rodec progressive series (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timmy90    posted on 17-02-2010 00:05
hallo,

heeft iemand ervaring met de progressive series van rodec?
dan hoor ik het hier graag,

ondersteun je mening, zodat iedereen er wat aan heeft.

grtjs timmy

What do you think about rodec progressive series ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 17-02-2010 00:16
Rodec kennende zal dit wel gewoon van topkwalieit zijn, de oudere series waren altijd superstevig!
Tekhead    posted on 17-02-2010 03:55
niet zal wel,.... maar dit is weer gewoon topmateriaal, waarvan je haren omhoog komen te staan. Ik heb de eer gehad om er dinsdag (16/02) een paar uur mee mogen te jammen, bij een vriend van mij, die deze gekocht heeft voor in zijn club te gebruiken, en ik wist snel waarom en wat ik gemist heb, die oerknal van een mixer, die je niet pijn kan doen. Rodec heeft lang gewacht om z'n konings mixer te voorzien van digitale componenten, en of externe effecten processoren. Een 2de reden was dat ze 2 jaar research & dev. hebben gedaan met dj's uit hip hop e.d., en hebben toen hun scratchbox ontworpen en in produktie genomen, en Rodec doet one at the time tot het top is. Hij heeft als eerst een dubbele FX signaal, 2 usb aansluitingen, 3 master aansluitingen, 6 record outputs etc, maar wat ik echt knap vond, was hun extra wat ik denk, geen enkele andere mixer heeft, een alarm/music mute zender/ontvanger. Is een speciaal toestelletje dat bij een noodsignaal,alarmsignaal, hulpdiensten signaal, de muziek onmiddellijk in mute zet, behalve de micro's. En dat werkt echt. Zoals alles altijd werkt(e) aan een rodec. Er zijn eigelijk analoog weinig verschillen tussen de progr. en de Classic mixer, digitaal wel natuurlijk. Nu het digitaal gedoe heb ik wegens tijdsgebrek niet kunnen testn, maar de rest wel, en zoals nog steeds, de PFL van Rodec, dat zo loeiend zuiver hard gaat, dat je je HP bijna als monitor kan gebruiken , en dit zonder al die poespas van die merken, die het eigenlijk nooit belangrijk hebben gevonden die PFL, en daarom zou ik bij iedereen willen aandringen deze PFL eens te gaan beluisteren, je gaat niet weten wat je hoort. Als je een Oermixer wil, en het kan betalen, twijfel niet,? kopen maar
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
remixer    posted on 17-02-2010 10:03
ik vindt deze mixer er een stuk mooier eruit zien dan z'n voorgangers, niet dat dat belankrijk is maar het oog wil ook wel eens wat Cool
Rodec is gewoon top kwaliteit die je vergelijken kunt met Dateq
het zijn dure mixers maaar je krijgt wel waar voor je geld.
User edit by remixer on 17-02-2010 @ 19:57:02 (1%)
mrwhoopie    posted on 17-02-2010 15:14
Dit is een mixer van het betrouwbaarste soort,als je wil kan je deze met gemak 20 jaar gebruiken,hij is natuurlijk ni echt fancy,maar echt Top,het word tijd dat dj's terug gaan naar de "echte" mixers.
Tekhead    posted on 17-02-2010 19:37
Dave Clarke heeft er net 2 gekocht, dat zegt genoeg
Adrien1989    posted on 17-02-2010 20:14
Respect voor die 3000, wat een bak. Veel aansluitingen, dubbel fx, kwaliteit, meer heb je niet nodig....
Ziax    posted on 17-02-2010 20:38
Poster: Tekhead
Dave Clarke heeft er net 2 gekocht, dat zegt genoeg

Dat zegt net niks. Ik kan hier een lijst posten van wereldbekende dj's die of met pioneer (waarmee ik niet bedoel dat het daarom goed is), Ecler, Xone, of?gelijk wat anders?draaien.

Dus dat is een argument dat echt n?rgens op slaat.

Ik heb hem 1x voor me gehad van een verhuur bedrijf. Ik spreek niet tegen dat je die mixers op de grond kan gooien en dat ze nog gaan werken maar aangenaam mixen vind ik het niet met die dingen.
De crossfader heb ik maar gelaten voor wat hij was want met dat ding valt echt niks aan te vangen als je een ecler crossfader gewoon bent. Verder vond ik dat de knopjes te klein, te dicht op elkaar en te stroef draaien.

