Boete Buma Stemra (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Arondjuser    posted on 23-02-2010 21:27
Ik heb een vraagje...
Het zal vast al heel veel gevraagd zijn op het forum maar ik kan het niet echt vinden...
Stel dat ik op een feest sta te draaien en de buma komt langs...
en heb al mijn mappen vol met illegale cd\'s. Wat doen ze dan? Krijg ik een boete of word alles in beslag genomen.
En hoeveel is de boete dan? En zijn er nog verdere sancties?

MVG
DJ @?()?
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd

What do you think about Boete Buma Stemra ??

Vote :   
JollyJunkie    posted on 23-02-2010 23:29
Poster: OneSixty

Dude, zover was ik ook al.

nja, eindeloze duscussie.
mijn mening: investeer in equipment ed, das al duur genoeg.
later als je meer boekingen krijgt ga je maar legaal.

ik had al 3 jaar muziek kunnen kopen legaal, gevolg:

-ik ben honderden, duizenden euro's lichter
-ik heb nooit nieuwe equipment kunnen kopen
-ik heb nogsteeds niets meer berijkt als nu

do the math

En wat is het nut van betere gear, jij wou zeggen dat je met een CDJ-2000 zoveel meer kan dan met een DN-S1000?
Hij heeft alleen functies die het dj-en makkelijker maken, maar je kan er niet echt creatiever mee zijn.
Sebasz    posted on 23-02-2010 23:30
Dat mag wel, tuurlijk. Alleen dat label verdient er natuurlijk meer aan.
Maar waar het wel om draait is dat er uiteindelijk geen onderscheid is tussen een gebrande cd met niet-betaalde liedjes, of een gebrande cd met wel-betaalde liedjes.
Arondjuser    posted on 23-02-2010 23:30
Ik weet genoeg! Thanks all!Cool

"close"
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
Yorick    posted on 23-02-2010 23:49
Poster: bambamstudio

Ook jong talent in de Kartwereld betalen voor hun kart.....das mijn reactie

Een kart kan je moeilijk downloaden,, een plaatje zou kunnen maar daar blijft het wel ongeveer bij!
Hahaha
ruben-b    posted on 23-02-2010 23:53
kart kan je wel stelen(waarom je dat zou willen weet ik niet maar daar gaat het nu ff niet om...)Cool?in principe is het wel het zelfde ookal is het een niet zo heel logische vergelijkingCool
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
User edit by ruben-b on 23-02-2010 @ 23:54:03 (68%)
Sebasz    posted on 24-02-2010 00:03
bambamstudio    posted on 24-02-2010 00:05
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
OneSixty    posted on 24-02-2010 00:22
Poster: JollyJunkie

En wat is het nut van betere gear, jij wou zeggen dat je met een CDJ-2000 zoveel meer kan dan met een DN-S1000?
Hij heeft alleen functies die het dj-en makkelijker maken, maar je kan er niet echt creatiever mee zijn.

Ik had een mixertje van jb systems, faders begonnen te kraken.
Setje mcd200's cd spelers?waarvan 1 begon te skippen.

Kun je nie op blijven gaan eh?

dacuba    posted on 24-02-2010 02:32
Poster: XMatiC
Net hetzelfde als een ijsboer ijs van een ander verkoopt. . . (bij wijzen van spreken)

Haha dude jij bent zo vermakelijk simpel he.. ijsboer..
Ilja    posted on 24-02-2010 06:17
*
Artiesten verdienen aan optredens en het maakt hun nog populairder waneer hun muziek overal gedraait wordt, ( legaal of niet ) hun worden er linksom of rechtsom gewoon beter van.
*
Dus ik blijf lekker mijn gedownloade plaatjes draaien.?Cool
JollyJunkie    posted on 24-02-2010 08:05
Poster: OneSixty

Ik had een mixertje van jb systems, faders begonnen te kraken.
Setje mcd200's cd spelers?waarvan 1 begon te skippen.

Kun je nie op blijven gaan eh?

Daar heb je gelijk in Winking my eye
Dolivieira    posted on 24-02-2010 09:25
Worden jullie niet moe om weer deze discussie te voeren. Brein en Buma hebben al moeite om hun kont te vegen laat staan te controleren. Kijk dat artiesten er beter van moeten worden is hun groot recht. Maar ik blijf van mening dat er een andere manier moet komen om auteursrechten te innen. De muziek industrie is niet?met de ?tijd mee gegaan toen de illegaliteit en paraterij kwam. Auteursrechten moeten zo wie zo herscherven worden. Want hoe het nu op papier staat is niet meer van deze tijd. Ik bent het met veel punten met Bambamstudio eens. Maar ook op veel punten niet. En de bekende artiesten daar heb ik geen medelijden mee. Die verdienen genoeg met hun optredens en merchandise. De muziekwereld is op dat gebied gewoon stil blijven staan. Nu zitten ze alleen te huilen terwijl ze oplossingen?moeten zoeken. De oplossing?los je niet op om mensen het downlaoden te verbieden. ???
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
cross-over    posted on 24-02-2010 09:39
Als alle producties in de markt worden gezet zoals Angels and Airwaves dat nu doen (zie topic?)
dan is deze hele discussie en Buma/Brein overbodig.

Gewoon je CD gratis aanbieden voor download.....
http://soundcloud.com/lau-daniels
Dolivieira    posted on 24-02-2010 09:40
Zal een manier kunnen zijn. cross-over
Xurion    posted on 24-02-2010 10:02
Het is legaal in Nederland dat je gratis gedownloade nummers (dus eigenlijk gedownload via LimeWire, Shareaza, Kazaa of een andere P2P dienst) te draaien op GESLOTEN feesten en/of alleen voor prive gebruik. Dit betekend dus dat je niet in Cafe's / Clubs / Openbaren gelegenheden mag draaien met "Niet gekochte downloads". Dit is een voordeel voor Drive-In DJ's want die draaien vaker op besloten feesten en hoeven dus eigenlijk geen gekochte muziek te hebben.

