Poster: bj29
nee dat snap ik ook, maar alleen maar voor vrienden draaien? Hoe heb jij die stap gemaakt dan? Want ik vraag me vooral af hoe je die ene stap verder maakt. Wat zijn nog meer factoren voor goed draaien?
Ja, ik vind het zelf ook best kort, maar het lukt gewoon goed. Vrienden geven ook alleen maar positieve reacties. En dat zeggen ze niet zomaar tegen iedereen, maar hoe kan ik nou die ene groep verder ook bereiken? Ik had al bij mijn school gevraagd of ze dj's hadden voor het schoolfeest. Nu mag ik op het volgende schoolfeest draaien. Misschien helpt dit
Ok super bedankt, naja mijn ouders zeggen het ook al tegen hun vrienden, en daar kreeg ik ook positieve reacties op. Maar wat voor muziek draaide je toen vooral?
Poster: Ilja
Begin met produceren van eigen tracks, met continu draaien tracks van anderen wordt je niet bekender.
Poster: djdolivieira
Had het niet beter kunnen uitlegggen. Sandr.
Poster: Sandr
Volgens mij gaat het niet om hoelang je al draait en hoe goed je al bent.....
Als jij vind dat je er klaar voor bent, dan ben je er klaar voor. Denk hier niet te makkelijk over want als je gevraagd wordt voor een feestje en je valt door de mand kan je de volgende boeking van die persoon ook wel vergeten.
Het is daarom verstandiger om niet teveel te vragen of om aan te bieden om eens een paar keer ergens gratis te draaien, zo laat je jezelf zien en is het "risico" voor de organisator minder hoog...
Ook moet je jezelf afvragen, wat voor DJ ben ik en waar wil ik naartoe. Ik ken een hoop gasten van jou leeftijd die alleen maar House draaien. Dan vragen ze of ik niet ergens een plekje voor ze heb. En nee die heb ik niet. Ik ken een hoop plekken waar ik mensen zou kunnen wegzetten, maar dat is allemaal allround en als?je alleen maar House wil draaien: Prima maar besef je wel dat je dan minder makkelijk ergens aan de bak komt...
Dus als je alle muziek leuk vind en graag allround draait verdiep je daar dan in. Het is belangrijker dat je veel muziek heb die goed aanslaat dan dat je kan beatmixen. Zoiezo ga je op de gemiddelde bruiloft of jaren 80 feest niet beatmixen omdat het nauwelijks mogelijk is met die muziek.
Verder moet je niet te beroerd zijn om iets aan te pakken. Soms bel ik wel eens iemand voor een klein cafeetje hier in de buurt. Krijg ik te horen, nee dat doe ik niet dat is echt te klein..... Sja als je verwacht dat je direct in de grootste discotheken komt te staan heb je het goed mis. Dus ook kleine feestjes, hoe onbenullig ze ook lijken, aanpakken. Hier doe je ervaring op die je later weer van pas kan komen.
En ik wil je niet teleurstellen maar ik ben begonnen toen ik 13 was ofzo. Toen heb ik 2 jaar lang kinderdisco's gedraaid voor kinders uit groep 5 ofzo. Toen ook wat feestjes voor ouderen en vanaf m'n 15de in een caf? mogen beginnen. Caf? stelde ook niet veel voor maar was in ieder geval iets om te beginnen. Maar toen was ik dus al?ruim 2 jaar bezig. Ohja toen wist ik nauwelijks wat beatmixen was, laat staan dat ik het kon.
Dus samengevat:
*Zorg dat je de juiste muziek hebt
*Wees voorbereid op het moment dat je een klusje krijgt
*Heb geduld
*Pak alles aan
*Laat weten dat je er bent maar dring je niet op