Nuja, voor mij goed als je iets nodig hebt wat echt lang meegaat en waar je niet elke 2 minuten een ander nummer door moet gaan jagen...

Dubbele effects zijn trouwens ook niet nieuw want ecler heeft heeft/had het met de evo4. (ik weet niet welke het eerst op de markt zijn gekomen).
edit: ik vrees dat ik het verkeerd begrepen heb want in de rodec zelf zit geen ingebouwde fx unit? Deze heb ik ook nog niet in m'n handen gehad dus daar zwijg ik ook over.

conclusie: wat ik ervan vind is puur subjectief. Over de kwaliteit spreek ik me niet uit maar de vorige hebben zich wel bewezen. Goed gerief blijkbaar, maar ik krijg geen glimlach op m'n gezicht als ik em voor me krijg.

Ieder z'n ding lijkt me zo :D
User edit by Ziax on 17-02-2010 @ 20:38:33 (2%)
Adrien1989    posted on 17-02-2010 20:43
Dubbele effecten shit heeft mijn GPM8 die net zo oud is als ik ook Happy, laughing, sowieso niets nieuws aan...
Tekhead    posted on 17-02-2010 21:00
Poster: Adrien1989
Respect voor die 3000, wat een bak. Veel aansluitingen, dubbel fx, kwaliteit, meer heb je niet nodig....
 Het zijn die 3000 die hij gekocht heeft.

@ziax: jouw lijst slaagt helemaal nergens op, want die groote dj's hebben allemaal gedraaid met Rodec. En in de clubs draaien ze met wat daar staat, simple as that. Jaja ziax en de cross faders daar kennen ze bij? Rodec niks van, ze hebben ze alleen maar uitgevonden. En uwe top ecler, hebben ik al menig keer mee gedraaid, en om die echt goed te noemen, tja, daar heb ik mijn gedacht over, maar je wie ben ik om daar commentaar over? te geven, net als over de pfl van bijna alle andere mixers, beginnen snel vervorming door te sturen, Rodec ? zelfs een slechte hoofdtelefoon? verrijst tot een top HP als je die in de aansluiting plugt
Ziax    posted on 17-02-2010 21:16
So.. Het is niet omdat ze draaien met materiaal dat er staat dat ze het goed vinden toch?
De klik in de crossfader is toch enorm irritant? Ofwel was degene waar ik hem laatst op gebruikte gewoon enorm versleten dat kan ook nog. Ik spreek wel over de crossfaders van de nuo serie, zowel de gewone als de eternal. Degene die in de MAC serie zitten is te lang geleden om me het gevoel nog te herinneren en toen draaide ik ook amper dus wat had ik benul van wat een goeie crossfader was.

Je moet me trouwens zo persoonlijk niet aanvallen :p. Ik vermeld er duidelijk bij dat alles wat ik zei subjectief was. Het gaat enkel over ervaringen, ik oordeel niet.
Hij vroeg ervaringen, hij krijgt ze.
Een forum dient om meningen te vragen, niet om elkaars hoofd eraf te blazen want?dat was ook m'n bedoeling helemaal niet Winking my eye

edit: de crossfader is blijkbaar opgestart door Richard Wadman, de man die achter het huidige bedrijf van citronic zit (got to love google), of er een link is tussen hem en rodec weet ik niet.
Als je een bron hebt hoor ik het graag (niet om onvriendelijk te zijn, ik vind het gewoon interessant)
User edit by Ziax on 17-02-2010 @ 21:24:19 (98%)
Seca    posted on 17-02-2010 21:34
Link voor de geintereseerden: http://www.aboutdj.nl/nieuws/840-niewe-rodec-progressive-reeks.html

@ Ziax, het zal wel niet zijn bedoeling geweest zijn om je persoonlijk aan te vallen Cool
User edit by Seca on 17-02-2010 @ 21:35:17 (89%)
Ilja    posted on 17-02-2010 21:59
Voor mij is het simpel, geen Faderstart = koop ik die mixer niet.?Cool
Seca    posted on 17-02-2010 22:08
Poster: Ilja

Cool
Mix jij enkel met faderstart? Wat is de reden als ik vragen mag?
User edit by Seca on 17-02-2010 @ 22:08:33 (31%)
Tekhead    posted on 17-02-2010 22:17
Poster: Ziax

