Countdown Project 'Frisse Wind' (1/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 24-02-2010 22:29
[edit 23-4-2010]De counter op de voorpagina staat over een paar uurtjes op 0:00:00:00.
Het heeft even geduurt, maar het moment is dan ook daar. De counter
stond 8 dagen bovenaan de voorpagina, in werkelijkheid zijn we zo'n 8
maanden bezig geweest met bedenken en verbouwen.

Wat gebeurt er op 0:00:00:00 ?
Dan gaat DJResource offline en gaan W.i.M en ik druk aan de slag met de conversie.

En dan, daarna ?
DJResource zal zo snel mogelijk weer online komen, hoe lang het precies gaat duren valt niet te zeggen. Als het vlekkenloos verloopt zou het zo gebeurt? moeten zijn, gaan er dingen mis duurt het jammer genoeg iets langer.

Als DJResource weer online is
Dan zou alles weer moeten werken en kun je rondkijken wat we precies gedaan hebben. We zijn achter de schermen druk aan het testen geweest, maar er zullen ongetwijfeld dingen aan onze aandacht onglipt zijn. Hoe vaak en goed je?ook test, live gaan met een project is toch altijd net even spannend.

Wat verandert er precies ?
Het precieze hoe en wat moet natuurlijk nog een beetje verrassing zijn. Maar het zal lijken alsof er een frisse wind door de layout heeft gewaaid die sommige? stofjes heeft meegenomen. In zijn algemeenheid is het eigenlijk dezelfde DJResource maar dan met een clean design en verbeterde functionaliteit.

Het meeste werkt nog zoals je verwacht, sommige dingen zijn verbetert of? zien er net even anders uit. Er komt een Changelog op het forum te staan met alle wijzigingen. Is er dus iets wat niet helemaal gaat zoals je? bent gewent, kijk eerst hierin of er in de betreffende module iets te? melden is over wat je opmerkt. Start niet voor iedere vraag een nieuw? topic, er komt een centraal topic en een nieuwe Bug Report voor alle op en/of aanmerkingen.

Tegen de avond/zondag of in aankomende week zal de site FAQ worden geupdate waar alles precies in wordt toegelicht wat betreft regels.

We hebben bij het werken aan project Frisse Wind ook vrijwel de gehele Bug Report doorgelopen en ik kan zeggen de zo'n beetje alles wat daarin stond toch wel aangepakt is (ja, ik heb echt alle pagina's nog een keer doorgelopen..... Cool)

We hopen dat jullie morgen en in de komende tijd het geduld kunnen opbrengen en we hopen nu al dat iedereen veel plezier zal beleven aan de nieuwe layout.

Lees deze topics nog eens door, ze hebben te maken met veranderingen in het verleden.

In het begin zijn veranderingen altijd even wennen, daarna wil je niet meer? terug....

Juni 2007 : Nieuwe Layout DJResource Frontpage
Mei 2006 : Meningen nieuwe site
Jan 2004 : De nieuwe DJ-Resource.NL

En lees ook eens het DJ Topic over de geschiedenis van DJResource :

DJ-Resource Topics > About DJ-Resource

[edit 17-4-2010] De Countdown teller die op de voorpagina in de rechter bovenhoek getoond wordt telt af naar het moment waarop we de site om gaan zetten. De site zal dan tijdelijk niet bereikbaar zijn tot we klaar zijn met alle werkzaamheden.

Zoals het de meeste niet zal zijn ontgaan is DJResource vanwege toegenomen traffic en gebruik van resources op 19 Februari 2010 overgestapt van een normaal hosting pakket naar een dedicated oplossing, DJResouce Server 2010.

Vanwege de snelheidsproblemen kwam deze stap eigenlijk net te vroeg voor ons. Op de achtergrond zijn we bezig een om een bezem door DJResource heen te halen, dit gebeurt op een parallel draaiende website. We hadden deze stap en de overstap naar de server in 1 keer willen doen.

Functionaliteit en layout die over de laatste 6 jaar zijn gegroeit tot wat ze nu zijn kunnen wel een frisse wind gebruiken en die wordt er nu door ons doorheen gejaagd. Voor een uitgebreid overzicht van de geschiedenis en hoe DJResource is gegroeid tot wat het nu is kun je dit topic eens bekijken : DJResource About us.

Aangezien dit proces nogal tijd vergt, maar al in een ver gevorderd stadium is, stoppen we nu al onze tijd in vernieuwing. Als we nu ook de bugs uit DJResource moeten halen vertraagd dit de overgang alleen maar onnodig.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat dingen functioneel niet werken, gebruik daarvoor het Bug Report.
Dingen die van cosmetische aard zijn zullen alleen worden aangepakt als ze de functionaliteit in het gedrang brengen.

