Bekender worden  (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bj29    posted on 17-02-2010 22:41
Beste DJR'ers,
Ik draai nu toch al een tijdje, een maandje of 5. Het is niet heel erg lang maar ik heb het beatmixen wel onder de knie. Ik draai op veel feestjes van vrienden. Mijn vrienden waren er erg enthousiast over. Ik vind het zelf erg leuk om te doen, maar ik wil nog wat meer feestjes. En niet alleen feestjes van mijn vrienden. Ik zou dus graag op wat meer feestjes willen draaien. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Hebben jullie misschien tips om wat bekender te worden en op meer feestjes te kunnen gaan draaien? Alvast heel erg bedankt!

What do you think about Bekender worden ??

Vote :   

Vassilli    posted on 17-02-2010 22:43
Om echt bekend te worden zou je toch echt eerst wat langer moeten oefenen.. 5 maanden is niet zo heel erg lang..
bj29    posted on 17-02-2010 22:46
Ja, ik vind het zelf ook best kort, maar het lukt gewoon goed. Vrienden geven ook alleen maar positieve reacties. En dat zeggen ze niet zomaar tegen iedereen, maar hoe kan ik nou die ene groep verder ook bereiken? Ik had al bij mijn school gevraagd of ze dj's hadden voor het schoolfeest. Nu mag ik op het volgende schoolfeest draaien. Misschien helpt dit Confused
main    posted on 17-02-2010 22:47
da's allemaal leuk voor je, bij mij vond iedereen het ook goed, en pas na 2 jaar (nu dus) beginnen de feestjes en boekingen pas echt te komen.

dj zijn heeft meerdere dingen dan alleen mixen (wat maar een klein onderdeel is van het dj-en)

je word geen succesvolle dj die iedere week volgeboekt zit in 5 maanden, daar gaan jaren overheen
bj29    posted on 17-02-2010 22:50
nee dat snap ik ook, maar alleen maar voor vrienden draaien? Hoe heb jij die stap gemaakt dan? Want ik vraag me vooral af hoe je die ene stap verder maakt. Wat zijn nog meer factoren voor goed draaien?
main    posted on 17-02-2010 22:50
Poster: bj29
nee dat snap ik ook, maar alleen maar voor vrienden draaien? Hoe heb jij die stap gemaakt dan? Want ik vraag me vooral af hoe je die ene stap verder maakt. Wat zijn nog meer factoren voor goed draaien?

mond op mond reclame, mijn eerste feest was via mijn moeder via de tennisclub hier in zeist.
DJADMIN    posted on 17-02-2010 22:51
Ja, ik vind het zelf ook best kort, maar het lukt gewoon goed. Vrienden geven ook alleen maar positieve reacties. En dat zeggen ze niet zomaar tegen iedereen, maar hoe kan ik nou die ene groep verder ook bereiken? Ik had al bij mijn school gevraagd of ze dj's hadden voor het schoolfeest. Nu mag ik op het volgende schoolfeest draaien. Misschien helpt dit Confused

Feedback van vrienden is leuk...maar je kan er denk ik niet te veel waarde aan hechten ; vrienden zullen je immers nooit afkraken
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
User edit by DJADMIN on 17-02-2010 @ 23:03:57 (2%)
bj29    posted on 17-02-2010 22:52
Ok super bedankt, naja mijn ouders zeggen het ook al tegen hun vrienden, en daar kreeg ik ook positieve reacties op. Maar wat voor muziek draaide je toen vooral?
main    posted on 17-02-2010 22:53
Ok super bedankt, naja mijn ouders zeggen het ook al tegen hun vrienden, en daar kreeg ik ook positieve reacties op. Maar wat voor muziek draaide je toen vooral?

keiharde house, en op dat feest natuurlijk wat die mensen wilden horen (eerst even vragen dus, bleek uiteindelijk jaren 80 wat zij zelf hadden)
Xurion    posted on 17-02-2010 22:53
Als je nog op school zit ga op schoolfeesten draaien, koop visitekaartjes, briefje bij de supermarkt (op dat reclame bord), via via, zoek andere DJ's op en vraag ze eventueel om gunsten, maak een website.

