Poster: bambamstudio
Snappen jullie het nu echt niet? Het heeft niets met bangmakerij te maken, het heeft te maken met mentaliteit, met gewoon iedereen die recht heeft op zijn centjes (artiesten en labels), net als DJ's die betaald willen worden voor optredens. Waarom mag een DJ wel veel verdienen maar de artiest, producer die voor de muziek zorgt die een DJ draait niet?
Ik geef je gelijk en moet zeggen dat muziek die ik waardeer gewoon voor betaal! (Veel al dance, house, techno etc.) koop zeker voor 15 euro in de week!
De rest download ik, top 40 meuk, leuk voor 1 of 2 avondjes en voor de rest is het zelfs zonde van de gebrande cd! Desalnietemin wel illegaal!
Echter vind ik dat de Buma en de brein best wat transparanter mogen, volgens mij blijft er heel wat aan de strijkstok hangen van beide organisaties (zitten ook in hetzelfde pand) voordat er iets gaat naar de artiesten. De maffe beleggen er mee en alles, hoe kunnen ze het uberhaupt in hun hoofd halen omdat met geld van anderen te doen! Gewoon 1 op 1 doorsluizen minus de bedrijfsvoering van de Buma maar niet zoals het nu gaat.. de Belgische variant moet al met de billenbloot en ik verwacht dat ze een flink pak slaag zullen krijgen! Maar de Nederlandse Buma is net zo ontransparant als een aquarium gevuld met Cola!
Betalen voor muziek, ok?! Maar dan moet het wel direct op de juiste plek terecht komen!