Raporteer dingen zoals foutpagina's, postings die niet lukken etc.
Raporteer GEEN dingen als : smiles werken niet, blokje staat scheef, etc.

We vertrouwen erop dat jullie met ons mee willen denken en dus nog heel even geduld hebben....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-04-2010 01:55 (100%)

What do you think about Countdown Project 'Frisse Wind' ??

Vote :   

timmy90    posted on 24-02-2010 22:31
klinkt goed, zal de site inderdaad een frisse wind geven!

succes ermee en mijn steun heb je!
jannickv    posted on 24-02-2010 22:34
Ik denk dat heel DJR veel respect heeft voor jouw en W.I.M omdat jullie dit compleet vrijwillig doen! Ik weet hoeveel tijd er kruipt in het beheren van een website en ik denk niet dat ik het zou aankunnen om zo een forum te runnen bij de job die jullie hebben!

De mensen die klagen zijn mensen die niet weten dat jullie deze site 100% zelf onderhouden en scripten en daar nog een voltijdse job bij hebben :D

Respect! En ik heb geduld :D
Basrose    posted on 24-02-2010 22:34
Al een aantal vernieuwingen van het design en de indeling meegemaakt. In het begin was het altijd wennen maar daarna is het altijd top!

Joep    posted on 24-02-2010 22:44
Veel succes!
Zelf heb ik ook een aantal websites, dus ik weet hoeveel tijd er in gaat zitten om iets helemaal werkend en bugloos te krijgen. Vooral zo'n groot forum als DJResource is een hele klus...
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaatSmile
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Lead    posted on 24-02-2010 22:45
Poster: Basrose
Al een aantal vernieuwingen van het design en de indeling meegemaakt. In het begin was het altijd wennen maar daarna is het altijd top!

Veranderingen zijn altijd een kwestie van gewenning. We denken meestal wel na voor we iets doen en hebben daarmee altijd vooruitgang in gedachte. Als dingen er niet beter worden, hoeven ze niet te veranderen tenslotte Winking my eye

Poster: Joep
Veel succes!
Zelf heb ik ook een aantal websites, dus ik weet hoeveel tijd er in gaat zitten om iets helemaal werkend en bugloos te krijgen. Vooral zo'n groot forum als DJResource is een hele klus...
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat

Grappig, het forum wordt constant genoemd terwijl ik toch hoop dat iedereen weet dat we veel meer dingen hebben gemaakt Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-02-2010 22:46 (100%)
Sebasz    posted on 24-02-2010 22:45
Nice Happy, laughing
Jaagt je wel in een keer op hogere kosten per maand ben ik bang met zo'n dedi?Cool
Tekhead    posted on 24-02-2010 22:49
heb geen klagen, alleen respect
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Lead    posted on 24-02-2010 22:51
Poster: Sebasz
Nice Happy, laughing

Jaagt je wel in een keer op hogere kosten per maand ben ik bang met zo'n dedi?Cool

Hosting werd gewoon te klein, wat DJR er per dag aan traffic doorheen jaagt, daar draaien veel gemiddelde websites bijna een maand voor denk ik. We hebben zelf besloten traffic vretende dingen in te bakken, maar nu forceren ze ons deze stap... Nou ja, hopen maar op het beste :D

[spam]hehehe, mag ik iedereen eraan herinneren dat je bij een donatie aan DJResource een jaar Gold member wordt. (bedenk me nu dat we nog nooit een gouden plusje hebben ontnomen overigens...). Hierdoor zie je in dit jaar geen advertenties op heel de site ? Naast dit krijg je natuurlijk het gouden plusje naast je naam en het respect van de anderen voor je goede daad...[/spam]
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-02-2010 22:54 (17%)
tairip    posted on 24-02-2010 22:53
Poster: Sebasz
Nice Happy, laughing

Lead is me voor. Haha je kan een donatie doen!
JollyJunkie    posted on 24-02-2010 23:00
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dit hier post, maar bij mij linkt de About Us link nog steeds naar een 404.
Lead    posted on 24-02-2010 23:08
Poster: JollyJunkie
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dit hier post, maar bij mij linkt de About Us link nog steeds naar een 404.

Nu niet meer....
Let the BASS be louder
Flexii    posted on 24-02-2010 23:16
respect heren, dit lijkt me wel weer een duidelijk bericht voor de mensen die hier onrust veroorzaken en over elk schoonheidsfoutje vallen, men moet zich realiseren hoeveel werk dit is. Nogmaals diep respect! ik bezoek deze site al enkele jaren met veel plezier!