Je kunt het zo gek niet verzinnen om bekender te worden. Wees creatief dan kom je er van zelf wel. Ik zeg niet dat ik er al ben maar zeker met dit vak (en eigenlijk elk ander) moet je laag beginnen en een reputatie opbouwen.
DjVictorF    posted on 17-02-2010 22:57
Er wordt nu toch een beetje onzin gelult. Als hij er aanleg voor heeft, zijn vrienden zijn enthousiast. Dan heeft hij genoeg redenen om naar buiten te treden! Doe je nieuwe ervaringen op etc. en leer je weer meer. Natuurlijk niet meteen te groot beginnen. Er is alleen niet heel veel wat je kan doen. Als je bijvoorbeeld een feestje hebt gehad zal deze persoon je aanraden bij andere mensen (alleen als je goed gedraait hebt natuurlijk).
En je hoeft HELEMAAL niet te kunnen beatmixen op feestjes! Als je maar weet wanneer je wat voor muziek moet draaien. Het beatmixen is een leuk extra'tje daarbij. Maar de meeste mensen horen het nieteens als een overgang ernaast loopt.

edit: paar mensen zijn al voor mij geweestHappy, laughing
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 17-02-2010 @ 22:59:32 (7%)
robinevertz    posted on 17-02-2010 23:00
dj is niet alleen plaatjes achter elkaar draaien... dj is mensen entertainen...
en na 5 maanden is dat wel heel erg vroeg... ik ben nu al zo'n 1,5 jaar bezig
en ik draai nu vast in een discotheek, dus daar ben ik al redelijk bekend,
en nu verder de omgeving in...
bj29    posted on 17-02-2010 23:21
Ja, ik ga een visitekaartje maken voor bij het schoolfeest dat ik die kan neerleggen ofzoiets. En ik ga zorgen dat ik het publiek entertain! En hoe zijn jullie bij een vaste discotheek of club gekomen dan?
noeltouw    posted on 18-02-2010 02:58
meestaal gaat t zoo jij draait bij famillie die vinden je goed en vertellen je door bij anderen die geven een feest in een discotheek of cafe met jou als dj de baas staat toevallig ook op dat feest van het cafe en die vraagt of je daar wilt draaien als je goed bent dan tenminste
Ilja    posted on 18-02-2010 06:14
Begin met produceren van eigen tracks, met continu draaien tracks van anderen wordt je niet bekender.
niiicola    posted on 18-02-2010 07:42
Mag ik misschien vragen hou oud je bent?
Gewoon.
bj29    posted on 18-02-2010 07:46
15, april wordt ik 16
Dolivieira    posted on 18-02-2010 08:59
Poster: Ilja
Begin met produceren van eigen tracks, met continu draaien tracks van anderen wordt je niet bekender.

Dit geld voor als je eenn top DJ wil worden op dancegebied. Beetje vriendjespolitiek help ook af en toe. Allround is meer mond en mond reclame en je eigen goed verkopen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
main    posted on 18-02-2010 09:00
maar je moet niet jezelf gaan overdrijven.
Dolivieira    posted on 18-02-2010 09:41
Idd Main. Zeker ook niet irritantopdringen. Kan heel averechts werken.
main    posted on 18-02-2010 09:55
idd, als je dan eenmaal goed bent gelooft niemand je meer.. je kunt beter heel bescheiden beginnen en als je van jezelf weet dat je beter bent (door bijv vele positieve reacties op feesten) kun je steeds meer van jezelf zeggen dat je kunt dj-en
Sandr    posted on 18-02-2010 10:30
Volgens mij gaat het niet om hoelang je al draait en hoe goed je al bent.....

Als jij vind dat je er klaar voor bent, dan ben je er klaar voor. Denk hier niet te makkelijk over want als je gevraagd wordt voor een feestje en je valt door de mand kan je de volgende boeking van die persoon ook wel vergeten.

Het is daarom verstandiger om niet teveel te vragen of om aan te bieden om eens een paar keer ergens gratis te draaien, zo laat je jezelf zien en is het "risico" voor de organisator minder hoog...

Ook moet je jezelf afvragen, wat voor DJ ben ik en waar wil ik naartoe. Ik ken een hoop gasten van jou leeftijd die alleen maar House draaien. Dan vragen ze of ik niet ergens een plekje voor ze heb. En nee die heb ik niet. Ik ken een hoop plekken waar ik mensen zou kunnen wegzetten, maar dat is allemaal allround en als?je alleen maar House wil draaien: Prima maar besef je wel dat je dan minder makkelijk ergens aan de bak komt...

Dus als je alle muziek leuk vind en graag allround draait verdiep je daar dan in. Het is belangrijker dat je veel muziek heb die goed aanslaat dan dat je kan beatmixen. Zoiezo ga je op de gemiddelde bruiloft of jaren 80 feest niet beatmixen omdat het nauwelijks mogelijk is met die muziek.

Verder moet je niet te beroerd zijn om iets aan te pakken. Soms bel ik wel eens iemand voor een klein cafeetje hier in de buurt. Krijg ik te horen, nee dat doe ik niet dat is echt te klein..... Sja als je verwacht dat je direct in de grootste discotheken komt te staan heb je het goed mis. Dus ook kleine feestjes, hoe onbenullig ze ook lijken, aanpakken. Hier doe je ervaring op die je later weer van pas kan komen.

