Pioneer CDJ 400 Of 1000 mk3 (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

t-age    posted on 22-02-2010 17:56
Hallo allemaal,

Ik heb nu met een vriend een drive in show en we gebruiken nu een behringer djx 700 en een usb 900 van jb systems.
Nou wil We het even flink uitbreiden.
Hij gaat 2 RCF Art kopen.
En ik zit nu te twijfelen.
Ik wil of 2x cdj 400 of 2x 1000 mk3.
Zelf verkies ik De USB Functie van de 400 boven de CD van de 1000.
en de 400 heeft ook een midi functie.
Ik ga ze in ieder geval 2de Hands kopen en voor deze cd spelers ligt de prijs 2de hands ongeveer hetzelfde.
Het word wel nog eventjes sparen maar dan mogen we volgend jaar ook bij de Cuijkse Kroegentocht draaien!
Ik hoor graag tips en wat jullie ervaringen zijn met de spelers
DT Entertainment

What do you think about Pioneer CDJ 400 Of 1000 mk3 ??

Vote :   

Esmee    posted on 13-04-2010 07:47
Poster: Tekhead

Een pioneer is altijd overpriced, vergeet dat niet, maar om het dubbele neer te tellen voor de 1000 omdat hij de club standaard is, no way, btw de 1000 is zelfs uit produktie genomen.

Hij zegt net, dat hij ze voor ongeveer hetzelfde geld kan krijgen. Echt niet alle cdj's zijn afgeragd, je moet alleen goed zoeken.

De 400 heeft idd leuke effecten, en zeker de roll is een heel leuk effectje dat je m.i. veel gaat gebruiken. Ik heb effecten op m'n mixer, m'n cd speler en een apparte fx bak, persoonlijk vind ik effecten op de speler of met m'n EFX 500 makkelijker werken dan op m'n mixer, die ik weinig gebruik.

Dat is dan denk ik persoons gebonden, ik heb ze liever op mn mixer, ik vind effecten op cd spelers echt niet lekker werken.

Als midi controler heb ik geen mening, maar de usb functie vind ik perfect werken, en heel overzichtelijke weergave op scherm. Het enige minpuntje t.o. de 1000 is het kleine jogweel, al vind ik die grote jogs op vinyl simulatie ook een lachertje, alleen cd spelers met draaiende platter en vinylschijf erop simulleren vinyl het best.

Ik gok dat hij nog nooit met vinyl gedraait heeft dus waarom moet het dan op vinyl lijken? Ik vind het persoonlijk echt een misser dat de cdj 400 geen hotcues heeft, anders is het de perfecte speler, maar omdat hij ze niet heeft, zeg ik cdj 1000.

Poster: djdolivieira

Ben het niet helemaal met je eens Esmee. Want die midi werkt perfect op de CDJ400. Aleen de andere punten heb je wel gelijk.

oke nou dan moet ik me op dat punt intrekken Happy, laughing
FML    posted on 13-04-2010 08:06
Die effecten op de speler zelf is niks mis mee hoor Cool
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
t-age    posted on 13-04-2010 08:36
Poster: Esmee

Hij zegt net, dat hij ze voor ongeveer hetzelfde geld kan krijgen. Echt niet alle cdj's zijn afgeragd, je moet alleen goed zoeken.

Dat is dan denk ik persoons gebonden, ik heb ze liever op mn mixer, ik vind effecten op cd spelers echt niet lekker werken.

Ik gok dat hij nog nooit met vinyl gedraait heeft dus waarom moet het dan op vinyl lijken? Ik vind het persoonlijk echt een misser dat de cdj 400 geen hotcues heeft, anders is het de perfecte speler, maar omdat hij ze niet heeft, zeg ik cdj 1000.