Bedankt
Tekhead    posted on 24-02-2010 23:55
Meld even dat het mij niet lukt om een reactie te posten bij djbooth topic
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 25-02-2010 04:45
Poster: Tekhead
Meld even dat het mij niet lukt om een reactie te posten bij djbooth topic

Idd dat lukte mij ook niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
dacuba    posted on 25-02-2010 05:55
Lead, zou je wat stats kunnen meedelen?
Lead    posted on 25-02-2010 08:45
Wat voor stats ? En waarom wil je dit weten ?
Let the BASS be louder
Ilja    posted on 25-02-2010 09:31
Deze website heeft hetzelfde frisse uitstraling nodig als AboutDJ, dan wordt het helemaal top.
Xtremer    posted on 25-02-2010 10:15
Heb echt respect voor Lead en W.i.M, al die coding en die slimme systemen kan ik nog een puntje aan zuigen! Dat er wat storingen ontstaan sta ik niet van te kijken. Je hoeft vaak maar een letter of woordje aan te passen en dat kan fatale gevolgen hebben. Ik denk dat als jullie websites met CMS gaan leveren aan bedrijven dat je dan zeer goed verdient!

Zelf ben ik nu al 3 weken bezig met alleen de lay-out voor mijn portfolio aan de hand van DIVjes, Javascript (jQuery) en HTML. PHP/databases wil ik heel graag onder de knie krijgen. Hopelijk leer ik nog wat op school hiervoor...
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
dp_    posted on 25-02-2010 11:38
Poster: Xtremer
Heb echt respect voor Lead en W.i.M, al die coding en die slimme systemen kan ik nog een puntje aan zuigen! Dat er wat storingen ontstaan sta ik niet van te kijken. Je hoeft vaak maar een letter of woordje aan te passen en dat kan fatale gevolgen hebben. Ik denk dat als jullie websites met CMS gaan leveren aan bedrijven dat
je dan zeer goed verdient!

Zelf ben ik nu al 3 weken bezig met alleen de lay-out voor mijn portfolio aan de hand van DIVjes, Javascript (jQuery) en HTML. PHP/databases wil ik heel graag onder de knie krijgen. Hopelijk leer ik nog wat op school hiervoor...

Er zijn al genoeg gratis/betaalde CMS'en dus daar valt niet veel op te verdienen Cool

Php & databases (Mysql) is niet heel moeilijk te leren, veel online tutorials te vinden dus dat hoef je niet pers?e op school te leren. Verdiep je trouwens niet alleen in php maar ook in SQL, dat bespaart je hoop trammelant. jQuery is wel echt vette shit! Dat wil ik ook zeker nog wel eens leren!

(kleinigheidje voor je portefolio, de mouseovers bij knop 1 en 5 bij de slides kloppen niet helemaal bij een mouseover)
Helixon    posted on 25-02-2010 11:41
Volgens mij is het ook nodig...
Cleanen jullie ook de leden die ongeveer al een maand niet online zijn geweest?
Lead    posted on 25-02-2010 13:45
We doen niet aan de regeltjes die anderen doen (oude members cleanen etc.) wat als je door toestanden nou eens een tijd niet online kunt komen. Dan wil je toch niet dat je account na x maanden vervalt ??

Ook vergelijk ik DJR niet met andere websites, noch doen we dit bij ontwerpen/ontwikkelen. We willen uitgaan van onzeeigen ideeen, ongeacht wat anderen doen. Op die manier doen we het al 9 jaar, dus blijkbaar werkt dat Thumbs Up
Let the BASS be louder
D-wan    posted on 25-02-2010 15:05
Poster: Lead

Ook vergelijk ik DJR niet met andere websites, noch doen we dit bij ontwerpen/ontwikkelen. We willen uitgaan van onzeeigen ideeen, ongeacht wat anderen doen. Op die manier doen we het al 9 jaar, dus blijkbaar werkt dat Thumbs Up

Cool
Lead    posted on 15-04-2010 22:58
Zoals jullie kunnen zien is de countdown teller gestart. Hij telt af naar het moment waarom we DJResource offline gooien en gaan migreren naar de opgeschoonde layout.

Als de teller op 0 staat worden alle bestanden overgezet en achter de schermen getest tot alles werkt. Daarna zal de site weer volledig online komen. Gedurende deze tijd zullen jullie het dus met de berichtjes moeten doen die we gaande weg zullen weergeven op de site.
Let the BASS be louder
Boyd    posted on 15-04-2010 23:00
Waar zie ik een countdown teller?
Basrose    posted on 15-04-2010 23:01
ik zie m ook niet staan Happy, laughing

179 Users online: 55 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 25.898
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.432.532