Je moet me trouwens zo persoonlijk niet aanvallen :p. Ik vermeld er duidelijk bij dat alles wat ik zei subjectief was. Het gaat enkel over ervaringen, ik oordeel niet.
Hij vroeg ervaringen, hij krijgt ze.
Een forum dient om meningen te vragen, niet om elkaars hoofd eraf te blazen want?dat was ook m'n bedoeling helemaal niet Winking my eye

Was ook de bedoeling niet om je persoonlijk aan te vallen Ziax, sorry als het zo over kwam

edit: de crossfader is blijkbaar opgestart door Richard Wadman, de man die achter het huidige bedrijf van citronic zit (got to love google), of er een link is tussen hem en rodec weet ik niet.
Als je een bron hebt hoor ik het graag (niet om onvriendelijk te zijn, ik vind het gewoon interessant)

Seca    posted on 17-02-2010 22:38

Vind ik gewoon een nutteloos ding zo een faderstart.

Inderdaad, die functie snap ik ook niet zo goed..
Adrien1989    posted on 17-02-2010 22:57
Het is ook een vrij onbenullige functie Tongue.
mrwhoopie    posted on 17-02-2010 23:19
En dateert van....op de djm werkt het ook op de cue en dan is het wel gemakkelijk als je bv iets een paar keer wilt laten horen gewoon fader up,en dan heb je je cue point,fader down,fader up enz.maar dat is dan ook het enige nuttige vind ik.
Adrien1989    posted on 17-02-2010 23:25
Het bestaat natuurlijk al heel lang buiten het DJ'en, volgens mij gebruikten ze dat bij de radio om de plaat te laten beginnen. Wat ik makkelijker vind voor wat jij beschrijft is gewoon de fader omhoog en werken met de cue knop Tongue.
Tekhead    posted on 17-02-2010 23:31
De nationale radiozenders hadden die faderstarts wel ja, de dj's op piraten of vrije zenders niet.

Btw, de faderstart op een CDJ-400 werkt die alleen met een DJM mixer, of ook met andere merken van mixers ?
Seca    posted on 17-02-2010 23:33
Toen waren er zelfs platenspelers met faderstart dacht ik.
Omgebouwde SL's Happy, laughing
User edit by Seca on 17-02-2010 @ 23:33:46 (33%)
Tekhead    posted on 17-02-2010 23:36
Poster: Seca
Toen waren er zelfs platenspelers met faderstart dacht ik.
Omgebouwde SL's Happy, laughing
 O ja natuurlijk, toen waren er nog geen CD's.
DVDM    posted on 18-02-2010 00:00
De nationale radiozenders hadden die faderstarts wel ja, de dj's op piraten of vrije zenders niet.

Btw, de faderstart op een CDJ-400 werkt die alleen met een DJM mixer, of ook met andere merken van mixers ?

mijn combo cdj 1000 mk3 werkt op de reloop iq2, zijn de faderstart kabeltjes hetzelfde dan denk ik het wel Happy, laughing
Tekhead    posted on 18-02-2010 00:33
het zijn van die mini jacks meestal, ga het eens proberen of diverse merken kunnen matchen, in mij geval 1x SL-DZ1200, 1x CDJ-400, op een Denon DN-X1500
Dolivieira    posted on 18-02-2010 10:01

Nee die werk ook bij andere mixers.

Poster: Ilja

?
Faderstart ik gebruik het nooit. En om ff iets te laten paar keer te horen. Kan je ook makkelijk je?Cue, Play en Hotcue`s?gebruiken heb je hetzelfde effect.

En over de Redecs. Rodec altijd goed.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 18-02-2010 @ 10:02:29 (8%)
Ilja    posted on 18-02-2010 10:07
@SecaLigt bij mij zo.??? Zonder faderstart heb ik 2 handen nodig om nieuwe track op te starten ( hand op bij de fader en bij de play knop ), met faderstart heb ik een hand vrij om goed de EQ's van de spelende kanaal te bedienen om zo zelfs een klein beetje stotter te voorkomen.??? ( en ik gebruik faderstart heus niet altijd, maar wel meestal, en ik vind dat het op geen enkele mixer mag ontbreken.

48 Users online: 13 Guests (35 Unknown)
Pages generated today : 19.880
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.244.297