Poster: djdolivieira

Ben
het niet helemaal met je eens Esmee. Want die midi werkt perfect op de

oke nou dan moet ik me op dat punt intrekken Happy, laughing

Ik heb wel al op vinyl setjes gedraaid hoor:P
Maar dan niet als mijn eigen standaard set

Tekhead    posted on 13-04-2010 20:12
@ esmee: Zeg meid, de eerste keer dat we verschillende mening hebben he, leuk. Dat gebruik van effecten op mixer op speler is idd persoonlijk, en voor iedereen zal er wel functie zijn die een absolute must is bij keuze van de speler, bij jou de Hotcue, bij mij vinyl feeling
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Esmee    posted on 13-04-2010 20:33
Poster: Luni-B
Die effecten op de speler zelf is niks mis mee hoor Cool

ik zeg toch niet dat er iets mis mee is ? ik zeg alleen dat IK het aansturen van effecten via een cd speler niets vind.
t-age    posted on 13-04-2010 22:33
Wie hier die cdj 400 heeft gebruikt roll effect veel?
Boyd    posted on 13-04-2010 22:34
Met een roll effect kun je zeker leuke dingen doen ja.
Tekhead    posted on 13-04-2010 22:41
Poster: t-age
  Ik had de cdj-400, en ik gebruikte dat wel meermaals
t-age    posted on 13-04-2010 22:55
Poster: Tekhead
Ik had de cdj-400, en ik gebruikte dat wel meermaals

Waarom en waarop ben je overgestapt?
Tekhead    posted on 13-04-2010 23:21

Waarom en waarop ben je overgestapt?

leuk effectje, kan je tijdens een gig voor meerdere doelen gebruik van maken. Heb hem verkocht omdat ik van een djr lid hier zijn 2 denons DN-S3700 had gekocht, maar uiteindelijk heeft de verkoper afgezien van overeenkomst en beslist om ze toch maar te behouden, kut voor mij, maar hij heeft het netjes gemeld. Dus zoeken we maar weer verder
nils7    posted on 13-04-2010 23:27
Spaar dan voor 350's maar da's mijn bescheiden mening Winking my eye
Helioxx    posted on 13-04-2010 23:36
Poster: nils7

persoonlijk vind ik ze een beetje duur voor wat ze zijn.
Maar da's mijn bescheiden mening Winking my eye Cool
tek-zotic    posted on 13-04-2010 23:40
Poster: Helioxx

persoonlijk vind ik ze een beetje duur voor wat ze zijn.
Maar da's mijn bescheiden mening Winking my eye Cool

en dat ze lelijk zijn :D
Tekhead    posted on 13-04-2010 23:49
Poster: nils7

Ik bedoel je toch he Nils ?

De 350 van Pioneer ? Nooit, never, jamais, !! De kans dat ik nog een Pioneer koop is al heel klein, laat staan dat ik dan nog de lelijkste onder de lelijkste speler ga kopen. Deze thuis zetten ontsiert heel m'n leefruimte, en dan nog overpriced betalen, ik ben toch niet gek LOL
Esmee    posted on 14-04-2010 08:32

filmpje van lead over de cdj 400 Winking my eye
wordt zeer uitgebreid alles in besproken.
t-age    posted on 14-04-2010 09:55
Poster: Esmee

filmpje van lead over de cdj 400 Winking my eye
wordt zeer uitgebreid alles in besproken.

Haha al tig keer bekenen:P
Maar toch bedankt voor de moeite!Cool
rorex    posted on 14-04-2010 14:21
Thomas, je bent gek als je niet gewoon voor de cdj1000 gaat! Cd`s zijn veel overzichtelijker, en verder kun je met de cdj 1000 veel meer.
Het grootste nadeel aan de cdj400 is dat er geen?hotcues op zitten. echt een zeer groot gemis als je het mij vraagt!?
Maar ik spreek je nog wel een x op school :P .?
AdenFarleigh    posted on 14-04-2010 16:34
Als je het geld hebt 1000s Ongetwijfeld. Met 400's kom je niet echt professioneel over ook niet naar mijn idee Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

This is an old Topic

No new postings for 5.274 days.
 Post CommentThat would be 175.8 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

120 Users online: 2 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 10.435
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.116.085