heel veel respect voor wat jullie vrijwillig allemaal voor deze community (want dat is het wel) over hebben. Ik ben hier nu al een tijdje lid en ik blijf telkens terugkomen omdat jullie gewoon een goed concept hebben opgezet.

Top! Cool

En nu lekker slapen..
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Tekhead    posted on 16-04-2010 01:11
Idd, Lead en W.I.M. Respect voor al die uren arbeid, waar je ons zo door pleziert Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 16-04-2010 01:27
Leuk dat de site een update krijgt, maar dat getik van die countdown is zo irritant!! En ik weet zeker dat ik niet de enige bent die er niet blij mee is.

Oow en niet teveel aan die layout sleutelen, Djforum.nl heeft dit in het verleden ook gedaan, en toen was een heel groot deel van de leden weg gegaan.
www.soundcloud.com/ten-hooven
niiicola    posted on 16-04-2010 07:32
Voor mij nog genoeg tijd om te testen Happy, laughing
Gewoon.
Dyno    posted on 16-04-2010 09:01
Poster: Snoey
Oow en niet teveel aan die layout sleutelen, Djforum.nl heeft dit in het verleden ook gedaan, en toen was een heel groot deel van de leden weg gegaan.

Dat is daar inderdaad de nekslag geweest.

Succes met de 'frisse wind', Lead & W.I.M!!
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
DeteqBoy    posted on 16-04-2010 09:01
Dat getik is zwaar hinderlijk.
Prozei    posted on 16-04-2010 09:08
Ken wel zeggen dat het een vooruitgang is de frisse wind.
the-melody    posted on 16-04-2010 09:56
En ik die dacht dat dat getik uit me macbook kwam, speciaal heropgestart tot ik deze thread zag. Anyway, ben benieuwd?Cool
main    posted on 16-04-2010 10:00
kun je die tik uitzetten?
Gery    posted on 16-04-2010 11:07
Poster: DeteqBoy
Dat getik is zwaar hinderlijk.

Poster:?main
kun je die tik uitzetten?

ECHT! zwaar irritant!?Cool
DJ - Producer
Lead    posted on 16-04-2010 11:18
Ik probeer die tik uit te krijgen, maar heb nog even wat last ermee....

Probeer vanmiddag dit op te lossen op wat voor manier dan ook... moet nu de deur uit.

Voorlopig klik je maar even 1 keer exttra, die klik is alleen op de voorpagina te horen, en die hebben de meeste mensen toch wel zo bekeken ?
Let the BASS be louder
Lead    posted on 16-04-2010 11:37
Een grote frisse wind en weg was de klik (thanx aan onze stille mod : Alex)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 16-04-2010 11:37 (42%)
Woudtje    posted on 16-04-2010 11:50
Poster: Lead
Een grote frisse wind en weg was de klik (thanx aan onze stille mod : Alex)

Behalve op mijn computer, die klikt lekker verder.
Alex    posted on 16-04-2010 11:51
Poster: Woudtje

Behalve op mijn computer, die klikt lekker verder.

Browser even opnieuw starten, Flash kun je niet refreshen.

179 Users online: 54 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 22.151
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.428.785