nieuwe trend? Gratis album download..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

cross-over    posted on 16-02-2010 20:17
Sinds zondag 14 feb heeft 1 van amerika's grootste bands hun nieuwe album voor download?op hun site gezet.
Frontman Tom DeLonge is afgestapt van het ouderwetse businessmodel dat de labels al jaren hanteren. DeLonge heeft zelf $ 500.000 in het nieuwe album gestoken en hoopt zijn geld terug te verdienen met sponsorcontracten, touren, merchandise en een deluxe cd versie van 'Love' met daarop exclusieve tracks en beeldmateriaal.

DeLonge hoopt op twintig miljoen downloads.......

Een nieuwe trend die navolging verdiend of zomaar een bevlieging van een maffe zanger....

http://soundcloud.com/lau-daniels

What do you think about nieuwe trend? Gratis album download.. ??

Vote :   

Xurion    posted on 16-02-2010 20:27
Die downloads worden toch weer verdubbelt met het kopieeren en het doorsturen op msn etc. Dus ze verwachten dan wel 20.000 downloads maar het aantal exemplaren zal dan 2x zoveel zijn
Dolivieira    posted on 24-02-2010 09:51
IK denk dat dit de nieuwe manier is om je muziek oner de man te brengen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bartjens    posted on 24-02-2010 10:44
Poster: djdolivieira
IK denk dat dit de nieuwe manier is om je muziek oner de man te brengen.

Zou mooi zijn, ben je gelijk van het hele BUMA gezeik af!
www.djbrowbeat.com
Xurion    posted on 24-02-2010 10:46
Hoezeeeehh! Eigen internet radio zonder kosten?Cool
Down_Town    posted on 24-02-2010 13:14
Doen David Bowie en George Michael dat ook niet al een tijd?
Wat mij betreft de beste methode. De aasgieren van de platenmaatschappijen staan zo buitenspel. Het nadeel is wel dat je als band alles zelf moet regelen.
Stagiar    posted on 24-02-2010 13:21
Niet vergeten dat Tom Delonge naast Angels and Airwaves ook in Blink 182 speelt.

Ook Coldplay heeft dit gedaan, toen mochten fans zelf bepalen hoeveel ze wilden betalen voor hun album. 0,00 was ook goed.

Een artiest verdient tegenwoordig meer met optreden dan met de verkoop van muziek, mocht ik in de positie staan om mijn mijn eigen muziek gratis weg te geven en die kosten kan compenseren met optredens zou ik dat met??n doen.
JollyJunkie    posted on 24-02-2010 14:58
Poster: Bartjens

Zou mooi zijn, ben je gelijk van het hele BUMA gezeik af!

Ben ik het niet mee eens, lijkt mij helemaal niet leuk.
Zo neemt de waarde en het belang van de muziek zelf af, wat in mijn ogen nog steeds het belangrijkste voor een DJ is.
Snoey    posted on 24-02-2010 15:23
Nee geen nieuwe trend. Veel mensen hebben een platen maatschappij of agency nodig. Die hebben namelijk al hun distrubutie kanalen en weten een veel groter publiek aan te spreken.?

Er zijn in Nederland tegenwoordig al 10 000en mensen die muziek gratis aanbieden op internet. Maar nog steeds komen de hitjes bij bijvoorbeeld Sneakerz of Spinnin vandaan.?

Enige voorbeeld die wel succesvol muziek gratis aanbiedt, met toestemming van artiesten, is Beatjunks. Maar de kwaliteit van de tracks is 8 van de 10 keer gewoon slecht.
www.soundcloud.com/ten-hooven
cross-over    posted on 25-02-2010 09:13
Poster: Snoey
Nee geen nieuwe trend. Veel mensen hebben een platen maatschappij of agency nodig. Die hebben namelijk al hun distrubutie kanalen en weten een veel groter publiek aan te spreken.?

Dat je als artiest een agency nodig hebt heeft niets van doen met het aanbieden van je muziek. Als platenmaatschappijen de muziek gratis aanbieden en de winsten uit de overige zaken zouden halen heb je al een heel ander concept. Maar?ze?blijven doorgaan op het jaren 30 concept toen alles nog op die dure bakeliete schijven gezet moest worden en de winst (bijna) alleen kwam uit de verkoop van geluidsdragers.
Snoey    posted on 25-02-2010 13:30
Oownee? Zijn anders zat lables die zowel muziek uitbrengen, als de belangen behartigen van hun artiesten. Kijk naar bijvoorbeeld Armada en Sneakerz.
www.soundcloud.com/ten-hooven
cross-over    posted on 01-03-2010 08:40
@snoey, hoezo oownee?

De meeste maatschappijen doen op dit moment heel veel voor de artiest (tegen een 'vergoeding').
Maar nog steeds proberen de meeste ook uit de verkoop van muziek winst te halen.
ik bedoel dus het loslaten van dat deel en meer richten op de andere zaken. iets duidelijker?

This is an old Topic

No new postings for 5.553 days.
 Post CommentThat would be 185.1 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

142 Users online: 16 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 36.728
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.845.187