En ik wil je niet teleurstellen maar ik ben begonnen toen ik 13 was ofzo. Toen heb ik 2 jaar lang kinderdisco's gedraaid voor kinders uit groep 5 ofzo. Toen ook wat feestjes voor ouderen en vanaf m'n 15de in een caf? mogen beginnen. Caf? stelde ook niet veel voor maar was in ieder geval iets om te beginnen. Maar toen was ik dus al?ruim 2 jaar bezig. Ohja toen wist ik nauwelijks wat beatmixen was, laat staan dat ik het kon.

Dus samengevat:
*Zorg dat je de juiste muziek hebt
*Wees voorbereid op het moment dat je een klusje krijgt
*Heb geduld
*Pak alles aan
*Laat weten dat je er bent maar dring je niet op

Play that funky music white boy....
Dolivieira    posted on 18-02-2010 10:54
Had het niet beter kunnen uitlegggen. Sandr.
nils7    posted on 18-02-2010 13:13
Poster: djdolivieira
Had het niet beter kunnen uitlegggen. Sandr.

Bij het toespitsen op genre had Sander er nog bij kunnen zetten dat vele bekende DJ's ook vaak resident zijn geweest of op feestjes hebben gestaan waar ze nauwelijks hun huidige muziek konden draaien!
Nu staan ze bekend om hun genre (Tiesto = ?Trance, Fedde = House) enzo maar zij hebben eerst ook van alles gedaan maar tegen de tijd dat zij wereldfaam hadden ook al zeker 10 jaar bezig waren!
main    posted on 18-02-2010 14:05
Poster: Sandr
Volgens mij gaat het niet om hoelang je al draait en hoe goed je al bent.....

Als jij vind dat je er klaar voor bent, dan ben je er klaar voor. Denk hier niet te makkelijk over want als je gevraagd wordt voor een feestje en je valt door de mand kan je de volgende boeking van die persoon ook wel vergeten.

Het is daarom verstandiger om niet teveel te vragen of om aan te bieden om eens een paar keer ergens gratis te draaien, zo laat je jezelf zien en is het "risico" voor de organisator minder hoog...

Ook moet je jezelf afvragen, wat voor DJ ben ik en waar wil ik naartoe. Ik ken een hoop gasten van jou leeftijd die alleen maar House draaien. Dan vragen ze of ik niet ergens een plekje voor ze heb. En nee die heb ik niet. Ik ken een hoop plekken waar ik mensen zou kunnen wegzetten, maar dat is allemaal allround en als?je alleen maar House wil draaien: Prima maar besef je wel dat je dan minder makkelijk ergens aan de bak komt...

Dus als je alle muziek leuk vind en graag allround draait verdiep je daar dan in. Het is belangrijker dat je veel muziek heb die goed aanslaat dan dat je kan beatmixen. Zoiezo ga je op de gemiddelde bruiloft of jaren 80 feest niet beatmixen omdat het nauwelijks mogelijk is met die muziek.

Verder moet je niet te beroerd zijn om iets aan te pakken. Soms bel ik wel eens iemand voor een klein cafeetje hier in de buurt. Krijg ik te horen, nee dat doe ik niet dat is echt te klein..... Sja als je verwacht dat je direct in de grootste discotheken komt te staan heb je het goed mis. Dus ook kleine feestjes, hoe onbenullig ze ook lijken, aanpakken. Hier doe je ervaring op die je later weer van pas kan komen.

En ik wil je niet teleurstellen maar ik ben begonnen toen ik 13 was ofzo. Toen heb ik 2 jaar lang kinderdisco's gedraaid voor kinders uit groep 5 ofzo. Toen ook wat feestjes voor ouderen en vanaf m'n 15de in een caf? mogen beginnen. Caf? stelde ook niet veel voor maar was in ieder geval iets om te beginnen. Maar toen was ik dus al?ruim 2 jaar bezig. Ohja toen wist ik nauwelijks wat beatmixen was, laat staan dat ik het kon.

Dus samengevat:
*Zorg dat je de juiste muziek hebt
*Wees voorbereid op het moment dat je een klusje krijgt
*Heb geduld
*Pak alles aan
*Laat weten dat je er bent maar dring je niet op

amen. Cool
bj29    posted on 18-02-2010 15:52
Een duidelijke uitleg hahah! Ik pak zeker elke kans aan! Binnenkort een verjaardagsfeestje van de ouders van een vriend van mij! Hier moet ik ook wat allround draaien maar voornamelijk lounge, bedankt voor de tips en ik zal er op gaan letten en wat meer all round aanbieden!

35 Users online: 9 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 20.067
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.244.484