Ik zag laatst een best professionele drive-in DJ en die had zown dongeltje van KPN en die downloade gewoon alle aanvraag nummertjes.

Dit zijn de regels in Nederlands ?(dus niet in Belgi?), deze regels kunnen in de loop der jaren veranderen net zoals PirateBay in 2009 een tijd offline is gehaald door Stichting Brein. (Inmiddels is PirateBay weer online omdat hun een protest hebben gehouden en na drukkelijk op de regel hebben gewezen. Niet gekochte downloads zijn legaal voor prive gebruik.).
Hopelijk is dit een beetje compleet uitgelegt en vragen kan natuurlijk altijd Winking my eye.
User edit by Xurion on 24-02-2010 @ 10:03:16 (11%)
Dolivieira    posted on 24-02-2010 10:07
Is nioet helemaal waar DJJS. Want dat is in besloten huiselijke kring. Dus als jij een besloten feest in een party centum organiseert. Moet jij gewoon legale MP3 hebben. Ook moet de zaal Buma en Stemra hebben betaald. Dat zijn de regels nou een?maal. ?
Xurion    posted on 24-02-2010 10:10
Lees dan de site van Buma nog maar eens goed door Dolivierira, het zit allemaal heel lastig in elkaar. Net zoals alles in NL. We moeten van alles een probleem maken Unhappy
Xurion    posted on 24-02-2010 10:43
Poster: djdolivieira
Is nioet helemaal waar DJJS. Want dat is in besloten huiselijke kring. Dus als jij een besloten feest in een party centum organiseert. Moet jij gewoon legale MP3 hebben. Ook moet de zaal Buma en Stemra hebben betaald. Dat zijn de regels nou een?maal. ?

Sorry voor de dubbelpost, maar als je een besloten feest geeft dan nodig je toch niemand van Stichting Brein uit. En als iemand van die mensen die uitgenodigt zijn van Stcihting Brein is zal die echt geen boete geven want die is er dan voor zijn vrienden/familie en is dan niet in dienst.
Beetje scheef uitgeloecht maar op gesloten feesten hoef je je gewoon geen zorgen te maken
Helioxx    posted on 24-02-2010 12:25
Ik denk dat de TS vooral wil weten of er veel gecontroleerd wordt?
lijkt me van niet, aan vorige reacties te zien.
Gerdo    posted on 24-02-2010 13:06
Ik draai nu 3 jaar in een cafe. Ik ben gelijk begonnen met muziek legaal te downloaden, ik ben in de 3 jaar dat ik in het cafe draai nog nooit gecontroleerd. Maar je moet gewoon legaal downloaden vind ik.
Xurion    posted on 24-02-2010 13:26
Gerdo daar heb je wel gelijk in maar bevoorbeeld als je net begind gebruik je zoiezo illegale muziek en veel mensen vertrouwen koopdowloads site's niet.
nils7    posted on 24-02-2010 14:16
Snappen jullie het nu echt niet? Het heeft niets met bangmakerij te maken, het heeft te maken met mentaliteit, met gewoon iedereen die recht heeft op zijn centjes (artiesten en labels), net als DJ's die betaald willen worden voor optredens. Waarom mag een DJ wel veel verdienen maar de artiest, producer die voor de muziek zorgt die een DJ draait niet?

Ik geef je gelijk en moet zeggen dat muziek die ik waardeer gewoon voor betaal! (Veel al dance, house, techno etc.) koop zeker voor 15 euro in de week!

De rest download ik, top 40 meuk, leuk voor 1 of 2 avondjes en voor de rest is het zelfs zonde van de gebrande cd! Desalnietemin wel illegaal!

Echter vind ik dat de Buma en de brein best wat transparanter mogen, volgens mij blijft er heel wat aan de strijkstok hangen van beide organisaties (zitten ook in hetzelfde pand) voordat er iets gaat naar de artiesten. De maffe beleggen er mee en alles, hoe kunnen ze het uberhaupt in hun hoofd halen omdat met geld van anderen te doen! Gewoon 1 op 1 doorsluizen minus de bedrijfsvoering van de Buma maar niet zoals het nu gaat.. de Belgische variant moet al met de billenbloot en ik verwacht dat ze een flink pak slaag zullen krijgen! Maar de Nederlandse Buma is net zo ontransparant als een aquarium gevuld met Cola!

Betalen voor muziek, ok?! Maar dan moet het wel direct op de juiste plek terecht komen!
User edit by nils7 on 24-02-2010 @ 14:17:25 (1%)
Sebasz    posted on 24-02-2010 14:56

In tegenstelling tot het plaatje wat ik postte, klopt jouwe niet. Home taping is NOT illegal.
User edit by Sebasz on 24-02-2010 @ 14:57:10 (4%)
Dolivieira    posted on 24-02-2010 20:55
Hometaping wordt ook al jaren gedaan.
Lead    posted on 25-02-2010 08:51
Hometaping geeft niet dezelfde kwaliteit als het origineel, piraterij wel.

Wie uitspraken doet als 'ik blijf lekker met illegale muziek draaien'? die snapt waarschijnlijk de essentie van draaien/produceren niet. Je doet het nooit alleen voor het geld, maar geld is wel nodig om te kunnen blijven produceren en uitgeven.

Om nu te voorkomen dat dit een eindeloze discussie is die al vele malen gevoerd is over legale? en illegale muziek :

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

30 Users online: 12 Guests (18 Unknown)
Pages generated today : 18.242
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.242.659