AVG is in mijn eigen ervaring en bedrijfservaring niet de meest gewilde virusscanner.
We adviseren mensen ook om geen AVG te nemen.
Meeste mensen die AVG hebben en zeggen dat het goed werkt, hebben niet echt het idee wat het programma precies doet. Meestal zijn het de mensen van.. mooi gratis.. hij scant wat virussen.. wow wat is die toch goed. Terwijl AVG lang niet alles scant bij een volledig geinfecteerd systeem. Het woord
goed verdient het ook zeker niet.
Nou wil ik niet beweren dat AVG slecht is hoor. Als beveiliging werkt hij wel goed. Maar tijdens het scannen naar geinfecteerde bestanden voldoet het niet aan de eisen die bij de meeste gebruikers zijn gesteld. Alleen de gebruiker zelf ziet dit niet. De verhalen dat AVG een hele goede virusscan is wil ik hiermee tegen spreken.
Wij vinden het daarom verstandig om klanten een virusscanner aan te bieden die zekerheid bied. Spyware Doctor! Een van de beste anti virus/spyware programma's van deze tijd. Vind werkelijk alles, spit je hele systeem door. En bij een volledige infectie waarbij je systeem langzaam loopt, of je heb het leuke virus XpAntivirus2010
(gaat inmiddels niet meer rond omdat de verspreider hiervan is opgepakt) hij verwijderd alles.
Om een goed beeld te krijgen van wat nou echt een goede virusscanner is, kunnen jullie eens kijken op
av-comparatives.org rapporten. (zie link voor rapporten)