Poster: Illusion
Toch is AVG een scanner van de laagste klasse.
Onderbouwing zou ik hier graag van zien. AVG werkt prima en ik heb in verschillende testen AVG er net zo goed/slect uit zien komen als andere betaalde producten. AVG bied in zijn gratis versie echter slechts basieke bescherming, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Voor bijna alle andere producten geld dat ze vaak als een suite of totaal oplossing worden geleverd. De scan engine zelf is daarbij niet traag maar de hele suite is gigantisch log en geheugen hongerig. Ik draai al jaren lang Symantc Antivirus Corporate Edition, Norton alleen dan voor bedrijven, en die werkt prima en niet zwaar. Omdat?de scan engines alleen worden geinstalleerd en management via een server gaat.
Microsoft heeft tegenwoordig ook een gratis virus scanner, heb daar nog geen testen van gezien maar kan ook een interresante optie zijn. Ik zou er niet snel voor gaan betalen, je krijgt er namelijk vaak maar weinig voor terug als consument. Je krijgt namelijk voor dat geld een virus scanner die een jaar lang werkt zonder enkele garantie.
Heb ik liever een gratis virus scanner zonder enkele garantie.
Ik neem aan dat je een virus scanner zoekt ter beveiliging/bescherming. Zorg dat je ook windows up to date houd met Windows Update en dat je niet onder een gebruikersaccount werkt met Administrator rechten. Let ook op dat programma's als Flash en Adobe Reader up to date zijn. Hier worden de laatste tijd ook nogal eens virussen voor gemaakt omdat dit producten zijn die ook op bijna iedere computer staan en vanwege hun integratie met internet makkelijk vatbaar zijn voor virussen.